Jump to content

Treapta de viteaza gresita-Limp mode si bataie motor-n47 320d


Lci93

Recommended Posts

Din pĂŁcate am fost sunat acum 20 minute de la service (am stat in jur de 1 ora in timp ce demonta la ea,dar a trebuit sa plec la serviciu), si am primit vestea pe care nu o doream sa o primesc: Ămi sugereazĂŁ schimbare motor. A zis ca a gĂŁsit foarte multa pilitura in baie dupĂŁ ce a demontat-o si bucĂŁți de metal. Maine când o sa ajung la service o sa fac si poze sa vedeți mai exact. Nu au putut sa ĂŽmi spunĂŁ exact de la ce provine acea pilitura pentru ca mi-a zis ca dureazĂŁ sa il demonteze si implica si costuri suplimentare. Așadar nu am alta varianta. :no:

Maine a rĂŁmas sa ma duc la service sa vedem la ce preturi se ajunge cu un motor sh, plus distribuție noua+ semeringuri si alte piese.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu stii ce se poate intampla intr un motor mai bine nu iti mai da cu parerea...sincer nu inteleg comentariul tau! Cuzineti de pe bloc se invarte si strica vibrochenul prima data infunda gaura de ungere !

Rog initiatorul sa ne tina la curent cu ce problema a gasit

 

De stresul asta cu Corona cred ca am inceput si eu sa ma exprim mai .......dar tu mai bine te opresti .Poate la tine in motor se invart cuzinetii pe vibrochen......pe bune peste greselile de gramatica am sarit by default.Legat de problema omuluii....pilitura aia inseamna ca motorul ala e gata.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De stresul asta cu Corona cred ca am inceput si eu sa ma exprim mai .......dar tu mai bine te opresti .Poate la tine in motor se invart cuzinetii pe vibrochen......pe bune peste greselile de gramatica am sarit by default.Legat de problema omuluii....pilitura aia inseamna ca motorul ala e gata.

Pai si de unde crezi tu ca e pilitura aia?? Vorbesti fara sa stii jignesti si nu dai un sfat omului! Asa sunt oameni rai in ziua de azi ! In loc sa dai un sfat arunci cu vorbe aiurea in cei ce incearca sa il ajute...oricum nu cred ca ai vazut vreodata un n47 desfacut cap coada ...dar asta e alta problema! Au fost cazuri cand cuzineti de la palier au iesit prin simeringul de la arbore in fulie ...da na de unde sa stii tu...Eu numai zic nimic !

Edited by dinu m
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Trageți voi concluziile! Mai am inca 20 de poze de atașat dar nu maerg postate. Bucăți mari de span au fost găsit in sorbul de la pompa de ulei. Nu pot sa postez pozele. Distribuția este in regula, lanțul este întins decât o urma de uzura pe carcasa de la distribuție. Probabil a avut distribuția rupta si a fost reparata de vechiul proprietar, dar nu a mai verificat ce se afla in baia de ulei.

 

Încerc sa pun mai multe când ajung acasă, ca sa le postez după PC.

post-98233-0-47208800-1585052900_thumb.jpg

post-98233-0-71188900-1585052919_thumb.jpg

post-98233-0-99561000-1585052932_thumb.jpg

post-98233-0-65525800-1585052949_thumb.jpg

post-98233-0-14478600-1585053295_thumb.jpg

post-98233-0-05262700-1585053318_thumb.jpg

post-98233-0-86281100-1585053329_thumb.jpg

post-98233-0-98897800-1585053343_thumb.jpg

Edited by Lci93
Link to comment
Share on other sites

Din pacate nu prea mai ai ce sa faci acum....vibrochen terminat,cuzineti ...reparatia costa mult prea mult.Iei un motor SH ,verifici distributia si poate o schimbi sau nu.Depinde de tine,faci calcule cu pixul in mana .Si pentru ca tot ne plictisim....sa raspundem si la baiatul specialist pe angrenajul biela/manivela.

Raspunsul se afla in poza 2 pusa de omul cu beleaua si nu mai detaliez.Nu am jignit pe nimeni prin postarea mea,singurul jignit esti chiar tu prin postarea ta. Eu chiar stiu ce vorbesc,cuzinetii nu se invart pe ...nimic.Ma deranjeaza ca o dai in manipulare ieftina .....gratuit ,Cel mai simplu dar si cel mai greu lucru este sa recunosti cand gresesti.

Mai e un Fraerica Geamantan care ti-a dat si plus.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dinu m, si eu ma indoiesc ca ar fi cuzinetii.

