Jump to content

E46, 325xi, black


pvsilviu

Recommended Posts

Buna tuturor,

 

Primul meu post pe acest forum, pe care-l citesc de vreo 2 luni.

Posesor, inca, de VW B6 si Fiesta, ambele diesel, am decis sa revin la vechea pasiune, benzina+gpl.

La sfatul unui coleg de munca din Germania, am cautat un E46, benzina, in 6 cilindri (asa a zis, sa fie neaparat in 6).

Zis si facut, m-am apucat de cautat. Intai Germania, dupa, Ro.

In final, am gasit ceva sa-mi placa (mai aveam putin si renuntam): 2,5 l, 4x4, full, exclusiv Ro, 2003. Si, cel mai important, ingrijita.

Nu are trapa, dar nu le poti avea pe toate. In schimb, are gpl si 4x4 (Este dedicata fiului meu, deci e mai bine cu tractiune integrala decat spate. Eu, probabil, mai mult cu reparatiile).

Curand voi pune si poze.

Masina este ok insa are cateva probleme pe care intentionez sa le rezolv (probabil singur, in mare parte):

1. Pe gpl dar si pe benzina (cei drept la un nivel muult mai mic), celebrele fluctuatii de relanti cand opresc la semafor. Am citit multe pe aici. La asta se adauga erorile P0171 si P0174 pe gpl, dar si un usor mers sacadat pe gpl, intre 2000 si 3000 ture. Din ce am citit, suspectez furtune de vacuum fisurate (probabil va fi greu de depistat) dar si o posibila problema de reglaj pe gpl. In acest sfarsit de saptamana voi desface cate ceva (filtru aer de ex.) si voi incepe cautarile (vorbisem cu un mecanic, insa nu cred ca este genul de reparatie pe placul lor, asa ca ...). Asa cum am spus masina merge dar nu este suficient pentru mine, trebuie sa mearga perfect.

2. La schimbarea vitezelor, un usor zgomot infundat dinspre bancheta spate (nu metalic si doar daca nu debraiez cum trebuie). Aici am citit putin, aprofundez dupa ce rezolv pct. 1.

3. Trepidatii la franare, suspectez discurile fata, doar ca sunt noi, posibil sa fie altceva.

 

Atat, deocamdata. Daca puteti sa-mi dati niste sfaturi, astept cu interes, este destul de mare forumul, voi avea nevoie de ceva timp sa-l studiez.

 

P.S. Masina s-a incadrat in categoria ultimelor masini adevarate, designul imi place la nebunie dar, foarte important, si baiatului meu (altfel un bmw mai tanar ar fi costat triplu, un aspect deloc de neglijat).

Edited by pvsilviu
  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

bine ai venit in lumea celor care au ”al doilea tocator de bani dupĂŁ nevastĂŁ” ĂŽn parcare. Masina este senzație dar intretinerea nu va fi nici pe departe ca la un b6 sau fiesta (fiesta am avut și eu pentru frecat prin oraș). Daca mergi cu ea (peste 10.000 /an) și nu vrei sa fie o epavĂŁ, costurile vor fi in medie de 2000 eur/an (cauciucuri, supensii, uleiuri, garnituri, reparatii diverse ) Eu cand am avut e46 am bifat toate problemele pe care putea sĂŁ le aibĂŁ mașina aia : garnituri motor, simeringuri supape, catalizator, evacuare, brate, bielete, flanșe, vanosuri, compresor AC, macarale geamuri, piesa cu tepi, rulment spate, planetare, grup... La tine se adaugĂŁ și intretinerea mult mai atenta pe partea de GPL (bujii speciale, și alea-s 6), ulei... revizii bla bla bla.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ai grija la radiator sa nu fie bombat, daca este schimba-l direct si schimba si busonul de umplere vas de expansiune, el fiind de vina pt bombarea radiatorului.

Da, da , busonul!

Vezi daca se desface greu, schimba l!!!

Are doua oringuri, cel de jos se umfla de obicei.

Am schimbat din cauza asta 2 radiatoare, cel original si un Valeo.

 

Te uiti pe dedesubt si vezi daca are burta , pe deasupra nu se vede, trebuie sa dai electroventilatorul jos.

Ah, vasul de expansiune!A zis cineva de el?Vezi ca si ala crapa .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru "incurajari"!

La passat, in ambitia de a-l face perfect ca in pruncie, doar anul trecut am bagat 2000 euro in el!

