Jump to content

Sfat anvelope de vara


Recommended Posts

@florin83, tin minte road tripul de care pomenesti, l-am vazut pe topicul masinii. Cred ca am si comentat, daca bine tin minte.

 

E normal sa fie nivel diferit de zgomot intre marimi, pana la urma e o bucata mai mare de cauciuc ce are contact cu asfaltu.

 

Am mai avut GY pe un F20 si nu am observat sa se fi consumat foarte mult in 2 ani si vreo 40k km, dar nici puterea nu era foarte mare... 143cp si masina relativ usoara.

Din ce spui, clar merita banii, pana la urma raportul pret vs calitate e corect.

Eu cred ca m-as indrepta spre Falken sau Khumo daca ar fi pe buget.

 

@Dan_316i exact ce ziceam, spre 8mm, un profil normal pentru o anvelopa noua.

Link to comment
Share on other sites

225 45 17 care e mai ok?

nexen nfera primus, nexen nfera su1, firestone roadhawk, nexen nfera sport , sau kumho ps71 ecsta am vazut ca au ceva intarituri

 

As opta ptr debica presto... mai ieftin

Edited by BOASKA
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

225 45 17 care e mai ok?

nexen nfera primus, nexen nfera su1, firestone roadhawk, nexen nfera sport , sau kumho ps71 ecsta am vazut ca au ceva intarituri

 

As opta ptr debica presto... mai ieftin

 

Personal, m-as orienta spre Kumho PS71 din simplul motiv ca le-am testat deja si am fost multumit de ele. Desi pe ud daca ma jucam putin cu acceleratia, fugea relativ repede insa si puterea mai mare, suspensia sport si talonul mic al anvelopei aveau un cuvant de spus aici.

 

Din Nexen-urile mentionate de tine se pare ca doar Nexen N Fera SU1 are review-uri aici.

 

https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/N-Fera-SU4.htm nu ai gasit la furnizor? are feedback foarte bun.

 

Deci strict din cele de mai sus as alege intre Nexen Nfera SU1 sau Kumho PS71.

 

La mid-range e si mai greu deoarece ai mai multe optiuni.

Yokohama si Vredestein au iarasi review-uri bune :))

Edited by VladE46
Link to comment
Share on other sites

Am masurat azi anvelopele Conti Sport Contact 6 de pe M3 si au 7mm de noi.

Saptamana asta am primit un set de Goodyear Assimetric 5 și au 8mm profil.

 

8MM am masurat si eu la ale mele GY Assimetric 5.

 

O intrebare: Care varianta credeti ca e mai confortabila prin Bucuresti pe un F30: cauciucuri pe 16 runflat, sau pe 17 normale?

17 normale, eventual poti incerca varianta XL, sunt putin mai rigide in pereti decat cele normale, insa mai moi decat RFT-urile.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca depinde cu ce compari.. eu am trecut la Nfera Su4 de la Goodyear Eagle F1 asymmetric 3 si sunt clar sub. In teste sunt destul de laudate si sincer nu ma asteptam sa vad diferenta asa de mare intre ele.

Le-am luat pt ca ma gandeam sa vand masina si nu avea rost sa mai iau GY, dar nici nu am vrut sa imi bat joc cu ceva second sau entry level.

Aderenta mi se pare mai slaba, pe curbe nu mi se par asa de stabile. Le simt cum se inclina din cauza peretilor laterali mai moi, dar sa zicem ca nu m-ar deranja asa rau astea pt ca nu merg asa agresiv cu masina, dar ce ma enerveaza foarte rau este nivelul de zgomot la rulare. GY aveau 67-69dB nivelul de zgomot, Nexen 71-72dB, adica printre cele mai galagioase daca ne luam dupa date. De la 80km/h in sus se aude un huruit enervant cu care nu m-am obisnuit nici dupa 20mii km... :(

Overall eu zic ca sunt niste cauciucuri bune la banii lor, dar nu se compara cu ceva premium desi in anumite teste sunt unii care au tendinta sa le compare cu branduri premium.

