Jump to content

Schimbare motor N57D30B 313cp


dan_dddxz

Recommended Posts

Salutare

In urma cu aprox o luna am avut "placuta" surpriza sa imi cedeze motorul la un 640 xdrive, 252000km la bord cu istoric complet la service BMW. Dupa tot felul de calcule si variante (inlocuire vibrochen, cuzineti ,etc), am ales varianta inlocuirii motorului cu unul second hand. Pret 4000eur. Acelasi cod motor N57D30B, 313cp (difera fata de cel de 306cp cu toate ca are acelasi cod motor)

Dupa montarea "noului" motor, insa, masina nu mai merge nici pe departe ca si cu cel vechi, chiar si in ultimele lui clipe. Nu are putere, raspunsul la pedala e intarziat, si ori de cate ori incerc sa accelerez mai tare imi apare mesajul "Drivetrain". Eroarea dispare cand iau contactul, dar apare imediat ce incerc sa accelerez la aprox. 2500rpm. La service-ul unde am montat motorul am pus aparatul de diagnoza, dar motorul nu are erori. La relanti,pe liber, motorul suna perfect, se tureaza, nu trepideaza, nu scoate fum, dar in sarcina pierde putere, mai ales la urcare de panta sau depasire.

Daca s-a mai confruntat cineva cu probleme asemanatoare sau are vreo idee despre care ar putea fi cauzele, as fi recunoscator

Link to comment
Share on other sites

Schimbat si motorul si calculatorul DDE ? Daca da, a fost imperecheat cu cutia ? Inteleg ca ai pus alt tip de motor - 313 in loc de 306 ? In afara de motor alte erori, la transmisie, cutie ?

Am schimbat doar motorul nu si calculatorul. Motorul e acelasi tip, a fost de 313cp si am pus tot de 313cp. I s-a dat imperechere cutie cu motor, cei de la service mi-au spus sa merg aprox 50 km cu viteza moderata pana isi face imperecherea. Am mers dar dupa vreo 10 minute mi-a aparut mesajul "Drivetrain. Full performance not available....". Au spus ca are o eroare la un senzor de la filtrul de particule si ca ar trebui schimbat iar dupa aceea o sa ii dea inca o data imperechere. Problema mea e ca inainte nu am avut nici o eroare, si ma gandeam ca e posibil ca cei care au montat motorul sa nu fi pus vreo mufa bine sau ceva furtun de vacuum, dar daca era asa ar fi trebuit sa dea erori la diagnoza, nu?

Link to comment
Share on other sites

Normal, da , ar fi trebuit sa apara erori la diagnoza .Cred ca trebuiesc luati parametrii la masurat unul cate unul , cu testerul , ca sa vezi de unde vine lipsa de putere .

Oricum nu poate sa apara in bord "drive train" fara sa ai eroare pe motor sau transmisie . Senzorul de presiune de la filtrul de particule duce la eroare "drive train" , dar nu justifica intotdeauna si lipsa de putere . Oricum schimba si senzorul ala , apoi ia parametrii la mana , fa testele de air-mass sau charge pressure din ISTA , care edifica despre lipsa de putere .

 

Nu stiu cat simti tu lipsa de putere , dar sunt probleme cu lipsa asta care nu apar ca erori decat tarziu - ma refer la debitmetru , la actuatorul turbinei , poate scapari de aer/presiune .

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa mentionez ca am schimbat si uleiul si capacul cu filtrul din cutia de viteze . De schimbat cutia schimba bine fara smucituri, si nu are erori pe diagnoza

Cand apas pedala de acceleratie raspunsul e foarte intarziat si motorul pare gatuit. Azi la un moment dat nu a mai dat eroarea "Drivetrain...." si a mers ok dar tot cu intarziere intre momentul apasarii pe pedala si turarea motorului, dar cand se tura mergea bine . Ma gandeam daca nu are legatura cu turbo, ca din cate stiu unul dintre motivele pentru care au pus 2 turbine e chiar acela de a avea o viteza de raspuns mai mare

Link to comment
Share on other sites

Normal, da , ar fi trebuit sa apara erori la diagnoza .Cred ca trebuiesc luati parametrii la masurat unul cate unul , cu testerul , ca sa vezi de unde vine lipsa de putere .

Oricum nu poate sa apara in bord "drive train" fara sa ai eroare pe motor sau transmisie . Senzorul de presiune de la filtrul de particule duce la eroare "drive train" , dar nu justifica intotdeauna si lipsa de putere . Oricum schimba si senzorul ala , apoi ia parametrii la mana , fa testele de air-mass sau charge pressure din ISTA , care edifica despre lipsa de putere .

