Jump to content

Update E60 2008


Master Blaster

Recommended Posts

Salut,

 

Sunt fericitul detinator al unui nemuritor bmw 530d e60 din 2008 si vreau sa-i fac un update. Am gasit un tutorial aici:

dar fiind un video destul de vechi nu mai gasesc noile fisiere si programe necesare pentru update. Are cineva un tutorial step by step despre cum as putea face asta si o adresa de unde as putea downloada ultimul update + software necesar?

 

Din ce-mi dau seama, pentru siguranta maxima, ar trebui sa am un robot de pornire conectat la baterie - ar putea fi asa ceva bun: Intensiv CT 70 Impuls ? -> are curent maxim demaraj 200 A deci arhisuficient pentru bateria mea de 95A.

 

PS: M-ar interesa si un "Parts Manual" pentru acest model sa pot gasi singur codul pieselor care ma intereseaza.

Link to comment
Share on other sites

te duci la reprezentanta si faci update! (asta daca masina e in mintile ei)

 

pentru piese poti folosi: https://bimmercat.com/

 

La reprezentanta nu-mi dau nici o garantie ca update-ul poate fi facut sau ca nu-mi strica nimic altceva, asta in conditiile in care am piese care nu sunt OEM si desi masina "e in mintile ei", din 2008 si pana acum sigur a vazut ceva piese non OEM. In conditiile astea, si tinand cont ca am cunostinte IT, as vrea sa-mi fac singur update-ul deci intrebarea ramane.

 

Chiar nu si-a facut nimeni update decat doar la reprezentanta?

Link to comment
Share on other sites

La reprezentanta nu-mi dau nici o garantie ca update-ul poate fi facut sau ca nu-mi strica nimic altceva, asta in conditiile in care am piese care nu sunt OEM si desi masina "e in mintile ei", din 2008 si pana acum sigur a vazut ceva piese non OEM. In conditiile astea, si tinand cont ca am cunostinte IT, as vrea sa-mi fac singur update-ul deci intrebarea ramane.

 

Chiar nu si-a facut nimeni update decat doar la reprezentanta?

 

Salut,

De ce vrei sa faci update, ca sa remediezi vreo problema sau doar asa ca sa ai ultima varianta de soft?

Esti pregatit cu bani de cumparaturi si cu alta masina pentru deplasari in caz ca faci caramida din vreun modul fara de care nu mai poți porni si circula?

Cu ce interfata vrei sa faci update, ai Icom sau...?

 

Spor.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@Myx - Merci dar tocmai asta era ideea, sa o fac singur asa ca as aprecia 2-3 sfaturi de la prietenul tau.

 

Salut,

De ce vrei sa faci update, ca sa remediezi vreo problema sau doar asa ca sa ai ultima varianta de soft?

Esti pregatit cu bani de cumparaturi si cu alta masina pentru deplasari in caz ca faci caramida din vreun modul fara de care nu mai poți porni si circula?

Cu ce interfata vrei sa faci update, ai Icom sau...?

 

Spor.

 

Nu am nici o problema grava, poate doar ca nu-mi pot conecta telefonul desi initial a mers. Am inteles ca sunt totusi unele imbunatatiri la modul cum functioneaza masina datorade upgradeului si fiind un om tehnic ma "deranjeaza" ca nu am ultima versiune de soft.

 

Alta masina as avea pentru deplasari iar bani, na, facem rost daca e nevoie :)

 

Pentru interfata am asa ceva:

 

L6wK8F2.jpg si tocmai am mai cumparat si https://www.ebay.com/itm/264070655506 mai mult de curiozitate sa vad ce poate face.

Edited by Master Blaster
Link to comment
Share on other sites

Hai sa iti spun din experienta mea. Masina E91 2009. Totul a inceput din curiozitatea mea de a verifica eventualele erori si corectitudinea kilometrajului. Cablul , unul ca cel din poza ta.

