Jump to content

Informatii instalare retrofit Alpine Hi-Fi pentru F30


Recommended Posts

Salut,

 

Dupa aproape un an de utilizare si "placuta" auditie a sistemului de sunet de baza al F30-ului (cel fara tweetere), am luat de curand kitul de la Alpine pentru upgrade.

Mi s-a parut cel mai simplu de instalat, fara mari interventii la electrica masinii. Cel putin dupa manualul de instructiuni BMW.

Intr-adevar, un mare avantaj, dpmdv, era instalarea amplificatorului sub torpedou, deci fara sa trebuiasca desfacuta jumatate de masina.

 

Insa odata ajuns la fata locului, cu kitul in brate, instalarea "simpla" din manual se dovedeste mult mai complicata.

 

De exemplu, ei spun conectati mufa de amplificare a difuzorului stanga in mufa de pe masina a usii. (door isolation plug)

Chestia asta simpla inseamna desfacut sub bord si gasit mufa usii, intr-un final. Deocamdata incerc pe partea stanga, unde e mai simplu.

 

Intrebarea pe care o am, pentru cei mai priceputi, e cum se poate scoate mufa difuzorului existent din mufa usii?

Adica are un sistem de blocare, din cate inteleg, cel albastru, pe care deja l-am ridicat.

Insa pe langa pozitia putin spus incomoda de a ajunge la mufa, mai mult decat sa incerc sa trag de cablu nu stiu ce sa ii fac. Problema e ca tot nu iese, desi plasticul de blocare pare ridicat.

 

Atasez si poze pentru clarificare.

 

Mersi!

 

LE: mufa difuzorului este cea de jos, cu cablurile negru-maro/negru-rosu.

post-34245-0-69780800-1576693983_thumb.jpg

post-34245-0-43914100-1576693994_thumb.jpg

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Eu intreb, eu raspund. Mi-e greu sa cred ca nu mai e nimeni pe forum care sa fi umblat la mufa dintre usa si caroserie.

 

O sa detaliez pentru cei care se mai lovesc de asta.

 

Poza din postul de mai sus e facuta din interiorul masinii de la pedale privind spre usa. Degeaba am ridicat piedica albastra din interior, pentru ca de fapt mufa se desface din exterior.

 

Intre usa si caroserie exista o conexiune care se realizeaza pe exteriorul caroseriei, ca inaltime aflata undeva intre balamelele usii. Trebuie impins burduful de protectie pentru se poate ajunge la mufa. La partea superioara a ei e un blocaj (un plastic negru) care trebuie ridicat, l-am marcat si in poza. Odata ce e ridicat, conexiunea se poate decupla, mufa din exterior ramane cu burduful dintre usa si caroserie, iar cealalta mufa poate fi impinsa in interior, in zona picioarelor, unde se poate interveni mai departe. De acolo mai departe e usor.

 

Pe partea dreapta a masinii e mai dificil din cauza prezentei modulului FEM chiar in dreptul trecerii dintre caroserie si usa. Acolo trebuie doar scos un surub si impins modulul intr-o parte (fara a-l decupla), si se poate lucra ca in stanga.

 

Daca stiam lucrurile astea de la inceput, ar fi durat 10 minute maxim pe fiecare parte.

 

Sper sa fie de ajutor!

post-34245-0-40495500-1584137530_thumb.png

post-34245-0-70528700-1584137537_thumb.jpg

post-34245-0-16816200-1584137544_thumb.jpg

post-34245-0-98022300-1584137548_thumb.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Salut,

Am și eu un F31 la care as vrea sa "intervin", dar nu m-am decis inca daca merita sa fac retrofit la Harman (am mai fĂŁcut la e46) sau sa incerc varianta alpine(eventual cu subwoofere Focal și boxele spate tot alpine, daca se pot comanda separat).

Tu ce pĂŁrere ai, merita "chin-ul" cu Harman-ul, sau ĂŽși face treaba bine și Alpine?

Inca ceva, am vĂŁzut cĂŁ majorarea folosesc trim-urile de plastic pentru tweeter-e in varianta Harman; in pachet vin și acele logo-uri ///Alpine sau se comanda separat?

Link to comment
Share on other sites

Alpine merita doar daca o sa intervii la subwoofere, cum ai spus.

Cele stock sunt foarte slabe, iar adaugarea amplificatorului nu face decat sa scoata si mai mult in evidenta asta. La volum mediu spre mare, difuzorul isi iese din cursa si exista riscul sa il arzi. Pur si simplu nu fac fata.

 

Logourile Alpine vin in pachet si le vor inlocui pe cele cu "harman/kardon" de pe trimuri.

 

Per total depinde de pretul la care iesi si cat de mult vrei sa intervii in masina. Alpine-ul e destul de plug&play din punctul asta de vedere.

