Jump to content

E46, 325xi, black


pvsilviu

Recommended Posts

Deocamdata, concluzia mecanicului, referitor la cardan, este ca e ok.

In probe, era cam la fel ca inainte de minunea asta: vibratii in jurul lui 90 si, parca, pe la 140. Suportabile.

 

Suportul de la cutia de transfer are un surub rupt, alta lucrare, curand.

Socurile la schimbarea vitezelor nu mai sunt in diferentialul spate, doar in cutia de transfer. Mecanicul zice sa o lasam asa, deocamdata.

 

Ramane de vazut cum se comporta dupa ce pune ulei la cutia de transfer, a zis ca hotaram dupa, ce mai facem.

Link to comment
Share on other sites

N-am realizat cand era urcata pe elevator sa fac niste poze, eram prea nervos cu uleiul. Nu cred ca era infundata, mi-ar fi zis, insa o sa-l intreb, totusi, pe cel care a lucrat la ea.

Saptamana viitoare vor rezolva surubul rupt.

 

Km parcursi, cel putin 5k. ...

 

1550 lei cheltuiti degeaba. Dar, poate scapa cutia.

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

Agonie si extaz pe threadul tau Silviule :download:

Intradevar greu de gasit mecanici priceputi ... dar parca in cazul tau e prea de tot, parca ai avea "atractie" la la orice numai la un specialist nu.

Hai ca pana la urma ii dai de capat si o pui la punct, e chiar pacat de masina, tin pumnii pt tine!

 

Imi aduca aminte pe vremea cand aveam o Dacia Nova, Doamne ce au trecut anii :) ca am avut intentia sa schimb uleiul de cutie. Ma duc la mecanicul cu care colaboram de ceva vreme si aveam incredere, un mic intreprinzator cu un garaj si multa pasiune, insa il pune la treaba pe un ucenic mai tinerel. Se apuca de treaba ucenicul, eu mai vorbeam una alta cu big boss, si peste vreo juma de ceas ma cheama ca e gata.

Plec de la ei si la vreo 2 zile si 100 km parcursi incep sa aud zgomote urate de la cutie. Il sun pe mecanic si imi zice sa ma intorc la el cat de repede pot fara sa mai circul cu masina. Ajung la el, ridica masina pe elevator si incepe sa verifice, busonul de la cutie strans ok, il desurubeaza nitel sa vada nivelul de ulei si de aici incepe show-ul, nimic .. nici un strop de ulei in cutie. Il intreaba pe ucenic ce a facut pe acolo, si primim un raspuns de am ramas stupefiati: golise uleiul in cutie, insa cand a fost sa puna ulei proaspat pt cutie zici ca i-a luat D-zeu mintile si direct in motor a golit bidoanele :download: :download: :download:

De atunci am ramas cu un "defect" si indiferent pe la service ma duc le cer sa pot privi macar ce fac ei pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa stau tot timpul langa masina cand o repara cineva (din pacate). Uite, ma gandeam aseara, :), oare ieri o fi pus ulei, in sfarsit, in cutie? Pentru ca, din nou, am plecat de acolo, inainte de operatie (chiar eram nervos si simteam nevoia de o aerisire).

 

Am avut o problema la Passat, acum 2 ani, o chestie banala, nimeni nu-i dadea de cap. Am fost ajutat pe ultima suta de metri de niste baieti priceputi si cu suflet, de pe forumul vw. A doua zi, sambata, vroiam sa o scot la vanzare cu cat ar fi oferit cineva (cca 2k euro, fata de minim 6k).

 

Dar nu asta vroiam sa spun. Atunci, am fost cu ea in 6 service-uri. Unii renuntau mai repede, altii mai greu (apogeul a fost cu un mecanic care vroia sa-mi spele filtrul de particule). Ideea este ca nu am lasat pe nimeni sa umble la ea aiurea. Intrebam, ma gandeam si plecam.

