Jump to content

Recommended Posts

Va salut pe toţi. As dori sa întreb dacă cineva ma poate ajuta pentru elucidarea următoarei probleme: am înlocuit, în urma cu 6 luni, ambele perne de aer, la BMW F11 525xD, montând modelul fabricat de Arnott şi totul a funcţionat normal. Întrucât maşina nu o folosesc zilnic, uneori nici măcar o data pe săptămână, am găsit-o cu pernele lăsate, după circa 18 zile de repaus. Dupa pornirea motorului, pernele nu s-au umflat, iar compresorul nu se auzea ca ar lucra. Era dimineaţă şi temperatura aerului era de minus 3-4 grade. La orele prânzului, am pornit din nou masina, temeratura fiind de circa 6-7 grade, şi pernele s-au umflat normal, în 15-20 secunde. Ulterior, am observat ca după 4-5 zile de nefuncţionare, scade distanta intre aripă si roată, ceea ce presupune ca pierde puţin aer. Aseară, constatând ca maşina era puţin lăsata, am pornit motorul cu speranţa că pernele se vor ridica la maximum, dar, spre surprinderea mea, pernele au coborât de tot şi, în ciuda oricărei manevre de oprire si pornire a motorului, nu s-au mai ridicat deloc, iar compresorul nu scotea niciun sunet. La bord a aparut, pentru puţin timp, mesajul de atenţionare pentru CHASSIS. Mentionez ca şi aseara erau circa minus 3 sau 4 grade afară.

 

As fi onorat sa stiu parerea voastră si vă multumesc pentru orice informaţie mi-aţi oferi.

 

P.S.: masina este fabricată în luna decembrie 2013 şi are 215.000 km parcurşi.

Edited by Silviu Danciu
Link to comment
Share on other sites

Va salut pe toĂži. As dori sa ĂŽntreb dacĂŁ cineva ma poate ajuta pentru elucidarea urmĂŁtoarei probleme: am ĂŽnlocuit, ĂŽn urma cu 6 luni, ambele perne de aer, la BMW F11 525xD, montând modelul fabricat de Arnott Âşi totul a funcĂžionat normal. Ăntrucât maÂşina nu o folosesc zilnic, uneori nici mĂŁcar o data pe sĂŁptĂŁmânĂŁ, am gĂŁsit-o cu pernele lĂŁsate, dupĂŁ circa 18 zile de repaus. Dupa pornirea motorului, pernele nu s-au umflat, iar compresorul nu se auzea ca ar lucra. Era dimineaÞã Âşi temperatura aerului era de minus 3-4 grade. La orele prânzului, am pornit din nou masina, temeratura fiind de circa 6-7 grade, Âşi pernele s-au umflat normal, ĂŽn 15-20 secunde. Ulterior, am observat ca dupĂŁ 4-5 zile de nefuncĂžionare, scade distanta intre aripĂŁ si roatĂŁ, ceea ce presupune ca pierde puĂžin aer. AsearĂŁ, constatând ca maÂşina era puĂžin lĂŁsata, am pornit motorul cu speranĂža cĂŁ pernele se vor ridica la maximum, dar, spre surprinderea mea, pernele au coborât de tot Âşi, ĂŽn ciuda oricĂŁrei manevre de oprire si pornire a motorului, nu s-au mai ridicat deloc, iar compresorul nu scotea niciun sunet. La bord a aparut, pentru puĂžin timp, mesajul de atenĂžionare pentru CHASSIS. Mentionez ca Âşi aseara erau circa minus 3 sau 4 grade afarĂŁ.

 

As fi onorat sa stiu parerea voastrĂŁ si vĂŁ multumesc pentru orice informaĂžie mi-aĂži oferi.

 

P.S.: masina este fabricatĂŁ ĂŽn luna decembrie 2013 Âşi are 215.000 km parcurÂşi.

 

Mai mult ca sigur ai probleme cu compresorul. Din relatarile altora, cam are tendinta sa se defecteze. Cel mai bine pune o diagnoza cu ISTA pe masina si vezi ce zice. Mai mult ca sigur a "scuipat" niste erori si-ti poate face si niste recomandari ce anume sa verifici. Asta inainte sa te apuci sa cumperi alt compresor.

