Jump to content

E46, 325xi, black


pvsilviu

Recommended Posts

ai setat in obd.ini asta

 

 

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

; Bit 3 = Detailinfos

; Nibble 0 = readchar_wait

; Nibble 1 = main

; Nibble 2 = cmd

; Nibble 3 = obd

; Nibble 4 = send_and_receive_...

; Nibble 5 = read_telegram_...

; Nibble 6 = send_telegram

; Nibble 7 = SendData

 

 

[uNIT_A]

Port=Com2

Hardware=OBD

 

[uNIT_B]

Port=Com3

Hardware=OBD

 

[uNIT_C]

Port=Com4

Hardware=OBD

 

[uNIT_D]

Port=Com5

Hardware=OBD

 

[uNIT_E]

Port=Com6

Hardware=OBD

 

[uNIT_F]

Port=Com7

Hardware=OBD

 

[uNIT_G]

Port=Com8

Hardware=OBD

 

[uNIT_H]

Port=Com9

Hardware=OBD

 

[uNIT_I]

Port=Com18

Hardware=OBD

 

[uNIT_J]

Port=Com11

Hardware=OBD

 

[uNIT_K]

Port=Com12

Hardware=OBD

 

[uNIT_L]

Port=Com13

Hardware=OBD

 

[uNIT_M]

Port=Com14

Hardware=OBD

 

[uNIT_N]

Port=Com15

Hardware=OBD

 

[uNIT_O]

Port=Com16

Hardware=OBD

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Tre sa ajung acasa, cand pornesc inpa, clipesc punctele si, cand aleg e46 am un mesaj, dar nu-l stiu acum.

 

Dincolo, pe ista +, introduc ultimele 7 caractere din vin, intru, fac scan dar, cand deschid diagrama, control unit tree, nu comunica decat cu ecu, este singurul colorat, verde fara erori, galben, cu erori.

Link to comment
Share on other sites

E bine sa ai interfata in dotare, chiar daca la mine mai e mult pana invat sa o folosesc cum trebuie:

 

- Se pare ca la pornire, la rece, am misfire pe cilindrii 3 si 6 si, de aici, tremuratul motorului pentru scurt timp si, posibil, pornirea si oprirea motorului, la prima cheie.

 

Zilele astea incerc sa mut bobinele sa vad daca se muta si misfire-ul.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mda, am deochiat-o, pana la urma: a inceput sa oscileze iar, de azi. Culmea e ca acum nu mai fluiera. In schimb, oscileaza si pe benzina, la fel de rau ca pe gaz, inainte.

 

La sfarsit de saptamana incerc sa desfac eu tubulatura de aer (sa fac si un test de fum) si sa incerc sa ajung la clapeta si la idle valve control ca nu mai stiu cum se numeste in romana, la ora asta. Sper ca s-a deblocat pentru cateva zile si acum s-a blocat la loc. Poate merge curatata.

 

Daca nu reusesc, o duc la mecanic.

 

Fir-ar sa fie de treaba!!!

 

 

 

13411744713, supapa reglaj mers in gol, admisie aer

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

Azi am reusit, nu fara ceva emotii, recunosc, sa dau jos supapa reglaj mers in gol (ICV, cum i se mai spune). Nu era blocata, insa era neagra, in interior. Am curatat-o, fara sa insist prea mult si am plecat in probe.

 

La prima cheie (motor rece, nepornit de ieri dupa amiaza), a pornit perfect, fara sa se mai opreasca sau sa tremure. In teste, s-a comportat impecabil. Au disparut si toate rontaielile si fluieraturile (probabil de la icv erau).

 

Concluzia: oscilatiile de la relanti erau de la aceasta supapa reglaj mers in gol imbacsita spre blocare. Daca fenomenul se mai repeta, voi curata din nou, mai insistent si, daca tot nu rezolv, voi cumpara alta noua (cca 700 lei, bosch).

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

Masina am cumparat-o cu oscilatii cu tot. De disparut, au disparut la ceva timp dupa ce a umblat un mecanic la toata admisia ca sa reconditionez electromotorul. De aceea am banuit ca ar fi de vina icv-ul.

Azi a pornit si s-a oprit (la fel ca inainte), la a doua cheie a fost ok. Prin oras ba oscila ba nu oscila, am facut si un drum in exterior, dupa care totul a fost ok.

Cred ca oscileaza de la icv (practic dupa ce am umblat la ea au disparut) insa mai cred si ca e vrajeala curatarea ei. Probabil apare o uzura dupa un timp si necesita inlocuire.

 

Zilele astea mai incerc o curatare si, dupa, daca nu se rezolva, o schimb. Totusi, recunosc ca am o mica indoiala ca icv-ul ar fi cauza.

Link to comment
Share on other sites

Sunt la sala, cand ajung acasa descriu pe larg. Am si un filmulet.

 

Pana atunci, help: cum se monteaza pragurile de la usi, am inceput cu ele pentru pachetul m la dorinta copilului, urmeaza pedalier, nuca, presuri si volan, dupa ce iese Constanta din carantina, ca de acolo le cumpar?

