Jump to content

Treapta de viteaza gresita-Limp mode si bataie motor-n47 320d


Lci93

Recommended Posts

Va salut! Dupa cum scrie si in titlu vin cu o problema destul de grava zic eu(sper sa nu fie asa).Dupa un drum de 40 km fara probleme , la un moment dat cand sa trec de pe o banda pe alta intr-o accelerare mai puternica in loc sa bag in treapta a-4-a am bagat a-2a. Da...stiu... greseala de incepator si imi asum! :(. Dupa aceasta intamplare am realizat ca motorul s-a limitat la 2500 rot/min si avea o bataie pronuntata. Nu s-a aprins nici-un martor, nu avea fluctuatii sau intreruperi,avea un mers rotund atat la relati cat si in turatii. Nu s-a oprit, doar ca tremura din suporti si se mai auzea un scartatit pe fundal(dar nu mereu).

L-am oprit si dupa 2 min l-am pornit din nou. A luat-o din prima, foarte usor, dar au ramas aceleasi probleme ca inainte de oprire. Nu scoate fum, nu are ulei sau alte substante aruncate pe scut sau prin alte parti, uleiul este la nivel. Am luat-o pe platforma pana acasa, pentru ca era o distanta destul de mare. Si de acasa am riscat si am condus 10 km pana la service. Pe acest traseu de 10 km am oprit 1 min sa vad daca s-a schimbat sunetul. Mai avea momente la relati cand nu se mai auzea bataia, dar cand plecam cu ea revenea.Cu toate acestea am continuat si cu 400m inainte sa ajung la service , am simtit ca tremura rau motorul si se mai auzea si scartaitul acela pronuntat, Am oprit si am luat-o din nou cu platforma.

Sper ca nu am gresit ca am deschis un topic nou, dar chiar nu am gasit o problema asemanatoare (daca am gresit rog adminul sa il mute sau sa il stearga dupa caz). Acum masina e la service.Un vecin care este mecanic mi-a spus la o prima vedere ca ar fi arborele rupt. Cei de la service spun ca ar fi volanta.Deja masina porneste dar o ia destul de lung. Va multumesc si sper ca nu v-am plictisit si va rog sa imi dati cateva opinii daca s-a mai intalnit cineva cu acesta problema.

Link to comment
Share on other sites

Îmi pare rău ca nu am făcut un video când era motorul pornit.Motorul merge rotund , dar are o bătaie regulata. O sa las aici 2 video după YouTube cu sunetul asemanator. Doar ca in primul video e sunet de volanta și in al doilea este de cuzineți. Eu chiar nu îmi dau seama de diferența.Dar sunetul este identic. In rest doar tremura motorul și scârțâie ceva.Eu sper sa scap cu un chit de ambreiaj +volanta și sa nu fie nevoie sa ma apuc sa caut motor :unsure: . Aștept sa văd ce zice la service.A zis ca trebuie sa dea cutia jos și verifica volanta prima data și după dacă nu este , verifica distribuția.Si ei au spus ca nu se gândesc la arbore.Sunt nerăbdător pentru ca acum cu virusul acesta din 6 mecanici mai lucrează doar 2 și e posibil sa rămână toți acasa de mâine.Am verificat și uleiul și este la nivel și nici span nu am găsit.Totul pare in regula la prima vedere.

 

 

Edited by Lci93
Link to comment
Share on other sites

Ca sa invatam cu totii, in ce turatie crezi-stii ca era motorul la eveniment?

 

Ce invataminte se pot trage, sau unde crezi ca s-a gresit? Lasand la o parte mana care nu a dus intentia la bun sfarsit.

 

(Stai linistit ca si eu caraii cutia cateodata ca imi vine sa imi dau multe... si conduc destul de "mediu" in trafic, nu ma laud ca ajung primul de fiecare data in grupul in care se intampla sa fiu..)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Acul de la viteza era la 100 in treapta a3-a, iar cel de la turometru era la 4000 rot/min.Cand am am dat dat din greșeală a2-a a s-a “îngânat” puțin și s-a făcut frâna de motor cu o turația destul de ridicată. De obicei nu conduc foarte sportiv, doar ca acum nu știu de ce am introdus schimbătorul in treapta inferioară.