Link to comment
Share on other sites

Mai mult ca sigur ai probleme cu compresorul. Din relatarile altora, cam are tendinta sa se defecteze. Cel mai bine pune o diagnoza cu ISTA pe masina si vezi ce zice. Mai mult ca sigur a "scuipat" niste erori si-ti poate face si niste recomandari ce anume sa verifici. Asta inainte sa te apuci sa cumperi alt compresor.

Multumesc mult pentru indrumari. La ora aceasta (12.00), am pornit motorul Âşi s-au ridicat imediat. Deci e vorba de o chestie sensibila la frig...

 

Cu siguranta compresorul e mort. Daca vei tine masina doar in telescoape pe puntea spate, le vei distruge si pe ele pe lângã perne. Succes!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Multumesc mult pentru indrumari. La ora aceasta (12.00), am pornit motorul Âşi s-au ridicat imediat. Deci e vorba de o chestie sensibila la frig...

Link to comment
Share on other sites

Pfai...alta belea și cu astea!

 

După 5-6 ani vechime, orice F11 necesita inlocuirea pernelor de aer, care sunt consumabile! Preţul OE este de circa 2.000 lei/buc. + 460 lei/buc. montaj in service, iar pretul pentru produs after market este de 900 lei/buc. (marca Arnott) + 100 lei montaj la mecanic. În cazul meu şi probabil nu numai al meu, urmează şi schimbarea compresorului, care costa circa 300 euro second-hand sau circa 1000 euro nou (am înţeles că nu există after market).

În pofida celor de mai sus, pentru mine BMW F11 este maşina care îmi acoperă toate aşteptările (sisteme de siguranţă, design exterior şi interior, comportament dinamic, confortul pasagerilor, calitate ireproşabilă a materialelor folosite la interior, spaţiu foarte generos în portbagaj etc).

În concluzie, nu ezit să o întreţin pentru a mă putea bucura de ea pentru cât mai mult timp!

Aşa, ca o paranteză, folosesc zilnic un VW Jetta (2008), la care am schimbat setul de 4 amortizoare cu 2.000 lei (after market, în timp ce la reprezentanţa VW costa 1.000 euro). Deci nu vă de ce la BMW seria 5 ar costa mai puţin. Diferenţa de clasă şi de confort este uriaşă!

Succes!

 

Observ că există şi compresor after market Arnott, la pretul de 3.486 lei (https://www.epiesa.ro/compresor-instalatie-aer-comprimat-bmw-seria-5-touring-f11-525-d-xdrive-diesel-218-cai-arnott-p-2985/11878/101884/prodid-602358485/)

Edited by Silviu Danciu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

sunt surprins de aceste perne la F11.

am bmw inca din 2009 (ex e46; ex e90 si prezent F25) , si nici nu am sa schimb aceasta marca vreodata. dar asta chiar nu stiam cu pernele de aer.

am sa cumpar si F11 pana la urma, gasit deja unul in Frankfurt, cu foarte multe optiuni si care arata f ok la 245 mii km (HUD, automata, navi mare, scaune sport si multe altele - 9500 E, cu istoric BMW pana in noiembrie 2019).

multumesc de raspunsuri...bafta!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

sunt surprins de aceste perne la F11.

am bmw inca din 2009 (ex e46; ex e90 si prezent F25) , si nici nu am sa schimb aceasta marca vreodata. dar asta chiar nu stiam cu pernele de aer.

am sa cumpar si F11 pana la urma, gasit deja unul in Frankfurt, cu foarte multe optiuni si care arata f ok la 245 mii km (HUD, automata, navi mare, scaune sport si multe altele - 9500 E, cu istoric BMW pana in noiembrie 2019).

multumesc de raspunsuri...bafta!

 

Recomand cu toatĂŁ ĂŽncrederea, ĂŽn ciuda micilor intervenĂžii necesare! Poate ai norocul ca pernele de aer sĂŁ fie deja ĂŽnlocuite!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
sal Silviu.Sa-ti explic .Tot asa am un f11 2011 am schimbat o perna pe spate si apoi dupa 2 sapt s-a lasat iara de spate.E drept am schimbat-o cineva si nu la reprezentanta. Trebuie schimbate amandoua....M-am dus la BMW la reprezentanta( stau in Franta )cand colo mia-au spus ca compresorul a fortat perna si s-a spart. S-a stricat compresorul; si stii de ce ptre ca... daca schimbi pernele masina trebuie echilibrata de un inginer pneumatic care stie asa ceva deci 1500 2 perne +1800 compresorul in euro. Dupa 2 ani iara am schimbat 2 perne ptr ca s-a spart una.Deja stiam ce ma asteapta.Am grija de ea am garaj si la servici si acasa.si drumurile sunt bune aici. Dar asta este cu pernele de aer
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

