Jump to content

Nu pornește


martinel

Recommended Posts

Salutare.

 

Am un e46 320D 136cp. Am avut probleme cu pompa de injecție, ( partea electronica) și am rezolvat-o la un pompagiu. Am remontat pompa și am reglat totul perfect, la valorile specificate de tester dupĂŁ care am fĂŁcut cu mașina vreo 30 de km. Dupa vreo 4 ore am pornit iar mașina, a pornit la sfert, și s-a oprit dupĂŁ 20 de secunde. De atunci nu mai pornește nici cu spray. Prima eroare a fost de la ews necorelat cu dde. Am rezolvat eroarea. Acum se mai ĂŽntâmplĂŁ sĂŁ aparĂŁ eroare solenoid valve injection rate. Dar dacĂŁ o șterg nu mai apare pt o perioada de timp chiar dacĂŁ ĂŽncerc iar sa o pornesc cu spray. E cam greu sa explic exact situația.

Link to comment
Share on other sites

Si eu cred ca ai probleme tot cu pompa daca nu ai alte erori. In primul rand vezi sa pui doar Inpa sau DIS, nu testere generale(gen Delphi) ca nu vei rezolva situatia. Cauta o pompa second blocata la punct sau una reparata de un service autorizat cu garantie (eu a trecut prin aceasta intamplare in urma cu ceva timp, iar aceasta pompa se poate repara doar cu banc de test si cu piese originale Bosch).
Link to comment
Share on other sites

Am INPA, DIS, ISTA. DupĂŁ montaj am fĂŁcut testul pompei cu ISTA și trebuia sa fie ĂŽntre 1 și 3 la 0 grade poziție ax came și peste 10 la 90 grade poziție ax came și eu avea 1.9 cu 14. Pornea perfect. Am desfĂŁcut pe la injectoare și ĂŽmproașcĂŁ motorina. E posibil sa se fi blocat toate injectoarele? ...desi mi se pare imposibil
Link to comment
Share on other sites

Ce erori ai acum? Motorina iti poate improsca, dar pompa respectiva regleaza piston de avans si etc in functie de calculatorul intern al ei si senzorii din dotare (presiune, turatie, temperatura - stiu sigur ca eu i-am schimbat). Se poate sa fie blocat pistonul de avans al pompei (de obicei acest piston se gripeaza de la uzura si forteaza calculatorul pompei pentru a compensa griparea - de aici se ajunge la scurtcircuit si decesul pompei sau al electronicii - este cunoscuta problema, poti cauta pe forumuri de specialitate VP44). Daca nu ai alte erori pe masina, cu injectoarele defecte ar trebui sa iti porneasca, dar sa mearga neregulat si sa ai un consum mare ! Cel mai usor, cauti injectoare second, le montezi (treaba de 2-3 ore) si vezi daca se schimba problema!

 

Asta am gasit pe un forum strain: .....eroare este generata de pompa, asa zic ei! Poti testa si injectorul cu fir sa toate cablajele daca sunt conectate ok!

 

[h=1]Solenoid Valve for Injection Pump DDE 3.0[/h]The injection rate solenoid valve is integrated in the injeciton pump and cannot be replaced separately.

[h=2][/h][h=3]Function[/h]The injection rate solenoid valve combines two functions. On the one hand, it determines the moment of injection and injection duration, on the other hand it serves to shut down the engine. At the calculated moment of start of delivery, the pump control unit closes the solenoid valve by means of a control pulse so that high pressure can now build up. Fuel is delivered via the high pressure line to the injection nozzle of the cylinder for as long as the solenoid valve needle keeps the valve seat closed. The pump control unit switches off the solenoid valve as soon as the required injection volume is reached.

[h=3]Troubleshooting[/h]Fault code 44 "injection rate solenoid valve" is stored if the injection rate solenoid valve is defective.

Consequence:

 

The engine shuts down if fault "power permanently applied" occurs

The injection rate is limited to 25 mg/stroke if "general fault" occurs.

Link to comment
Share on other sites

Cum a fost facuta reparatia, a fost schimbat calculatorul pompei cu altul inclusiv cei 2 solenoizi sau a fost schimbat tranzistorul ce comanda solenoidul de inalta presiune?

Ai poze cu pompa inainte si dupa reparatie?

Conductorii ce ies din calculator si pleaca la solenoizi au fost taiati si relipiti sau sunt intregi?

Link to comment
Share on other sites

Nu ĂŽnțeleg de ce zice Ciobanu George:"știu sigur ca eu i-am schimbat".

 

Și firele care vin de la solenoizi sunt ĂŽmbinate și protejate cu tub termo. Nu știu dacĂŁ doar verificat sau schimbat ca nu mi-a zis. Ănainte erau ĂŽntregi. Când am trimis pompa aveam eroare senzor rotație și solenoid valve. PSG e același. Se vede doar umblat la șuruburi.

Edited by martinel
Link to comment
Share on other sites

Nu ĂŽnțeleg de ce zice Ciobanu George:"știu sigur ca eu i-am schimbat".

 

Și firele care vin de la solenoizi sunt ĂŽmbinate și protejate cu tub termo. Nu știu dacĂŁ doar verificat sau schimbat ca nu mi-a zis. Ănainte erau ĂŽntregi. Când am trimis pompa aveam eroare senzor rotație și solenoid valve. PSG e același. Se vede doar umblat la șuruburi.

Eu am inlocuit toti senzorii de pe acea pompa! Ma refeream ca stiu sigur cati am inlocuit deoarece am asistat la reparatie si apar pe deviz si factura! Senzorii vin impreuna cu calculatorul pompei, cel putin la Bosch doar asa am primit eu garantie!

