Jump to content

E46, 325xi, black


pvsilviu

Recommended Posts

Nu-mi place sa schimb ceva doar de dragul de a schimba. Sondele le voi schimba saptamana viitoare pentru ca este posibil sa nu fi fost inlocuite niciodata. Tot citesc si ma documentez pentru ca marea mea problema este lipsa unui mecanic priceput si de incredere. Sa schimb trei sferturi de masina pentru un surub, nu sunt de acord.

 

Pana atunci, ma confrunt de cateva zile cu alta problema: porneste greu dimineata, sau la rece, de fapt (dupa 5,6 secunde totul devine ok). Am o banuiala ca senzorul de temperatura lichid de racire nu merge ok tot timpul: desi acul la temperatura este ok ca si pozitie, pe OBD, uneori, temperatura nu creste peste 80 (76 max, de ex.); alteori e ok si se invarte in jurul lui 87. Sincer nici eu nu sunt prea priceput si testele astea le fac de vreo 3 zile.

Din ce am vazut, senzorul nu este scump si ma gandesc sa-l schimb odata cu sondele.

 

Ce ziceti?

Link to comment
Share on other sites

Azi am cumparat varianta car scanner pro sa pot sa o urmaresc mai bine.

Masina merge ok, in general, doar uneori are acele oscilatii la relanti, la semafor sau la opriri, si la rece si la cald. Si, mai nou, pornire mai grea la rece.

Este ceva pe duca dar nu stiu ce.

Link to comment
Share on other sites

Schimbat sondele, greu de zis despre imbunatatiri dar, poate, e prea devreme.

Am facut cativa km, senzatia este ca i-a scazut un pic consumul, ca merge mai cursiv, iar la relanti motorul nu se clinteste.

Am inteles ca trebuie parcursi cateva zeci de km pana-si intra in regim (asa o fi?).

 

Intre timp am schimbat si casetofonul: la cel vechi nu facea contact bine mufa de la antena si nu prindea posturile (am observat intamplator, nu ascult la radio, cel putin nu la asta). Chiar si asa, :), nu conteaza, trebuie sa functioneze. Cel la care am fost are parc de dezmembrari si a zis ca, decat sa-i lipeasca mufa si sa-mi ceara 50 lei, mai bine-l schimba cu altul (din ciclul: ce facem piranda il spalam pe asta sau facem altul curat?) tot cu 50 lei. Asa ca acum am si un casetofon de rezerva, partial functional.

Link to comment
Share on other sites

ba porneste mai greu daca ii da amestec prea bogat, rateuri in evacuare si suturi in mers si la relanti ,ii taie gazul brusc in mers...

cred ca mai are si pe la admisie ceva furtune sparte sau sonda aia disa-misa ....

vanosul trebuie sa lucreze bine...

si cand ii dai cheie trebuie sa fluiere si sa te faca sa zambesti

mai cauta

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Sa le luam pe rand:

 

1. Balbaieli la pornire: cand s-au manifestat prima data (saptamana trecuta), rezervorul era cam gol, vreo 15 litri, lucru care se intampla rar (am damblaua sa fie pline rezervoarele la toate masinile, inclusiv la asta chiar daca e si pe gpl). De cand e plin nu a mai facut, dar trebuie sa verific mai multe zile sa fiu sigur (inclusiv sa-l las sa se goleasca). Nu-i bai, schimb pompa, doar sa ma conving.

 

2. Sondele lambda: azi noapte vorbeam cu fii-miu, venise cu ea de la o plimbare si zicea ca este o schimbare in bine substantiala. Ramane sa o plimb si eu azi, ca tot sunt in co, si revin cu noutati inclusiv poze cu vechile sonde.

 

3. Am altceva la ea care incepe sa faca figuri: contactul (asa banuiesc eu). Uneori, dau la cheie si nu se intampla nimic, revin si porneste. Destul de rar dar suficient ca sa trebuiasca sa o rezolv.

 

 

Da, fluiera la pornire, cineva a zis sa stau linistit, vanosurile se aud asa, credeam ca are o problema. Mie-mi place cum suna de la 4000 in sus, cand se deschide si clapeta pe evacuare, :).

Si da mai caut, nu ma las pana nu merge perfect (desi, uneori, devine obositor, mai simplu e sa ai un mecanic bun si gata, rezolva el).