 

La asta, cel putin la ultima interventie, am acceptat foarte usor niste diagnoze. Muuult prea usor.

Sper ca acum m-am invatat minte.

 

In alta ordine de idei, am acceptat ideea ca masina asta nu va mai fi ca in tinerete (prea multi proprietari neglijenti, prea multe ghinioane, lipsa mecanic profesionist, posibil costuri mult prea mari).

 

Pentru o perioada de timp o voi lasa asa, voi mai face la sfarsit de saptamana mici reparatii si, daca nu gasesc un cardan in Ro, anul viitor le voi comanda pe amandoua din Germania.

 

 

Si mai este un lucru: are ceva, nu pot intelege ce anume, care ma face sa tin la ea si sa nu renunt!

 

Conduc toata gama Ford, la servici, masini noi (urmeaza Explorer) dar gandul meu tot la batrana mea doamna ramane. De ce? Nu stiu!

Edited by pvsilviu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Si mai este un lucru: are ceva, nu pot intelege ce anume, care ma face sa tin la ea si sa nu renunt!

 

Conduc toata gama Ford, la servici, masini noi (urmeaza Explorer) dar gandul meu tot la batrana mea doamna ramane. De ce? Nu stiu!

 

Ca și opinie personala ĂŽmpĂŁrtĂŁșesc un punct de vedere și eu cred mai Silviu ca am ajuns la o vârsta la care ĂŽncepem sa vedem nițel altfel lucrurile fata de acum +20 de ani in urma. In ultima decada a secolului trecut descopeream sucul la dozator TEC, fast food, shawarma asta pana sa ajungem la Coca-cola și McDonalds și CD player ca și ĂŽnceput al digitalizarii audio. De ceva vreme insa preferam un ribeye mediu rare acompaniat de un pahar cu vin de calitate iar la desert un expresso black. Evoluția pe care am parcurs-o ne permite sa apreciem mai fin anumite gusturi și nu numai in domeniul culinar ci si pe alte dimensiuni, tehnologia fiind una dintre ele. Și nu neaparat sa “alergam” dupĂŁ ultimul gadget ci mai degrabĂŁ sa descoperim frumusetea unui “six in line maturat” si farmecul unei mașini mai vechi ce câteodatĂŁ mai are si toane..

 

Pe mine m-a cuprins alta pasiune, pe la ĂŽnceputul anului mi-am luat un pick-up … din 1979, si de atunci tot cumpĂŁr din diverse surse viniluri ale anilor ‘80-‘90 pur analogice nemasterizate digital, si asta in contrast cu generația tânĂŁra ce prefera streaming-ul platformelor ce distribuie in format digital conținut audio video.

 

Așa ca “old lady ”ĂŽși are ĂŽncĂŁ rostul in viețile noastre aducand nostalgie vremurilor trecute intr-o perioada ce se pregateste sa facĂŁ shiftarea cĂŁtre era electrica a automobilului.

Suntem ĂŽncĂŁ la incepurile sfârșitului motorului cu combustie interna ĂŽnsĂŁ “old lady” ĂŽși va afișa multĂŁ vreme vârsta, cu demnitate, ĂŽntorcând privirile atat a celor ce prefera un vin roșu sec cât si pt cei din generația Coca-cola.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pe mine m-a cuprins alta pasiune, pe la începutul anului mi-am luat un pick-up … din 1979, si de atunci tot cumpăr din diverse surse viniluri ale anilor ‘80-‘90

 

Eu am o boala cu GameBoy-urile DMG si color. Nascut in 90', taica-miu fiind navigator eu aveam prin 95' GameBoy DMG prin spatele blocului... walkman si casetele cu Michael Jackson... heheee, mountain bike Shimano, doamne ce mai reparam bicicleta aia.