 

Nu stiu cat simti tu lipsa de putere , dar sunt probleme cu lipsa asta care nu apar ca erori decat tarziu - ma refer la debitmetru , la actuatorul turbinei , poate scapari de aer/presiune .

Lipsa de putere e foarte evidenta, e o diferenta masiva fata de cum mergea inainte.Cu noul motor are momente cand merge bine(atunci cand nu apare Drive train) dar tot cu intarziere la acceleratie

Asa voi proceda , voi schimba senzorul si eventual voi cauta sa mai fac si in alta parte diagnoza(exclus la reprezentanta, pt ca de acolo cred ca mi se trag problemele cu vechiul motor, dar asta e alta poveste). Stii cumva cu ce tester se pot face testele de air-mass si charge pressure ISTA? Nu sunt convins ca cei unde am schimbat motorul au cel mai performant tester

Edited by dan_dddxz
Link to comment
Share on other sites

Lipsa de putere e foarte evidenta, e o diferenta masiva fata de cum mergea inainte.Cu noul motor are momente cand merge bine(atunci cand nu apare Drive train) dar tot cu intarziere la acceleratie

Asa voi proceda , voi schimba senzorul si eventual voi cauta sa mai fac si in alta parte diagnoza(exclus la reprezentanta, pt ca de acolo cred ca mi se trag problemele cu vechiul motor, dar asta e alta poveste). Stii cumva cu ce tester se pot face testele de air-mass si charge pressure ISTA? Nu sunt convins ca cei unde am schimbat motorul au cel mai performant tester

 

daca nu-i dai de cap da-mi un pm si iti dau nr unui mecanic din Buc care stie motoarele astea f bine

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Revin cu noutati legate de problema pe care am avut-o. A durat o vreme datorita sarbatorilor. Dupa cateva "studii" pe internet si discutii, am decis sa imi iau un cablu si un soft ISTA d+ de diagnoza (se gaseste pe Olx). Am instalat programul si spre uimirea mea , chiar a functionat. Am avut 2 coduri de eroare la DDE : 244C00 - Charge Pressure control, Charging Pressure too low / positive control deviation , si 27B900 Exhaust backpressure before exhaust turbocharger. Softul are sectiuni in care explica modul de functionare si care ar putea fi cauzele erorilor, asa ca am stat si am studiat vreo 2 zile,(nu sunt de meserie) dupa care am dedus ca ar putea fi vorba de un vacuum care nu actioneaza o clapeta. M-am apucat sa verific furtunele de vacuum si am gasit cauza. Un furtun de vacuum care nu a fost conectat, Dupa ce l-am conectat am sters erorile si am plecat in probe. Masina merge foarte bine acum, are putere si accelereaza exact cum stiam ca ar trebui sa functioneze, nu mai apre mesajul "Drivetrain" oricat de mult solicit acceleratia, si nu mai am nici erori la diagnoza. Sper sa tina, ca inca apas pedala cu retinere cateodatata, de teama sa nu imi apara iar "Drivetrain"

 

Fa testele alea de care ziceam - plus swirl flaps, smooth running si ce mai e pt motorul ala . Poti sa ai si probleme cu turbina mica daca ai raspuns intarziat . Dar totul o sa reieasa din teste si parametrii (indicati vs actuali).

Multumesc de sfaturi. Am facut testele indicate de tine si asa am gasit erorile. Am rulat testele dupa ce am remediat cauza si sunt Ok acum

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Multumim pt feedback si sa le zici si desteptilor de la service care ti-au montat motorul ca nu si fac treaba bine si inainte sa te puna sa schimbi nush cati senzori, sa verifice lucrarea lor.

Deja le-am spus, ca nu m-am putut abtine. Acum norocul a fost ca nu am apucat sa schimb piese dupa cum li se parea lor ca ar trebui, in loc sa faca o diagnoza clara si apoi sa dea solutii.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Multumesc de sfaturi. Am facut testele indicate de tine si asa am gasit erorile. Am rulat testele dupa ce am remediat cauza si sunt Ok acum

 

Cu placere .Ma bucur ca ai rezolvat si mai ales ca te-ai mobilizat putin ca sa descoperi problema . Daca ar fi mai multi ca tine , am vedea mai putine posturi de genul "nu trage - ce ar putea fi ?"

Problema e ca nu te poti increde nici in "meseriasi" care iti spun ca nu ai erori - cand evident eroarea care o aveai te ducea ,chiar prin titlu, mult mai repede spre rezolvarea ei . Am mentionat ca nu puteai sa ai eroare de drive-train fara eroare pe motor sau transmisie . Asa ca calc-o sanatos, fara retinere !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.