 

Furtune sparte zic ca nu am, am facut pompieristic un test cu o manusa si fum de la o tigare, daca pierde vacuum, pierde f. f. putin. Am cumparat un spray si fac un test cu el, dau pe furtune cu motorul pornit sa vad daca se schimba ceva.

 

Revin.

Link to comment
Share on other sites

Poza cu sonda veche.

 

De ce le-am schimbat:

-test drive 0-100 in 12 sec. (o singura data fara sa o rup in doua; poate scoteam un 11 insa sub 10, exclus, nemaivorbind de un 8

-o senzatie de lipsa de putere in ultima perioada, fata de ianuarie, februarie

-un raspuns mai greu si usor sacadat in accelerare, in anumite plaje de turatie (1700-2500)

-fluctuatii la relanti, pe benzina si pe gaz, la rece dar si uneori, doar pe gaz, dupa ce motorul era incalzit bine (senzatia ca uneori deveneau lenese rau)

-un consum prea mare, chiar daca mergeam linistit (fara prea multi termeni de comparatie, totusi); 9+ in afara, mers cuminte, prea mult.

 

Si nu in ultimul rand: faptul ca masina are 215500 km si nu au fost schimbate niciodata.

 

Ce cred ca am obtinut dupa inlocuire:

-un consum mai mic (azi, in trafic semiaglomerat, pornit la rece, 7km, 23 km/h media, 13,8 l/100km)

-cursivitate in mers

-motor fara vibratii la relanti

-lipsa oscilatiilor la cald (deocamdata)

 

Voi face si un drive test sa vad cat scot.

 

Legat de pornirea la rece: a pornit perfect, dupa cateva secunde, insa, a aparut un usor tremurat al motorului, tipic pornirii iarna (cam asa face la rece). Oscileaza relantiul putin cat e rece deci trebuie sa mai caut.

 

Azi poate dau cu spray pe furtune sa vad daca se schimba ceva.

Debitmetrul, pe tester a fost ok (asta daca stia ce masoara cel cu testerul). Oricum, este obiectul meu de studiu, in continuare.

 

Am sa verific daca are electromotorul bube. Asta e partea neplcuta cu masinile foarte vechi: chiar daca sunt foarte fiabile, datorita imbatranirii pica unele piese care altfel ar fi fost ok.

Nu-i nimic, mergem inainte, alternatorul l-am reconditionat, rotor bobinat, rulmenti schimbati, trecem si la electromotor.

post-97284-0-65154000-1597826456_thumb.jpg

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

Nu am avut check engine aprins din februarie cand aveam missfire si p0171, p0174, amestec sarac (pe gpl). Am schimbat bujii, doua bobine (una nu avea codul corect) si gata, de atunci nu am mai vazut check-ul aprins (cei drept s-a si incalzit, intre timp, vedem la iarna). Pe gpl am gasit presiunea prea mica inainte de injectoare, rezolvata acum vreo 10 zile.
Link to comment
Share on other sites

Eu aveam debimetrul defect insa check engine ul nu se aprinsese, pe interfata nu aparea cum ca ar fi defect insa in reprezentanta pe diagnoza lor a reieșit cĂŁ nu mai funcționa, recomand vdo siemens,

nu merge pe aftermarket intrucat a mers un amic pe delphi si masina mergea f urat.

Simptomele se manifestau prin pierderi usoare de putere.

 

Pompa de benzina, si pe aceasta am avut o defectĂŁ, cand era aproape sa intre pe rezerva, pornea greu si motorul funcționa sacadat, am mers tot pe vdo siemens, recomand si inlocuirea piulitei metalice si a garniturii.

 

Ati inlocuit toate sondele, pe ce brand ati mers?

 

Spor in continuare...

Edited by Sir 10
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca pornirea motorului (mai ales la rece) o faci pe benzina, senzorii de oxigen sau sondele lambda nu impacteaza pornirea si devin operationale cand se incalzesc ~ 300 grade temperatura ce se obtine relativ rapid cu ajutorul unui heater integrat in senzor. Cat timp e motorul rece oricum amestecul e mai bogat pt a facilita incalzirea rapida si operarea la temperatura nominala si asta inseamna din nou ca se "ignora" de catre ECU citirea senzorilor de oxigen si ajungerea la raportul ideal aer/benzina de 14,7:1. Am inteles din posturile anterioare ca ai schimbat si bujiile plus bobinele (defecte). Presupunand deci ca pe parte de aprindere (bujii, bobine) totul ok ar insemana ca si alimentarea cu benzina sa fie in parametri, deci de verificat pompa benzina, filtru benzina si injectoarele. Ce as sugera in primul rand (daca deja nu ai facut-o) e sa schimbi filtru de benzina ce are integrat si un regulator de presiune urmat de verficarea pompei de benzina. Injectoarele de obicei nu pica asa de usor fiind destul fiabile insa o curatare cu ultrasunete poate imbunatati comportamentul atat la rece cat si la cald in sarcina.