sal Silviu.Sa-ti explic .Tot asa am un f11 2011 am schimbat o perna pe spate si apoi dupa 2 sapt s-a lasat iara de spate.E drept am schimbat-o cineva si nu la reprezentanta. Trebuie schimbate amandoua....M-am dus la BMW la reprezentanta( stau in Franta )cand colo mia-au spus ca compresorul a fortat perna si s-a spart. S-a stricat compresorul; si stii de ce ptre ca... daca schimbi pernele masina trebuie echilibrata de un inginer pneumatic care stie asa ceva deci 1500 2 perne +1800 compresorul in euro. Dupa 2 ani iara am schimbat 2 perne ptr ca s-a spart una.Deja stiam ce ma asteapta.Am grija de ea am garaj si la servici si acasa.si drumurile sunt bune aici. Dar asta este cu pernele de aer

Multumesc mult pentru informaĂžii. Revin Âşi eu acum cu ceea ce am inteles, referitor la problema mea, descrisa la inceputul topicului: Pernele le-am schimbat ĂŽn urma cu 6 luni, producĂžie Arnott. In prezent, datoritĂŁ nefuncĂžionĂŁrii, maÂşina se lasĂŁ câÞiva milimetri sau chiar 1 cm, stând ĂŽn garaj. DatoritĂŁ temperaturilor sub 0 grade (nu am uÂşa la garaj, ĂŽncĂŁ), la pornirea motorului, ĂŽn loc sĂŁ se ridice maÂşina la ĂŽnĂŁlĂžimea normalĂŁ, coboarĂŁ pânĂŁ la nivelul roĂžilor, ĂŽn timp ce compresorul scoate zgomotul normal de lucru. Ăn fapt, valva solenoid, care, prin inchidere Âşi deschidere, regleazĂŁ presiunea ĂŽn camera de presiune a compresorului, rĂŁmâne blocatĂŁ pe deschis Âşi goleÂşte tot aerul din perne. Ăn concluzie, pânĂŁ la momentul ĂŽnlocuirii integrale a compresorului, voi fi nevoit sĂŁ schimb doar aceastĂŁ valvĂŁ, care costĂŁ ĂŽn România 430 lei. MenĂžionez cĂŁ evenimentele neplĂŁcute descrise mai sus au avut loc ĂŽn luna decembrie 2019 (1 datĂŁ) Âşi la ĂŽnceputul lunii ianuarie 2020 (1 datĂŁ). Ăn ultmile sĂŁptĂŁmâni, deÂşi a fost frig, nu m-am mai confruntat cu o astfel de problemĂŁ. Mai amintesc de faptul cĂŁ, ĂŽn prezent, ĂŽn România, un compresor Wabco (ca Âşi cel original montat pe maÂşinĂŁ) costĂŁ 3.600 lei. Succes tuturor! RĂŁmân pentru totdeauna admirator Âşi posesor al mĂŁrcii BMW!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

O intrebare. Ai verificat ce presiune baga compresorul?S-ar putea sa ai o surpriza. Compresorul se poate sa iti dea impresia ca functioneaza normal.Pana nu verifici presiunea nu stiu daca e indicat sa acuzi aceea valva.

Aceste compresoare sunt sa zicem plastic pe uscat adica nu au ungere pe piston.

Segmentul de pe piston este din teflon.Acesta are un timp finit de functionare.

Am eu un compresor de mercedes care are aceleasi simptome cu cele descrise de tine. Am incercat sa-l readuc la viata dar obligatoriu trebuie schimbata si camasa pistonului adica piesa in care intra pistonul altfel degeaba. Am gasit la un moment dat kit-uri de reparatie complete cu tot cu corpul in care intra pistonul pe niste site-uri in polonia.Dar nu se merita avand in vedere ca am dat pe un nou wabco 1300 de lei.

Verifica presiunea intai.Succes!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

O intrebare. Ai verificat ce presiune baga compresorul?S-ar putea sa ai o surpriza. Compresorul se poate sa iti dea impresia ca functioneaza normal.Pana nu verifici presiunea nu stiu daca e indicat sa acuzi aceea valva.

Aceste compresoare sunt sa zicem plastic pe uscat adica nu au ungere pe piston.

