Jump to content

Perne aer F11 lĂŁsate pe “zero”


maruwt129same

Recommended Posts

Salut, incep sa apara primele probleme la al meu F11. Am mers sa iau mașina de la garaj unde stĂŁtea de vreo sĂŁptĂŁmâna, totul pĂŁrea ok, am pornit motorul, apoi am constatat ca sa lĂŁsat pe spate jos de tot. Au apĂŁrut erori in bord, “chassis. Drive moderately”. Compresorul nu se aude a porni. Dar de ce a ieșit tot aerul din perne dupĂŁ pornirea motorului?

Aveți vreo idee ce problema ar fi?

P.s. Am sa merg la tester dar acum nu as mai pleca prin service-uri.

 

Mulțumesc

Link to comment
Share on other sites

Verifica pe rand daca are sigurante (sa nu fie arse), releul daca functioneaza, apoi dai jos capacele de protectie si vezi daca functioneaza la pornirea motorului. Ai o supapa ce iti regleaza presiunea in perne, dupa umflarea lor, descarca putin pentru a regla exact inaltimea masinii, sa nu fie aia defecta, mai ales daca s-au lasat ambele perne - o gasesti pe ebay la pret decent (daca s-a lasat doar o perna, probabil are un por si trebuie inlocuita). Daca compresorul nu mai merge, eu l-as da jos sa il curat si sa ii verific partea de uscarea aer, deoarece am vazut clipuri pe youtube cu unele care dupa curatare au pornit!

Mult succes si posteaza daca rezolvi problema!

 

LE: eu nu as merge cu masina cu pernele lasate, risti sa le deteriorezi si nu sunt prea ieftine (900 ron / buc de la Arnot)

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

masina sta parcata, nu mai merg cu ea.

foarte curios cum se ajunge la asa "dauna" din nimic.

 

Salut,

Verifica siguranta compresorului, probabil e arsa, trebuie sa fie de 40 amperi, daca e arsa, cel mai bine e sa il dai jos si sa l desfaci, probabil partea de uscare e plina de apa si nu mai trece aerul, e ca la aspirator cand blochezi teava cu mana. Exista tutoriale pe youtube, desfaci, usuci granulele in microunde si dupa ce pui totul la loc ar trebui sa mearga.

 

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

daca ai gasit-o lasata e clar ca pierde aer pe la perne, compresorul probabil nu porneste pentru ca sistemul ii da implauzibilitate si pentru a-l proteja nu porneste. Fa un scan mai intai si vezi ce eroare ai stocata. Dar cu siguranta pernele pierd aer daca e lasata. A mea o lasam cu saptamanile in garaj si nu o gaseam coborata. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Salut, mulțumesc pentru rĂŁspunsuri. Mașina era ok, in garaj ĂŽnainte de a o porni era in poziție normala. Am pornit motorul, dupĂŁ un minut mi-a apĂŁrut eroarea in bord și când mam dat jos am constatat ca se lĂŁsase pe spate de tot. Trebuie sa le iau pe rând, siguranțe și apoi compresorul. Siguranțele sunt in portbagaj pe perete dreapta?
Link to comment
Share on other sites

Salut, mulțumesc pentru rĂŁspunsuri. Mașina era ok, in garaj ĂŽnainte de a o porni era in poziție normala. Am pornit motorul, dupĂŁ un minut mi-a apĂŁrut eroarea in bord și când mam dat jos am constatat ca se lĂŁsase pe spate de tot. Trebuie sa le iau pe rând, siguranțe și apoi compresorul. Siguranțele sunt in portbagaj pe perete dreapta?

 

Da, acolo ar trebui sa fie.

Link to comment
Share on other sites

Am scos siguranțele, totul pare ok. Subit a pornit compresorul. Merge un minut apoi se oprește. Dar mașina tot nu se ridica. Compresorul pornește din când in când, am scos-o la o tura și nimic. Alte idei? Mulțumesc

Ti-am lasat mesaj cu tot ce ai de verificat! Daca tu crezi ca scoaterea si bagarea inapoi a sigurantei inseamna sa repari, te inseli! Pana nu pui mana la treaba si demontezi / testezi / montezi tot ce ti-am enumerat (probleme explicate amanuntit in diverse clipuri pe youtube) nu vei rezolva nimic. Mai bine dute la un mecanic bun si plateste serviciul! Nu iti permiti, schimba masina! Mult succes, dar am impresia ca nu vei gasi acu in carul cu fan!

