Jump to content

BMW E91 320d m47 - Probleme servo ciudate.


neamtuandrei

Recommended Posts

Buna ziua,

 

De unde sa incep...?

Acu vreo doua saptamani m-a lasat servo la masina in mijlocul strazii.

 

Am dus masina in service, mi-au facut o diagnoza, dar imi cereau o suma colosala, au umflat preturile la piese de numai..(un kit ambreaj + volanta LUK 4.700 RON :)). Mda..ma gandeam ca daca tot am ajuns in service sa schimb si ambreajul care dadea semne. Va imaginati ca atunci cand am auzit ca doar piesele ma ajungeau undeva la 8400 ron, am luat masina din service si am dus o la la un alt mecanic.

 

Sa revenim la problema reala.. la al doilea mecanic am fost cat de cat multumit de pret, toate fiind spune omuletul s-a apucat de treaba. Dupa vreo 3 zile ma suna si mi zice ca a rezolvat cu servo si mai avea de montat ambreajul. Dupa 2 zile vine sa mi aduca masina...si surpriza, imi zice ca in timp ce venea spre mine l-a lasat iar servo, si ca el nu stie ce sa ii faca.

 

Precizez ca nu am sevo deloc, si masina face un sunet ciudat.. ca un rurment stricat..un vajait, nici nu stiu cum sa i spun. Prima data m a dus cu gandul la caseta de directie... Acel vajait nu se aude cand virez, ci se aude cand accelerez, crescand in intensitate odata cu acceleratia. Se aude foarte mult din interior!

 

Va rog sa va dati o parere, mai ales cei care au mai intalnit problema...

 

Multumesc anticipat.

Andrei Neamtu.

Link to comment
Share on other sites

Mecanicul zice ca a schimbat pompa servo, cu una la mana a 2 a. Curelele de accesorii si cam atat. Am uitat sa precizez ca arunca si ulei din rezervorul de servo prin gaura aia...

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

 

A schimbat sigur pompa, sau doar pe factura?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asta e sunetul care il face.. inregistrat sub bord.http://cloud.tapatalk.com/s/5e3802d38f178/20200201_161531.mp4

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

Ăsta seamănă cu șuierat de turbo... Referitor la partea de servo, dacă zici că ai schimbat pompa , vezi că în rezervorul servo e o sită foarte fină care în timp se colmatează și nu permite trecerea ușoară a lichidului spre pompă. Eu am avut doar simptom de "servo greoi" iar după ce am curățat-o și am aerisit circuitul , a fost ok . Problema e că nu se poate da jos acea sită , doar desfăcut șurubul de fixare a acesteia pe corpul rezervorului si cu rabdare și o periuță o cureți acolo în rezervor. Clătești bine , o fixezi înapoi , lichid conform , aerisit și poate rezolvi și la tine problema.

Edited by Lancer
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut colegi. Mi am facut curaj, am dat rezervorul la servo jos.. as scos returul, am izolat intrarea in rezervor, am bagat returul intr o sticla si am pornit masina.. surpriza.... abia abia mi a scos 50 g ulei pe retur..

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

Ai mers/prea mult timp?

Cumpara imediat 1 litru de lichid de servo Febi Bilstein verde; Nr.06161 si pune-l in instalatie.

 

Daca as fi tu as merge o sapt maxim cu masina apoi l-as inlocui pe ala cu un altul si as curata si sita/rezervorul acela..

 

Golirea si umplerea fa-o manual.

Da cureaua cu o surubelnita rotind fulia motorului..

 

Pune coliere serioase; strange bine furtunele de la rezervor. Acolo mi se pare ca poate fi presiune pana la 1-2 bari.

 

Tre' sa intre aproape 1litru in instalatie.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai mers/prea mult timp?

Cumpara imediat 1 litru de lichid de servo Febi Bilstein verde; Nr.06161 si pune-l in instalatie.

 

Daca as fi tu as merge o sapt maxim cu masina apoi l-as inlocui pe ala cu un altul si as curata si sita/rezervorul acela..

