Jump to content

E46, 325xi, black


pvsilviu

Recommended Posts

On 8/27/2022 at 8:21 PM, ingineru' said:

Daca gasesti ceva la sud de Stuttgart te pot ajuta.

Multumesc mult pentru rabdare, sfaturi si implicare.

Nu a fost la sud dar, fara tine, cred ca renuntam.

Asadar,

Daca totul decurge ok,

Martea viitoare,

Vor fi doua perle negre.

Vineri, dupa ce ma cam consolasem cu ideea ca nu am sanse din Romania sa cumpar din Germania (se vand ca painea calda - este o expresie care se potriveste perfect) am dat peste un anunt cu sehr schon in titlu. L-am vizualizat un pic si am trimis mesaj. In 30 minute am primit raspuns si, la pranz, gata, am batut palma.

Desigur, in acest interval, l-am asaltat si pe ingineru si pe neamt cu o gramada de mesaje.

Masina este langa Munchen, luni sunt acolo, fac actele si plec spre Craiova la volanul ei.

Sper ca totul sa decurga ok.

Rectific, marti, 13.09

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

2.0 benzina.

As fi vrut un 2.2, insa aveau preturi mari si nu am vazut ceva sa-mi placa cu adevarat.

Ca urmare, m-am concentrat pe cele cu 2.0

Aventura a fost, insa, epuizanta, nu as mai repeta asa ceva. 19 ore cu microbuzul, 15 ore de sofat, la intoarcere, pana azi noapte aproape de 1, azi la munca.

Imi place sa conduc dar, nici chiar asa.

Link to comment
Share on other sites

Masina are acum 218600 km.

La motor au fost schimbate distributia, garnituri si simeringuri supape. Ulei Liqui Moly 5w30.

Nu ma pricep dar motorul suna bine (voi ajunge cu ea la un mecanic, curand). Dupa 1300 km cu o viteza in jur de 120 km/h, nivelul este spre maxim (de la schimbul de ulei au trecut 2000 km). Doar lichidul de racire era la minim, am completat.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, pvsilviu said:

O intrebare, poate stiti: daca mananca ulei mai trece tuv-ul, ca stiu ca sunt cam mancacioase motoarele astea?

Nu cred ca au cum inspectorii de la TUV sa-si dea seama daca mananca ulei sau nu un motor, testul cu degetul pe teava de esapament e discutabil. La masina mea de ex. teava este 99% curata, si nici vizual daca te uiti nu se vede nici o depunere si totusi motorul consuma niste ulei. Pe foaia de TUV care am primit-o cand am cumparat masina scria ca exista o scurgere de ulei in zona motor care daca nu este remediata poluezi mediul si chiar asa este, are o scurgere pe la baia de ulei + ccv-u transpirat, mai era o scurgere la servo dar aia am rezolvat-o. Tot pe foaia de TUV scria ca masina este ok pentru a circula deci chiar si cu scurgerile astea de ulei a luat TUV-ul.

In rest, felicitari pentru achizitie!

Link to comment
Share on other sites

Un mic status pentru cabrio:

1. Pe drum, la 110-120, avea o trepidatie. Am echilibrat rotile (nu am apucat insa, sa o probez in exterior), ocazie cu care am descoperit ca o janta pe fata e cam indoita, o voi inlocui (poate de la ea avea trepidatiile); anvelopele pe spate sunt mancate pe interior, urmeaza si un reglaj de unghi. Daca rezolv toate astea, la primavara jante sablate si vopsite + anvelope noi.

2. Am completat 0,5 l lichid de racire, urmaresc sa vad ce se intampla, uleiul cam la jumatate intre semne. 

Intrebare: Liqui Molly, 5w30 este ok?

3. Spalatoarele de faruri functioneaza, instalatia mi-a golit rezervorul, o idee de anulare, o siguranta sau mufa de la pompita?

4. Dupa ce am alimentat in Romania (nu stiu daca e doar coincidenta) check engine aprins, P1168, eroare citita cu OBD II. Sters, dupa 2 zile reaparut, deci e o problema.

5. De 2 ori, dimineata, directie blocata. Deblocata relativ usor prin tras mai energic de volan (parca si cu un mic trosnet).

6. Bara fata se poate repara, va intra la vopsit peste 3 saptamani. De asemenea, scaunul sofer si arm restul de la usa sofer necesita o mica reparatie, cat de curand.

7. Comandat solutie impermeabilizare soft top

8. Directie muult mai usoara decat la 325xi; ambreiaj normal (nu tare ca la 325xi), tine un pic sus si trepideaza uneori in viteza 1; aer conditionat si caldura muult mai bune decat la 325xi (nu ca nu ar fi ok si la cealalta)

9. Confortabila, silentioasa, lipseste totusi, sunetul 6L

10. Teoretic, masina are schimbata distributia cu intinzator cu tot si garniturile de la supape (practic nu ma pricep, trebuie sa ajung cu ea la un mecanic). Motorul este N46B20A, 150 cp.

Sambata detailing interior/exterior (nu a fost efort prea mare era curata, polisata, etc). As putea spune ca, dupa ce rezolv micile probleme, ca aspect va arata minim 9,5 din 10. 

Proprietara nu a raspuns la mesaje, nu stiu istoric accidente dar, a fost ingrijita.