Link to comment
Share on other sites

Am cumparat de curand un cablu pentru diagnoza, am instalat ista + si, usor, usor, am inceput sa invat cum se foloseste.

 

Erorile care apar sunt fuel trim bank 1, bank 2, permissible range exceeded (amestec sarac, P0171 si P0174) si misfire pe diferiti cilindri. Cand intru pe ista in detalii, posibilele cauze gen injectoare, bobine, sonde o2, etc functioneaza perfect. Erorile sunt la cca 700 rot/min, adica la pornire, zic eu. De precizat ca nu se aprinde nimic in bord, in ista apar cu galben. de fapt, in bord nu mai am nimic din martie cand am rezolvat cu bobina si bujiile.

 

Ce cred eu: defectul este de natura mecanica, misfire si restul sunt o consecinta a cauzei oscilatiei la relanti.

 

Pana sa incarc un film oscilatiile sunt asa: o scot din viteza cand ma opresc si, de la 2000 de ture, relantiul scade pana la 500 si incepe sa oscileze, 900,500, 800, 600. Uneori poate ajunge sa se opreasca motorul (se duce spre 400 sau mai jos, 1000 si tot asa, cu tremuratul de rigoare la turatiile mici).

 

Cum spuneam, dupa demontarea admisiei, pentru electromotor, primele semne au fost zgomotele la relanti (parca rontaia ceva pe acolo, la accelerare usoara dispareau). Dupa un timp, intr-o dimineata, la rece, a pornit perfect, fara tremurat si, in trafic, am observat ca nu mai oscileaza deloc, nici pe benzina, nici pe gaz. A aparut, in schimb un fluierat (si au disparut rontaielile). Dupa 8 zile, au revenit oscilatiile si a disparut orice zgomot inclusiv rontaielile de la relanti.

 

Asa am ajuns la concluzia ca e de vina icv-ul.

 

Ieri dimineata, am desfacut, curatat, a pornit perfect iar in probe s-a comportat excelent si pe gaz si pe benzina. Am gasit icv-ul afumat, destul de rau, neblocat insa, asa ca pe yt. Totusi, mi s-a parut ca nu este perfect deblocat si, de aici m-am gandit ca are o reactie intarziata si asa apar oscilatiile (este un regulator de relanti). Dupa curatare, daca miscam foarte usor de el, se misca fara probleme.

 

Azi dimineata, la prima cheie s-a oprit, la a doua a mers ok, ca de obicei, dupa au reaparut oscilatiile. Suportabile. Dupa un drum de Slatina (50+50) de unde am cumparat pragurile oscilatiile au disparut. Totusi, in mers, nu mi s-a parut la fel de ok ca si ieri.

 

Maine o desfac iar si incerc sa-l curat mai bine (ieri nu am insistat de teama sa nu stric pe acolo ceva, senzor si ce o mai avea). Nu cred ca o curatare rezolva problema dar incerc, nu am nimic de pierdut. Dupa, altul nou.

Inca ceva: pierderi de aer nu am, ieri am testat-o din nou si e totul ok.

 

In rest, erorile care le mai am sunt: senzor nivel de ulei, schimbat degeaba de un destept cu unul sh, modul usa sofer telecomanda (sau cam asa ceva, apas telecomenzile si nu reactioneaza tot timpul, plus ca trebuie sa fiu foarte aproape, langa masina), ceva legat de switchul de la frane si ceva legat de senzorul interior de miscare. Sporadice, insa.

 

Check engine nu s-a mai aprins din primavara

Link to comment
Share on other sites

Mi-am cumparat de curand un e39 525i, cred ca avem acelasi motor. Am si eu o oscilatie la relantii, cand este <5 grade. Oscilatia nu se vede la acul de la turometru dar in schimb o pot simtii in sezutul scaunului. Cel mai mult a oscilat vreo 20 de secunde, dupa timp de 2 zile nu a mai facut deloc. Azi dimineata ca a inceput ploaia, am luat masina din parcare si m-am dus in sub teran la mall sa vad daca imi intra apa pe undeva fiind o achizitie recenta sa cunosc si eu masina :). Deci azi dimineata mi-a mai oscilat vreo 5 secunde de data asta si mult mai slab. La fel si la mine nu are check engine aprins. Posibil in cazul meu sa mai fie benzina veche in rezervor... mai ramane sa urmaresc.

 

Deci oscilatia, NU misca acul la turometru, oscila in jur de 600-700 rpm, nu chiar imediat dupa ce porneam(statea pe la 800-900 cand porneam fiind rece), incepea dupa ce cadea un pic acul. Am observat ca daca o acceleram pe la 2000 si o lasam iara in pace, cand cadea acul la normal oscilatia revenea 2-3 secunde. Oscilatia asta se simtea cam de 2 ori pe secunda, ca un bâțâit. Intre timp i-am mai completat cu ulei ca era pe minim si i-am pus benzina fresh de 100+ OMV, altceva nu i-am facut dar se pare ca a ajutat, sau poate este o conincidenta si o sa oscileze cand vrea ea :pardon:

 

In rest masina mea merge bine, trage bine, nu scoate fum, porneste si la rece si la cald la fel.

