Jump to content

E46, 325xi, black


pvsilviu

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sambata trecuta am facut o plimbare cu ea, dupa vopsire jante si anvelope noi. Totul ok.

Incercam sa-i fac geometria la Euromaster (poza atasata) dar, neavand programare, am renuntat. Acum ploua, sta in garaj pana se indreapta vremea.

Ca si anvelope, am optat pentru varianta buget (Davanti), brandul este verificat de mine si e ok. Nu vom merge cu viteza si, in principiu, doar pe carosabil uscat. Putini km. Ca urmare, am considerat ca nu avea rost sa cumpar anvelope premium.

Maine, va primi un mic detailing, inclusiv niste lapte Doina. L-am utilizat la cealalta si a fost ok. A fost recomandarea celui care reconditioneaza piele. 

cabrio 01.23.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare, pai, la ce vant a fost dupa amiaza, are un pic de praf pe ea, merg mai pe seara sa-i dau cu un sampon. 

Nu am facut geometria, am mers ff putin cu ea, in ultima vreme. I-am pus nari negre, ca la cealalta. Bara este la fel, inca nu am decis cum fac, cumpar alta sau o repar pe asta. 

Am descoperit, acum cateva zile, de ce scade apa in vas: la furtunul de retur, garnitura de la senzorul de temperatura nu mai etanseaza bine. Initial am crezut ca furtunul este de vina. Am dat garnitura jos, am pus cateva straturi de banda de teflon (instalator, :)) si vad ca este ok. O sa-l schimb, e vreo 60 lei desi, pentru o garnitura amarata ...

Tot la capitolul scurgeri, cred ca si pompita pentru spalat parbrizul curge. Am dat jos tot vasul, curatat tot, pus la loc, fara lichid (nici nu am nevoie). Cand s-o incalzi, fac plinul sa vedem daca curge. Instalatia de spalat faruri este functionala dar am scos mufa de alimentare de la pompita.

Si, tot la capitolul scurgeri, am avut probleme si la 325xi: stateam eu linistit cu ea pornita, la relanti si, deodata, mi-a cazut aerisitorul de la radiator (cel care are surub de golire). Cum naiba nu stiu, probabil avea antecedente si a cedat. Inlocuit cu altul si e totul ok (original BMW)

Le pregatesc pentru schimbul de ulei, pe amandoua, dar, sa se mai incalzeasca

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Schimbat uleiul ieri, ca era vremea frumoasa.

ULEI MOTOR LIQUI MOLY 2693 / 8973 TOP TEC 4200 5W30 5L. Filtru Mann

Inlocuirea am facut-o cu extractorul de ulei cumparat din Dedeman, super, merci Ingineru pentru sfat.

Garnitura de la senzorul de temperatura este ok, nu mai curge. La fel si la spalatorul de parbriz.

Azi a intrat  in service, pentru caseta de directie: dupa ce sta o noapte nemiscata, directia este intepenita si trebuie sa fortez un pic stanga / dreapta si isi revine. De asemenea, are si niste pocnituri, uneori. Se aud la puntea fata. Vedem ce o fi.

Urmeaza sa cumpar, azi, bara fata (cea de pe masina are un mic defect si vopsitorul nu-mi da garantie ca rezista daca o chituieste).

Nu de alta dar vine primavara

Link to comment
Share on other sites

Ai idee cam pe unde au gresat ?

La e46 cand am schimbat bieletele tin minte clar ca dupa ce dai burduful jos se vede unde se poate gresa, se vireaza st dr maxim.

Nu stiu daca mai am poze, dar ma uit.

La burdufuri te ai uitat? 
 Tare sunt curios de unde e pocnitura aia dimineata. 

Link to comment
Share on other sites

Poate aflu azi, a dormit in service, noaptea trecuta. Sper sa incerce sa vada de unde se blocheaza, nu doar sa dea un verdict, caseta schimbata si gata. Plus pocniturile, in mers.

Repet simptomele: dimineata, volanul este blocat complet; trag de el cu ceva forta si se deblocheaza cu niste pocnete, cand virez stanga si dreapta (lucrul acesta a aparut odata cu venirea frigului, probabil va disparea cand este foarte cald). Dupa aceea, in mers, la viraje sau frane, nu des, pocnete din zona puntii fata. Eu nu le-as asocia tot cu caseta, servodirectia este ok, in mers.

 

Am luat, ieri, bara fata, desi nu am fost multumit cum arata (adica, nu trebuie doar vopsita ci trebuie si reparata).

Vad zilele astea ce zice colegul vopsitor. Daca nu mi se pare ok, renunt si mai caut.

Oricum, la 400 lei, bara fata cu proiectoare, bara spate si praguri, nu-i problema, doar umplu curtea cu vechituri.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bara fata e in lucru, colegul zice ca o face pana la pasti.

