Jump to content

E46, 325xi, black


pvsilviu

Recommended Posts

Cei drept cealalta a beneficiat si de un supermecanic.

 

Insa, fara suparare, si dupa ce am citit atata pe acest forum (inclusiv despre masini pana in 100k km), fiabilitatea lui e46, fie nou, fie ca a mea, fie ingrijit, fie nu, mi se pare departe de laudele aduse.

 

Ai cam pus punctul pe "i", daca e sa gasesti un mecanic bun, priceput si pasionat, coroborat cu documentarea proprie de pe net si perseverenta, sigur ii dai de cap :thumbsup:

 

De asemenea ai dreptate masinile se strica indiferent ca sunt mai noi sau mai vechi. Ce insa cred eu ca trebuie considerat la o masina ce are 15-20 ani este ca necesita intretinere preventiva si o parte din componente e bine sa le schimbi (sau reconditionezi) chiar daca aparent functioneaza bine. Citesc foarte mult pe forumurile din State unde de ex pe parte de racire se practica schimbarea multor componentele ca de exemplu radiator apa, pompa, furtune, vas expansiune, termostate, pe partea de servodirectie conducte & racorduri flexibile, rezervor, de asemenea rezolvarea problemele cunoscute pt VANOS, DISA, garnitura capac supape.

 

Cu toate acestea motorul M54 este unul dintre cele mai reusite motoare construite de BMW cu o fiabilitate dovedita de-a lungul multor ani ce inca pune multe zambete pe fetele proprietarilor pe masura kilometrii "ronataiti" de cei 6 cilindri :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Una peste alta, nu ma deranjeaza sa bibilesc la ea, am citit si invatat cu placere multe, doar ca uneori parca nu dau inainte, tot apar tot felul de maruntisuri, e iarna, nu-i place frigul, nici eu nu pot lucra la ea in aer liber, etc.

 

Pai si eu la fel, fostul e46 cand mai aparea cate ceva la ea o duceam la service unde ma ardeau aia de am schimbat si lucruri care nu erau nevoie, cu asta am zis ca o sa fac tot posibilul sa ma feresc de macanici si sa incerc chiar eu ca amator sa repar. Sunt pasionat de tehnologie(sunt programator) si am zis ca urmatoarea masina sa fie neaparat benzina in 6 cilindrii, ceva ieftin, cat mai simplu(aspirat). Tot la brand-ul asta am ajuns din nefericire :frantics: . In ciuda faptului ca este un BMW eu o vad destul de simpla, are doar cateva mecanisme care trebuie sa ii functioneze ca motorul asta sa mearga bine. Mecanismele astea desigur costa bani, timp, nervi, pana le dai de cap.

 

Mi-as fi dorit sa stiu mai multe de cand eram mai mic, eu eram ala cu calculatoarele, m-am trezit acum la 30 de ani ca vreau sa invat despre masini. Partea buna e ca am timp destul sa fac cercetare si sa muncesc pe la masina, tocmai asta a fost si ideea cu masina, ceva care sa-mi mai ocupe timpul. O sa aflu eu dupa ce detin masina asta o vreme cam cat de mult timp imi ocupa :))

Link to comment
Share on other sites

Prima mea masina ca inginer stagiar a fost un Trabant al mamei mele. Am respectat-o si am ingrijit-o la fel ca pe cea mai scumpa masina si la fel am procedat si cu celelalte pe care le-am avut.

 

Masina asta nu si-a spus ultimul cuvant si eu voi incerca sa o aduc la nivelul pe care-l merita.

 

Din pacate, in Craiova, nu cred ca mai pot gasi un mecanic pe masura.

Ca atare, nu-mi ramane altceva de facut decat sa ajung sa o cunosc in detaliu.

Link to comment
Share on other sites

stiu ce zici, nu trebuie neaparat elevator merge si pe canal , eu m-am legat la cap cu o ambitie personala si acum am garaj 5x11 cu canal ... si poti sa repari o gramada de chestii si pe groapa , plus ca e mult mai safe, la elevator ori il pui in curte deci afara ori sari de 4m inaltime garajul
Link to comment
Share on other sites

Dețin e46 de 10 ani, motorizarea fiind similara cu a dvs, ĂŽntr-adevĂŁr nu este o masina de zi cu zi ĂŽnsĂŁ in perioadele calde ale anului cand circul cu ea mi le face mai plĂŁcute, chiar dacĂŁ este o masina de 15 ani...