 

Silviule las ca o faci tu. Am descoperit si eu ceva nou la masina mea, TOT SCAPA APA :pardon: . Ieri am ridicat capota sa verific vasul de expansiune, sa sterg si rezervorul de servo ca prin gaurica aia de aerisire, ies vapori de lichid pentru servo(cica e normal), daca nu-l sterg se prelinge in jos, se strange mizerie p-acolo si sa-mi verific uleiul in motor pe joja. Desfac vasul de expansiune iara cam 2 degete(pe orizontal) lipsa antigel, nu am mai completat cam de 3 luni dupa ce i-am schimbat toata alea p-acolo... ma uit eu p-acolo sa vad daca e vreo urma si am descoperit de unde, garnitura la pompa de apa sau la termostat. Cand am iesit acum 2 sapt spre Tulcea si am turat motorul vreo 30-40 de minute atunci cred ca a mai scapat din ea... am pete albe imprastiate pe curea si pe vasul de la servo, e clar ca de acolo vine.

Edited by Itarachiu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Merci pentru sustinere.

Trebuie sa o fac, doar nu o sa o dau la rabla pentru o vibratie.

Nu are farmec daca nu aflam unde au fiecare surub sau piulita si de ce. Daca nu se strica, le uitam acolo, in parcare, pana la urmatoarea plimbare.

 

Am avut, pana de curand Tesla NZC 300, cu muzica clasica (l-am cumparat pe 23.12.1989, soldatii se incolonau in fata Prefecturii, eu, student mandru, cu o mare cutie in brate, treceam prin fata lor). Bine, pentru disco, magnetofon Tesla B 115, cu walkman Sony. Eram la curent cu tot ce era nou.

 

Mag-ul l-am donat cuiva din Severin, vinilurile le-am donat unui coleg de munca, pasionat, are peste 2k de placi, in total. Muzica clasica de calitate, adunata in studentie si imediat dupa.

Dar, la mine, astea au trecut.

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

Ieri am inceput refacerea izolatiei pe care am indepartat-o pentru ca mirosea urat (sub bancheta spate si in portbagaj - laterale si podea).

Am folosit aluband, 48 lei/mp. Azi vreau sa continui, voi mai cumpara polistiren extrudat de 6mm, folosit pentru montaj parchet si "Placa fonoabsorbanta Cofrag RF 28, izolare fonica, spuma poliuretanica, 1000 x 500 x 30 mm, 4 bucati" 122 lei/2mp. Pe astea vreau sa le pun asa: primul strat, polistiren, stratul 2, burete, atat sub bancheta cat si in portbagaj, pe spatele banchetei si deasupra. Pe lateralele portbagajului voi pune doar burete peste aluband, in special in zona telescoapelor. Sunt curios daca vor fi imbunatatiri. Daca da, contiunui si cu usile.

 

Sambata dimineata am plecat cu ea la o plimbare pe centura. Cu siguranta nu este placebo, vibratiile s-au mai atenuat (totusi, eu zic ca sunt un pic mai mari decat inainte de reparatia cardanului). Se simte o vibratie f. fina pe la 40 pana la 50, incepe sa vibreze pe la 90 pana pe la 110 si mai vibreaza pe la 140 pana la 150. Cel mai mult vibreaza intre 90 si 100 dar poti merge constant, nu e chiar atat de rau.

 

In service, cu rotile pe podea, frana trasa, jocuri in diferentialul spate nu mai erau, doar in cutia de transfer.

Saptamana asta trebuie sa rezolv cu surubul rupt de la suportul cutiei de transfer (are 3, 2 intr-o parte, 1 in cealalta, este rupt cel singur). Poate si de acolo e ceva.

 

Evident cer mai multe opinii si, dupa, voi cumpara cele doua cardane, daca este cazul. Sper sa nu fie nevoie si de cutie (deocamdata zgomote nu mai scoate, dar inca nu stiu daca a scapat).

Edited by pvsilviu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc, aseara am avut ceva de lucru la ea, am finalizat, pana la urma.