Link to comment
Share on other sites

Eu am inlocuit toti senzorii de pe acea pompa! Ma refeream ca stiu sigur cati am inlocuit deoarece am asistat la reparatie si apar pe deviz si factura! Senzorii vin impreuna cu calculatorul pompei, cel putin la Bosch doar asa am primit eu garantie!

 

Salut, e vorba de un senzor si 2 solenoizi, adica 2 electrovalve. In cazul lui Martinel, reparatia a fost facuta prost, probabil tranzistorul a fost schimbat si a cedat rapid din anumite motive(a fost lipit slab, e de alta valoare fata de ce trebuie sa fie).

Mergi cu pompa inapoi la cel care a reparat o, sa refaca lucrarea. A fost schimbat kitul de garnituri din pompa, inclusiv cele de la capac?

 

Spor.

Link to comment
Share on other sites

Din ce mi-a zis a fost umblat doar la electronica.

 

Amator, nu pompagiu, daca era pompagiu se ocupa de toate aspectele care tin de o reconstructie a unei pompe de injectie Vp44. E posibil ca tu sa fi avut mizerie in valva de avans, lucru care duce la blocarea pistonasului de avans, apoi la arderea unor componente din calculator. Cere i banii inapoi si mergi la cineva care stie ce e de facut.

 

Bafta!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, e vorba de un senzor si 2 solenoizi, adica 2 electrovalve. In cazul lui Martinel, reparatia a fost facuta prost, probabil tranzistorul a fost schimbat si a cedat rapid din anumite motive(a fost lipit slab, e de alta valoare fata de ce trebuie sa fie).

Mergi cu pompa inapoi la cel care a reparat o, sa refaca lucrarea. A fost schimbat kitul de garnituri din pompa, inclusiv cele de la capac?

 

Spor.

Ali, pompa VP44 de pe M47 are un singur piston de avans controlat de catre o bobina si lucreaza proportional - daca detii vreo specificatie tehnica cu 2 electrovalve si 2 solenoizi, te rog frumos sa o pui aici sa o vedem si noi! Pompagiul care a reparat pompa a facut o carpeala! Punct.

Daca masina nu porneste, probabil nu mai vede partea electronica sau pistonul de avans a ramas blocat - cum a precizat si colegul Ali. Pana nu repari pompa aia la cineva experimentat si competent in a oferi si garantie pentru lucrare, nu mai cauta alt defect la masina (la mine diversi mecanici dadeau vina pe injectoare si turbina deoarece erau necunoscatori si nu stiau cum sa mai faca niste banuti).

Mult succes si rabdare cu reparatia, nu te grabi alegand mai ieftina reparatie ca de multe ori este si cea mai slaba calitativ!

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

Ali, pompa VP44 de pe M47 are un singur piston de avans controlat de catre o bobina si lucreaza proportional - daca detii vreo specificatie tehnica cu 2 electrovalve si 2 solenoizi, te rog frumos sa o pui aici sa o vedem si noi! Pompagiul care a reparat pompa a facut o carpeala! Punct.

Daca masina nu porneste, probabil nu mai vede partea electronica sau pistonul de avans a ramas blocat - cum a precizat si colegul Ali. Pana nu repari pompa aia la cineva experimentat si competent in a oferi si garantie pentru lucrare, nu mai cauta alt defect la masina (la mine diversi mecanici dadeau vina pe injectoare si turbina deoarece erau necunoscatori si nu stiau cum sa mai faca niste banuti).

Mult succes si rabdare cu reparatia, nu te grabi alegand mai ieftina reparatie ca de multe ori este si cea mai slaba calitativ!

 

Electrovalvele sunt actionate de bobine, sunt 2, cea de avans, si cea de inalta presiune, cea care controleaza intrarea combustibilului in pompa. Cea de avans lucreaza impreuna cu pistonasul de avans, aceasta electrovalva are o sita foarte fina, in caz ca aici intra apa si mizerii din cauza filtrului vechi si neschimbat de motorina sau din cauza motorinei contaminata cu apa si impuritati, va duce la ruginirea si in cele din urma griparea pistonasului de avans care la randul lui va antrena o suprasolicitare a electronicii de putere din calculator, urmarile fiind cedarea unor componente.

Cam asta e in mare dinamica defectelor cu pompa aceasta.

Edited by Ali
Link to comment
Share on other sites

Mi-am fĂŁcut curaj și am desfĂŁcut eu pompa, mai exact solenoid ul dintre țevi și am avut o surpriza. E calcifiata. Pe multimetru are valoare dar dacĂŁ bagi curent nu funcționeazĂŁ. Acum ma gândesc ca e posibil sa fi stricat iar mosfetul. Deci respectivul nu a umblat la nimic altceva decât la electronica.
Link to comment
Share on other sites

Mi-am fĂŁcut curaj și am desfĂŁcut eu pompa, mai exact solenoid ul dintre țevi și am avut o surpriza. E calcifiata. Pe multimetru are valoare dar dacĂŁ bagi curent nu funcționeazĂŁ. Acum ma gândesc ca e posibil sa fi stricat iar mosfetul. Deci respectivul nu a umblat la nimic altceva

decât la electronica.

 

Salut,

 

Asta e o reparatie pe genunchi, nu mai alimenta solenoidul direct, o sa l distrugi, acesta se alimenteaza in impulsuri prin comanda electronicii. Cum adica era calcifiata, pune o poza sa vedem si noi?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.