Jump to content

E60 520D N47 2008 - accelerare subturata treapta 2 si 3


George_12

Recommended Posts

Salut.

 

E60 520D M Sport LCI N47 2008 Manual

 

Revin cu o nelamurire. Masina functioneaza ireprosabil de bine pentru un motor N47 cu 295km, intretinut. Insa....

 

Este normal ca in treapta 2 si 3 la accelerare sa se simta ca si cum as accelera subturat? Suna aiurea dar asa se simte.

 

Pare ca este fortata sa accelereze in treapta 2 si 3, apoi dupa ce trece de aproximativ 3000-3500 rotatii sau in treptele urmatoare, totul pare perfect si super fin la accelerare.

 

Mod de condus si schimbare trepte:

- Treapta 1, accelerare pana la 1600-2100 urmata cu schimbare in treapta 2 (2000-2200 pentru plecari mai rapide)

- Treapta 2, accelerare de la 1600-2300 urmata cu schimbare in treapta 3 (2000-3000 pentru plecari mai rapide)

- Treapta 3, accelerare de la 1900-2500 urmata cu schimbare in treapta 4 (2500-3500 pentru plecari mai rapide)

 

Totul se simte subturat in ambele situatii, chiar daca accelerez usor sau mai fortat. Insa dupa ce trec de treapta 3, (Treptele 1,4,5 si 6 sunt ok, accelerare cursiva/fina).

 

 

DPF si CAT eliminate fizic cat si din soft, EGR blocat cu (blank kit) eliminat doar din soft.

Nu sunt erori si nici coduri presente la scanare.

Kit ambreiaj + valanta (LUK) nou, are doar 30mii km, totul curatat la motor, clapete galerie elminate, galerie curata fara scurgeri, furtune de vacuum noi, furtun intercooler nou, ulei filtru aer schimbate in urma cu 3000km, cleme si garnituri noi la toate furtunele (turbo-intercooler-galerie admisie), intercooler curatat, antigel schimbat in urma cu 5000km, bujii si releu bujii nou, fulie vibrochen si toate celelalte role + curea noi, pompa apa noua.

 

!!! Tin sa precizez ca am injectoarele dupa un motor identic. Le-am instalat cu saibe noi si motorul a pornit dupa cateva incercari nereusite. De atunci merge fara probleme si am parcurs 7000km.

Trebuie sa rescriu codurile pentru aceste injectoare in ECU, chiar daca ele functioneaza?

Cineva mi-a zis ca este posibil ca aceste injectoare sa functioneze fara rescriere coduri, posibil din cauza ca au aproximativ aceleasi valori sau apropiate de injectoarele vechi.

Dar odata ce nu am rescris codurile, acestea sa creeze problemele de acceleratie subturata?

 

Ceva sfaturi?

Edited by George_12
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vibratie ca si cand ai merge pe drum cu denivelari mici?

 

Salut.

 

Nu se simte exact ca si o vibratie in adevaratul sens, insa da, o usoara vibratie este prezenta, iar asta numai la accelerare in treapta 2 si 3. Daca vreau sa accelerez mai puternic sa zicem din treapta 2, se simte si mai puternic, insa nu exagerat.

Totul este sesizabil si la ureche, asta daca esti unul ca mine si tii la masina si iti asculti motorul si eventualele sunete.

 

Mai degraba pare neuniforma accelerarea, ca si cum ceva restrictioneaza ca masina sa accelereze cursiv/fin/lin.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

eu nu am intalnit fenomenul acesta de vibratie la mine e60 2008 163 cp manuala.

mai degraba daca accelerez mai tare si nu sunt in cuplu, sa zic am nevoie si ma prinde undeva subturat, la 1.4-1.5 turatii, nu reactioneaza imediat masina la acceleratie dar cum ajunge in 2 mii ture, trage tare si liniar.

Link to comment
Share on other sites

vibreaza in intervalul de rpm 1300 - 1900?

