Jump to content

E46, 325xi, black


pvsilviu

Recommended Posts

Daca vrei sa schimbi tot lichidul de racire atunci trebuie sa scoti si surubul de drain din blocul motor (vezi link mai jos)

https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E46/32-WATER-Flushing_Your_Coolant/32-WATER-Flushing_Your_Coolant.htm

 

In ultimii pasi din link de mai sus ai si procedura de aerisire, ideea e ca dupa ce umpli circuitul cu lichid de racire sa pornesti motorul lasi nitel sa ajunga la temperatura nominala ca apoi sa dai drumul la caldura pe maxim. Dupa ce se raceste motorul completezi pana la maxim cu lichid si cam asta e toata procedura de aerisire(nu incerca sa scoti busonul cu motorul cald sau pornit). Eventual poti reverifica la cateva zile nivelul si daca nu e la max poti completa.

 

Antigelul vechi e normal sa fie murdar, iar atata timp cat nu are urme de ulei e clar ca si garnitura de chiulasa e ok.

 

Masina ta are deja o varsta :rolleyes: o zic la modul pozitiv, si probabilitatea e foarte mare ca un furtun/tubulatura de cauciuc sau plastic sa fi imbatranit suficient de mult chiar sa aiba crapaturi care la final afecteaza vacuumul creat in mod natural de motor. Daca in sarcina/ture impactul nu e resimtit in mod direct (insa poate influenta puterea motorului, consumul de combustibil etc) la relanti insa lucrurile stau diferit si impacteaza negativ mersul motorului.

 

Simplist vorbind trebuie sa vezi lucrurile in felul urmator dpdv functionare motor: senzorul de aer MAF citeste volumul de aer ce intra in motor iar ECU calculeaza (functie si de alti parametri ca de ex. temperatura, turatie, sarcina, etc) ce cantitate de combustibul sa injecteze. Daca exista "gauri" prin care motorul trage aer ce nu este contorizat de MAF (aer fals) atunci cantitatea de benzina este insufienta fapt ce duce la un mers iregulat al motorului mai ales la relanti cand cantitatea de aer consumata e mult mai mica comparata cu cea consumata in sarcina unde un "aer fals" nu aduce un impact negativ atat de mare. La final acesta e unul dintre motivele erorilor amestec sarac P0171 P0174 din ECU.

 

O alta aprobabilitate, ce as zice a nu este asa de plauzibila in cazul tau, e sa ai probleme pe circuitul de alimentare cu combustibil. Asta ar insemna sa ai o pompa de benzina "obosita" ce nu poate livra volumul de combustibil necesar motorului si/sau injectoare "infundate" si/sau filtru de benzina infundat sau cu supapa de reglaj defecta (ziceai ca oricum l-ai schimbat de curand). De ce zic ca in cazul tau e f putin probabil sa ai asemenea necazuri? Deoarece o pompa de benzina defecta ar influenta mersul motorului nu numai la relanti dar mai ales in sarcina cu efecte resimtite mai ales in puterea livrata de motor pe o plaja larga de turatii.

 

Ca si concluzie eu as sugera sa te focusezi pe a gasi pe unde pierzi vacuumul, procedeaza temeinic si elimina pas cu pas toate potentialele cauze (ti-am pus un link intr-un post anterior). Incearca sa demontezi (stiu ca e frig afara si e dificil :console: ) tubulatura de dupa senzorul MAF si verifica toate burdufurile de cauciuc de crapaturi acolo fiind una din zonele cu risc cel mai mare de a trage aer fals in cantitati mari.

 

Nu uita sa uploadezi filmul sa vedem si noi "live" cum se manifesta.

 

Spor si succes!

Edited by cornel
Link to comment
Share on other sites

De etansat etanseaza bine, am facut test de fum cu el desfacut si dupa ce l-am pus la loc, nu iesea fum deloc pe la el.

 

Pai m-am uitat la el cand am facut azi aerisirea circuitului de racire.

Ziceam ca temerea mea ca e arsa garnitura este posibil sa se adevereasca.

Cei drept, asa cum am scris, de vreo 3 zile masina merge in garaj la relanti si poate de aia s-a adunat chestia pe buson.