Dupa doua conectari cu INPA brick-uit FRM-ul. De aici au inceput "dansul". MI-am reparat singur FRM-ul, cumparand un X-PROG si apoi updatat. Apoi am zis ca nu da bine ca din 16 module doar FRM-ul sa aiba data de 2019 :-)

Acum serios daca chiar nu poti sa te abti astea ar fi sfaturile mele:

1. Documenteaza-te mult inainte de orice pas.

2. Foloseste WinKFP si ai grija la setarile acestuia. Nu folosii ISTA/P cu acest cablu pentru update. ISTA/P il poti folosi doar eventual sa identifici la care module ai versiuni mai noi de soft, dar doar atat, nu mergi mai departe cu programarea si codarea.

3. Faci update intai la modulele mai putin importante fara de care masina poate functiona daca ceva nu merge bine.

4. Nu te atinge de modulele care sunt pe fibra optica, pentru acelea iti trebuie ICOM cu adaptorul pemtru MOST

5. intotdeauna folseste o sursa de tensiune stabilizata(NU redresor de incarcat baterii) care sa scoata minim 13.4 V si minim 50 A

6. Ai grija CAS are o procedura speciala de update, si nu esti avertizat niciunde in program (de genul: se porneste update-ul dupa ce ai scos cheia din contact, nu deschizi usi, geamuri si nici nu respiri :-) )

7. Inainte si dupa ce faci update la cate un modul verifici erori si le stergi. Unele module necesita recodarea sau readaptari specifice, documenteaza-te la fiecare.

8. Documenteaza-te

Multa bafta ! O sa ai nevoie... Eu am avut bafta :-)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sfatul meu este sa mergi la reprezentanta pt update. Miercuri acum am programare la Bavaria pt un schimb consumabile si update general la F10.

Chiar daca te pun sa semnezi ca in caz de probleme, nu isi asuma nicio vina, chiar daca platesti ceva bani, crede-ma, merita facuta treaba la ei. Clar iesi mai ieftin per total decat daca busesti vreun modul singur acasa. Au sculele potrivite si sunt sanse infinit mai mici ca la ei sa se intample ceva gresit, decat daca vei face tu update la toate modulele.

Ca si completare, la fostul e60 mi-am facut singur update cu WinKfp, daaarrrr doar la motor si cutia automata. Nu dureaza foarte mult sa le updatezi. In schimb, sa faci update la toata masina, asta e alta poveste...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Prima data vin cu disclaimer pentru viitor - am inteles ca sunt riscuri, vreau sa incerc si nu ma duc la reprezentanta si nici la "unu care stie" decat daca vrea sa imi arate cum sa fac. Ce fac eu/noi aici inseamna exact documentatie. Asa ca sa-i dam drumu la update :)

 

Salut, las-o moarta cu aceste interfete, altfel chiar vei avea nevoie de alta masina. Nu poti face update cu un k plus can la modul serios, cat despre bluetooth chinezesc, ma tem ca nici nu vei putea sa te conectezi la masina.Spor.

 

Salut, nu am inteles mare lucru de aici: Nu poti face update cu un k plus can la modul serios - banuiesc ca mi-ai zis ca nu pot face update cu acest cablu. De ce? Si ce cablu mi-ar trebui?

Despre bluetooh chinezesc, da, hai sa-l lasam la o parte deocamdata ca si asa sunt multe de discutat (cu toate ca accept si variante - daca nu asta atunci care?)

 

@rikmh

 

1. Documenteaza-te mult inainte de orice pas.

Asta fac acum

2. Foloseste WinKFP si ai grija la setarile acestuia. Nu folosii ISTA/P cu acest cablu pentru update. ISTA/P il poti folosi doar eventual sa identifici la care module ai versiuni mai noi de soft, dar doar atat, nu mergi mai departe cu programarea si codarea.

 

Prima informatie valoroasa pana acum, sa folosesc WinKFP - bun, deja am ce viziona pe youtube.

ISTA/P nu e bun, ok, si ce alt cablu sa iau? (de ce nu e bun si de unde sa-l iau? - asta e optional :)

 

3. Faci update intai la modulele mai putin importante fara de care masina poate functiona daca ceva nu merge bine

Ok, care ar fi alea?