Ca si dvs, la 'inceputuri' m-am lovit de indiferenta mecanicilor coroboratĂŁ cu lipsa profesionalismului și condimentata cu lipsa de respect pentru o masina atat de veche, dorind sĂŁ mentin masina intr-o stare cat mai originala si impecabila am fost obligat sĂŁ ma documentez si sa bibilesc singur la ea pentru a fi pe deplin multumit de rezultate, atat parte mecanica, upgrade uri, etc, norocul meu este ca am un amic pasionat ce a dezmembrat ĂŽn trecut e46 si ma ajuta la nevoie.

Imi pare rau ca v-a lĂŁsat un gust relativ amar acest model/motorizare insa am ĂŽncrederea ca o rezolvați in final si o sa va bucurați de ea la adevarata valoare.

Eu il consider un model reusit chiar dacĂŁ are o imagine precarĂŁ creatĂŁ de o anumitĂŁ clasĂŁ a societatii, pentru mine ramane printre ultimele modele echilibrat tehnlogizate care permite acea simbiozĂŁ ĂŽntre om și mașinĂŁ

DacĂŁ ĂŽmi permiteți un sfat, personal am inlocuit forte multe piese/componente la de-a lungul timpului, ĂŽncercați sĂŁ mergeți pe original in toate cazurile, calitatea este reflectatĂŁ.

Numai bine va doresc!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru sustinere.

 

Nu pot spune ca mi-a lasat un gust amar, din contra. Temerea mea, in schimb, este ca nu voi reusi sa descopar cauza oscilatiilor, este lucrul care ma face sa nu ma pot bucura pe deplin atunci cand o conduc. Restul sunt lucruri marunte care se vor rezolva pana la urma nu pot aparea la infinit.

Legat de piese, asa este, solutia ok este pe original. Am constat de curand acest lucru in doua randuri: o data cu switchul de la frana, nefunctional de nou si a doua oara cu busonul de la vas. Bine, nu stiu daca functioneaza sau nu, a costat 16 lei, insa, in momentul in care am citit si inteles cum functioneaza instalatia de racire si importanta ei, am comandat imediat altul oem.

 

Am sa fac, totusi, si acel rezumat al reparatiilor, poate ajuta pe cineva si, de ce nu, poate mai aveti idei.

 

Legat de costuri, in prima pagina, spunea cineva niste sume, nu l-am crezut atunci, dar avea mare dreptate.

Am verde insa de la sotie, atat eu pentru a o face ca la carte cat si baiatul meu pe parte de estetica (de ex. desi are anvelope de vara f. bune pe jantele de aliaj originale, vrea altele, mai misto).

Link to comment
Share on other sites

Rezumat 2020:

 

Masina am cumparat-o la sfarsitul lui ianuarie, din Bucuresti. Am decis sa merg cu ea pe benzina, pana acasa. Am facut plinul si am plecat. Pe A1 am mers cuminte cu o singura exceptie cand am accelerat pana la 180. O alta exceptie a fost cand pentru vreo 3 km am trecut pe gaz. Destul de repede mi s-a aprins checkul. Ajuns acasa, concluzia a fost ca nu mergea bine nici pe benzina, nici pe gaz.

Primele piese schimbate au fost bujiile, NGK cu 4 electrozi. Am constatat, la demontare, ca erau identice cu cele de pe masina, care aratau foarte bine. Deci, nu trebuiau schimbate, asa ca le-am pastrat.

Dupa un timp, cu multe momente in care se aprindea checkul, am gasit o bobina cu un cod diferit de ce trebuie. Am schimbat-o si, cam de atunci, am scapat de check engine aprins.

Masina avea bobinele schimbate in 2011, probabil cand a primit instalatia gpl. Cand si de ce a fost schimbata o bobina nu am idee. Bobinele sunt Bosch.

Urmatoarea piesa a fost garnitura de la capac, oem. Probleme cu un surub din spate, rezolvat pana la urma, nu fara chinuri. Rezolvat si cu pierderile de ulei, concluzia fiind ca garnitura este bine sa fie oem, chiar daca e mai scumpa (200 lei).

Pot spune ca, o perioada de timp, in afara de oscilatii, masina era ok, la relanti motorul susura. Odata cu incalzirea vremii, parca si oscilatiile au devenit mai suportabile.

Am facut si o revizie a instalatiei gpl dar si un reglaj, presiunea dupa regulator fiind cam mica.

Masina are senzori pe spate care erau nefunctionali. Intr-o zi cu soare, si-au dat drumul. Am identificat senzorul partial defect si am rezolvat problema (sh, 25 lei).