Dar daca tu insisti, poti sa spui mai exact care cuzineti anume!?

 

Din cunostintele mele limitate, stiu ca, cuzinetii sunt montati pe arborele cotit/vibrochen.. mai sunt altii in alta parte care sa fie afectati de turatia mare!?

 

Ce nu inteleg e cum de a foat afectat motorul!?

Lci93, banuiesc ca le-ai povestit mecanicilor care au demontat motorul ce ai facut/patit.

Ei ce au zis? Care e cauza dupa ei?

 

Dorubimotorul, am crezut ca eu sunt ironic, dar, nu e bine sa ne spui ce nu este bine in poza 2, ca sa te credem pe deplin!?

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Mai oameni buni ! Motorul ala a mers fara ungere sorbul infundat si va spun eu ca pilitura aia e de la cuzineti! Nu inteleg ce e asa de greu sorbul infundat lipsa presiune ulei frecare fara ungere produs pilitura! Unde exista frecate intr un motor? Intre cuzinetii de la palier si cuzinetii biele plus segmenti pe suprafata cilindrilor! Va place sa va conraziceti dar nu stiti cum functioneaza un motor ! Oricum am zis ca numai scriu aici !asa arata un cujinet luat la frecat fara ulei ca sa va faceti o idee!

post-8772-0-71278500-1585059362_thumb.jpeg

Edited by dinu m
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ar trebui redenumit topicul in ”dinamica distrugerii unui motor n47. premise.execuție.concluzii” :) asta dacĂŁ-mi permite inițiatorul puțin haz de necaz.

 

eu cred cĂŁ efectele vazute in poze au avut mai multe cauze: 1 . ungere insuficientĂŁ datoritĂŁ colmatĂŁrii partiale a circuituli de ungere (sorb, filtru, canale) din cauza piliturii de aluminiu, preexistentĂŁ in baie datoritĂŁ unor probleme anterioare 2. incidentul cu treapta de vitezĂŁ acel ”mechanical over rev” care a pus presiune imensĂŁ pe cuzineti, s-a rupt pelicula de ulei , s-a frecat metal pe metal, au rezultat bucatile de cuzinet (bucati mari de metal similare cu poza colegului dinu_n de mai sus ). 3 s-a mers asa, bucatile mari de cuzinet au colmatat și mia mult sorbul, ceea ce a condus la o ungere si mai proastĂŁ, si care a dus probabil la distrugerea si celorlalti cuzineti.

 

dacĂŁ ar fi sĂŁ ghicesc probabil cĂŁ primul a cedat cel care este cel mai departe de pompa de ulei si la care uleiul a ajuns cel mai greu și deja deteriorat.

 

Te rog sĂŁ ne spui ce ulei ai folosit și ce filtru. DacĂŁ este posibil sĂŁ iei filtrul si sa il diseci sĂŁ vedem ce este ĂŽnauntru. La nievelul de șpan existent un filtru probabil s-ar colmata imediat si uleiul ar merge nefitrat (prin supapa de bypass )

 

Acum dacĂŁ te hotarasti la un motor sh, inainte sa il urci ar fi bine sa ii examinezi baia de ulei ca si la acesta, sa nu cumva sa ai surprize, daca exista pilitura sa o cureți, sa verifici distributia, surci totul sus curat, si dupa 1 luna schimbat uleiul si verificat ce curge ... pilitura, jeg...2 piulite etc

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pai sorbul nu sa infundat cand sa supraturat motorul! Sa infundat apoi turatie mare,temperatura ridicata, uleiul schimbat la 30 mii cum zice producatorul ! Si sau gripat cuzinetii de la lipsa ungere apoi sa produs pilitura care a ajuns in sistemul de ungere apoi sau rupt bucatile si au ajuns in sorb!e ca un domino toate pleaca de la proasta interetinere! Ulei de proasta calitate,intervale de service mult prea mari pentru tara noastra exploatare etc Edited by dinu m
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@dinu_m este intr-adevĂŁr un cumul de factori si toti au la bazĂŁ intretinerea, plecand de la recomandarile absolut cretine ale producatorilor de aschimba uleiul la 30.000 km, pana la calitatea uleiului, a filtrelor (aer , ulei, combustibil) a combustibilului in sine.

 

incidentul cu treapta gresita a fost doar picatura care a umplut paharul , cĂŁ bubuiau cuzinetii peste 10k, 20k sau 50k este alta discutie , dar in starea in care arata uleiul ala bubuiau oricum.

 

privind partea buna a problemei bine ca erai aproape de casa si nu la dracu in praznic.