Segmentul de pe piston este din teflon.Acesta are un timp finit de functionare.

Am eu un compresor de mercedes care are aceleasi simptome cu cele descrise de tine. Am incercat sa-l readuc la viata dar obligatoriu trebuie schimbata si camasa pistonului adica piesa in care intra pistonul altfel degeaba. Am gasit la un moment dat kit-uri de reparatie complete cu tot cu corpul in care intra pistonul pe niste site-uri in polonia.Dar nu se merita avand in vedere ca am dat pe un nou wabco 1300 de lei.

Verifica presiunea intai.Succes!

 

MulĂžumesc mult pentru interventie. As vrea sĂŁ spun ca am clarificat si, ĂŽn acelaÂşi timp, am rezolvat problema. Am ezitat sĂŁ scriu pânĂŁ acum acest aspect, ĂŽntrucât nu sunt experimentat ĂŽn domeniul mecanicii auto Âşi nu aÂş fi vrut sĂŁ fac anumite greÂşeli de exprimare sau, mai rĂŁu, sĂŁ dau impresia cĂŁ m-aÂş lĂŁuda cu "norocul" pe care l-am avut. Ăn fapt, ĂŽntr-una din sĂŁptĂŁmânile trecute, am constatat cĂŁ maÂşina era din nou lĂŁsatĂŁ de tot. Am sunat mai mulĂži mecanici care mi-au sugerat, la unison, cĂŁ este necesarĂŁ ĂŽnlocuirea integralĂŁ a compresorului Âşi cĂŁ este exclusĂŁ orice ĂŽncercare de a fi reparat. TotodatĂŁ, ĂŽn mod corect, am fost ĂŽndrumat sĂŁ optez pentru un compresor nou, WABCO, identic cu cel montat pe maÂşinĂŁ (original). Deoarece nu dispun, pentru un moment, de o aÂşa sumĂŁ de bani (3.500 lei + montaj), am decis sĂŁ mai studiez ĂŽncĂŁ o datĂŁ video-clipurile de pe youtube, postate de mai mulĂži binevoitori, ĂŽn legĂŁturĂŁ cu aceastĂŁ problemĂŁ. Ăntr-adevĂŁr, clipul de pe canalul "Diagnose Dan" mi-a fost de mare ajutor pentru rezolvare, dar au mai fost utile Âşi altele. AÂşadar, cu destulĂŁ greutate, m-am strecurat sub spatele maÂşinii Âşi am desfĂŁcut elementele din plastic care protejeazĂŁ compresorul. Apoi, am desfĂŁcut conductele de aer (albastrĂŁ Âşi roÂşie) Âşi imediat compresorul. MenĂžionez cĂŁ am folosit o simplĂŁ surubelniÞã dreaptĂŁ Âşi douĂŁ chei tubulare (de 8 Âşi de 10). Ăntrucât nu aveam nimic de pierdut, am pus compresorul pe o masĂŁ Âşi, cu mai multe chei sau ÂşurubelniĂže torx, l-am desfĂŁcut ĂŽn bucĂŁĂži. Am ĂŽnlocuit granulele dezumidificatoare din camera de presurizare cu altele noi, cumpĂŁrate de la magazinul Dedeman (circa 20 lei), am desfĂŁcut valva solenoid Âşi am procedat aÂşa cum este exemplificat ĂŽn partea de final al video-clipului postat de Diagnose Dan, adicĂŁ am lovit-o uÂşor, de mai multe ori (15-20), pe pĂŁrĂžile laterale, cu o ÂşurubelniÞã, pentru deblocare. MenĂžionez cĂŁ nicio altĂŁ piesĂŁ a compresorului nu pĂŁrea uzatĂŁ. Apoi, am montat toate piesele la loc Âşi am reintrat sub maÂşinĂŁ. Am fixat compresorul la locul lui Âşi am legat conductele de aer. DupĂŁ ce am pus contactul, compresorul a ĂŽnceput sĂŁ lucreze normal. FuncĂžionarea s-a oprit, dupĂŁ circa 1 minut, iar maÂşina s-a ridicat 1 cm. Considerând cĂŁ este nevoie de repetarea operaĂžiunii, am pus din nou contactul Âşi, compresorul, lucrând pentru a doua ora, timp de 1 minut, maÂşina s-a ridicat la ĂŽnĂŁlĂžimea normalĂŁ. Am fost fericit cĂŁ am reuÂşit sĂŁ o "repar" fĂŁrĂŁ cheltuieli, nici mĂŁcar pentru manoperĂŁ. ToatĂŁ operaĂžiunea a durat cam 2 ore, inclusiv cu pauzele pentru vizualizarea videoclipurilor tutoriale. PânĂŁ ĂŽn prezent, funcĂžionarea este absolut normalĂŁ: presiunea ĂŽn perne, aÂşa cum este Âşi normal, scade puĂžin, având ĂŽn vedere cĂŁ merg cu maÂşina doar o datĂŁ pe sĂŁptĂŁmânĂŁ. La scurt timp dupĂŁ pornirea motorului, se aude cĂŁ porneÂşte Âşi compresorul, pentru 10-15 secunde, maÂşina ridicându-se la ĂŽnĂŁlĂžimea corespunzĂŁtoare. AÂşa cum spune Âşi ĂŽn clipul Diagnose Dan, problema valvei Solenoid este rezolvatĂŁ pentru un moment, fĂŁrĂŁ a Âşti peste cât timp se va bloca din nou. Sunt conÂştient cĂŁ, pe viitor, va fi necesarĂŁ ĂŽnlocuirea compresorului. Ăntre timp, voi comanda separat o valvĂŁ solenoid (circa 300 lei), pe care sĂŁ o pĂŁstrez pentru repetarea "minunii". DacĂŁ vĂŁ pot fi de folos cu mai multe informaĂžii, mĂŁ puteĂži contacta prin farcebook, pe profilul Danciu Silviu (TârgoviÂşte).