In vara, a picat una din macaralele spate, le-am schimbat pe amandoua.

La un moment dat, la relanti, a aparut un scartait. O rola schimbata si alternatorul reparat, carbuni + rotor.

Tot cautand sursa oscilatiilor, am decis sa inlocuiesc si sondele Lambda (215k km, neschimbate). 300 bucata, Bosch. Nu am sesizat schimbari notabile.

A venit timpul sa-i schimb uleiul si am decis sa mai adaug si alte piese. Aici am gresit fiindca am lasat masina o saptamana pe mana unor nemernici, ca nu le pot spune altfel.

Notabile sunt doar cateva lucrari: schimb ulei, inlocuire senzor recirculare aer (25 lei, sh fata de 300, nou), reparatie electromotor (desi tot mai face figuri uneori la pornire, semn ca este si altceva), geam oglinda stanga, lampa stop dreapta spate, yala portbagaj, inlocuire radiocasetofon.

Masina are, la schimbarea vitezelor, o bufnitura infundata, care se aude cam in dreptul banchetei din spate, zic ei ca au schimbat flansa cardan (sh, :)) fara rezolvare, pana in prezent.

Dupa o alta perioada de timp am mai facut o revizie (2 saptamani am asteptat pentru diagnoza, 3 pentru schimbarea pieselor). Am inlocuit toate lichidele, mai putin cel de racire: ulei cutie, cutie transfer, grupuri, pe original, ulei servo, lichid de frana. Inlocuit placute de frana + senzori fata, spate, protectii telescoape + flanse spate, bucsi, pivot stanga, brat stanga, rulment cardan.

In decembrie s-a fisurat vasul de expansiune, ocazie cu care am decis sa fac o spalare a circuitului de racire (radiator partial infundat) si o inlocuire a pompei de apa, a unui furtun (cel care intra in radiator), precum si a busonului vasului, oem. Antigel BMW.

Pompa de benzina fusese inlocuita cu una sh, care ori nu a fost bine montata ori era defecta fiindca nu indica bine. Probabil a si decedat intre timp, acum am revenit, deocamdata la cea de pe masina, VDO Siemens. Posibil sa o schimb la primavara cu una noua, dar mai vedem. Motivul inlocuirii fusese pornirea la rece (pornea la prima cheie si se oprea, la a doua cheie, totul era ok). Cu ocazia asta am schimbat si filtrul de benzina, sa mai elimin o necunoscuta din lista.

Era sa uit: in noiembrie am schimbat si regulatorul de relanti (ICV), tot Bosch, ca cel de pe masina, care l-am gasit partial blocat.

Legat de oscilatii, masina a avut o singura perioada de 8 zile in care a mers perfect, fara strop de oscilatii, dupa care acestea au revenit in forta. Ca si simptome, aveam rontaileli la relanti inainte, dupa ce nu a mai oscilat, in toate cele 8 zile, se auzea un suierat, fluierat distinct, pacat ca nu l-am inregistrat. Ce s-a schimbat in acea perioada, nu am idee.

 

Ca si probleme nerezolvate masina are asa: senzor nivel ulei, senzor alarma, GM5 sau probleme la usa sofer (nu tot timpul deschide sau inchide din telecomanda, apas de mai multe ori si foarte aproape de usa), switch pedala frana sau cablaj (erori in ista), intreruperi in mers la viteza constanta (eroarea este apasare simultana a pedalelor de frana si acceleratie, posibil tot de la switch), astea adunate aprind uneori pomul de craciun in bord, misfire, uneori, aleator pe cilindri, bufnitura la schimbarea vitezelor si oscilatiile, evident.

 

Ce am observat, cand umblam la switchul de la frana, este ca-i lipseste (cred) switchul de la ambreiaj, o fi fost demontat candva, nu stiu.

 

Cam asta ar fi rezumatul anului 2020, au mai fost si alte lucruri insa nu mi le amintesc acum.

 

Sper sa o iau azi din service si sa dau o tura cu ea.

Link to comment
Share on other sites

Gata a iesit din service: pompa benzina, filtru benzina, pompa apa, rola intinzator.

S-a comportat exemplar in probe.

Totusi, doua probleme: martor nivel antigel aprins in bord (desi nu au umblat la vas) si mici rontaieli dinspre valva Disa (doar la rece, ulterior motorul susura ca in primavara).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

M-as mira sa se fi rezolvat cu oscilatiile, ce au lucrat la ea nu prea ar avea legatura. Si inainte avea momente can era ok, nu perfect ca in cele 8 zile dar suficient ca sa nu-ti atraga atentia cand conduci.