 

Din punctul meu de vedere uleiul si filtrele ar trebui schimbate la maxim 10.000 km . Si mai putin dacĂŁ se merge turat, drumuri scurte etc.

Uleiul se schimba pe jos, pe la busonul de scurgere (nu tras pe la jojĂŁ cu pompa). Mecanicul ar trebui sa arunce o privire la cum arata uleiul ce reziduuri sunt etc. Filtre de calitate, momentan eu folosesc mahle/ knecht, pana acum cativa ani am folosit mann dar au trecut și ĂŁia productia in china .

 

Am uitat: daca se schimba motorul , neaparat trebuie curatate canalele de ungere catre turbo, ca șpanul ala a ajuns si acolo ...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

ar trebui redenumit topicul in ”dinamica distrugerii unui motor n47. premise.execuție.concluzii” :) asta dacĂŁ-mi permite inițiatorul puțin haz de necaz.

 

eu cred cĂŁ efectele vazute in poze au avut mai multe cauze: 1 . ungere insuficientĂŁ datoritĂŁ colmatĂŁrii partiale a circuituli de ungere (sorb, filtru, canale) din cauza piliturii de aluminiu, preexistentĂŁ in baie datoritĂŁ unor probleme anterioare 2. incidentul cu treapta de vitezĂŁ acel ”mechanical over rev” care a pus presiune imensĂŁ pe cuzineti, s-a rupt pelicula de ulei , s-a frecat metal pe metal, au rezultat bucatile de cuzinet (bucati mari de metal similare cu poza colegului dinu_n de mai sus ). 3 s-a mers asa, bucatile mari de cuzinet au colmatat și mia mult sorbul, ceea ce a condus la o ungere si mai proastĂŁ, si care a dus probabil la distrugerea si celorlalti cuzineti.

 

dacĂŁ ar fi sĂŁ ghicesc probabil cĂŁ primul a cedat cel care este cel mai departe de pompa de ulei si la care uleiul a ajuns cel mai greu și deja deteriorat.

Ar fi bine sa nu radem de necazul OP-ului..

 

Dar pentru mine e elocvent ce am subliniat din afirmatia ta. Se poate si asa!

 

Pe de alta parte stiu sigur (tot .incercat sa caut pe forum..) inca un topic deschis cu aceiasi situatie; bagat in treapta inferioara avand turatie mare pentru treapta urmatoare.. dar stiu aproape sigur ca acel user nu s-a plans de zgomote, batai la repornirea motorului..

 

Asadar aviz celor care gresesc treapta... daca sunt zgomote la repornire sau in relanti pregatiti bani de un alt motor. :flowers:

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

pai da, masini diferite, intretinere diferita, probleme preexistente diferite... evident rezultate diferite. Poti sa nu patesti nimic sau se poate rupe un surub de la bielĂŁ si efectiv se sparge tot ...

 

ideea este cĂŁ din aceasta intâmplare tristĂŁ, putem și noi ĂŽnvĂŁța ceva... evident cu ajutorul celorlalți colegi de forum.

Link to comment
Share on other sites

Dinu m, si eu ma indoiesc ca ar fi cuzinetii.

Dar daca tu insisti, poti sa spui mai exact care cuzineti anume!?

 

Din cunostintele mele limitate, stiu ca, cuzinetii sunt montati pe arborele cotit/vibrochen.. mai sunt altii in alta parte care sa fie afectati de turatia mare!?

 

Ce nu inteleg e cum de a foat afectat motorul!?

Lci93, banuiesc ca le-ai povestit mecanicilor care au demontat motorul ce ai facut/patit.

Ei ce au zis? Care e cauza dupa ei?

 

Dorubimotorul, am crezut ca eu sunt ironic, dar, nu e bine sa ne spui ce nu este bine in poza 2, ca sa te credem pe deplin!?

 

Desigur ca le-am povestit.Ipoteza lor este ca distributia a fost rupta la acest motor, a fost reparata si revanduta masina. Am o poza in care capacul de la distributie este pur si simplu lovit si indoit. O sa o atasaez aici.Masina am achizitionat-o in urma cu 2 luni. Am redeschis si un topic, in urma cu 1 luna cu un sunet metalic, care credeam eu ca venea din zona distributiei. Am comparat masina si cu alte e92 cu acelasi motor si era mai zgomotoasa. Las aici video cu filmarile incarcate de mine pe youtube.