 

PS: marimile de care vorbesc sunt 225/40 si 255/35 pe 18

 

nu ma plang de ceea ce spui tu de anvelopele pe care le-am postat mai sus, sunt XL(extra load), tractiune AA, temperatura A, folosite pe o masina de 2t, tractiune spate, la temperaturi de 45-50 de grade la umbra, la sol te las pe tine sa faci un calcul sa vezi la cat ajunge

marimea, modelul si profilul se vad in poza

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

 

@edit, daca mai ai asa putin profil si deja te-ai dus sanie, cum de ai incredere in anvelopele alea ca o sa se comporte ok anul asta? Mai ales daca se ridica restrictiile si faci acel road trip. Implicit o sa fie traficul mai aglomerat, deci si mai multe situatii "limita" sa zic asa.

 

Am masurat azi anvelopele si mai au fix 4.1mm din profil.

Nu stiu de ce ochiometric pareau a avea 3.0-3.5

 

Primacy 3 sunt niste anvelope care rezista f bine la uzura, ale mele avand intre 50.000km si 55.000km la 3.9mm din profil pierdut.

Ar fi 1mm la fiecare 13k-14k km desi sunt anvelope destul de muncite.

 

Era si umed atunci cand am franat. Ma asteptam la mai bine. Poate nici termenul 'sanie' nu e ala potrivit.

 

Si placutele imi sunt la capat de viata..5000-10.000 maxim fata/spate

Si discurile la fel, ca-s la al doilea set de placute.

 

La toamna oricum arunc tot: anvelope, discuri, placute.

Edited by edit
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut, recent am pĂŁțit-o cu o galma la F30-ul meu și iau in considerare câteva variante pentru schimbare:

 

Am momentan 4 Michelin Primacy 3 225/45/18 95Y ZP (runflat). Cauciucurile le-am cumpĂŁrat noi in Martie 2018, au DOT 4917.

Ieri seara am observat o galma micĂŁ la roata dreapta fata.

 

Ma gândeam sa :

1 cumpar 2 caucicuri de același tip noi ( ajung undeva pe la 1600 de RON)

2 sa iau 4 Hankook Ventus Prime 3 pe aceleași dimensiuni, dar non-runflat ( ajung undeva pe la 1900 RON) și un kit de umflat

3 sa iau doar un cauciuc nou (având in vedere ca e pe fata problema și nu am xdrive ) ajung la 800 RON

 

Din ce am ĂŽnțeles sunt mai comode rotile normale fata de cele runflat și ma tenteazĂŁ varianta 2

 

Ce pĂŁrere aveți ?

Link to comment
Share on other sites

Salut, recent am pĂŁțit-o cu o galma la F30-ul meu și iau in considerare câteva variante pentru schimbare:

 

Am momentan 4 Michelin Primacy 3 225/45/18 95Y ZP (runflat). Cauciucurile le-am cumpĂŁrat noi in Martie 2018, au DOT 4917.

Ieri seara am observat o galma micĂŁ la roata dreapta fata.

 

Ma gândeam sa :

1 cumpar 2 caucicuri de același tip noi ( ajung undeva pe la 1600 de RON)

2 sa iau 4 Hankook Ventus Prime 3 pe aceleași dimensiuni, dar non-runflat ( ajung undeva pe la 1900 RON) și un kit de umflat

3 sa iau doar un cauciuc nou (având in vedere ca e pe fata problema și nu am xdrive ) ajung la 800 RON

 

Din ce am ĂŽnțeles sunt mai comode rotile normale fata de cele runflat și ma tenteazĂŁ varianta 2

 

Ce pĂŁrere aveți ?

 

 

Eu zic sa aplici varianta 3 dar sa pui guma cea noua pe dreapta spate ... pe dreapta fata pui ce si pe dreapta spate , ai anvelope pe 18 cu 45 ... adica destul de joase ... cele non-runflat la prima groapa mai serioasa se taie destul de usor si nu prea mai ai ce sa faci cu kitul de pana ...

Link to comment
Share on other sites

Asta cu anvelopele non runflat se taie la o groapa mai serioasã nu exista, la o groapa mare in care dai tare pot sa facã o Gâlcã in cel

Mai rãu caz si atât.

 

De când lucrez in domeniul auto nu mi a zis nimeni ca a dat intr o groapa si sa tãiat anvelopa, in cel mai rãu caz a apãrut o Gâlcã.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu ai uzura mare la anvelope schimb-o doar pe cea cu problema, alfel cumpara 2.

Nu lua non-RFT pentru ca sunt mult mai sensibile si chiar si avandu-le noi, le poti distruge mult mai usor. Sunt mai comfortabile, adevarat, dar si mai predispuse la avarii in acelasi timp.

