Jump to content

Sfat anvelope de vara


Recommended Posts

16 hours ago, afterglow said:

Hmm, dar nu ai aflat de ce nu se comportau normal? Poate ca nu erau precum cele recomandate pe stalp

Am normale de iarna pe 18 si după fiecare schimbare îmi ia o perioada sa ma obișnuiesc cu pierderea confortului si zgomotul chiar si la viteza relativ mică

Erau fix cele recomandata pe stalp, XL si aveau si steluta (bmw approved). Masina avea un balans mult mai mare fata de rft, si pur si simplu nu ma simteam eu ok. Cum ziceam, depinde de preferintele fiecaruia. Nu inseamna neaparat ca cele non-rft sunt naspa.


Nici la confort nu s-a simit o fff mare imbunatatire, apropos. Anvelopele RFT din zilele noastre au evoluat f mult si nu mai sunt atat de rigide.

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Am tot auzit si eu asta cu progresul, din pacate experientele mele repetate cu RFT m-au facut sa le evit.

Cred real, in schimb, ca suspensiile au evoluat suficient de mult cat sa compenseze rigiditatea RFT - sunt masini care sunt confortabile cu 18" sau 19", acum 10 ani fiind imposibil de imaginat asta.

Nu conteaza doar sa fie XL - exista si anvelope de iarna XL, ideal e sa fie din gamele UHP ale producatorilor.

Orice e touring, de exemplu un Premium Contact 6 de la Continental, e de obicei moale si e facut pentru rulaj, nu mers sportiv.

De gama de eficienta nu mai vorbesc, Goodyear Efficient Grip e ca si cum ai merge pe perne, la primul viraj te sprijini in usa masinii.

Daca te duci spre UHP, respectiv Conti Sport Contact, Pilot Sport, etc, care vin standard cu XL, atunci o sa ai o stabilitate foarte buna - ai beneficiile RFT-ului + aderenta mai buna, dar fara toate dezavantajele. Cel putin asta e experienta mea.


Din pacate eu nu am stiut lucrurile astea, am trecut prin ele, am cumparat multe seturi si am inteles cat de cat cum sta treaba. As merge pe Touring XL daca nu merg sportiv, si pe UHP (implicit XL de obicei) daca am de gand sa fortez masina in viraje. 

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, paul_e88 said:

 

Daca te duci spre UHP, respectiv Conti Sport Contact, Pilot Sport, etc, care vin standard cu XL, atunci o sa ai o stabilitate foarte buna - ai beneficiile RFT-ului + aderenta mai buna, dar fara toate dezavantajele. Cel putin asta e experienta mea.

Beneficiile RFT-ului nu le ai decat cu RFT. Punct! Sunt diferente destul de mari ca si tinuta de drum intre Pirelli PZero XL si PZero RFT. Sunt ambele anvelope UHP dar nu sunt acelasi lucru.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 7/8/2023 at 6:30 PM, afterglow said:

Sa nu mai deschid un nou topic,

A venit momentul sa schimb anvelopele de vara și nu mai doresc rft. Oricât de buna și safe este tehnologia, zgomotul și lipsa confortului m-au făcut sa îmi doresc anvelope normale. Cum nu pot pune decât 245/50/R19 105W, nu am foarte multe variante.

Acestea ar fi:

Michelin Pilot Sport 4 SUV* XL

Continental Ecocontact 6 XL*

Pirelli Cintaturo P7c2*

Yokohama BluEarth XT AE61

Bridgestone Alenza 001

DIn ce am găsit pe testele din afara, Michelin ar cam ieși în fata. În plus, pe auto soft nu au decât 3 bucăți pe stoc cu dot 2023...

Cei care au trecut de la runflat, ce ati ales și cum vi s-a parut schimbarea?

Tot ce ai scris nu sunt anvelope UHP ci touring sau ce naiba or mai fi, exceptand modelul respectiv de Michelin.

 

Dupa dimensiune imi dau seama ca pui pe X3/4 de generatie noua.

Eu am pe un SUV Bridgestone Potenza Sport (anvelopa UHP de la Bridgestone) mult peste Alenza (despre care nu am auzit vreodata) si miauna ca oile imediat cum te dai la ele prin curbe.

Pare ca te anunta faptul ca te apropii de limite, insa iti dai seama ca limitele sunt departe, pt ca vezi clar ce resurse mai sunt pt respectivele curbe, doar ca anvelopele tipa ca proastele.