Ce observam înainte sa se întâmple asta este faptul ca dimineata la rece, timp de 5-10 secunde după pornire, trepida tot motorul. Posibil volanta dădea semne ca este uzata și acum după șocul acesta sa fi cedat?

Edited by Lci93
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu la 4 mii nu am ajuns decat cand am facut resetarea senzorului MAF...

(si ma mir cum de imi ies treburile in trafic.. ;) )

 

Lasand gluma deoparte, era cam mult turata sincer, parerea mea..

 

Ca morala as putea spune, daca iti place sa te duci in asa ture, cand pui mana pe schimbator, ca sa eviti ce ai patit, pentru 1-2 (trepte) mana sta pe EXTERIORUL schimbatorului (palma orientata spre tine); in a 3-a impingi doar cu BAZA degetelor, spre in fata evident; iar pentru 4 deja mana sta obligatoriu intoarsa invers - palma spre exterior, si asa sunt foarte putine sanse sa mai bagi in a 2-a din a 3-a (sau daca la tine, tras paralel cu tine e spre tine, cu pama intoarsa, trebuie "lucrat"..). 5 si 6 deja te obliga sa o impingi, nu mai are rost sa mai explic.

 

In timp, daca practici asta o sa intelegi/iti amintesti si de ce se spune ca la "manuala" se mesteca in oala! ;)

 

(Dar tu probabil stii treburile astea, iar postul meu e util doar celor care nu stiau.)

 

Tu esti de alta parere?

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Eu la 4 mii nu am ajuns decat cand am facut resetarea senzorului MAF...

(si ma mir cum de imi ies treburile in trafic.. ;) )

 

Lasand gluma deoparte, era cam mult turata sincer, parerea mea..

 

Ca morala as putea spune, daca iti place sa te duci in asa ture, cand pui mana pe schimbator, ca sa eviti ce ai patit, pentru 1-2 (trepte) mana sta pe EXTERIORUL schimbatorului (palma orientata spre tine); in a 3-a impingi doar cu BAZA degetelor, spre in fata evident; iar pentru 4 deja mana sta obligatoriu intoarsa invers - palma spre exterior, si asa sunt foarte putine sanse sa mai bagi in a 2-a din a 3-a (sau daca la tine, tras paralel cu tine e spre tine, cu pama intoarsa, trebuie "lucrat"..). 5 si 6 deja te obliga sa o impingi, nu mai are rost sa mai explic.

 

In timp, daca practici asta o sa intelegi/iti amintesti si de ce se spune ca la "manuala" se mesteca in oala! ;)

 

(Dar tu probabil stii treburile astea, iar postul meu e util doar celor care nu stiau.)

 

Tu esti de alta parere?

 

Am deținut timp de 7 ani diferite mașini diesel, dar cu timonerii care se comportau diferit.Unele ĂŽmi permiteau sa retrogradez la turații la ĂŽnalte Iat altele nu. Am mai greșit și cu alea dar nu cred ca in modul acesta. Asta este.Imi asum și aștept cu nerĂŁbdare verdictul de la service.Cu toate ca știu,dacĂŁ nu ar fi volanta or sa fie niște costuri de reparație destul de ridicate sau cel puțin sper sa se mai poatĂŁ repara ceva. Din interior in acei 10 km motorul era super silențios și funcționa super ok, doar ca se auzea acea bĂŁtaie pe fundal.

Ms ĂŽncĂŁ odata, și am sa țin cont de sfaturile tale!

Link to comment
Share on other sites

Motorul ca si piesa unitara, ca nici nu poate fi vazut altfel, nu se poate sa fi suferit. are prea multe lucruri bine legate in termeni de tolerante.., ..potential, componenta unitara, compunere.. ca sa nu fi indoit destule alte lucruri mult mai fragile exterior lui.

Astea il fac destul de invulnerabil in asemenea situatii.