 

Golirea si umplerea fa-o manual.

Da cureaua cu o surubelnita rotind fulia motorului..

 

Pune coliere serioase; strange bine furtunele de la rezervor. Acolo mi se pare ca poate fi presiune pana la 1-2 bari.

 

Tre' sa intre aproape 1litru in instalatie.

Cum saa fac manual golirea si umplerea? Eu ma gandem aa bag aer cu o pompa sau un compresor mic, cv...

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Cum saa fac manual golirea si umplerea? Eu ma gandem aa bag aer cu o pompa sau un compresor mic, cv...

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

Dai cureaua jos cum am zis mai sus.

Surubelnita subtire (4-5mm) prinsa/antrenata intre curea si rola pompei.. tragi cu cealalta mana de fulia motorului (cutia in neutru..) si tragi de surubelnita inclinand-o spre exterior sa cada cureaua..

 

Apoi dai jos furtunul de retur intr-o sticla goala curata.. infunzi returul rezorvorului sa nu pierzi uleiul care il torni in rezervor..

 

 

Apoi dai la fulia pompei in directie im care se invarte motorul pana iese ulei fara aer pe furtunul de retur..

 

Aici am explicat implicit cum se inlocuieste si uleiul vechi cu cel nou.

Cel vechi o sa aiba culoarea maro-rosie, cel nou e verzui spre transparent. Evidenta difwrenta..

 

Cureau se pune inapoi cum ai dat-o.. Antrenand aceiasi surubelnita pana iese pe partea cealalta a fuliei.. pompei. Sau inca o data bagata asigurandu-te ca, canelurile de pe curea corespund cu, canelurile fuliei!

Dupa ce ai pus furtunul de retur la loc prins cu colier serios de rezervor.. pui sau scoti uleiul pana cand uleiul este pe joja din capac intre cele doua liniute jur-imprejur de pe ea.

 

Personal sunt la al doilea schimb, fara sa fi inlocuit vreodata cureaua de cand e masina!

 

Succes.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Dai cureaua jos cum am zis mai sus.

Surubelnita subtire (4-5mm) prinsa/antrenata intre curea si rola pompei.. tragi cu cealalta mana de fulia motorului (cutia in neutru..) si tragi de surubelnita inclinand-o spre exterior sa cada cureaua..

 

Apoi dai jos furtunul de retur intr-o sticla goala curata.. infunzi returul rezorvorului sa nu pierzi uleiul care il torni in rezervor..

 

 

Apoi dai la fulia pompei in directie im care se invarte motorul pana iese ulei fara aer pe furtunul de retur..

 

Aici am explicat implicit cum se inlocuieste si uleiul vechi cu cel nou.

Cel vechi o sa aiba culoarea maro-rosie, cel nou e verzui spre transparent. Evidenta difwrenta..

 

Cureau se pune inapoi cum ai dat-o. Antrenand aceiasi surubelnita pana iese pe partea cealalta a fuliei.. pompei. Sau inca o data asigurandu-te ca canelurile de la curea corespund cu canelurile fuliei.

 

Personal sunt la al doilea schimb, fara sa fi inlocuit vreodata cureaua de cand e masina!

 

Succes.

Multumesc mult pt sfat insa pare ca am ceva pe instalatie care blocheaza uleiul sau e o problema cu caseta de directie. Astazi am dat pompa jos si am pus o pe cea veche.. ca oricum avea aceleasi simptome. Intrebarea e ori pompa mea atat cat si cea care a luat o mecanicul la mana a 2 a is praf ori ceva chiar imi blocheaza circuitul.

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

 

Ma refer..ca daca nu a mers cu masina pornita... curaua pusa.. nu vad de ce ar functiona manual.

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Cand rotesti fulia pompei nu iese ulei pe retur (?) dupa ce permanent tii rezervorul cu ulei in el (sa nu il lasi sa se goleasca..). Nu prea se intelege ce incerci si ce nu merge.