 

Daca diferentele de pret nu sunt consistente, astfel incat sa merite economia, mergi pe Michelin

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, alex230ro said:

Pana la urma RFT-urile "moderne"  sunt mai ok fara de cele "vechi"? Din ce ma uit prin review uri pare ca nu mai sunt asa mari diferentele vs anvelope clasice .

Cam asa e. Au evoluat mult si in ceea ce priveste confortul, si nivelul de zgomot. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, edit said:

Man, latitude 3 e anvelopa pt carut de carrefour

Ai motor misto pe masina. Trage de ea ca de asta ai platit.

Asa o fi, ce sa zic, si sunt constient ca e o anvelopa mai veche ca si conceptie/design, si ca a fost inlocuita cu Pilot Sport 4 SUV, dar asta din urma NU vine RFT si cu * BMW.

Am fost sceptic referitor la RFT si obligativitate * BMW, dar dupa ce le-am incercat, si mers aproape 15k km, RFT nu-s chiar asa rele, mai putin comfort, dar si masina se simte mai inchegata. Totodata, la cat de sensibile sunt cutiile de transfer si cate probleme pot cauza, prefer sa nu risc, si sa pun ce e ok, fara sa stau stresat ca diferenta la anvelope pot sa-mi faca probleme.

REview-urile sunt bune ( pt Latitude Sport 3 ), si oricum nu ma dau cu masina pe circuit. La o utilizare normala, diferenta intre anvelope nu e chiar asa mare, iar limita aia extrema nu prea o atingi niciodata.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Pai alte variante n-am, decat cele de mai jos:
Bridgestone Alenza, Pirelli Pzero PZ4 si Michelin Latitude Sport 3. Atat.

PZ4 am acum, si sunt ok, dar pe ud mi se par slabe rau, Bridgestone nu pun, deci ce ramane?

De ce nu Bridgestone ? asa cautand pare ca la M140i gasesc : BRIDGESTONE Potenza S001 sau CONTINENTAL ContiSportContact5 ma rog aici vad ca am un mix 5 pentu gume fata 6 pentru gume spate.Daca nu merg pe BMW approved as mai avea MICHELIN Pilot Super Sport spate si MICHELIN Pilot Sport 4 fata. Iau in considerare rft deoarece mai fac ceva drumuri lungi si parca as merge pe RFT-uri + jante stock , jantele de pe masina sunt misto dar la drum lung sa merg cu kit de pana nu stiu cat de ok este .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Pai alte variante n-am, decat cele de mai jos:
Bridgestone Alenza, Pirelli Pzero PZ4 si Michelin Latitude Sport 3. Atat.

PZ4 am acum, si sunt ok, dar pe ud mi se par slabe rau, Bridgestone nu pun, deci ce ramane?

Pe G15 am PZero4 RFT si am prins niste ploi prin europa, nationale cu curbe, autostrada cu 190-200km/h in Germania si nu am simtit nicio secunda ca nu ar sta bine, dimpotriva. Set de iarna Sottozero3 RFT, fara nicio problema la munte, pe zapada din abundenta, statiuni montane etc.

Link to comment
Share on other sites

@alex230ro Bidgestone nu imi plac din principiu. Cu atat mai mult Alenza, care sunt niste gunoaie, si dpmdv sunt nici macar in gama medie... Nici Pirelli nu ma incanta, dar n-am avut alta varianta, asa am luat jantele, cu anvelope cu tot 🙂

@DJ Allexinno am avut cateva ploi in cei peste 15k km deja, si au fost momente cand masina a cam ezitat si au fost necesare corectii ale directiei care mi-au dat emotii, si nu odata. Am mai auzit cazuri de PZ4 schimbate din acelasi motiv, probleme pe ud/ploaie mai abundenta. In rest da, sunt anvelope ok, nu am nimic de reprosat.

Din pacate, de iarna tot Sottozero 3 trebuie sa pun si eu ca alta anvelopa RFT cu * nu este 🤣( dar este subiect de dezbatut pentru alt topic... )

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, afterglow said:

Dar ce ai împotriva Michelin Pilot Sport 4 SUV* XL? Sunt BMW approved 

Eu m-am hotărât și pe acestea le comand, mai ales ca performează bine in teste

Poți verifica și tu aici

https://whattyre.com/search-tyres

Nu gasesti RFT tot timpul… eu problema asta am avut-o cu Michellin. Cunosc 2 cupluri care au pierdut excursie circuit in Japonia pt ca doar ce renuntasera la RFT, au facut pana noaptea pe autostrada si nu au ajuns in timp util la aeroport.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

As spune ca orice brand de anvelope recunoscut, cu atat mai mult o anvelopa UHP de la acel brand nu ar trebui sa puna probleme xdrive-ului, cu sau fara steluta.