 

La 1300 nu cred pentru ca in treapta 2 deja turatia pleaca de pe la 1500. Sub 1500 in treapta 2 deja se intelege de la sine ca este subturat.

As zice ca da intre plaja de turatii (1500-2000) treapta 2 si 3 mai specific. Treapta 1, este insesizabil.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Tu ai N47 cu power reduction sau M47N2? @daddy0307

 

Mda George, cred ca o sa ai de tras...am si eu o pb similara si nu-i dau de cap la N47

 

Am verificat si suportii motor, nu sunt dusi, tin vacuum bine, si motorul nu se clinteste la smucituri sau porniri/opriri. Ma gandeam ca paote fi de la ei, insa totusi la relanti se simte o usoara vibratie, aceasta dispare odate ce ciup putin acceleratia. Revine la relanti si odata si vibratia. Insa toate aceastea nu au legatura cu problema noastra.

 

Se pare ca este altceva....

Tu ai ceva modificari la masina?

Schimbari injectoare etc?

Sau doar asa din senin a inceput sa faca.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutari!

BMW F30 320D motor N47T 2012.

Am si eu aceesi problema, in accelerare mai intensa imi trepideaza motorul destul de tare, in intervalul 1500 - 2200 turatii doar in treptele 2 si 3, insa pe turatii mai mari nu se mai intampla,merge normal, vibratia(tepidatia uneori cu un zgomot destul de dur) pare a fi de la motor dar se simte si in cutie. Am avut urmatoarele interventii de curand.

1. Schimbat volant si ambreiaj, oare nu e centrat bine in cutie? Sau poate cardanul nu s a mai asezat corect?!

2. Curatat galerie de admisie, clapete date jos, eliminate din soft. La egr nu am umblat.

3. Schimbat injector nr4, cel vechi a fost maltratat de un "mecanic" care nu stia sa il scoata. Inainte sa il inlocuiesc trepidatia era enorma si se manifesta foarte urat, tot la accelerare.

4. Schimbat tampoane motor de acelasi "mecanic", bineinteles cele vechi erau bune, le-a strans cu motorul pornit, a zis ca asa e bine, sa se aseze motorul, asa o fi..

 

Inainte sa mai calc prin service vreau sa gasesc ceva de incredere, am mari dureri de cap din cauza asta.

Pana atunci, astept pareri, macar poate mai elimin din cauzele mele inchipuite.

Cauze posibile in viziunea mea:

- clapetele chiar aveau un rol iar acum ca nu mai sunt in galerie motorul trage prea mult aer. Amestec incorect in admisie si..

- montaj incorect tampoane motorul nemaifiint asezat corect, s-ar zbate aiurea.

- montaj gresit volant si ambreiaj, mentionez ca nu au folosit ustensila de centrare, au spus ca se centreaza singur, altfel nu se inchide cutia, asa o fi..!!?

Ce spuneti?!

Edited by Cosmin18dj
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

banuiesc ca oricare dintre chestiile enumerate de tine sunt posibile. Eliminarea din soft a clapetelor de cine a fost facuta? Toate mapele din ecu sunt facute sa lucreze ca un intreg, acum daca vii doar si scoti clapetele din ecuatie e posibil sa perturbi alti factori stabiliti in stransa legatura cu clapetele, de acolo aparand surprize de genul. Dar poate e totusi o problema mecanica, exista kit special pentru reglare volanti si ambreiaje, pacat ca nu toti ĂŽl poseda si folosesc.

Spor la investigatii.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

banuiesc ca oricare dintre chestiile enumerate de tine sunt posibile. Eliminarea din soft a clapetelor de cine a fost facuta? Toate mapele din ecu sunt facute sa lucreze ca un intreg, acum daca vii doar si scoti clapetele din ecuatie e posibil sa perturbi alti factori stabiliti in stransa legatura cu clapetele, de acolo aparand surprize de genul. Dar poate e totusi o problema mecanica, exista kit special pentru reglare volanti si ambreiaje, pacat ca nu toti ĂŽl poseda si folosesc.