  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Ideea este ca o țin in garaj, iar in momentul de fatza nu ies afara, deci nu merg nici la service/mecanic. Mai am și un F25 deci am mașina de baza. In fine...

Am citit toate mesajele, pe YouTube am gĂŁsit destule filmulețe cu demontatul și altele. Cred ca este acel Vent Valve care a rĂŁmas blocat pe OPEN. UrmĂŁtorul pas e sa ĂŽl dau jos, ori eu ori la mecanic..

p.s. Ămi permit mașina dar problema acum este acest virus 😡

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am ridicat-o...

DesfĂŁcut compresor in bucĂŁți, uscat granulele care erau umede, curĂŁțat de rugina solenoid valve, am pus totul la loc și a mers. Sa ridicat in poziția inițialĂŁ. Easy job as putea spune acum. Am sa comand și o supapa noua deoarece nu cred ca cea veche va rezista mult pana nu va face figuri.

Mulțumesc colegi pentru ajutor!

  • Like 8
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am ridicat-o...

DesfĂŁcut compresor in bucĂŁți, uscat granulele care erau umede, curĂŁțat de rugina solenoid valve, am pus totul la loc și a mers. Sa ridicat in poziția inițialĂŁ. Easy job as putea spune acum. Am sa comand și o supapa noua deoarece nu cred ca cea veche va rezista mult pana nu va face figuri.

Mulțumesc colegi pentru ajutor!

Salut! DupĂŁ ce ai conectat furtunasele de la perne la compresor ai "calibrat" cumva pernele? Ăntreb pentru un prieten care m-a rugat sĂŁ i le calibrez cu Ista,eu nefiind ĂŽn mĂŁsura sĂŁ ĂŽi dau un rĂŁspuns( dacĂŁ se calibreazĂŁ sau nu) cĂŁ nu am F11 am F31, care nu are perne de aer! Mersi!!

Link to comment
Share on other sites

Salut! DupĂŁ ce ai conectat furtunasele de la perne la compresor ai "calibrat" cumva pernele? Ăntreb pentru un prieten care m-a rugat sĂŁ i le calibrez cu Ista,eu nefiind ĂŽn mĂŁsura sĂŁ ĂŽi dau un rĂŁspuns( dacĂŁ se calibreazĂŁ sau nu) cĂŁ nu am F11 am F31, care nu are perne de aer! Mersi!!

Se pot calibra din ISTA, gasesti clip pe youtube cum sa procedezi. Nu este necesar sa le calibrezi, daca ai lucrat cu masina suspedata si o lasi progresiv, in timp ce compresorul isi face treaba!

Link to comment
Share on other sites

Se pot calibra din ISTA, gasesti clip pe youtube cum sa procedezi. Nu este necesar sa le calibrezi, daca ai lucrat cu masina suspedata si o lasi progresiv, in timp ce compresorul isi face treaba!

Am ĂŽnțeles! Sa vedem acuma ce facem si cum! AdicĂŁ dacĂŁ mașina sta bine cum e acuma o las asa. Mersi de sfat.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu tot felul de probleme cu suspensia și ma dor ficații deja. Masina se lasĂŁ pe partea dreapta, dupĂŁ cRe sa lĂŁsat de tot. Am schimbat senzor dreapta de ĂŽnĂŁlțime și am trimis compresorul la reparat și totul a fost ok pentru 2 luni. Ma trezesc la un moment dat ca pe dreapta eram la cer de sus ca un tractor. Primesc sfaturi sa pun senzor original, azi și fĂŁcut. Ma big sub masina și constat ca bascula de la senzor era neprinsa cu piulițĂŁ, pur și simplu atârna ( se pare ca mecanicul lu peste a pus piulițĂŁ fĂŁrĂŁ frâna și aceata a cĂŁzut). Pun ambii senzori de ĂŽnĂŁlțime noi, originali și masina se ĂŽnaltĂŁ pe amblele pĂŁrți ca un tractor. Ma duc la calibrat , calabrez, dau o tura și masina este din nou sus la cer. Repet procedura , dau o tura și este iar la cer, urmând sa fiu consiliat sa schimb blocul de valve. Azi pun bloc de valve nou , original și masina este la fel la cer. Pe tester ĂŽmi da valva selonoid cod 480DB0. Ce sĂŁ-i mai fac. Precizez ca la fiecare deschidere de usa ĂŽnainte sa pornesc masina , pleacĂŁ compresorul și in loc sa scoatĂŁ el pare ca tot baga. Am dat jos releul din portbagaj sa nu mai porneascĂŁ compresorul, deoarece nu știu care este siguranța. Are cineva schema de siguranțe ? Masina f11 af 2014, la mine din 2016. As fi zis ca are in locul acela din torpedo hârtia cu siguranțele dar neh. Ați mai ĂŽntâlnit problema asta? Merci
Link to comment
Share on other sites