 

N-au iesit ele pistoane prin capota ca nu il lasa compresia si echilibrul intern.. din partea celalalta!

Totul s-a petrecut la nivel de stres mecanic din directii opuse... avand un maxim dat de turele in care era motorul in acel moment si momentul decelerarii fortate.

..Moment de putere maxima din parte motorului ce l-a facut superior oricaror altor elemente (exterioare) care i se puteau opune.

 

Si sunt destule lucruri care transmit puterea si nu genereaz nimic, ci doar TRANSMIT puterea spre asfalt.. Cum practic tu ai incetinit mecanic inloc sa cresti viteza, multe s-au intamplat in directie opusa dinspre asfalt spre motor.

Pentru mine, mai degraba ar ceda cutia decat motorul... dar probabil e doar ambreiajul sau pe acolo..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu astept rezultatul constatarii. Este practic imposibil de emis vreo ipoteza viabila, de la distanta.

 

Din ce ai scris mai sus, inteleg ca erai in treapta a 3a la 4000 rpm si ai schimbat in treapta a 2a.

Daca rapoartele cutiei de viteza sunt 1:2.25 (tr. 2) si 1:1.4 (tr. 3) si presupunand ca ai dat drumul brusc ambreiajului imediat dupa ce ai schimbat, inseamna ca turatia teoretica maxima la care ar fi putut ajunge motorul a fost de ~6400 rpm. Probabil ca mai aproape de adevar este o valoare in jurul a 6200 rpm, avand in vedere atat faptul ca turatia motorului a scazut putin in timpul in care ai schimbat viteza, cat si faptul ca ambreiajul ar fi putut patina putin pana a cuplat complet.

N47 parca are limita de turatie pe la 5000rpm, destul de sus pentru un Diesel. Dar si 6200rpm inseamna 24% peste limita, ceea ce nu e neglijabil.

 

Faptul ca motorul prezinta batai imediat ca urmare a acestui incident este foarte ingrijorator. M-as bucura sa "scapi" usor (ex: doar cu probleme la nivelul ambreiajului), dar sunt destul de sceptic.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu astept rezultatul constatarii. Este practic imposibil de emis vreo ipoteza viabila, de la distanta.

 

Din ce ai scris mai sus, inteleg ca erai in treapta a 3a la 4000 rpm si ai schimbat in treapta a 2a.

Daca rapoartele cutiei de viteza sunt 1:2.25 (tr. 2) si 1:1.4 (tr. 3) si presupunand ca ai dat drumul brusc ambreiajului imediat dupa ce ai schimbat, inseamna ca turatia teoretica maxima la care ar fi putut ajunge motorul a fost de ~6400 rpm. Probabil ca mai aproape de adevar este o valoare in jurul a 6200 rpm, avand in vedere atat faptul ca turatia motorului a scazut putin in timpul in care ai schimbat viteza, cat si faptul ca ambreiajul ar fi putut patina putin pana a cuplat complet.

N47 parca are limita de turatie pe la 5000rpm, destul de sus pentru un Diesel. Dar si 6200rpm inseamna 24% peste limita, ceea ce nu e neglijabil.

 

Faptul ca motorul prezinta batai imediat ca urmare a acestui incident este foarte ingrijorator. M-as bucura sa "scapi" usor (ex: doar cu probleme la nivelul ambreiajului), dar sunt destul de sceptic.

 