Fiesta, la fel ca si Focus (masini de la job) este indestructibila, 0 probleme.

 

Multumesc de sfaturi, mai astept si altele, sambata si duminica sunt mecanic. Sper sa gasesc sursa erorilor (amestec sarac) si a fluctuatilor de relanti (azi dupa amiaza mi s-a oprit de 3 ori in trafic bara la bara, dupa ce s-a incalzit a fost mai ok).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In plus de urmarit potentiale defecte la: valva DISA,valva PCV, garnitura capac chiulasa, garnitura filtru de ulei.

Valva PCV se schimba cu tot cu furtunele aferente. Am avut si eu un 325 i e46 candva iar la valva PCV s-a rupt membrana. La garnitura de chiulasa, se pot urmari eventuale urme de ulei, langa galeria de evacuare. Eu am schimbat-o si pe asta.

Mai exista si frecventul consum marit de ulei, datorat segmentilor pistoanelor.

Eu am avut-o cu cutie manuala si tractiune spate si pot spune ca timp de 6 ani,a fost placuta la condus. Nu m-am plictisit de ea.Motorul suna foarte bine.

As putea spune ca in turatii medii si joase, M54 suna parca chiar mai bine ca si N52.

Din punctul meu de vedere, pacat ca ai luat-o cu GPL.

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

Inainte de dieseluri, pana in 2016, am avut 4 masini cu gpl (dacie cu carburator, matiz, espero, nubira). Daca este reglat corespunzator si daca masina functioneaza perfect (este mult mai sensibil la orice disfunctionalitate decat benzina), atunci gpl este o varianta, cel putin la aceasta masina, care are un consum deloc de neglijat. Pentru fun merg pe benzina, clar.

Intradevar, sunetul este deosebit, in toate turatiile (aici avea dreptate si colegu din Germania).

Proprietarul anterior spunea ca are un consum de ulei de 1 litru la 10k km, ramane de vazut daca descopar alte cauze decat cele naturale.

Garnitura capac este schimbata, valva disa e ok, garnitura filtru ulei o verific la schimbul de ulei (curand, adica).

Ramane sa verific valva pcv.

 

Ce am remarcat din prima, dar acum m-am obisnuit, este ca are directia, franele, ambreiajul si suspensia mai dure decat la passat.

Daca nu apar niste schimbari guvernamentale, masina am cumparat-o din pasiune si as dori sa o tin mult timp, de aceea vreau sa mearga foarte bine.

 

Daca citeste cineva din Craiova, poate sa-mi recomande un service bun, serios, de incredere, etc. (inca mai cred ca exista asa ceva)?

Link to comment
Share on other sites

Ma bucur sa vad ca mai apare cate un e46 de care proprietarul este mulțumit si doreste sa investeascĂŁ ĂŽn el pentru siguranța si placerea de conduce.

Personal consider cã gpl ul nu are ce cauta pe ea, având un consum decent daca totul este pus la punct.

Spor la ce ti si propus!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc!

 

Ieri am reusit sa fac, in sfarsit o diagnoza. Rezultatul a fost misfire pe cilindrul 3 si erorile cauzate de amestec sarac (depistate si cu obdII 327... china, am luat si eu unul cu 40 lei ... ramane de vazut ce fac cu el, :)).

 

Azi am cumparat bujii ngk laser platinium, bkr6equp. Daca nu e prea tarziu, le schimb in seara aceasta (am o problema cu rampa de gaz care este plasata pe capacul de deasupra bujiilor), daca nu, in service. Ramane de vazut cum se comporta dupa, poate trebuie schimbata si bobina. Zicea cineva ca se schimba toate, odata cu bujiile, insa mi se pare exagerat. Cel cu diagnoza spunea ca este posibil sa se rezolve si cu fluctuatiile de la relanti, insa am indoieli. Masina are simptome de misfire la pornire dar si in anumite regimuri de turatie. Vom vedea, le luam pe rand. Debitmetrul cica este ok, nu are erori pe diagnoza. Aveti idee unde se poate face un test cu fum pentru verificarea fisurilor pe vacuum? Sau alta metoda decat ochiul, sambata m-am uitat la cateva dar nu am vazut nimic fisurat?

 

In alta ordine de idei, in curand vreau sa-i schimb si uleiul si filtrele, chiar daca are doar cca 5000 km si aproape un an vechime (Castrol 5w40, asta a primit pana acum).