Dar in locul tau as face un calcul cap-coada, ca sa poti compara cel mai bine variantele pe care le ai.

Link to comment
Share on other sites

Alpine merita doar daca o sa intervii la subwoofere, cum ai spus.

Cele stock sunt foarte slabe, iar adaugarea amplificatorului nu face decat sa scoata si mai mult in evidenta asta. La volum mediu spre mare, difuzorul isi iese din cursa si exista riscul sa il arzi. Pur si simplu nu fac fata.

 

Logourile Alpine vin in pachet si le vor inlocui pe cele cu "harman/kardon" de pe trimuri.

 

Per total depinde de pretul la care iesi si cat de mult vrei sa intervii in masina. Alpine-ul e destul de plug&play din punctul asta de vedere.

Dar in locul tau as face un calcul cap-coada, ca sa poti compara cel mai bine variantele pe care le ai.

Ok, am ĂŽnțeles, mersi de info!

Un Harman e in jur de 1000 euro, dar am vĂŁzut cĂŁ difuzoarele mai pica, plus cĂŁ partea de cablaj e destul de delicatĂŁ, nu toți ĂŽl scot ĂŽntreg...parcĂŁ n-aș mai trece prin tot procesul...

Daca zici cĂŁ Alpine ĂŽși face treaba cred cĂŁ o sĂŁ inclin spre aceasta; mai vad ce oferte mai apar😁.

Daca e in prima faza instalez sistemul si ulterior schimb și wooferele 😉.

Link to comment
Share on other sites

Eu mereu am comparat cu un sistem aftermarket ca etalon, nu cu Harman.

 

Harman suna bine ca brand, multi sunt impresionati cand aud numele, dar ce fac ei e cel mult mediocru. Atat ca echipamente de casa, cat si auto.

 

Oricum ar fi, tot e o imbunatatire fata de sistemele Standard/Hi-Fi de BMW, care nici ele nu sunt stralucite.

 

Un aftermarket bun-bun te duce tot 1000 euro, d-asta am zis, doar ca vine la pachet cu cablarea masinii dupa sistemul Hi-Fi. (amplificator in spate si legaturi individuale spre boxe)

Alpine-ul e mai simplu, amplificatorul in torpedou si cablajele de-a gata, atat doar ca va trebui sa umbli si la subwoofere.

Pentru harman nu m-as agita, e mai slab decat un aftermarket la aceiasi bani si ai si bataie de cap cu cablajul/fibra.

Link to comment
Share on other sites

La ce te referi când zici aftermarket "bun-bun"?

Eu am sistemul base...daca era hi-fi luam amplificator Match și era alta viațĂŁ...așa...

De Harman eu nu pot sa zic cĂŁ nu am fost mulțumit, au "murit" mediile la un moment-dat dar le-am ĂŽnlocuit cu unele de pe sistemul hi-fi(la harman membrana este de hârtie...); per-total ok mai ales cĂŁ l-am luat la vreo 1200 lei, la momentul respectiv.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum era Harman pe E46, banuiesc ca despre el vorbesti.

Acum folosesc alte materiale si specificatiile componentelor difera intre sisteme.

 

Practic nu ar trebui sa schimbi difuzoarele sistemelor OE intre ele, pentru ca au alta impedanta, alta sensibilitate, etc.

Da, Hi-Fi e o baza foarte buna pentru un upgrade audio aftermarket. Eu am avut base si am ales varianta comoda, spre Alpine.

 

Dar d-asta am spus, fa-ti un calcul. Daca ai de gand sa dai 1000 euro pe un sistem, eu as tinde spre aftermarket. Match, dupa cum ai spus, plus un set de componente pe 3 cai. Daca te pricepi sa cablezi toata masina, iesi mai bine.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Pai cum ziceam, tot spre Alpine inclin și eu. Am gĂŁsit cablajul de hi-fi, dar parcĂŁ n-aș mai desface tot...

Pe spate as pune tot difuzoare alpine, am vĂŁzut cĂŁ au cod pe ele, mĂŁ gândesc cĂŁ se gĂŁsesc. As adĂŁuga grilajele de pe Harman, parca arata mai bine pe gri. Pe spate decupez și pun tot component, daca e 😉.

Link to comment
Share on other sites

Te complici. Pe spate n-ai nevoie de difuzoare extraordinare, cu atat mai putin de componente, e doar sunet de fundal.

Fata e cea mai importanta. Sa tragi cabluri tip Hi-Fi (nu-ti trebuie cablajul original, e vorba doar de niste cabluri banale) e mai simplu decat sa decupezi in spate, unde n-ai de ce sa umbli.

 

Dar faci cum crezi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.