Nu am fost eu cu ea in plimbare, a fost fii-miu care spune ca se cunoaste (dar, la cat burete fonoabsorbant am pus, era si cazul).

Este un pic cam gros cel folosit de mine, 3 cm, bancheta a intrat cam greu.

Temerea mea este ca nu va rezista, in timp, adezivul de pe el (burete). Dar, daca se va dezlipi, voi folosi altceva (STP sau aluband).

Am vrut sa incerc ceva mai ieftin si usor ca greutate, mai ales ca sunt zone ascunse si cu volum mare. In usi si pe podea, cred ca trebuie stp (altfel, daca nu se lipeste bine, apar probleme, in usi, ma refer).

 

Ce voi mai face, insa nu prea curand, este sa scot izolatia din spatele spatarulului banchetei si sa o inlocuiesc cu altceva (nu miroase chiar asa de rau, de asta am lasat-o deocamdata si am izolat spatele prin portbagaj).

 

 

 

"Felicitări pentru ambitie, ma bucur cand vad ca mai exista persoane care îndrăgesc platforma e46."

 

La mine e dragoste cu nabadai, din pacate.

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ma plimbai si atat, :).

 

Din pacate, oscilatiile au revenit, odata cu frigul (pana de curand, mai ales daca se incalzea bine motorul, nu mai aveam problema asta sau era doar asa, un pic). Ca urmare, banuind alternatorul, sambata incerc sa-l decuplez si sa merg pe baterie (atunci cand nu a mai incarcat, dar si cand am pus alt alternator, oscilatiile au disparut).

 

 

In videoclip apare si incarcarea alternatorului in meniul ascuns.

 

Intrebare: daca decuplez acel cablu de la alternator (alternatorul ramane pe pozitie) este ok, merg asa cu el, pe baterie? E nevoie sa decuplez si mufa sau doar cablul?

 

Referitor la cardan: nu am mai facut nimic, cei care au repozitionat cardanul ar fi trebuit sa scoata un surub rupt de la suportul cutiei de transfer. Cu o zi inainte m-au sunat sa-mi spuna ca, dupa ei, cutia de transfer e dusa si trebuie reconditionata sau inlocuita (ca urmare surubul ramane in aer, deocamdata). Asteptam sa-mi spuna cat costa reconditionarea dar ... ce sa vezi, nu au mai sunat.

 

Cardanul vibreaza ff putin la 50, mai mult la 90-100 (se simte dar poti merge). In Ro nu am gasit, am gasit in Germania, prin bunavointa lui .Bogdan, in vreo 2 locuri. Pret, pentru ambele cardane, 200 euro sau 230 euro. Mai astept un pic sa ma conving de altele (desi eu cred ca nu are nimic cutia de transfer).

 

 

In probe, antifonajul este super ok, trebuie, insa, izolate si usile, cel putin cele din spate. Va fi urmatorul pas.

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

Am mers cu e34 pe baterie, nu mai incarca alternatorul si eram in afara Bucurestiului.Prima data s au stins luminile, apoi dupa cativa km au cazut ceasurile din bord, nu mai indicau nimic. Se bulisera periile colectoare, aveau si ele o varsta.

Poti face proba deconectand cablul, nu ti as indica sa mergi asa. Important este sa vezi sursa lor, daca e de acolo sau nu.

 

Sau si mai simplu, da cureua jos. De accesorii 😁

Sa nu mergi fara ea ca e si pompa de apa antrenata.

 

Pt linistea ta, ia cardanele alea ca e pretul corect. Iti da un confort psihic extraordinar dupa ce scapi de vibratii. La mine a fost invers, am gasit cardanul in tara si l a trimis cu Atlassibul la mine.

 

Pune tu ulei in cutie si basta. Sigur gasesti un om (nu zic service) sa scoata un surub si sa puna altul.