 

4. Nu te atinge de modulele care sunt pe fibra optica, pentru acelea iti trebuie ICOM cu adaptorul pemtru MOST

Ok, care sunt modulele pe fibra optica? Habar n-aveam ca masina mea are asa ceva. ICOM, deci asta e cablul care-mi trebuie, imi trebuie doar pentru modulele pe fibra sau in general ar trebui sa-l inlocuiesc pe ISTA/P? - vad maimulte variante, cel pution la pret, care ar putea fi ce-mi trebuie?

https://www.ebay.com/itm/ENET-E-SYS-Cable-for-BMW-Ethernet-add-Software-to-OBD-ICOM-NEXT-Coding-F-Series/143469268516

https://www.ebay.com/itm/Ethernet-to-OBD-Interface-Cable-E-SYS-ICOM-Coding-F-series-OBD2-for-BMW-ENET/352850679213

https://www.ebay.com/itm/BMW-ENET-Ethernet-to-OBD-Interface-Cable-E-SYS-ICOM-Coding-F-series-US-SELLER/130731306086

https://www.ebay.com/itm/23-4-V50-3-Data-Cable-Lead-ENET-Ethernet-to-OBD-Interface-E-SYS-ICOM-Coding-BMW/123865714008

 

La adaptorul MOST e si mai complicat, am gasit asa ceva:

 

https://www.amazon.com/BaiFM-Optical-Adapter-Mercedes-Porsche/dp/B01M5IYTD9

https://www.amazon.com/optical-bypass-adapter-MERCEDES-PORSCHE/dp/B01FREU5F8

sau cel mai probabil asta:

https://www.ebay.com/itm/Y-Adapter-Lichtwellenleiter-035cm-POF-MOST-BUS-BMW-Mercedes-Audi-Porsche-VW/171267095207

 

5. intotdeauna folseste o sursa de tensiune stabilizata(NU redresor de incarcat baterii) care sa scoata minim 13.4 V si minim 50 A

Da, o sa-mi mai cumpar o baterie noua, separata de cea pe care o am pe care o sa o tin de rezerva in casa si pe care o sa o transform in UPS pentru calculatoare.

 

6. Ai grija CAS are o procedura speciala de update, si nu esti avertizat niciunde in program (de genul: se porneste update-ul dupa ce ai scos cheia din contact, nu deschizi usi, geamuri si nici nu respiri :-) )

Ok, am retinut, fara respiratie

 

7. Inainte si dupa ce faci update la cate un modul verifici erori si le stergi. Unele module necesita recodarea sau readaptari specifice, documenteaza-te la fiecare.

Cum imi dau seama care module necesita recodarea sau readaptarea? De fapt, prin update nu asta se intampla, se recodeaza si readapteaza?

 

8. Documenteaza-te

Asta fac :)

 

@DJ Allexinno

 

Cand o sa am F10 ma duc la reprezentanta (cred) si da, o sa incep cu motorul si cutia, mi se par de baza, apoi probabil innebunit de success o sa merg mai departe.

 

Ce n-am inteles pana acum este daca WinKFP contine ultimele update-uri pentru E60 ul meu. Din ce am vazut asa in graba pe youtube asa cred. Oricum, un pas inainte, multumesc!

 

Sunt deschis la orice alte sfaturi.

 

Revin cu ce gasesc.

 

Over

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Winkfp NU contine nimic! Trebuie sa downloadezi SP Daten ultima versiune, v66 parca. Acolo sunt ultimele update-uri la module. Ti-am spus ca mi-am updatat motorul si cutia singur la e60, deoarece aceste module nu dureaza mult. Ca sa faci update la toata masina, e60, ai nevoie sa-ti cumperi Icom, iar pretul acestuia nu se justifica doar pt un update! Daca te-ai apuca sa lucrezi in domeniu, da, doar de pasiune, nu! Teoretic, poti face si cu alte interfate, insa, nu e safe deloc, dureaza ffffff mult (CCC dureaza pana la 2 ore sa-l updatezi) si garantat vor aparea complicatii pe parcurs.