 

Fulia se intepeneste..?

 

Oricum cand pompa antreneaza uleiul o oarecare rezistenta la rotire e acolo in mod normal.

Imagineaza-ti ca fulia motorului antreneza o curea pe care e si pompa..

 

Aici vorbim de o situatie cand totul functioneaza.

 

A, dupa ce pui tot la loc, pornesti motorul pleci de pleci de pe loc.. ia de vreo cateva ori stanga apoi dreapta aproape de maxim, de volan, sa iasa eventual aerul..

Link to comment
Share on other sites

Cand rotesti fulia pompei nu iese ulei pe retur (?) dupa ce permanent tii rezervorul cu ulei in el (sa nu il lasi sa se goleasca..). Nu prea se intelege ce incerci si ce nu merge.

 

Fulia se intepeneste..?

 

Oricum cand pompa antreneaza uleiul o oarecare rezistenta la rotire e acolo in mod normal.

Imagineaza-ti ca fulia motorului antreneza o curea pe care e si pompa..

 

Aici vorbim de o situatie cand totul functioneaza.

 

A, dupa ce pui tot la loc, pornesti motorul pleci de pleci de pe loc.. ia de vreo cateva ori stanga apoi dreapta aproape de maxim, de volan, sa iasa eventual aerul..

Aici e problema. Mie in momentul asta nu imi functioneaza servo, se aude un sunet ciudat, si in plus pe retur, abia ca scoate cateva zeci de grame de ulei cu motorul pornit, si miscand volanul stanga dreapta.

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

 

Maine vreau sa desfac tubul de metal care intra in caseta de directie (iesirea din pompa de servo - turul). Sa vad daca macar pana acolo ajunge uleiul... desi nu prea ar arata mare lucru.. pt ca e posibil ca pompa sa nu duca in sarcina.

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Am recondiționat la un e60 caseta direcție,a mers 5 km si dupa a cedat, nu mai ĂŽnvârtea volanul cum tre. Dupa 2 zile și-a revenit au trecut 3 ani si merge perfect.important sa fie ulei pus corespunzĂŁtor bidon culoarea Verde. Si vezi ca in partea stânga jos ( sofer ) in caseta de directie e o mufa bĂŁgatĂŁ in ea.intoarce volanul si vezi dacĂŁ e pusĂŁ .
Link to comment
Share on other sites

Aici e problema. Mie in momentul asta nu imi functioneaza servo, se aude un sunet ciudat, si in plus pe retur, abia ca scoate cateva zeci de grame de ulei cu motorul pornit, si miscand volanul stanga dreapta.

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

 

Maine vreau sa desfac tubul de metal care intra in caseta de directie (iesirea din pompa de servo - turul). Sa vad daca macar pana acolo ajunge uleiul... desi nu prea ar arata mare lucru.. pt ca e posibil ca pompa sa nu duca in sarcina.

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

Nu mai porni motorul aiurea, fara ulei! In rezervor trebuie sa fie ulei suficient (intre marcajele mentionate) acesta parricipand la presiunea necesara in sistem..

Nu e cazul sa iti spun dar prin instalatie uleiul acela circula de vreo 2-3 ori pe minut daca nu mai des, deci foarte foarte repede! (Greu de imaginat cum de uleiul ala rezista mii si mii de km! Ba cica nu se schimba..) Imagineaza-ti cum o duce sistemul de directie, pompa, fara ulei..

 

Scoate doar clema aceea de la fundul rezervorului. Nimic altceva.

Pentru curatare buna ar trebuit dat cu totul rezervorul, deci si colierul celelalt desfacut.. cel din fabrica nu se mai poate pune inapoi decat un altul nou cu scula speciala!

 

Nu ai ce alte furtune sa desfaci decat de la fundul rezervorului.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Daca te aventurezi sa dai jos clemele din fabrica doar colier de genul asta este cel mai potrivit:

 

Diametru intre 16-22mm.

