Jump to content

E60 520D N47 2008 - accelerare subturata treapta 2 si 3


George_12

Recommended Posts

Revin cu probleme:

 

De curand mi-a picat rulmentul central de la cardan. La accelerare in orice treapta, trepida foarte tare si se auzeau ceva batai pe sub masina, exact in mijloc.

 

Am verificat, am gasit cauza, am demontat cardanul si am schimbat rulmentul central, flansa cardan si re-gresat CV joint (cel ce intra in diferential).

Previzez ca am marcat cardanul inainte sa il desfac in doua, iar totul a fost montat corect.

 

Am montat cardanul pe masina, rulmentul central fiind ultimul la care trebuiau stranse suruburile, l-am impins spre fata (cutia de viteze) conform newtis, apoi am strans suruburile.

 

Spre uimirea mea, la primul drum am constat ca masina trepideaza/vibreaza la accelerare doar in treapta 2 si 3. (accelerare 1700rpm-3000rpm)

 

Treptele 1, 4,5 si 6 nu prezinta nici o vibratie.

 

Ce poate fi?

 

Oare nu am montat rulmentul central corect? Flansa am montat-o cu inscriptiile spre cutia de viteze, si am tinut cont de sageti exact ca pe realoem si newtis.

 

Precizez ca inainte sa pice rulmentul central, masina rula fara nici un fel de vibratie sau trepidatie.

Link to comment
Share on other sites

Suportul acelui rulment daca ai observat, are niste gauri ovalizate in suportul care e prins de caroserie prin cele doua suruburi..

Ai marcat si pozitia acestuia inainte sa il dai jos sa il inlocuiesti?

 

Pozitia lui (pentru ca el nu sta perfect drept ..de aceea ai cruce cardanica, sa transmita miscarea in unghi..) din fata spre spatele masinii, pozitia usor inclinata (in unghi fata de diferential) in care sta cardanul.

Nu conteaza numai sa fie balansat cardanul in rotirea lui ci si in unghiul care il face cu diferentialul.. conteaza.

 

Apoi, daca ai auzit batai, eu m-as gandi sa schimb si bucsele guibo. Banuiesc ca masina are si asa ceva..

Acestea probabil au fost destul de stresate ca sa transmita miscarea cu vibratii controlate mai bine printr-o bucsa nestresata, fata de una care a trecut prin "incercari" as zice..

Acum tu cantaresti logica mea, dar eu asta as verifica.

 

(Putea-i deschide un topic nou cu situatia asta, pentru clasificarea problemelor.. cu trimitere daca vrei, la topicul asta..)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Problema rezolvata, la serviceul unde mi-au schimbat volanta si ambreiajul au montat gresit suportul rulmentului intermediar de la axul cardanic, de aici trepidatiile in accelerare, din cauza asta s-a stricat si flansa. S-a primit refund.

 

Poti pune ceva poze, cum a fost montat gresit suportul cu rulmentul central?

 

Am aceleasi vibratii/trepidatii in accelerare dupa schimbare rulment central si flansa cardan si totusi nu ii dau de cap.

 

Suportul acelui rulment daca ai observat, are niste gauri ovalizate in suportul care e prins de caroserie prin cele doua suruburi..

Ai marcat si pozitia acestuia inainte sa il dai jos sa il inlocuiesti?

 

Pozitia lui (pentru ca el nu sta perfect drept ..de aceea ai cruce cardanica, sa transmita miscarea in unghi..) din fata spre spatele masinii, pozitia usor inclinata in care sta cardanul, nu numai faptul ca trebuie sa fie balansat in rotirea lui ci si in unghiul care il face cu diferentialul.. conteaza.

 

Sincer sa fiu NU.

Am insemnat totul inafara de pozitia pe caroserie a suportului central.

Ce este de facut?

Oare se vad urme unde a fost cel vechi asezat?

Link to comment
Share on other sites

Poti pune ceva poze, cum a fost montat gresit suportul cu rulmentul central?

 

Am aceleasi vibratii/trepidatii in accelerare dupa schimbare rulment central si flansa cardan si totusi nu ii dau de cap.

 

 

 

Sincer sa fiu NU.

Am insemnat totul inafara de pozitia pe caroserie a suportului central.

Ce este de facut?

Oare se vad urme unde a fost cel vechi asezat?

Da se poate sa vezi probabil urme de la vopseaua din fabrica.

Daca nu, pune-l si tu cat mai pe centru... apoi daca tot sunt vibratii muta-l o data pe o parte apoi pe alta.

Asta ar fi o idee..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Suportul acelui rulment daca ai observat, are niste gauri ovalizate in suportul care e prins de caroserie prin cele doua suruburi..