Am schimbat bratele si caseta, vis, vis, vis. Cu o exceptie: geometrie aiurea, volan stramb spre stanga, masina tragea dreapta, service-urile din Ro. Rezolvat azi, la acelasi service.

In schimb, sambata seara, cand ma plimbam asa agale cu 70 la ora, frana, aproape canci, la prima pedala. Am mai testat de cateva ori, apasam si se ducea la vale. Pfff. Dupa vreo 5 km, talpa 5k rotatii, fara legatura cu subiectul, insa, dupa, totul ok. 

Altfel, este o reala placere, abia astept vremea calda.

 

In rezumat, mai am de facut asa: bara fata, pompita spalator (tot curge) si o impermeabilizare. Franele sunt in studiu.

Si niste muzica preferata pe cd, ca tot am descoperit pe acasa un calculator cu cd-rom.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Update 325xi

Am schimbat discuri si saboti frana fata / spate, frana de mana complet, flanse si rulmenti amortizoare fata.

Urmeaza sa comand din Germania caseta de directie si planetara spate stanga (ultima neinlocuita). Asta daca mai raspunde neamtul, l-am sacait un pic cu intrebarile. Daca nu, mai este o caseta, fara planetara.

Va fi nevoie sa repare si un furtun care curge, cand inlocuiesc caseta.

Tot atunci, mai mult ca sigur dupa Pasti, vor da si cutia jos sa vada in ce stare este ambreiajul (f tare si zgomot de rulment), ocazie cu care sper sa remonteze corect si cardanul spate.

Daca le rezolv pe astea, ar trebui sa fie totul ok (pana apare altceva, :)).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Inlocuit kit ambreiaj, era praf, plus altele pe acolo, la 325xi. Alta viata.

Astept sa vina, din Germania, caseta de directie si ultima planetara de inlocuit. De asemenea, la cabrio, tot saptamana asta ar trebui sa fie gata bara fata.

Mult prea multi bani pentru niste masini atat de vechi. Sper sa ma tin de cuvant si macar 325xi-ul sa nu-l vand.

 

In schimb sunt total dezamagit de vopsirea totala a 325xi de anul trecut din vara. Multe locuri cu rugina, care nu erau inainte. Bani aruncati pe fereastra si alt stres si bani pentru remedieri (am sa vorbesc si cu colegul vopsitor dar am dubii ca voi rezolva ceva si mai ales, nu mai am incredere)

Link to comment
Share on other sites

Nu am auzit pana acum de masina vopsita "corect" in Romania si am avut cateva vopsite :

-Oltcit - vopsit la "nenea de la colt"  la tara - 6 luni rugina

-E30 323i vopsit la cunostinte - aproape perfect dupa 2 ani nu avea rugina vopseaua se exfolia de pe spoilere

-E46 325ti vopsit la "firma mare"  = rugina dupa 2 ani pe aripile fata

-E30 318is vopsit la "firma mare" = vopsea scursa si inca ceva imperfectiuni acum dupa 7 ani am ceva rugina de suprafata pe unele zone sun cheder portbagaj- acolo sta apa .

Ca si top as zice ca E30 urile au stat cel mai bine.  In general scuza era/este = masina veche domne daca iese rugina nu e de la noi. La 318is chiar au zis- sigur iese rugina deoarece a fost sudat pe aici.

Link to comment
Share on other sites

Vopsitori buni se gasesc, stiu cateva persoane care au lucrat la vopsit iahturi prin italia, problema e ca acolo castigau bine, s-au intors in tara si vopsesc masini in sopron, doar ca banii nu sunt la fel asa ca interesul si el e in concordanta.

Din cate vad si aici, si la amicul cu service si vopsitorie, marile lipsuri sunt la pregatrirea pentru vopsit, e munca migaloasa, fara castig instant pentru cel care o face, daca face treaba bine sau daca o face doar sa fie, tot aceiasi bani ii ia., asa ca mai bine face sa fie bea o bere si aia e, oricum in 2 ani el pleaca.

Drept urmare vopsesti masina si apoi pusca rugina prin mijlocul vopselei...

Si uite d-aia stau si eu cu stone-chip-uri pe capota, aripi frecate decat sa dau o galagie de bani, nu iese bine, si o mai gasesc si cu surprize prin diferite parcari.

 

Quote

Mult prea multi bani pentru niste masini atat de vechi. Sper sa ma tin de cuvant si macar 325xi-ul sa nu-l vand.

incearca sa iei piese de calitate OE sau OEM, si sa te asiguri ca sunt montate corect.