Spor la investigatii.

A umblat la soft si a trecut ca si cand masina ar fi venit din fabrica fara clapete.

Link to comment
Share on other sites

Versiunea incarcata de soft este originala, nu mai am acelasi soft vechi pe masina.

In fine, nu acolo este problema.

Am rulat o diagnoza la injectoare(cu soft bun), am deviatie si pe injectorul 2, am schimbat injectorul 4 din acelasi motiv.

Deviatia este peste 1.2 pe injectorul 2, celelalte sunt in parametri. Cam aceeasi deviatie avea si inj 4 inainte sa il schimb si sa il strice de tot "mecanicul", iar dupa, trepidatiile s-au redus considerabil.

Recomandati sa le schimb pe toate pana la urma? Este nevoie de codare dupa in soft?

 

De aici trepidatiile?

 

Dupa ce eliminati tot ce se putea elimina din motor va intrebati de ce nu mai merge bine masina. Buna asta!

Le-am facut la sfatul mecanicilor, acum nu as mai alege la fel, desi am fost asigurat ca nu de acolo este problema.

Edited by Cosmin18dj
Link to comment
Share on other sites

Done!

Schimbat set complet injectoare, toate in

parametri, schi.bat galerie de admisie cu una venita din fabrica fara clapete, problema persista.

O sa am de invatat din asta, intre timp pana identific problema mai schimb piesele imbatranite.

Am eliminat urmatoarele posibile cauze,problema la admisie, probleme injectie motor.

Voi mai verifica cu prietenul cu care lucrez la ea urmatoarele:

- tampoanele au fost asezate corect sau daca nu sunt bune(lemforder inteleg ca fabricate de corteco) le am si pe cele vechi care erau ok cand le-am schimbat.

- pozitie crucea cardanica, posibil sa fie montata gresit de "mecanicul" care a schimbat volanta si ambreiajul. A desfacut cardanul dinspre cutie plus tamponul de la mijlocul axului, poate nubl-a asezat bine.

- tampoane cutie, desi am fost asigurat ca sunt bune.

 

Ce imi mai recomandati sa verific?

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce ai facut toate cele mentionate mai sus, ai resetat adaptarile la injectoare, air mass si egr? In mod normal, scrie si in ISTA, trebuiesc resetate toate valorile. Inchizi masina si o lasi sa intre in sleep mode (dureaza cam 15 min gen). Apoi pornesti motorul si il lasi minim 5 min la ralanti, fara sa accelerezi. Apoi incearca sa mergi cam jumatate de ora cu masina in afara orasului, fara accelerari bruste. Air mass-ul se adapteaza intre 90km/h si 160km/h in plaja 1700 rot si 3.000 rot... din cate imi aduc aminte ce scrie in ISTA.

EDIT:

3cdd8752353f845c50ec1af6ef9d6276.jpg

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Asa am patit si eu...Am schimbat si injectoare , si EGR ,si flanse cardan , testat rori-geometrie-echilibrare , teste peste teste , si la Bavaria , nimeni nu i-a dat de cap! Intr-un final , tot de la un baiat care se ocupa de soft-uri , a descoperit ca soft-ul pus pe masina nu era bun! In sarcina nu dadea motorina cat trebuia...Pus alt soft si masina era ca de fabrica! Asta dupa 1 an jumate de cautari...
Link to comment
Share on other sites

Asa am patit si eu...Am schimbat si injectoare , si EGR ,si flanse cardan , testat rori-geometrie-echilibrare , teste peste teste , si la Bavaria , nimeni nu i-a dat de cap! Intr-un final , tot de la un baiat care se ocupa de soft-uri , a descoperit ca soft-ul pus pe masina nu era bun! In sarcina nu dadea motorina cat trebuia...Pus alt soft si masina era ca de fabrica! Asta dupa 1 an jumate de cautari...

Crezi ca ma poti ajuta cu un contact al baiatului care te-a ajutat cu remedierea problemei de soft?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.