Ai marcat si pozitia acestuia inainte sa il dai jos sa il inlocuiesti?

 

Pozitia lui (pentru ca el nu sta perfect drept ..de aceea ai cruce cardanica, sa transmita miscarea in unghi..) din fata spre spatele masinii, pozitia usor inclinata (in unghi fata de diferential) in care sta cardanul.

Nu conteaza numai sa fie balansat cardanul in rotirea lui ci si in unghiul care il face cu diferentialul.. conteaza.

 

Apoi, daca ai auzit batai, eu m-as gandi sa schimb si bucsele guibo. Banuiesc ca masina are si asa ceva..

Acestea probabil au fost destul de stresate ca sa transmita miscarea cu vibratii controlate mai bine printr-o bucsa nestresata, fata de una care a trecut prin "incercari" as zice..

Acum tu cantaresti logica mea, dar eu asta as verifica.

 

(Putea-i deschide un topic nou cu situatia asta, pentru clasificarea problemelor.. cu trimitere daca vrei, la topicul asta..)

 

O sa deschid acum un topic nou daca este necesar, totusi mai am cateva topicuri postate acum cateva luni, insa nu am nici un raspuns si nici un view la ele, nu inteleg de ce. M-am gandit ca poate nu pot eu sa postez.

 

Revenind la problema? Despre ce bucse guibo este vorba?

Link to comment
Share on other sites

O sa deschid acum un topic nou daca este necesar, totusi mai am cateva topicuri postate acum cateva luni, insa nu am nici un raspuns si nici un view la ele, nu inteleg de ce. M-am gandit ca poate nu pot eu sa postez.

 

Revenind la problema? Despre ce bucse guibo este vorba?

https://blog.bavauto.com/14113/bmw-how-to-properly-install-driveshaft-flex-disc-giubo/

 

Vezi ca la instalarea unora noi (ca si montarea celor vechi) trebuie respectata directia sagetilor de pe exterior/lateralul lor. Asa cum le-ai gasit orientate asa le pui si pe cele noi. Spre fata sau spre spatele masinii. Asta e o conditie pentru a fi asigurata rezistenta in timp sub stresul la care sunt supuse..

Explicatie din manualul de reparatii.

N-am observat, exista poza in linkul dat..

 

La topic ti se raspunde in functie de cine stie si vrea sa spuna ceva pe topic; nimic altceva.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

https://blog.bavauto.com/14113/bmw-how-to-properly-install-driveshaft-flex-disc-giubo/

 

Vezi ca la instalarea unora noi (ca si montarea celor vechi) trebuie respectata directia sagetilor de pe exterior/lateralul lor. Asa cum le-ai gasit orientate asa le pui si pe cele noi. Spre fata sau spre spatele masinii. Asta e o conditie pentru a fi asigurata rezistenta in timp sub stresul la care sunt supuse..

Explicatie din manualul de reparatii.

N-am observat, exista poza in linkul dat..

 

La topic ti se raspunde in functie de cine stie si vrea sa spuna ceva pe topic; nimic altceva.

 

Am creat topic nou unde am pus si poze si totul mult mai detaliat.

 

Topic Nou

Link to comment
Share on other sites

Crezi ca ma poti ajuta cu un contact al baiatului care te-a ajutat cu remedierea problemei de soft?

din pacate nu am facut, insa treaba a fost urata, sti ca acel suport are lamele de prindere in lateral mai jos, ei l-au pus invers, cu partea mai mare in jos si practic axul nu era liniar. Ideea e ca a mers bine vreo 2 saptamani, a inceput din nou sa imi bata, altfel, vibratii resimtite in schimbator, pedala, cutie la relanti doar, pana in 1100turatii si dupa 1500.

Am schimbat volanta + kit ambreiaj, am pus noi, problema persista. Voi schimba si flansa de la ax-diferential care e imbatranita insa nu cred ca e de acolo.

Am mai observat ca racordul flexibil sta cam tensionat si ca ejapamentul nu e chiar pe pozitia corecta, voi verifica si asta.

Nu stiu cat "ficat" mai am sa imi bat capul cu ea, ma scoate din minti.

Link to comment
Share on other sites

din pacate nu am facut, insa treaba a fost urata, sti ca acel suport are lamele de prindere in lateral mai jos, ei l-au pus invers, cu partea mai mare in jos si practic axul nu era liniar. Ideea e ca a mers bine vreo 2 saptamani, a inceput din nou sa imi bata, altfel, vibratii resimtite in schimbator, pedala, cutie la relanti doar, pana in 1100turatii si dupa 1500.