 

 

 

Ultima poza este cu o bucata de metal scoasa din admisie.A fost scoasa fix din acel orificiu cu acea tija metalica.

post-98233-0-08043200-1585073370_thumb.jpeg

post-98233-0-31245600-1585073381_thumb.jpeg

post-98233-0-79599500-1585073401_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

@dinu_m este intr-adevĂŁr un cumul de factori si toti au la bazĂŁ intretinerea, plecand de la recomandarile absolut cretine ale producatorilor de aschimba uleiul la 30.000 km, pana la calitatea uleiului, a filtrelor (aer , ulei, combustibil) a combustibilului in sine.

 

incidentul cu treapta gresita a fost doar picatura care a umplut paharul , cĂŁ bubuiau cuzinetii peste 10k, 20k sau 50k este alta discutie , dar in starea in care arata uleiul ala bubuiau oricum.

 

privind partea buna a problemei bine ca erai aproape de casa si nu la dracu in praznic.

 

Din punctul meu de vedere uleiul si filtrele ar trebui schimbate la maxim 10.000 km . Si mai putin dacĂŁ se merge turat, drumuri scurte etc.

Uleiul se schimba pe jos, pe la busonul de scurgere (nu tras pe la jojĂŁ cu pompa). Mecanicul ar trebui sa arunce o privire la cum arata uleiul ce reziduuri sunt etc. Filtre de calitate, momentan eu folosesc mahle/ knecht, pana acum cativa ani am folosit mann dar au trecut și ĂŁia productia in china .

 

Am uitat: daca se schimba motorul , neaparat trebuie curatate canalele de ungere catre turbo, ca șpanul ala a ajuns si acolo ...

 

Abia astept sa ma duc maine la service sa va arat poza cu factura de 2000 lei cu revizia de acum 3 saptamani cu absolut toatefiltrele, ulei discuri de frana, oringuri termoflot si altele, tot la acelasi service. Uleiul nu avea mai mult de 300-400 km. Masina de cand am luat-o am mers 800 km. Este exclus din start uleiul vechi sau filtrele imbacsite. maine o sa atasez si i poza. Sau chiar din seara aceasta daca gasesc vreo poza prin telefon.

Link to comment
Share on other sites

ar trebui redenumit topicul in ”dinamica distrugerii unui motor n47. premise.execuție.concluzii” :) asta dacĂŁ-mi permite inițiatorul puțin haz de necaz.

 

eu cred cĂŁ efectele vazute in poze au avut mai multe cauze: 1 . ungere insuficientĂŁ datoritĂŁ colmatĂŁrii partiale a circuituli de ungere (sorb, filtru, canale) din cauza piliturii de aluminiu, preexistentĂŁ in baie datoritĂŁ unor probleme anterioare 2. incidentul cu treapta de vitezĂŁ acel ”mechanical over rev” care a pus presiune imensĂŁ pe cuzineti, s-a rupt pelicula de ulei , s-a frecat metal pe metal, au rezultat bucatile de cuzinet (bucati mari de metal similare cu poza colegului dinu_n de mai sus ). 3 s-a mers asa, bucatile mari de cuzinet au colmatat și mia mult sorbul, ceea ce a condus la o ungere si mai proastĂŁ, si care a dus probabil la distrugerea si celorlalti cuzineti.

 

dacĂŁ ar fi sĂŁ ghicesc probabil cĂŁ primul a cedat cel care este cel mai departe de pompa de ulei si la care uleiul a ajuns cel mai greu și deja deteriorat.

 

Te rog sĂŁ ne spui ce ulei ai folosit și ce filtru. DacĂŁ este posibil sĂŁ iei filtrul si sa il diseci sĂŁ vedem ce este ĂŽnauntru. La nievelul de șpan existent un filtru probabil s-ar colmata imediat si uleiul ar merge nefitrat (prin supapa de bypass )

 

Acum dacĂŁ te hotarasti la un motor sh, inainte sa il urci ar fi bine sa ii examinezi baia de ulei ca si la acesta, sa nu cumva sa ai surprize, daca exista pilitura sa o cureți, sa verifici distributia, surci totul sus curat, si dupa 1 luna schimbat uleiul si verificat ce curge ... pilitura, jeg...2 piulite etc

 

 