VĂŁ mulĂžumesc tuturor pentru atenĂžie, vĂŁ respect Âşi vĂŁ consider ca pe prietenii mei.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu ai incercat pe valva solenoid sa aplici putina vaselina grafitata, in zonele de contact, sa eviti o viitoare gripare, banuiesc ca de la condens apare oxidarea.

 

Multumesc pentru ĂŽndrumare. Din pĂŁcate, partea mobilĂŁ se aflĂŁ ĂŽn interiorul valvei Âşi nu existĂŁ o zonĂŁ de acces sau cel putin eu nu am observat-o.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut prieteni,

Doresc sa adaug si eu din experienta si problemele intampinate cu suspensia si pernele de aer. Detin un 520 F11 2012. Am observant ca uneori puntea spate se lasa jos, partea dreapta complet iar stanga partial. Asta se intampla aleatoriu – poate dupa 30 min de stationare, poate doar dupa 2 zile de stationare, niciodata acelasi fenomen (am vorbit cu un alt posesor si era la fel si lui). Recent am schimbat la set cele 2 perne de aer si problema este rezolvata, nu se mai lasa jos puntea spate.

Insa, vreau sa va descriu ce am observant inainte si dupa inlocuire perne, respectiv ce masuratori am luat. Am masurat garda la sol la toate cele 4 roti ale masinii, si spre surprinderea mea am obtinut aceleasi valori dupa schimbare cat era inainte ==> pernele noi nu au ridicat spatele mai sus, lucru care poate e bine...!?

 

Cum am masurat:

Punctul zero a fost asfaltul si am urcat in sus intr-o linie cu centrul rotii (paralel cu capacul de roata bmw) pana am atins aripa masinii. Asta am facut la toate cele 4 roti.

Valorile inregistrate:

Fata stanga: 72.5 cm

Fata dreapta: 72 cm

Spate stanga: 70.3 cm

Spate dreapta: 69.7 cm

 

Rotile sunt 225/55/R17

 

Diferenta de 0.5 cm nu ma ingrijoreaza deoarece poate fi influentata de mai multi factori: suprafata plana unde am masurat, un pic de inclinatie al drumului deja schimba datele; rezervorul de motorina la fel (stim ca avem cate un rezervor pe fiecare parte si motorul consuma prima data motorina din rezervorul din stanga). ce ma ingrijoreaza este diferenta dintre punte spate si punte fata.

 

Problema:

Puntea fata este mai ridicata decat puntea spate – asta arata valorile masurate si este vizibil si cu ochiul. Acuma nu stiu daca este normal sa fie asa? Nu stiu nici care ar trebui sa fie garda la sol al masinii…? Faptul ca am roti R17 face ca sa fie mai vizibila diferenta, am analizat o alta masina identica care avea rotile R19 si perne recent schimbate – are aceasi tendinta ca puntea fata sa fie un pic mai ridicata, dar nu e atat de vizibil din cauza rotilor mari….?