Am si eu tot felul de probleme cu suspensia și ma dor ficații deja. Masina se lasĂŁ pe partea dreapta, dupĂŁ cRe sa lĂŁsat de tot. Am schimbat senzor dreapta de ĂŽnĂŁlțime și am trimis compresorul la reparat și totul a fost ok pentru 2 luni. Ma trezesc la un moment dat ca pe dreapta eram la cer de sus ca un tractor. Primesc sfaturi sa pun senzor original, azi și fĂŁcut. Ma big sub masina și constat ca bascula de la senzor era neprinsa cu piulițĂŁ, pur și simplu atârna ( se pare ca mecanicul lu peste a pus piulițĂŁ fĂŁrĂŁ frâna și aceata a cĂŁzut). Pun ambii senzori de ĂŽnĂŁlțime noi, originali și masina se ĂŽnaltĂŁ pe amblele pĂŁrți ca un tractor. Ma duc la calibrat , calabrez, dau o tura și masina este din nou sus la cer. Repet procedura , dau o tura și este iar la cer, urmând sa fiu consiliat sa schimb blocul de valve. Azi pun bloc de valve nou , original și masina este la fel la cer. Pe tester ĂŽmi da valva selonoid cod 480DB0. Ce sĂŁ-i mai fac. Precizez ca la fiecare deschidere de usa ĂŽnainte sa pornesc masina , pleacĂŁ compresorul și in loc sa scoatĂŁ el pare ca tot baga. Am dat jos releul din portbagaj sa nu mai porneascĂŁ compresorul, deoarece nu știu care este siguranța. Are cineva schema de siguranțe ? Masina f11 af 2014, la mine din 2016. As fi zis ca are in locul acela din torpedo hârtia cu siguranțele dar neh. Ați mai ĂŽntâlnit problema asta? Merci

 

Salut,

 

Cu ce ai facut calibrarea si diagnoza?

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Cu ce ai facut calibrarea si diagnoza?

Calibrarea și diagnoza mi-a fĂŁcut-o un bĂŁiat la deca cu ista cred. Mașina a coborât inițial de tot dupĂŁ care s-a ridicat pana la nivelul corect. Am plecat o tura cu ea și ĂŽncet, ĂŽncet s-a ridicat iar. Azi am fĂŁcut eu test cu Carly și ĂŽmi da valva solenoid

Link to comment
Share on other sites

Calibrarea și diagnoza mi-a fĂŁcut-o un bĂŁiat la deca cu ista cred. Mașina a coborât inițial de tot dupĂŁ care s-a ridicat pana la nivelul corect. Am plecat o tura cu ea și ĂŽncet, ĂŽncet s-a ridicat iar. Azi am fĂŁcut eu test cu Carly și ĂŽmi da valva solenoid

 

Carly e o porcarie din punctul meu de vedere, am incercat si eu si aveam tot felul de erori, la fiecare stergere apareau altele, nimic pe Ista.

Fa o diagnoza cu Ista sa vezi daca da ceva.

Link to comment
Share on other sites

Nu ĂŽmi vine sa cred unde sunt siguranțele din portbagaj la F11! 🙈 Ce fain sunt ascunse ca te uiți la ele și nu le vezi. Marți trimit iar compresorul la reparat, valva solenoid am vĂŁzut pe YouTube un tip care explica cum lucreazĂŁ și cred ca nu mai deschide, rĂŁmâne ĂŽnchisĂŁ, zice un alt specialist ( dentiștii ĂŁștia așa ziși mecanicii ). Mâine ĂŽmi aduce un distribuitor de piese , releul de la compresor sa verific, poate fi și el , sa dea comenzi aiurea. Revin
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut prieteni,

Doresc sa adaug si eu din experienta si problemele intampinate cu suspensia si pernele de aer. Detin un 520 F11 2012. Am observant ca uneori puntea spate se lasa jos, partea dreapta complet iar stanga partial. Asta se intampla aleatoriu – poate dupa 30 min de stationare, poate doar dupa 2 zile de stationare, niciodata acelasi fenomen (am vorbit cu un alt posesor si era la fel si lui). Recent am schimbat la set cele 2 perne de aer si problema este rezolvata, nu se mai lasa jos puntea spate.