De ce ai da atatia bani pe Icom, sursa de tensiune, cand cu o fractiune din suma asta, poti merge la reprezentanta ?

Inteleg pasiunea de a face singur, si eu sunt la fel, din 2007 de la primul Bmw, am trecut prin toate... de la Dis, Progman, Ista, Esys, Carly, Bimmercode... dar sunt anumite lucruri care pur si simplu nu se merita sa le faci singur!

Nimeni nu zice ca e imposibil, nu e, doar ca te legi la cap si vei pierde mult timp si bani daca lucrurile merg prost... si conform legilor lui Murphy, vor merge :)

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sa incerc sa iti raspund pe rand:

 

2. Cablul pe care il ai e bun. Ti-am spus ca arata exact ca cel pe care l-am folosit / folosesc eu. Subliniez ca doar arata si de asta mai spun ca trebuie sa il testezi mai intai cum se comporta la "munca", in sesiuni mai lungi. Am aflat de ceva vreme ca unele cabluri sunt facute cu componente nu prea ok care se incalzesc mai mult decat trebuie ducand la erori si, crede-ma, nu vrei sa ai module in programing abort.

Problema cu ISTA/P nu este ca nu e bun ci doar ca dureaza mult si incearca sa faca totul intr-o singura sesiune care dureaza mult si foarte mult. Mai sunt si alte implicatii : ISTA/P vrea sa monitorizeze voltajul masinii, sa controleze K30 si K15, adica contactul, lucruri imposibile cu cablu K-DCAN, posibile cu ICOM, cauta si intelege ce este ICOM si ce versiuni exista ale acestuia.

 

3. Modulele mai putin importante sunt cele fara de care masina porneste si poate fi condusa. La mine au fost FZD, FLA, PDC, KLIMA. Ce fac ele in masina gasesti cu Google. La tine unele se numesc altfel dar au acelesi functii. Cu aceste module testezi si daca cablul tau functioneaza cum trebuie in vederea treceri la modulele importante.

 

4. Modulele care se updateaza pe fibra optica sunt sunt cele din sistemul infotainment (headunit-ul cu componentele lui) sunt suliniate separat in pagina care iti arata "harta" logica a componentelor masinii in ISTA /D /P legate cu o linie rosie(parca) intre ele. Vezi legenda din josul "harti".

Documenteaza-te ce este ISTA /D /P(software) ce este ICOM A / A2 /NEXT cu adaptori B, C (hardware). Link-urile puse de tine sunt de cabluri ENET care nu au ce cauta la seria E.

La mine a fost simplu nu am MOST, neavand navigatie, amplificatoare,etc. si am putut face update cu cablul K-DCAN, asta dupa ce am "reusit" sa pun MASK/CCC in programming abort :rolleyes:

 

5. iti recomand sa cauti o sursa de server HP si sa o modezi sa scoata 13.6 V si vreo 88 A legata la priza 220. Nu te complica cu alte baterii sau UPS decat daca vrei o sursa de 220V redundanta in cazul daca se opreste tensiunea de la retea.

 

7. O sa vezi in bord la unele module niste erori ciudate. Se datoreaza , unele dintre ele faptului ca in timpul programarii sunt puse in stare de programare care le face sa nu mai comunice cu modulele celelate, generand la acestea o serie de erori. De aceasta este depreferat ca dupa fiecare modul updatat sa faci procedurile necesare: contactul luat, pus, conectat cu ISTA/D, sters erori, contact luat, contact pus verificat stare cu ISTA/D... asta face si ISTA/P de dureaza asa de mult update-ul cu el.

Codarea si eventuala readaptare este necesara , se zice, necesara pentru ca la unele module, se pierd setarile specifice masini din zona flash. La mine sincer nu a fost necesar nici la servo electrica cu toate ca ma asteptam sa trebuiasaca sa reinvete pozitia volanului si nici la cutia manuala unde DDE ar fitrebuit sa invete 0 gear position pt start/stop. Poate am avut noroc.

 

Bafta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.