Imediat dupa ce s-a facut retrogradarea in trapta a2-a, mi-am dat seama si am luat piciorul dupa acceleratie. Schimbul de trepte s-a facut brusc(ca un soc s-a simtit, mai pe scurt "a dat in nas"), si imediat am actionat frana, astfel incat sa scada turatia. Am contiunat sa merg cu masina inca 100-200 m de la locul unde s-a intamplat si dupa am oprit. Singurul lucru ce nu inteleg si daca ma puteti lamuri. De ce motorul functioaneaza in parametrii, si aici ma refer la faptul ca nu are nici cea mai mica fluctuatie la relanti, nu zgomote ciudate sau vreun asfel de sunet, in afara de aceea bataie care totusi pentru aproximativ 10-15 secunde a incetat si dupa iar a revenit. Cand am ajuns cu ea la service am pornito din nou ca sa vada si baietii despre ce este vorba.A pornit destul de lung dar a pornit si mergea rotund, doar ca se scutura toata masina si scartaia ceva , gen ca o rola .Am verificat uleiul, este la nivel, nu are nici pilitura pe joja, antigelul la nivel, nu exista spuma maronie pe buson.Ce simptome ar fi in cazul in care ar fi afectate anumite piese si aici ma refer la cuzineti, supape, biele, piston etc.Nu ar da fum? Nu ar merge neregulat? Sunt constient de costuri, dar sincer sunt mult mai nerabdator sa aflu ce este.

Edited by Lci93
Link to comment
Share on other sites

Si eu astept rezultatul constatarii. Este practic imposibil de emis vreo ipoteza viabila, de la distanta.

 

Faptul ca motorul prezinta batai imediat ca urmare a acestui incident este foarte ingrijorator. M-as bucura sa "scapi" usor (ex: doar cu probleme la nivelul ambreiajului), dar sunt destul de sceptic.

(presupun ca votul negatv a venit de la tine. Nu ma deranjeaza)

 

Teoria ta se sustine, numai ca as atrage atentia asupra unui fenomen ce se intampla sa fie real.

Si anume, acela ca, ca sa tin turatia masinii in 4k rpm, cand dau drumul la acceleratie, ceea ce se intampla cand schimbam viteza, turatia motorului scade considerabil SI DESTUL DE RAPID. Mai repede decat din 2k sau 2500 rpm. Asa ca sunt sanse mici ca motorul inertial (fara pedala de acceleratie) sa fi ajuns in 6.5k ture adica aproape de MAXIM. (se poate ca 15-20% sa gresesc.., dar ma indoiesc si nu imi doresc sa experimentez ce a facut OP..)

 

Si, si daca s-ar fi intamplat asa, el nu era pe accelerare ci era pe decelerare (datorita surprizei de a pune cutia in viteza inferioara..) chiar franare cum confirma insasi OP dupa afirmatia ta.

 

 

Iar pe de alta parte, conform teoriei tale, unui diesel daca este accelerat pe zona rosie ar trebui automat sa ne asteptam la BATAI ca, cele postate de OP cu linkurile de pe youtube, si chiar cuzineti distrusi??

Inca o data, doar pentru ca am dus motorul pe zona rosie din bord??

Inseamna ca zona rosie nici nu trebuia sa existe..(la un motor, limitandu-l) .. daca un motor se strica asa de repede!

Fara antecedente (cu zgomote suspecte adica) exprimate de OP.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Tot socul ala a fost absorbit de distributie in primul rand care a suportat prima acea diferenta de turatie. In randul 2 ai ambreiajul plus volanta. Eu cred ca ti-a sarit distributia de la punct. La idiotenia cu vibrochen rupt nici nu vreau sa ma gandesc, e o prostie colosala, nici nu iti maj pornea motorul.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Revin cu update in urma vizitei la service. Azi de dimineata s-a apucat de demontat cutie sa vada starea volantului si ambreiajului.Ambele sunt in stare perfecta, fara urme de uzura :o .Deci, clar este exclusa varianta cu volant defect.Urmeaza sa dea motorul jos sa verifice starea distributiei.Daca si distributia este ok o sa dea si baia jos sa verifice arborele si cuzinetii.Pana diseara revin cu un verdict clar. :good:
Link to comment
Share on other sites

Exact asa cred ca s-a intamplat are dreptate baiatu....cum merge vibratorul pe fofo cam asa se invart cuzinetii pe vibrochen.

Daca nu stii ce se poate intampla intr un motor mai bine nu iti mai da cu parerea...sincer nu inteleg comentariul tau! Cuzineti de pe bloc se invarte si strica vibrochenul prima data infunda gaura de ungere !

Rog initiatorul sa ne tina la curent cu ce problema a gasit

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.