On 7/9/2023 at 11:01 PM, DJ Allexinno said:

Beneficiile RFT-ului nu le ai decat cu RFT. Punct! Sunt diferente destul de mari ca si tinuta de drum intre Pirelli PZero XL si PZero RFT. Sunt ambele anvelope UHP dar nu sunt acelasi lucru.

Ai dreptate, siguranta ca nu o sa ai de suferit de pe urma unei pene nu o ai cu alt tip de anvelopa.

Ceva interesant:

https://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1725013


LE: cred ca lucrurile oricum se invata din proprie experienta. Pe forumuri gasesti tot felul de recomandari de la oameni cu diferite asteptari, rareori se suprapun cu cele personale. 

Anvelopa influenteaza foarte mult comportamentul masinii, si nu se rezuma la pareri din reviewuri, etichete cu clase de franare sau specificiatii XL, Runflat, etc. Poti doar sa ai o idee generala, dar e loterie. Ideal e sa gasesti un producator/o anvelopa care iti place si ulterior sa mergi pe ea.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

@paul_e88 - link ul e cu posturi din 2020... deci a trecut ceva vreme.

Au mai fost cazuri de probleme cu anvelope de marca ( Michelin in speta ) unde s-au pus aceleasi anvelope ( ca dimensiune si specificatii ) fara a fi cu * si au fost diferente intre ele, cauzand probleme. Chiar pe forum a postat patania un coleg.

 

Link to comment
Share on other sites

Pentru mine este prima experienta cu RFT, si pot sa zic ca beneficiile surclaseaza dezavantajele. Desi se simte un pic la comfort faptul ca anvelopa e mai tare, si nu preaia socurile asa elegant, cand dai de volan masina merge unde trebuie fara nicio ezitare, iar pe curbe, nu are tangajul specific, parca e lipita de asfalt, anvelopa ne mai balansand atat de mult pe janta, fiind mai fixa, vorba aia.

Problema e ca sunt foarte putine anvelope disponibile in dimensiuni mai mari, care sa fie oferite atat RFT cat si * BMW, si cam toate sunt anvelope de generatii vechi, peste care au trecut anii...

La Michelin ai doar Latitude Sport 3, care a fost inlocuit de PS4 SUV, si mai nou de Pilot Sport 5 SUV - care ambele NU sunt ofertie ca RFT, sau Good Year Eagle Assymentric 3 a ajuns deja la Assym 6 care la fel nu e RFT... si tot asa 🙂 

Rusine BMW, vorba aia :))

Edited by sskkaa
Link to comment
Share on other sites

Bun, ma tot uit si punand filtru runflat la dimensiunile 225/40/18 88Y cu 245/35/18 92Y raman cu 3 optiuni mari si late:

 BRIDGESTONE Potenza S001 

-  MICHELIN Pilot Sport 4

- HANKOOK Ventus S1 Evo3

A avut/are cineva asa ceva pe masina?  Pe masina acum sunt MICHELIN Pilot Sport 4 non runflat DOT 2021 dar nu sunt foarte multumit par a rupe aderenta destul de repede 🙂 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, alex230ro said:

Bun, ma tot uit si punand filtru runflat la dimensiunile 225/40/18 88Y cu 245/35/18 92Y raman cu 3 optiuni mari si late:

 BRIDGESTONE Potenza S001 

-  MICHELIN Pilot Sport 4

- HANKOOK Ventus S1 Evo3

A avut/are cineva asa ceva pe masina?  Pe masina acum sunt MICHELIN Pilot Sport 4 non runflat DOT 2021 dar nu sunt foarte multumit par a rupe aderenta destul de repede 🙂 

Ce iti pot spune este ca pe grupurile de seria 8, toti carora le-a venit masina cu Bridgestone Potenza din fabrica, absolut toti s-au plans de ele si au ajuns sa le schimbe cu Michelin Pilot Sport 4 ori cu Pirelli PZero. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.