 

Acum dupa schimbarea sondelor lambda (btw ce model ai ales?) mai ai erori noi generate respectiv stocate in ECU?

 

O alta sugestie ar fi sa incerci sa izolezi sursa problemei mai intai folosind motorul exclusiv pe benzina. Din posturile tale observ ca tu ne relatezi simptome in functionare atat pe benzina cat si pe gaz. Personal as zice ca nu faci decat sa iti complici situatia :) Nu zic neaparat sa renunti la instalatia de gaz ce o ai deja pe masina insa ar trebui sa separi la nivel de investigare a defectelor gazul de benzina.

Edited by cornel
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Si multumesc si pentru intelegere cu privire la GPL, :).

 

Bujiile sunt NGK, bobinele si sondele Lambda sunt Bosch. Filtrul de benzina nu l-as schimba (are 4,5 k km). A fost schimbat la revizia anterioara. Vreau sa-i fac revizia in maxim 1000 km (ulei Castrol Edge 5w40, LL04, BMW, asta a primit pana acum, filtru ulei, aer si polen, Mann). Credeti ca ar trebui, totusi, sa schimb si filtrul de benzina?

 

Valva Disa, PCV, sunt verificate si sunt ok. Nu stiu ce sa zic de clapeta de acceleratie (e dificil sa ajung la ea, trebuie sa gesesc pe cineva priceput sa o dea jos si sa o curate). Mai incerc un test la furtune, insa si aici zic ca nu sunt probleme.

 

Ma axez pe diagnoza si debitmetru, am pe cineva la dezmembrari si incerc, in prima faza sa-l inlocuiesc cu altul sa vad o diferenta (si poate-l conving si sa dea o tura cu ea, eu nu am termen de comparatie, nu am mai condus alta cu motor similar). Evident, pun unul nou, daca este cazul.

 

De asemenea, astept sa se consume si benzina sa vad ce fac cu pompa, cred, insa, ca trebuie schimbata (posibil ca anteriorii sa fi mers mi mult pe gol, fiind cu gpl, de obicei asa se procedeaza, nu sta nimeni ca mine cu rezervoarele pline).

 

Pe gpl am schimbat filtrele, am reglat instalatia, este in parametri. Singurul inconvenient al instalatiilor gpl este ca sunt foarte sensibile la disfunctii ale masinii.

 

In rezumat, problemele care le are masina in prezent ar fi:

 

-Desi porneste perfect la rece, are un usor tremurat al motorului cateva secunde, parca merge in 5 sau nu-i vine benzina suficienta (fac azi un film)

-Daca o accelerez, pe loc, are un usor lag, o mica ezitare (tot pe film incerc sa surprind cum face)

-Oscilatii la relanti, la rece, cand o scot din viteza, la semafor

-Foarte rar, intreruperi in mers (o secunda parca se taie curentul, nu cade in bot, doar scade un pic viteza) si pe benzina si pe gpl

-La cald, foarte rar, nu pai porneste (dau la automat si nu se aude, nu se intampla nimic). La una, doua incercari porneste fara probleme.

 

De pe margine nu sunt lucruri grave, la o masina de 18 ani, insa eu sunt tipicar si pretentios, vreau sa mearga perfect (asa cum fac si la passat care are 12 ani).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Un drum pana la Calimanesti, 140 km, cuminte, cu cateva exceptii, mai mult benzina, consum pe bord 7,9 pe aplicatia car scaner, 8,1. Mers super ok.viteza medie, 59.

 

Prin Calimanesti, drum scurt, trei intreruperi, atat pe benzina, cat si pe gaz. Plus oprit motor, pe loc. In restul deplasarilor, nimic. La final, cand am parcat-o, a trebuit sa o repornesc. De trei ori am dat la cheie si nimic. A patra oara a pornit.

Spune ea ce are, pana la urma.

 

Cum vi se pare consumul?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.