Link to comment
Share on other sites

Pai da, daca deconectez cablul, nu merg decat un pic, pana ma conving de diferenta.

Si da, pasul doi este sa merg, tot un pic, fara curea, anulandu-l de tot.

 

Dupa mine, daca el este de vina, cauzele sunt doua: defect mecanic sau defect electric.

 

In iarna, intr-o zi cu soare, am pornit-o si avea un fluierat. Mai ce sa fie? Disa, alternator, role, etc.

7 zile, cat a fluierat, a mers perfect.

Fii-miu, dupa ce a vizionat pe yt cateva filmulete ia zis surdului de mine: alternatorul fluiera.

 

Dupa un timp, iar au aparut fluieraturile, sporadic. De fiecare data, dispareau oscilatiile. Pana s-a dus de tot. L-am schimbat cu un bosch de 120, sh, vreo 10 zile a mers perfect (fara oscilatii), dupa s-a stricat. L-am reconditionat pe al ei si a inceput sa faca iar.

 

Stiu ca e ilogic dar e adevarat. Doar ca, la fel ca si cu cardanele, nu gasesc alternator bosch in ro. Al ei e valeo de 120.

Oricum, daca el e cauza, cumpar si nou, e vreo 200 euro.

 

 

In cutie este ulei acum.

Edited by pvsilviu
Link to comment
Share on other sites

 

… am pornit-o si avea un fluierat. Mai ce sa fie? …

 

Dupa un timp, iar au aparut fluieraturile, sporadic.

…nu gasesc alternator bosch in ro

Ma duce cu gandul la pompa servo. Iti povestesc din cele traite de mine, nu info luate de pe net.

Deschizi capota, pornesti motorul, iesi din masina, lasi geamul deschis. Virezi st dr careva grade si vezi daca se atenueaza sau amplifica acel fluierat.

 

Pune alt alternator, sh daca gasesti.

 

La mine pusesem alt alternator de 2.5 , eu avand 2.0 pe masina.

Cand porneam dezaburirea iarna nu se mai clintea turometrul, statea drept. Luam de volan st dr la fel nu se clintea.

Imposibil sa nu aduci masina pe linia de plutire.

 

Pompa servo tot sh am pus o si am scapat de fluierat.

 

Masini ca alea nu se mai fac si sunt foarte fiabile.

Link to comment
Share on other sites

Tocmai am comandat senzorul de miscare de la alarma, singura eroare care mai e pe ista, ðŸËĹ, damblale, stiu. Tocmai din Constanta.

 

Asta pentru ca azi, un oltean de pe la mine, mi-a cerut 300 lei pe el, sh, bineinteles.

 

Trimis de pe al meu SM-A515F folosind Tapatalk

 

50 lei

 

Trimis de pe al meu SM-A515F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Vineri am comandat, in Germania, cele doua cardane. 290 euro cu transport cu tot. Ramane sa vad unde le voi monta, mare problema.

 

Tot de vineri, am renuntat sa mai merg pe gpl, cel putin o perioada. Vreau sa fac niste comparatii (am o banuiala ca nu e nici o scoatere, mai ales in oras).

 

Senzorul inca nu a venit, astept un raspuns referitor la scutul din fata, singurul care mai lipseste.

 

Si, ca sa nu-mi ies din mana, aseara s-a stricat si macaraua dreapta fata. Un no name e ok, la vreo 118 lei, A.I.C.?

Link to comment
Share on other sites

Tocmai am comandat senzorul de miscare de la alarma, singura eroare care mai e pe ista, ðŸËĹ, damblale, stiu. Tocmai din Constanta.

 

Asta pentru ca azi, un oltean de pe la mine, mi-a cerut 300 lei pe el, sh, bineinteles.

 

Trimis de pe al meu SM-A515F folosind Tapatalk

 

50 lei

 

Trimis de pe al meu SM-A515F folosind Tapatalk

 

 

Mandru tare ca azi am alarma complet functionala.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.