 

Cei doi care au mers cu ea au spus ca e super.

 

Urmeaza inca o vizita la ei pentru bufniturile la schimbare, i-am aratat unuia dintre ei si s-au angajat ca o rezolva.

Link to comment
Share on other sites

M-as mira sa se fi rezolvat cu oscilatiile, ce au lucrat la ea nu prea ar avea legatura. Si inainte avea momente can era ok, nu perfect ca in cele 8 zile dar suficient ca sa nu-ti atraga atentia cand conduci.

 

Cei doi care au mers cu ea au spus ca e super.

 

Urmeaza inca o vizita la ei pentru bufniturile la schimbare, i-am aratat unuia dintre ei si s-au angajat ca o rezolva.

Acele zgomote la schimbarea vitezelor se datoreaza uzurii bucsilor diferentialului...cred ca este una mare plus doua mai mici, eu iti recomand sa le schimbi pe toate si vei avea senzatia ca e alta masina.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lauda = deochi, :).

 

Azi dimineata am pornit-o sa dau o tura cu ea. Pornire perfecta, 950 la turometru (scade, dupa un timp, la 700), fara bataieli, totul perfect. Am asteptat 1 minut si am plecat. Am oprit, dupa 1 km, la peco, sa-i fac plinul. Dau la cheie sa plec, ciuciu, nu invarte nimic (vechea problema, pentru care am reconditionat electromotorul). Dupa reconditionare, mi-a mai facut figura asta dar, facea doar o data si atat, pornea normal, dupa. Azi am pus contactul de vreo 20 ori pana sa invarta si sa pot pleca.

 

Legat de oscilatii, si azi totul a fost ok. Posibil sa fie o coincidenta insa, am observat ca atunci cand functioneaza clapeta de la teava de esapamanent (deci are suficienta presiune de aer pentru actionare) totul e ok (ieri, in service, dupa probe, la relanti, era partial deschisa, fiind la interior, zgomotul produs era distinct, de aceea am sesizat).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am tot urmarit posturile tale si a inceput sa ma sacaie pe mine oscilatiile alea :D

Nu am vazut, oscilatiile apar tot timpul sau doar la cald/rece?

 

Ce recomand sa faci:

Test serios de fum sau verificare amanuntita a vacuumului. Trebuie vazuta admisia daca pierde pe undeva, mai ales daca ai GPL, presupun ca duzele sunt montate pe admisie undeva dupa injectoare. Am avut o admisie cu injectoare gpl pe mana si am vazut cat de usor se misca/rup.

In spatele admisiei, in dreptul stergatorului ai niste porturi de aer, in unele din ele intra furtune de vacuum iar altele au dopuri, trebuie sa vezi daca ai pierderi pe acolo.

tot acolo merge si furtunul de la pompa secundara de aer(daca ai, cea de langa vasul cu lichid parbriz) ar fi bine sa verifici si acel circuit.

Cand faci testul, incearca sa misti toate furtunele pe care le vezi, pot avea crapaturi si nu se vad cand furtunu sta drept.

 

Acum ce mai poti incerca din ce am tot citit sunt garniturile de la vanos. Ideal ar fi daca vrei sa tii masina, sa iei un vanos rebuild kit. Nu ar trebui sa coste extrem de mult operatiunea, iar daca o faci la cineva care se pricepe si stie sa urmeze un ghid, se poate face fara a umbla la distributie.

Am vazut ca multi dintre cei care au avut probleme similare au facut acest lucru. Eu sincer sper sa ai o pierdere de vacuum pe undeva, dar mnah..

 

Bufnitura e de la bucsa mare a diferentialului+jocul diferentialului, dupa ce schimbi bucsa tot o sa mai fie dar nu asa tare, daca o ridici, verifica locurile unde se prinde de caroserie suportul care tine diferentialul, acolo mai apar crapaturi in caroserie.

Pt faza cu pornirea, vezi daca sunt stranse bine piulitele care tin firele de la electormotor, verifica masa motorului (sub evacuare langa suportul motor), altfel ori sa mergi la cineva care stie sa reconditioneze cum trebuie tot electomotorul(sa schimbe niste perii orice mecanic ar trebui sa stie), ori il schimbi.

Cum se manifesta, se aude ca merge electormotorul dar nu invarte motorul sau nu face nimic?