Schimba chestiile care nu par ok si pot afecta alte piese, vei ajunge la un punct in care totul e ok pe masina, si daca nu mergi cu ea zilnic, o sa te tina bine.

vad la a mea, am bagat vreo 2500 eur cu cumparat motor, refacut, cutie, schimbat suspensii bucsi si toate cele, dar acum de vreo doi trei ani daca pica ceva nu e de speriat, in general sunt chestii ieftine sau pica datorita drumurilor, care afecteaza orice masina nu doar pe cele vechi.

Edited by bogdanx
Link to comment
Share on other sites

Se stie ca E46 e un model predispus la rugina,poti f.frumos sa vopsesti o piesa si dupa o perioada sa iese rugina in alt loc in care la momentul vopsirii era ok.De ce crezi ca nebunii aia din USA ce apar pe la tv sableaza masina complet si apoi se apuca de peticit,pragatit,vopsit?doar asa vezi cum arata tabla si poti evita eventuale probleme in viitor.Oricum,problema ruginii a cam disparut odata cu aparitia lui E90.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Scorul este 2-1 si vreo 7500 lei cheltuiti.

Frane ok, ambreiaj ok, directie nok. 

Parca e mai greoaie decat inainte. Au schimbat si bieletele de directie, poate mai influenteaza si alea cu ceva. Caseta a venit fara cuplaj, trebuie schimbat si ala, vad ce gasesc. Sa fie pompa de vina pentru directia greoaie? Din ce stiu, a fost reconditionata, poate de aia nu o mai fi in parametri.

Tot din ciclul never ending story, dupa ce am inlocuit bara fata la cabrio (sambata), am constatat ca am rugina in ambele aripi fata. Ca tot o laudam ca nu are deloc rugina. Acum este ea in service, am facut schimb cu 325xi-ul, pentru un etrier spate care se cam blocheaza si se incalzeste un pic.

Chiar daca acum susura amandoua pe sosea, incep sa ma gandesc serios daca merita. 

Link to comment
Share on other sites

Caseta este sh din Germania, am schimbat-o pentru ca cealalta avea jocuri, trosnea la final de cursa si mergea greu.

Comparatia o fac cu cabrio, la care am schimbat caseta si merge foarte usor (asa cum mergea si inainte).  Singura diferenta dintre masini este ca 325xi are si planetare fata, cealalta, nu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Neata!

Radiatorul avea vreo 12 ani, a cedat de la batranete. Avea un por mic, puneam cam 100 ml lichid la 2 saptamani. Neavand chef sa schimb si motorul, am bagat-o rapid in service. Cand am schimbat celelalte piese (termostat, vas, pompa apa, ceva furtune) asta era ok, nu prezenta umflaturi, :). Chiar daca nu e perfecta, la cum merge si arata, dupa 21 ani, este incredibila.

Cabrio este senzatie, am fost inspirat sa reconditionez jantele si sa pun anvelope noi, arata super. Caroseria o dau cu ceara o data la 2 saptamani si straluceste de zici ca e noua.

Mai are cateva imperfectiuni dar, pana la primavara, le rezolv:

1. Bara spate are un mic defect (de la un dat cu spatele in ceva, asa am luat-o). Am deja bara cumparata mai trebuie vopsita iar asta de pe masina ramane de rezerva.

2. Am inceput sa caut aripile fata, sunt cam scumpe dar, nu e graba. Pana atunci, am bagat vaselina peste tot. 

Problema este ca trebuie sa caut alt vopsitor, colegul s-a lasat.

3. La usa dreapta am o mica infundatura de 1 cm, trebuie sa ma duc la cei cu ventuze.

O intrebare legata de softtop: exista solutii, cum ar fi crema lichida de pantofi, cu care sa dau pe el si sa-l fac negru, negru (este ok si acum dar, de la o curatare anterioara are niste urme)?

Nu impermeabilizare, asta fac de 2,3 ori pe an dar nu are efect.

Cine are e36 il tine in garaj. Nici eu nu ies cu el mult si, de obicei, am un traseu spre o sosea de centura mai putin circulat (unde pot merge linistit cu un 70 sau mai mult). De ce? De teama sa nu ma pocneasca un bizon care beleste ochii. Era sa o patesc cu ceva timp in urma cand a trebuit sa merg pana in mall (bine, simteam si nevoie de o baie in multime, admiratie, etc.). Se intorc privirile daca merg incet.

Dar si faptul ca o ceruiesc conteaza. Vreo 2,3 elemente pe care le credeam pierdute si-au recapatat stralucirea. Interiorul il dau cu Meguiar's (pielea) iar ca ceara, ceara neagra de la Sonax si ceara lichida de la Meguiar's, ok amandoua. Ultima este mai usor de aplicat dar, daca nu esti atent se consuma foarte repede.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.