 

Orice sfat este binevenit

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pvsilviu said:

Un mic status pentru cabrio:

1. Pe drum, la 110-120, avea o trepidatie. Am echilibrat rotile (nu am apucat insa, sa o probez in exterior), ocazie cu care am descoperit ca o janta pe fata e cam indoita, o voi inlocui (poate de la ea avea trepidatiile); anvelopele pe spate sunt mancate pe interior, urmeaza si un reglaj de unghi. Daca rezolv toate astea, la primavara jante sablate si vopsite + anvelope noi. -

2. Am completat 0,5 l lichid de racire, urmaresc sa vad ce se intampla, uleiul cam la jumatate intre semne. 

Intrebare: Liqui Molly, 5w30 este ok? 

3. Spalatoarele de faruri functioneaza, instalatia mi-a golit rezervorul, o idee de anulare, o siguranta sau mufa de la pompita?

4. Dupa ce am alimentat in Romania (nu stiu daca e doar coincidenta) check engine aprins, P1168, eroare citita cu OBD II. Sters, dupa 2 zile reaparut, deci e o problema.

5. De 2 ori, dimineata, directie blocata. Deblocata relativ usor prin tras mai energic de volan (parca si cu un mic trosnet).

6. Bara fata se poate repara, va intra la vopsit peste 3 saptamani. De asemenea, scaunul sofer si arm restul de la usa sofer necesita o mica reparatie, cat de curand.

7. Comandat solutie impermeabilizare soft top

8. Directie muult mai usoara decat la 325xi; ambreiaj normal (nu tare ca la 325xi), tine un pic sus si trepideaza uneori in viteza 1; aer conditionat si caldura muult mai bune decat la 325xi (nu ca nu ar fi ok si la cealalta)

9. Confortabila, silentioasa, lipseste totusi, sunetul 6L

10. Teoretic, masina are schimbata distributia cu intinzator cu tot si garniturile de la supape (practic nu ma pricep, trebuie sa ajung cu ea la un mecanic). Motorul este N46B20A, 150 cp.

Sambata detailing interior/exterior (nu a fost efort prea mare era curata, polisata, etc). As putea spune ca, dupa ce rezolv micile probleme, ca aspect va arata minim 9,5 din 10. 

Proprietara nu a raspuns la mesaje, nu stiu istoric accidente dar, a fost ingrijita.

 

Orice sfat este binevenit

1- Alte jante 

2- ar trebui sa fie ok banuiesc ca e dat de configurator

3- cum adica functioneaza? merg in continuu ? mufa pompa e mai simplu cred , nu stiu ce mai ai pe siguranta aia

4- sterge si vezi , dar da posibil sa fie problema daca a reaparut

5- nu cred ca e normal

6- as zice sa lasi astea pentru mai tarziu vezi mecanic sa fie ok

8- absolut normal 🙂  

Link to comment
Share on other sites

1- Alte jante 

Asta cautam acum, :).

 

3- cum adica functioneaza? merg in continuu ? mufa pompa e mai simplu cred , nu stiu ce mai ai pe siguranta aia

Functioneaza, in sensul ca nu este instalatia stricata. La 325xi am scos mufa de la pompa, la fel voi face si la asta.

 

5- nu cred ca e normal

Fac un video

 

6- as zice sa lasi astea pentru mai tarziu vezi mecanic sa fie ok

Cei doi care au reconditionat 325 se vor ocupa si de asta.

 

8- absolut normal 

La amandoua sau doar la asta? Directia la 325xi este greoaie, spre foarte greoaie.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc, adevarul este ca sunt diferite, nu doar ca motorizare: cabrio este mai spre confort, 325xi mai spre sport.

Deci, este posibil ca ambreiajul la 325xi sa fie ok un pic mai tare? 

Atunci, mai trag de timp cu rulmentul de presiune care caraie, uneori (doar la mine nu, ceilalti se duc cu pedala pana la podea, eu, doar atat cat trebuie, sunt meserias, :)).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Azi am dat comanda la 325xi de scut motor (singura piesa de pe masina care mai lipsea). 

Masina este ok, in prezent, singurul lucru deranjant este ca se aprinde indicatorul de nivel de lichid de racire. Nu pierde ci ramane blocat plutitorul, vasul nu este OEM. Probabil ca il voi schimba curand.

La cabrio, toate bune si frumoase, pana am alimentat cu benzina de la Petrom. Check engine aprins, sters, reaprins, mers intrerupt uneori, consum mai mare. 

Clar are o problema si trebuie sa o rezolv.

Erorile sunt P1168 si P0030, citite cu OBD II. Am cumparat si alta diagnoza sper sa o folosesc dupa amiaza.

Urmeaza filtru de benzina si sonda O2.

Scaunele din fata reconditionate, volanul l-am lasat asa cum este (daca gasesc unul M, il schimb). Desi era impermeabilizata, am mai facut un tratament al prelatei.

Saptamana viitoare intra la vopsit, pentru bara fata. Exceptand niste urme de ghiare de la mister Bruno, care urmarea pisici, vopseaua este impecabila. Daca nu ies zgarieturile la polish, ... asta e, vopsire. Culoarea este la fel ca la cealalta, black sapphire.

Jantele nu le mai schimb, raman asa pana la primavara. Reconditionare totala si anvelope noi, de vara.

 

O placere sa te plimbi cu ea, decapotata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.