 

Sambata trecuta i-am inlocuit filtrul de polen si s-a schimbat mirosul aerului din grile (nu mai se simte miros de parafina, pe care nu-l suport).

 

Ce am observat este ca acel bat de nivel pentru lichidul de racire este la acelasi nivel cu gura de umplere (in poza arata un nivel minim, daca nu gresesc). Voi cumpara antigel bmw pentru completare. Capacul se deschide usor, vasul de expansiune nu stiu daca este schimbat sau nu.

 

Revin cu noutati zilele urmatoare.

Link to comment
Share on other sites

Update

 

Aseara am schimbat bujiile, singur, nu fara ceva emotii, recunosc. Asta pentru ca inca nu am gasit un mecanic dedicat iar la serviceurile unde am intrebat mi-au dat niste preturi ...

Se vede clar o schimbare, nu pot sa ma pronunt inca daca trebuie schimbata si bobina de la cilindrul 3. In probe, aseara s-a comportat bine, erori nu mai are (scan cu chinezaria asa ca deocamdata nu sunt 100% sigur), azi dimineata a pornit frumos, vreo 3,4 secunde parca a avut un mers ezitant, dupa a fost totul ok. Cred ca, pana la urma, voi cumpara si bobina si pe cea veche o tin de rezerva.

Se pare ca, desi proprietarul anterior a schimbat garnitura de la capac, are pierderi de ulei, nu ceva spectaculos, doar umezeala.

Continuam, in limita temperaturilor, :).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma omorati cu gpl-ul asta, :).

 

Incerc sa pun niste poze cu ea, doar ca trebuie sa vad cum, azi am incercat sa incarc o poza cu bujiile vechi si nu am putut, cred ca era prea mare.

 

Pai na, nu e chiar "ce trebuie" pe o masina ce devine curand(daca nu e deja), un clasic :)) benzina altfel "se pastreaza" in timp.

 

Cat despre poze, vezi aici: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/139596-cum-sa-adaugi-imagini-in-postare/ eu am urmat sfaturile de acolo si a functionat.+ sunt site-uri ce iti fac resize(am avut aceiasi problema cu pozele profi).

Link to comment
Share on other sites

Mda, nu am iesit nicaieri. Dupa 2 zile de la schimbarea bujiilor simptomele de misfire au reaparut.

Azi am cumparat o bobina pentru inlocuirea celei de la cilindrul 3 (care a aterizat sambata pe cilindrul 2, insa nu am mai facut diagnoza).

Sper sa rezolv altfel intru in pana de idei.

Asa cum am mai descris, simptomele sunt: mers neregulat la pornire (mai ales daca temperatura este sub 0) si intreruperi (mers sacadat) intre 2100 si 2500 ture. De asemenea, stocheaza erorile P0171 si P0174, pe care le vad si pe chinezarie (misfire, nu vad). Plus fluctuatii la semafor destul de importante (mai mult pe gpl, mai putin pe benzina).

Se simt intreruperile si daca merg cu turatie constanta, gen 2300. Dupa ce se incalzeste bine, la relanti merge frumos (dupa ce nu mai fluctueaza, evident).

Link to comment
Share on other sites

Phii cata dandana pentru niste bobine.

Cei de unde au comandat sustin ca e bun codul ales de ei, la epiesa mi-au dat alt cod, eu pe masina am altceva:

 

- pe masina BOSCH 0 221 504 467 din 07.07.2011

- Epiesa BOSCH 0 221 504 464

- Alt magazin BOSCH 0 221 504 800, comandata cea de pe masina, ar trebui sa vina dupa amiaza

 

Dupa masa ma uit la toate ce cod au, altfel incep sa fac stocuri de bobine.

 

Ce sa zic: traim in Romania si asta trebuie sa ne ocupa tot timpul.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc, foarte util si am mai invatat ceva legat de coduri, oem si producator.

Acuma, legat de masina, are 5 bobine bosch cu 100 ultimele 3 cifre si una, cea cu misfire, cu 467 in coada. Am returnat prima bobina, am primit-o pe cea cu 467. Intre timp, dupa codurile gasite se pare ca bobina dedicata este cu 464 in coada.

Ce sa fac eu acum, nu cumva problemele descrise de mine sunt datorate incompatibilitatii cu masina. Daca o schimb si nu rezolv nimic?

 

Bine, posibil sa nici nu-mi mai primeasca bobina inapoi.

 

Sa conteze diferenta asta de o cifra?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.