 

Sper ca te-am ajutat :thumbsup:

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos, sa te bucuri de ea, da avem aceeasi motorizare.

 

Bataitul respectiv il am si eu dupa pornirea la rece. Oscilatiile sunt vizibile la mine intre 800 si 500, se vad si pe turometru.

 

Am montat icv-ul la loc, a pornit perfect, dupa 2,3 minute am facut greseala sa o opresc vreo 5 minute. In probe a oscilat iarasi si se aude acel rontait, la relanti. Nici nu stiu ce sa fac, sa-l mai dau jos inca o data (ca sa vad daca s-a blocat iarasi), sa cumpar unul nou, sa caut unul sh sa vad cum se comporta, mare dilema, costa 700 lei.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos, sa te bucuri de ea, da avem aceeasi motorizare.

 

Bataitul respectiv il am si eu dupa pornirea la rece. Oscilatiile sunt vizibile la mine intre 800 si 500, se vad si pe turometru.

 

Am montat icv-ul la loc, a pornit perfect, dupa 2,3 minute am facut greseala sa o opresc vreo 5 minute. In probe a oscilat iarasi si se aude acel rontait, la relanti. Nici nu stiu ce sa fac, sa-l mai dau jos inca o data (ca sa vad daca s-a blocat iarasi), sa cumpar unul nou, sa caut unul sh sa vad cum se comporta, mare dilema, costa 700 lei.

 

Cu placere! Mi-as dorii sa te pot ajuta, dar nu ma pricep si nu ma pronunt cu ce ai putea sa faci.

 

In cazul meu, repet oscilatia isi face prezenta doar un sezutul scaunului, motorul merge la fel, suna la fel, NU se misca acul la turometru, nu vibreaza, nu da alte semne, DOAR acele oscilatii care vin in numar de 2 poate 3 pe secunda si cand dispar, dispar asa treptat nu dintr-o data. Aceste oscilatii nu sunt chiar asa accentuate, dar nici slabe... adica se pot simtii cu usurinta incat sa zici 'ba ceva nu e ok'.

 

Eu m-am uitat pe youtube cat a fost izolare pe youtube cand m-am decis sa cumpar masina... asa sa-mi fac o idee cam ce masina urmeaza sa detin.

 

Canale youtube:

BIMMER ZEIT

50sKid

Nathans BMW Workshop

M539 Restorations

BMW Doctor

 

In cazul asta cerceteaza partea cu 'rough/bad idle' ca au continut legat de acest subiect, nathans si 50skid sigur au asa ceva si cred ca si bimmer zeit.

 

Sunt foarte sigur din ce am citit si ce ai scris ca ai verificat deja cam ce zic astia pe youtube cat imi aduc eu asa aminte, dar poate ti-a scapat ceva :)

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Am montat icv-ul la loc, a pornit perfect, dupa 2,3 minute am facut greseala sa o opresc vreo 5 minute. In probe a oscilat iarasi si se aude acel rontait, la relanti. Nici nu stiu ce sa fac, sa-l mai dau jos inca o data (ca sa vad daca s-a blocat iarasi), sa cumpar unul nou, sa caut unul sh sa vad cum se comporta, mare dilema, costa 700 lei.

 

Daca ai gasit ICV blocat dupa ce deja l-ai curatat, e foarte posibil sa se blocheze in continuare pe de o parte datorita imbatranirii garniturilor cat si lipsei de lubrifiere (prin curatarea "chimica" se "spala uleiul" de pe garnituri). Ce ai putea sa mai incerci dupa ce mai cureti odata valva este sa lubrifiezi interiorul valvei, cu o vaselina siliconica sau ulei de motor. Altfel ori o valva noua sau te risti cu un sh.

 

Uite un link cu o "disectie" a unei valve pt a intelege cum functioneaza.

Edited by cornel
Link to comment
Share on other sites

Am gresat putin, am fost in probe, pare mai bine, insa rontaie.

SH nu gasesc, o las asa, deocamdata, insa il voi schimba in curand.

 

Debitmetrul e ok, l-am verificat si eu cu ista (la relanti) si mecanicul.

 

Daca nu as avea o urma de indoiala ca oscilatiile sunt de la icv acum as comanda unul nou.

 

Recapituland: bujii ok, bobine ok, pcv ok, pierderi aer nu, disa ok, debitmetru ok, injectoare ok, nu vad ce altceva ar putea fi ca si cauza a oscilatiilor.

Link to comment
Share on other sites

Am vazut acum pozele din link.

 

Pai, daca se gripeaza rulmentul ala, greu de crezut ca mai poate fi adus pe calea cea buna. Abia acum am vazut cum trebuie curatat si gresat. Sa vad, poate, totusi, mai incerc o data.

 

Am devenit expert in demontare remontare: cu tot cu curatare gresare, 1 ora.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.