Am schimbat volanta + kit ambreiaj, am pus noi, problema persista. Voi schimba si flansa de la ax-diferential care e imbatranita insa nu cred ca e de acolo.

Am mai observat ca racordul flexibil sta cam tensionat si ca ejapamentul nu e chiar pe pozitia corecta, voi verifica si asta.

Nu stiu cat "ficat" mai am sa imi bat capul cu ea, ma scoate din minti.

 

Daca nu are joc cand misti de el sau burduf crapat-veselina cursa, eu zic ca nu are rost sa schimbi acel (CV Joint), cel mai bine ar fi totusi, sa ii schimbi vaselina cu una noua si sa inspectezi piesele (cusca, bile,carcasa) sa nu aiba uzura. Capatul cardanului spre diferential trebuie sa fie solid cand rotesti si cursiv-liber (stanga-dreapta-sus-jos). Are totusi un unghi mic de miscare, pana blochezi bilele.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

Salutari!

BMW F30 320D motor N47T 2012.

Am si eu aceesi problema, in accelerare mai intensa imi trepideaza motorul destul de tare, in intervalul 1500 - 2200 turatii doar in treptele 2 si 3, insa pe turatii mai mari nu se mai intampla,merge normal, vibratia(tepidatia uneori cu un zgomot destul de dur) pare a fi de la motor dar se simte si in cutie. Am avut urmatoarele interventii de curand.

1. Schimbat volant si ambreiaj, oare nu e centrat bine in cutie? Sau poate cardanul nu s a mai asezat corect?!

2. Curatat galerie de admisie, clapete date jos, eliminate din soft. La egr nu am umblat.

3. Schimbat injector nr4, cel vechi a fost maltratat de un "mecanic" care nu stia sa il scoata. Inainte sa il inlocuiesc trepidatia era enorma si se manifesta foarte urat, tot la accelerare.

4. Schimbat tampoane motor de acelasi "mecanic", bineinteles cele vechi erau bune, le-a strans cu motorul pornit, a zis ca asa e bine, sa se aseze motorul, asa o fi..

 

Inainte sa mai calc prin service vreau sa gasesc ceva de incredere, am mari dureri de cap din cauza asta.

Pana atunci, astept pareri, macar poate mai elimin din cauzele mele inchipuite.

Cauze posibile in viziunea mea:

- clapetele chiar aveau un rol iar acum ca nu mai sunt in galerie motorul trage prea mult aer. Amestec incorect in admisie si..

- montaj incorect tampoane motorul nemaifiint asezat corect, s-ar zbate aiurea.

- montaj gresit volant si ambreiaj, mentionez ca nu au folosit ustensila de centrare, au spus ca se centreaza singur, altfel nu se inchide cutia, asa o fi..!!?

Ce spuneti?!

 

1. Placa de presiune si discul nu le poti pune acolo pur si simplu si strange cutia pe motor. Astfel poti avea trepidatii, bataii urmate de uzura foarte rapida a ambreiajului.

- Eu nu am avut unealta speciala de centrare, insa am improvizat ceva asemanator. Cutia s-a inchis perfect fara probleme.

- Cand dai cutia jos, nu ai cu ce sa afectezi cardanul. (INSA) totusi daca nu au montat corect furca cutiei, pe gaurile care trebuie la guibo de pe cardan, poti avea vibratii si trepidatii in accelerare (DA).

 

2. Si eu am clapetele eliminate si sincer nu am simtit nici o diferenta inainte si dupa. Toate acestea cu o remapare, ecu trebuie sa stie ca nu mai ai clapete . Eu sincer cu ocazia asta am scos si dpf, cat si egr.

 

3. Injectoarele sunt legenda: logic creeaza trepidatii sau bat daca sunt defecte/in afara parametrilor. Dar ai zis ca ai facut codarea.

 

4. Tampoanele motor duse, o sa simti trepidatii si vibratii cel mai des la relanti, iar la simpla apasare a acceleratiei, trepidatia dispare. In accelerare, rar o sa simti ca ai tampoanele motor duse. Tampoanele motor sunt actionate de vaccum, asa ca pot parea ok, insa nu mai pot tine vacuum (sau furtunase sparte, deconectate)

 

Eu unul as verifica si: filtrul motorina, tampon cutie, flansa cardan (guibo) si rulmentul central al cardanului (tampon cauciuc). Pot parea super ok la inspecia vizuala insa la o verificare amanuntita o sa vezi ce moi sunt si cate crapaturi au + as verifica furtunasele de vacuum, si schimba (am dat pe 10m undeva la 50lei).