 

Originalele se dau jos cu o surubelnita lata subtire bagata si rotita prin capatul care se pliaza la exterior peste interiorul ei.. nu baga surubelnita intre furtun si clama. S-ar putea sa spargi furtunul asa.

O sa il gasesti destul de intepenit pe stutz. Acum, dupa ce dai colierul jos, poti sa bagi usor de jur imprejurul stutului o surubelnita sa il desprinzi cat de cat de teava..

 

Daca pompele care le ai nu mai merg, in urmatoarea, ia-o cu o garantie ceva si nu porni motorul pana nu o amorsezi dupa metoda de mai sus.

Cand o sa rotesti cu mana fulia pompei o sa vezi cu ochii tai cat de repede se duce uleiul din rezervor fata de cate rotiri faci cu mana. Vezi sa nu prinda aer tu uitand sa pui ulei si rezervorul sa se fi golit.

 

Astea-s sfaturi pentru toti care vor sa o faca..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pe bune? De unde esti?

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

 

Din alt film! ;)

Asta e secretul meu.

 

Sa cureti sita si rezervorul la interior poti sa incerci de la fiert in apa cu detergent pana la diluant de vopsea!

NU baga surubelnita in rezervor decat ca sa dai jos filtru ca sa ai acces la el cu degetele.

Sita e foarte, foarte deasa. Se poate rasturna in rezervor dar nu iese din el!..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Acu intrebarea de meltean, moldovean ce sunt! Daca la masina mea e totul ok, sita aia de care zici, protejeaza doar returul pompei, ceea ce mi se pare aiurea... toata mizeria poate intra in pompa dar nu poate iesi!

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

 

Si cu toate fiind spuse, multumesc pt. faptul ca imi dai sfaturi si imi esti alaturi, chiar daca sunt afaturi din alt film!

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Acu intrebarea de meltean, moldovean ce sunt! Daca la masina mea e totul ok, sita aia de care zici, protejeaza doar returul pompei, ceea ce mi se pare aiurea... toata mizeria poate intra in pompa dar nu poate iesi!

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

 

Si cu toate fiind spuse, multumesc pt. faptul ca imi dai sfaturi si imi esti alaturi, chiar daca sunt afaturi din alt film!

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

Ce sa spun, ca sa pastrez spiritul de gluma, meletene sita aia e pusa intre tur si retur nu doar pe retur cum crezi.. poate fi foarte bine si pe tur, depinde de unde vrei sa te uiti..

 

Idee e alta, ei cand am curatat-o de doua ori (prima oara nereusind sa curat complet rezervorul..) depunerile erau predominant pe peretii rezervorului.. sita nu parea sa fie imbacsita, deci probabil nemtii au gandit cumva ca mizeria sa se aduna afara nu in interior..

Si pana la urma, cel mai important este ca sita sa isi faca treaba daca are un scop de a filtra anumite reziduri din circuit in urma atator "vanturari", (nu?) de fluid prin mecanismul pompei.

 

Nu cred ca au gandit prost ce au pus acolo fabricantii pompei!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mi am facut comanda de un rezervor nou.. se pare ca la mine nu are nici un filtru pe tur.Mi am comandat so pompa noua. Maine cand ajung vreau sa probez sa fac manual amorsarea/ reupmplerea instalatiei. Apoi o sa vad daca intradevar mecanicul si a batut joc de mine total...ca de batut joc si a batut. Uleiul servo scos de mine din instalatie e negru! Rezervorul era plin de mizerie.. toate aatea la o saptamana dupa schimb, si cu masina in parcare ca nu mi a mers servo...

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Am vreo sansa sa dau fulia de pe pompa jos? Daca nu ma insel pompa noua vine fara fulie si fara suportul care tine pompa le motor... Am desfacut cele 3 suruburi dar se tine strans. Nici nu pot exagera sa nu indoi fulia..

 

Trimis de pe al meu SM-G975F folosind Tapatalk

Edited by neamtuandrei
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.