 

Ce sfaturi imi dati? Care este parerea voastra aici?

 

Schimbul de perne nu l-am efectuat la reprezentanta, dar am facut atata sa intreb la reprezentanta bmw ca in cazul in care se schimba pernele de aer se face si o echilibrare/setare noua a inaltimii masinii ==> raspunsul a fost ca nu, se schimba si masina e gata de plecare…

 

Va multumesc si astept sa dezbatem subiectul impreuna!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salut prieteni, doresc sa va povestesc cum am reparat problema suspensiei si al compresorului pe masina mea. In ultima perioada, dupa schimbarea ambelor perne de aer, am patit de cateva ori ca la 1-2 min dupa pornirea de pe loc masina isi lasa spatele suspensiei complet jos. asta in conditiile in care cat era parcata, sau lasata in garaj poate si 5 zile suspensia era la ridicata. citind pe acest forum si urmarind tutoriale pe youtube am decis sa dau jos personal compresorul, sa-l usuc si sa-l montez la loc (problema umiditatii din aer afecteaza functionarea compresorului). am vrut sa inlocuiesc valva solenoid cu una noua daca tot am desfacut compresorul, insa nu se poate cumpara separat ca piesa originala, decat made in china, asa ca l-am montat la loc pe cel vechi. Am mai curatat tot ce s-a putut unde erau depuneri de coroziune sau rugina. Surpriza a fost ca dupa montare compresorul a pornit, insa nu a ridicat suspensia. dupa ce am urmarit acest tutorial:

l-am dat jos din nou, am scos valva si am lovit-o fin cu o surubelnita timp de 3-5 min dupa care le-am montat la loc. la pornirea motorului in 10 sec suspensia a fost ridicata si de atunci merge bine. deseori problema este acest solenoid, insa nu exista piesa de schimb doar kit compresor.

Prin aceasta lucrare prelungim si viata compresorului, care este o piesa scumpa de schimbat. daca cineva cunoaste ce valva solenoid noua este de calitate si merita schimbata ca si piesa, va rog sa recomandati.

 

postez si cateva poze ca si referinta la ce am facut:

 

post-98229-0-69636400-1601915775_thumb.jpg

post-98229-0-85260700-1601916278_thumb.jpg

post-98229-0-43760700-1601917201_thumb.jpg

post-98229-0-35324800-1601916812_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut.Granulele de silica se pot schimba.Eu am avut probleme cu un compresor de pe un mercedes w211.

Gelul daca era ud nu cred ca era de vina acelei valve, nu in totalitate.

Compresoarele astea de pe masina au o durata limitata de viata.Segmentul de pe piston este dintr-un teflon care in mod normal se va toci si va toci si camasa pistonului.

Kit-ul de reparatie corect va contine si camasa.

Gelul silica se usuca datorita caldurii rezultate in urma frecarii dintre piston si camasa.

Oricum pentru a stabili in mod concret daca compresorul e in mintile lui trebuie sa verifici cata presiune baga. La mine cand si-a dat obstescul sfarsit mai baga 2atm. Pana la 10 atm. Mai e cale lunga.

In momentul cand nu mai baga presiunea necesara,ecu va comanda sa purjeze aerul pentru a nu se mai putea circula cu masina pana la remedierea problemei. Adica, daca compresorul nu va umfla pernele sau rezervoarele intr-un termen stabilit de producator va considera ca este o problema si va elimina tot aerul din perne.

Evident cei care au perne pe toate rotile vor avea si rezervoare de vacuum si un distribuitor care deseori va face probleme.

Asta este parerea mea in urma aventurilor pe care le-am avut si care au incetat o data cu schimbarea compresorului Wabco. A fost 1.400lei.

Sunt firme care reconditioneaza partea vacumatica dar daca partea electrica se duce iesi mai bine daca schimbi compresorulu cu totul.

Cred ca Wabco furnizeaza compresoare cam pentru toti producatorii de masini evident cu diferente contructive dar principiul de functionare este acelasi.

Si oricum durata de viata a unui compresor de genul asta pe uscat este in jur de 12-14 ani daca nu cedeaza intai vreo perna care duce la o uzura prematura a compresorului. O perna care lasa aer mult poate termina compresorul intr-o luna.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.