 

Am schimbat de curand cele precizate mai sus, insa mi-au trimis rulmentul central cu defect si imi trepida la accelerare in treptele 2 si 3.

Edited by George_12
Link to comment
Share on other sites

1. Nu i-am vazut sa foloseasca vreo unealta speciala, au zis ca are un locas pe care se baga si ca va fi ok.

Au desfacut rulmemtul intermediar de la ax cardanic, l-au verificat si nu avea nimic stricat.

Ce am observat, la cutie axul pe care se baga rulmentul de presiune avea joc, ei au zis ca nu e o problema, cutia au inchis-o destul de usor, aici ma bate gandul sa ma duc din nou la ei sa o desfaca si sa verificam acel ax de la cutie plus montarea pieselor cu unealta de centrare.

Flansa guibo au pus-o corect.

2. Legat de clapete, nu am rezistat, am pus din nou o galerie de admisie cu clapete aproape noua, plua rescriere soft original de fabrica pe masina, fara clapete nu aveam cuplu in turatii joase, nu mi-a placut deloc, acum e mult mai bine.

3. Am schimbat toate injectoarele plus codat, am pus un set complet verificat in stare f buna.

4. Am pus tampoane noi corteco. Nu pare sa fie de acolo.

 

Ce-i drept la ultima revizie am sarit peste schimbarea filtrului de motorina.. Atat m-a dus capul.

Flansa guibo o voi schimba plus cea de la ax-diferential care pare imbatranita.

Rulmentul intermediar nu are scurgeri si arata bine, il schimb si pe asta ca sa elimin problema, tampoanele de la cutie nu erau imbatranite dar imi par cam moi.

O sa schimb si furtunasele de vacuum tot sunt asa ieftine.

Am mai observat si fulie vibrochen imbatranita, are fisuri in cauciuc, am comandat-o deja.

 

Vibratia(bataia) se aude in zona motorului spre dreapta fata, zona filtru de aer, am ridicat capacul si protectia se burete pentru rampa comuna injectoare, pe aceeasi frecventa se simte ai acolo(poate pt ca tremura tot motorul) o alta chestie interesanta e ca in momemtul in care pornesc clima vibratiabse intensifica si incepe sa scoata un sunet de fașait.

Cel mai rau se manifesta dimineata la rece pana se incalzeste motorul la 100grade, se aude ca dracu vibreaza mai rau si la accelerare motorul se aude ca unul diesel din anii '80.

Ma duc sa fac interventiile de mai sus, schimbul lor chiar si preventiv nu poate sa "faca rau" si la cati bani am investit in ea pana acum ce mai conteaza cateva sute de lei 🤬🤬🤬 iar daca si mecanicii de la serviceul specializat pe bmw nu ii dau de cap o duc la Bavaria.

Apropo, ma poate ajuta cineva cu un supraom capabil sa rezolve chestia asta? Eu nu am intalnit inca mecanicul capabil de asta.

 

Ps:intre timp am reusit sa vand vechile injectoare, chiar astazi le-a pus pe masina si merg ceas, sa se bucure omul de ele daca eu tot le-am schimbat degeaba 😁

Cam atat, ma duc sa-mi dau cu tesla-n coie 😅😅😅

Link to comment
Share on other sites

 

- montaj gresit volant si ambreiaj, mentionez ca nu au folosit ustensila de centrare, au spus ca se centreaza singur, altfel nu se inchide cutia, asa o fi..!!?

 

Doar o parere.. nu exista ca discul ambreiaj sa se centreze singur la cutiile manuale!

 

Nu stiu, sper ca nu, sa fi reusit "mecanicii" la care ai fost sa fi centrat centrul discului (care practic e prins ca in cleste de placa de presiune!) cu, centru volantei care la randul ei are un rulment acolo(!!!), un rulment pe bile conice (si sa il fi afectat si pe ala) in incercarea lor FORTATA folosind axul cutiei sa le centreze pe cele doua (volant si disc ambreiaj).

Vai, vai, eu nu as mai calca in serviceul lor!

 

Se foloseste piesa de centrare. Nu ai piesa de centrare si folosesti axul cutiei de viteze pe post de ranga??

Meriti palme.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
On 05.02.2020 at 15:12, Mircea-Si said:

A mea e automata, initial am crezut ca e din cutie, am refacut covertizorul, schimbat discuri in cutie, a mers 2000 km a inceput sa faca la fel...am luat motorul la puricat, nimic.

N-am soft, nici o modificare, doar DPF modificat cu o gaura in miez :)))

Ai rezolvat cu vibratiile?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.