Motorul deja a fost cumparat astazi. Am fost azi dupa el. Ma gandeam ca acum cu restrictiile acestea nu mai am posibilitatea sa alerg dupa piese.Motorul provine dupa un seria 1 e87 si a avut cutie automata. cei de la service si cei de la firma de dezmembrari mi-au zis ca nu este nici-o problema daca provine dupa automata, a mea fiind manuala. trebuie sa mai fac rost de un rulment de presiune , pentru ca din ce mi-a zis si mi-a aratat mecanicul ar avea ceva joc acel inel de cauciuc de deasupra. o sa las un video, pe youtube cu el( nu stiu cat este de elocvent pentru ca nu am stiut cum sa il misc sa ii arat jocul). Si alta problema ar mai fi cu galeria de admisie, care spun ei ar fi anulate acele swirl flaps, avand un surub bagat in capatul admisiei. Ei imi sugerea sa schimb toate aceste piese, adica sa iau rulment, placa si disc noi(cu toate ca cele care sunt pe masina sunt in stare foarte buna si cele noi costa 1000 lei), pentru ca nu gaseste rulmentul separat, si admisia sa o caut la dezmebrari(1000 lei). Eu le-am sugerat sa anulez acele flpas-uri cu un chit de anulare si sa caut un rulment din dezmebrari.Ar mai fi si fulia care este destul de imbatranita si mi-a bagat-o la piese noi de schimb. Totusi, sunt niste costuri suplimentare destul de mari si acum si cu motorul in punga , ma cam strang.In total va zic sincer din calculele estimate de ei cu distributie noua ma costa in jur de 15.000 lei.

 

post-98233-0-64462300-1585075131_thumb.jpeg

post-98233-0-46712000-1585075149_thumb.jpeg

post-98233-0-66041800-1585075160_thumb.jpeg

post-98233-0-64614900-1585075247_thumb.jpeg

Edited by Lci93
Link to comment
Share on other sites

Imi asum tot ceea ce s-a intamplat.Nu regret ca am cumparat masina, cel putin pentru optiuni si modul in care arata( o sa va las si poze cu ea), pentru ca mi-am dorit-o dintodeauna. Insa acesti bani care acum vor fi cheltuiti pe reparatii, erau pusi deoparte pentru diferite modificari estetice( pachet m, suspensii, colantare si multe altele).Nu m-am plans, nu dau vina pe cel care mi-a vandut-o si nici atat pe producator. Reviziile cum am spus si mai devreme au fost facute acum 300 km adica 3 saptamani, asadar nu am luat masina doar sa ii dau cheie si sa alerg cu ea.Azi am cumparat si motorul pentru ca nu imi place sa aman, pur si simplu ma simteam stresat cu gandul ca sta de 1 saptamana in service..Sper doar ca dupa aceasta reparatie sa ma pot bucura cum trebuie de ea.Va multumesc pentru sfaturile date si o sa revin pe parcurs cu noi detalii in legatura cu montajul motorului sh.
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Fara doar si poate nu e vina ta, nu ai ce sa iti asumi, tu ai facut un lucru normal, ai schimbat consumabilele si ai mers cu ea. Proprietarii anteriori au tras de masina si cand au simtit ca finalul e aproape au dat-o mai departe ...

 

Eu am tot avut benzinare , tocmai pentru ca mi-am asumat un consum mai mare decat sa am turbo, injectie directa, si distributii prin spate. Chiar a fost un factor important sa nu aibe distributia in spate. de exemplu si audi s-a tampit si apus lanturile in spate la motoarele pe benzina v6 ... that was a no go

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Din pacate revin cu vesti proste :no: . Cei de la service au refuzat sa imi monteze motoru adus de mine de la firma de dezmembrari pe motiv ca este foarte multa mizerie amestecata cu apa in gaurile de la injectoare.La fel era si in gaurile acelea de la admisie, si au spus ca exista posibilitate sa fie mizerie in capul pistonului nu merita sa riscam montarea acestuia si nici garantie nu pot sa imi ofere. Patronul firmei de dezmembrari a fost destul de ok si mi-a returnat banii inapoi. :( .Asadar, astept din nou pana gasesc un alt motor.Sper sa gasesc unul functional direct pe masina, sa nu mai existe dubii. :angry2:

 

Daca puteti sa ma ajutati?! Exista diferente la motorul de N47D20A intre 320d si 318d? Si aici nu ma refer la anexe.Doar la bloc si chiulasa.Mi-ar fi mai usor sa caut unul de 318, cu conditia ca in urma montariianexelor sa am tot 177 de cai si nu 143.

Edited by Lci93
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De preferat ar fi sa gasesti un motor nedemontat pe care sa il poti auzi,verifica cum merge.Vezi ca mai pusese userul Win 60 un motor de 118 pe un seria 5.

 

Ii stiu si lui in mare povestea cu distributia rupta.El din cate stiu a refacut in prima faza motorul si dupa a cumparat altul din dezmembrari.Nu mai stiu exact, dar o sa recitesc topicurile.Sper sa gasesc cat mai repede motor ca nu imi place deloc sa fiu in situatia aceasta. <_<

Edited by Lci93
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.