Edited by bogdanx
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

1. Electromotor

 

Este marca Einhel, o porcarie, cred, cand l-am reconditionat am aflat dupa, altfel luam altul. Are perii schimbate si bobina, este reconditionta de aceeasi persoana care a reconditionat si alternatorul, cu asta se ocupa.

Nu stiu sa-ti spun cum a facut ultima data, cand am dat la cheie de vreo 20 ori, eram in peco, era zgomot, ma enervasem. Data viitoare, trag capota sa ascult. Oricum, dupa reconditionare a mai facut asa de cateva ori, dar, doar o data, la a doua cheie pornea perfect.

 

2. Oscilatiile

 

Am sa incerc sambata un nou test de fum, va fi foarte frig afara si ma gandesc ca, daca este vreo problema, la testare va aparea ceva. De cate ori am facut testul, nu am miscat nimic, cei drept, dar nici pierderi nu au fost (manusa statea umflata cca 20-30 secunde pana sa observ o scadere a volumului ei).

 

Am citit mai devreme despre vanos, Boaska zicea mai demult despre el. In Craiova nu cred ca se baga cineva, insa, la cat costa, pot merge si in Bucuresti cu ea, doar ca vreau sa fiu sigur.

 

Problema cu oscilatiile se manifesta, in mod normal, tot timpul, si pe gaz si pe benzina, sigur, mai intens pe gaz. Exista si momente (greu de spus cand si de ce) in care oscilatiile sunt atat de mici incat nu le observ.

Link to comment
Share on other sites

Eu ma gandesc ca daca ar fi fost de la vanos, nu s-ar fi manifestat asa tare la rece.

Mai ales acum cand e frig, uleiul ar trebui sa fie mai gros si sa ajute oringurile alea, dar am vazut la mine cum erau dupa 200k km, plastic fantastic, asa ca daca se contracta si alea, e posibil sa fie vinovate.

 

Dar, asta recomand sa o faci dupa ce te asiguri ca partea de vacuum e ok, nu ai pierderi sau furtune crapate, e foarte sensibil motorul la asta.

 

Rontanitul de la disa e relativ normal, dar sa vezi cat joc are clapeta pana sa actioneze axul acela, daca e facuta din aluminu/antimoniu se poate uza pe interior locul unde e prinsa de ax, chiar la baza. Si apoi ea se inchide/deschide fara sa fie actionata.

 

Mai poti verifica senzorii, dupa ce ajunge la temperatura optima, poti scoate senzori sa vezi daca se modifica ceva. Daca faci la rece nu prea o sa vezi pt ca nu sunt cititi, ECU-ul mege dupa parametri pre-setati pana se incalzeste.

Clapeta de acceleratie, ori o curatare ori sa vezi ce se intampla daca ii scoti mufa, in mod normal la ralanti e inchisa, aerul e regulat de ICV, dar daca o avea vreo problema si oscileaza...

 

Probabil s-au mai spus lucrurile astea, dar mnah, zic iar ca poate s-a omis ceva.

Edited by bogdanx
Link to comment
Share on other sites

aer fals, sonde lambda, debitmetru murdar defect, cititorul de turatie murdar de span mizerie sau defect ... oringuri la injectoare...

ce valori ai pe lambda ? fa un test de gaze, daca e oxigenul mare la relanti sau si in turatie... si co hc vezi cum sunt

electromotorul ala da-l jos si pune unul nou sau remanufactured de fabrica chiar si daca scrie made in poland e mai bun decat reparat de ghita

Link to comment
Share on other sites

Ulei utilizat: Castrol 5w40 LL04 (asta folosea proprietarul anterior).

Valva Disa a inceput sa rontaie dupa prima demontare a ei (la reconditionarea electromotorului in septembrie).

Senzorul ax came pe evacuare a fost gasit cu ulei si curatat cu un spray (coincidenta sau nu, la cateva zile, masina a mers fara strop de oscilatii timp de 8 zile). Mecanicul zicea ca, daca mai apare ulei acolo trebuie schimbat (eu zic ca nu a mai aparut, dar nici nu pot scoate mufa, e frig si e casanta). Erori nu apar pe ista.

Clapeta de acceleratie e curata, ICV nou, Bosch.

Sonde Lambda noi, Bosch

Debitmetru, verificat si cu mufa scoasa si masurat, e ok (cu mufa scoasa, daca tin minte, in probe, a oscilat).

 

 

As merge pe senzorul ax came pe evacuare, ce brand sa iau?

 

12147506273

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.