Cu un RFT cu galma nu ai emotii ca ramai in drum o perioada mai lunga de timp, eu am patit cu un non-RFT, galma si in 100 de km a bubuit si am mers aproape pe janta.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Simplu.

Nu fac pana.

Eu am 0.5 mil de km si am facut o singura pana. E drept, aveam masina cu roata de rezerva atunci.

Decat sa imi ia roata de rezerva un sfert din portbagaj, prefer riscul

Nu e simplu, e ignoranta!

 

Nici eu nu fac pana dar daca o fac si nu am rezerva, chiar raman in drum sau platesc scump sa vina serviciu asistenta rutiera...

 

Practic esti pe strada cu o masina neechipata corespunzator.

 

Esti constient ca nu iti este permis sa pleci la drum fara posibilitatea de recuperare a ta?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Daca nu ai uzura mare la anvelope schimb-o doar pe cea cu problema, alfel cumpara 2.

Nu lua non-RFT pentru ca sunt mult mai sensibile si chiar si avandu-le noi, le poti distruge mult mai usor. Sunt mai comfortabile, adevarat, dar si mai predispuse la avarii in acelasi timp.

Cu un RFT cu galma nu ai emotii ca ramai in drum o perioada mai lunga de timp, eu am patit cu un non-RFT, galma si in 100 de km a bubuit si am mers aproape pe janta.

 

Depinde, am avut o anvelopa cu galma mare in laterala si a trebuit sa merg o sãptãmâna ( vreo 500 km), inclusiv in extern, pentru ca atât a durat pana a venit exact modelul ala de anvelopa, Însã am roata de rezerva in portbagaj tot timpul.

 

Nu ĂŽnseamnĂŁ ca si bubuie... si nici nu e vreo regula, ĂŽnsĂŁ depinde de noroc.

Link to comment
Share on other sites

Asta cu anvelopele non runflat se taie la o groapa mai serioasã nu exista, la o groapa mare in care dai tare pot sa facã o Gâlcã in cel

Mai rãu caz si atât.

 

De când lucrez in domeniul auto nu mi a zis nimeni ca a dat intr o groapa si sa tãiat anvelopa, in cel mai rãu caz a apãrut o Gâlcã.

 

Eu am spart 4 anvelope in vreo 3 ani, toate Continental runflat. De atunci nu mai cumpar marca asta. Si nici macar nu erau cu talon foarte mic, erau pe 17..

Link to comment
Share on other sites

Eu 2 anvelope in 5 ani, am dat intr un canal desfãcut cu una si mi a fãcut o Gâlcã acum vreo 2 ani si acum 2 sapt pe transafagarasan nu am vãzut o groapa mare si am dat cu 40 km/h direct in ea si am vãzut ca a fãcut o Gâlcã mica pe interior.

 

Anvelopele sunt landsail, nicidecum ceva profi.

Link to comment
Share on other sites

Majoritatea masinilor de generatie mai noua nu au roata de rezerva , de regula vin cu anvelope runflat sau cu un kit de pana

 

Este de preferat ca atunci cand nu ai runflat sa ai o roata de rezerva / slim sau normala , kitul de pana nu prea ajuta de obicei ... daca ai o gaura mai mare atunci nu rezolva problema

 

Chiar acum 2 zile a venit la mine un x3 cu o taietura urata pe banda de rulare ... a bagat solutia aia degeaba ... tot nu a rezolvat nimic , noroc ca avea runflat

 

Foarte multi vin pe pana de la 5-10 km si fac anvelopa praf nu de la pana ci de la rularea pe pana ... asta cei care nu au rezerva sau runflat

 

Ca sa nu o lungesc cu vorbaria ...este idel sa ai rezerva cand ai anvelope non-runflat cu garda joasa mai ales daca pleci la un drum mai lung .. de ex in concediu

 

Cand ai anvelope cu garda inalta faci mult mai rar pana si nu consider necesar sa ai dupa tine o roata de rezerva mai ales cand mergi in zona unui oras toata ziua

 

De regula iei un cui ... roata nu se lasa imediat asa cum era o data cand se foloseau camere de aer ( cum avea batrana dacie prin anii 80 ) si ajungi pana la o vulcanizare linistit

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.