Paranoia sau nu, mi se pare acum ca scoate fum alb cam mult, e frig, 3 grade, dar ...

Link to comment
Share on other sites

O tigara am bagat in ea, oribil gust, sunt nefumator.

Am deschis busonul de ulei si, cand a inceput sa iasa fum, l-am pus la loc si am bagat fum in continuare.

La un moment dat a inceput sa iasa un firicel mic de tot, cam dinspre zona regulatorului de relanti, nu era la vedere.

Posibil pe la garnitura ca un dop gaurit unde intra regulatorul in motor.

Sambata mai repet o data desi e oribil gustul, 😝

Link to comment
Share on other sites

Spuma aceea la buson este relativ normala dpmdv atata timp cat masina nu funcționeazĂŁ ĂŽndeajuns de mult timp pentru a elimina condensul, indiferent de timpul de funcționare va loviți de acest fenomen?

Cat despre antigel, nu cred ca este relevantĂŁ vechimea masinii ca sa susținem ca este normal sa fie murdar, ambele mele masini sunt din 2005 si au antigelul perfect curat, gasiti o solutie la acest aspect intrucat poate aduce neplĂŁceri, ca de exemplu calorifer infundat.

Numai bine!

Edited by Sir 10
Link to comment
Share on other sites

A mea e majora, :), are 18 ani si 1 luna.

 

Da stiam de spuma aia cand mergi iarna pe drumuri scurte, mi-a fost teama de ce e mai rau.

Posibil aseara, pe intuneric, sa nu fi vazut ca a curs mai mult pe masina pana in lighean si a preluat si murdaria de pe elemente.

 

In fine, am in plan inca o spalare completa, dar nu acum.

 

Incarc un film pe yt si-l postez imediat, l-am facut mai devreme in probe.

Link to comment
Share on other sites

Da, am castrol 5w40.

Am verificat tot dupa debitmetru,atat vizual cat si cu fum.

In rest, urmaresc ce se mai intampla.

 

Repet: dupa ce se incalzeste bine, nu mai oscileaza atat de rau, cei drept nici nu o las, daca dau un sprit din acceleratie, de cele mai multe ori se potoleste.

 

Mai am un clip de prin octombrie, motorul era rece, il incarc mai tarziu

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

Nu mai stiu daca am scris aici, insa, inainte cu 4,5 zile sa mearga fara oscilatii, mecanicul gasise un senzor ax came plin de ulei, la exterior (cel din fata de langa radiator). L-a curatat cu spray dar nu pot sa-l mai desfac sa verific cum arata mufa (zicea ca, daca mai apare ulei acolo trebuie schimbat). Cert e ca pe diagnoza nu apare eroare pe el.

 

Mai caut pierderi de vacuum.

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

Uitandu-ma la clipurile video postate de tine am inteles cum se manifesta variatia de turatie la relanti.

Sa stii ca si la mine mai experimentez astfel de variatii +/-100 rpm insa doar cand sunt in mers in Drive iau piciorul de pe acceleraritie si scade turatia spre 700-800 rpm, insa odata ce masina ajunge sa se opreasca nu mai variaza.

 

Uite un video in Parking, am accelerat doar ca sa vezi cum scade turatia si se stabilizeaza

 

Link to comment
Share on other sites

Am o banuiala ca se cam incheie aici aventura e46.

 

Aseara, dupa doua drumuri scurte, de 1,5 km fiecare, a sarit furtunul din fundul vasului de expansiune.

L-am pus la loc azi, am facut aerisire si, ce sa vezi, curge acum pe la cel din mijloc, la imbinarea in vas. Voi comanda maine unul nou.

 

Dar

 

De ce s-a fisurat vasul de expansiune? De ce a crescut presiunea aseara?

Tempreatura indicata in bord e ok.

 

Pompa apa, termostat, radiator infundat (app e din 2014), aerisire proasta?

Sau garnitura ciupita?

Nivel ulei ok, fara spume, antigel fara ulei.

 

Daca a sarit furtunul din cauza suprapresiunii, inseamna ca rahatul de buson are cu numele supapa. Dar, oricum, de ce face presiune?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.