Insa, vreau sa va descriu ce am observant inainte si dupa inlocuire perne, respectiv ce masuratori am luat. Am masurat garda la sol la toate cele 4 roti ale masinii, si spre surprinderea mea am obtinut aceleasi valori dupa schimbare cat era inainte ==> pernele noi nu au ridicat spatele mai sus, lucru care poate e bine...!?

 

Cum am masurat:

Punctul zero a fost asfaltul si am urcat in sus intr-o linie cu centrul rotii (paralel cu capacul de roata bmw) pana am atins aripa masinii. Asta am facut la toate cele 4 roti.

Valorile inregistrate:

Fata stanga: 72.5 cm

Fata dreapta: 72.0 cm

Spate stanga: 70.3 cm

Spate dreapta: 69.7 cm

 

Rotile sunt 225/55/R17

 

Diferenta de 0.5 cm nu ma ingrijoreaza deoarece poate fi influentata de mai multi factori: suprafata plana unde am masurat, un pic de inclinatie al drumului deja schimba datele; rezervorul de motorina la fel (stim ca avem cate un rezervor pe fiecare parte si motorul consuma prima data motorina din rezervorul din stanga). ce ma ingrijoreaza este diferenta dintre punte spate si punte fata.

 

Problema:

Puntea fata este mai ridicata decat puntea spate – asta arata valorile masurate si este vizibil si cu ochiul. Acuma nu stiu daca este normal sa fie asa? Nu stiu nici care ar trebui sa fie garda la sol al masinii…? Faptul ca am roti R17 face ca sa fie mai vizibila diferenta, am analizat o alta masina identica care avea rotile R19 si perne recent schimbate – are aceasi tendinta ca puntea fata sa fie un pic mai ridicata, dar nu e atat de vizibil din cauza rotilor mari….?

 

Ce sfaturi imi dati? Care este parerea voastra aici?

 

Schimbul de perne nu l-am efectuat la reprezentanta, dar am facut atata sa intreb la reprezentanta bmw ca in cazul in care se schimba pernele de aer se face si o echilibrare/setare noua a inaltimii masinii ==> raspunsul a fost ca nu, se schimba si masina e gata de plecare…

 

Va multumesc si astept sa dezbatem subiectul impreuna!

Am postat si in acest articol, dar nu e nimeni activ... My link

Link to comment
Share on other sites

Salut prieteni,

Doresc sa adaug si eu din experienta si problemele intampinate cu suspensia si pernele de aer. Detin un 520 F11 2012. Am observant ca uneori puntea spate se lasa jos, partea dreapta complet iar stanga partial. Asta se intampla aleatoriu – poate dupa 30 min de stationare, poate doar dupa 2 zile de stationare, niciodata acelasi fenomen (am vorbit cu un alt posesor si era la fel si lui). Recent am schimbat la set cele 2 perne de aer si problema este rezolvata, nu se mai lasa jos puntea spate.

Insa, vreau sa va descriu ce am observant inainte si dupa inlocuire perne, respectiv ce masuratori am luat. Am masurat garda la sol la toate cele 4 roti ale masinii, si spre surprinderea mea am obtinut aceleasi valori dupa schimbare cat era inainte ==> pernele noi nu au ridicat spatele mai sus, lucru care poate e bine...!?

 

Cum am masurat:

Punctul zero a fost asfaltul si am urcat in sus intr-o linie cu centrul rotii (paralel cu capacul de roata bmw) pana am atins aripa masinii. Asta am facut la toate cele 4 roti.

Valorile inregistrate:

Fata stanga: 72.5 cm

Fata dreapta: 72.0 cm

Spate stanga: 70.3 cm

Spate dreapta: 69.7 cm

 

Rotile sunt 225/55/R17

 

Diferenta de 0.5 cm nu ma ingrijoreaza deoarece poate fi influentata de mai multi factori: suprafata plana unde am masurat, un pic de inclinatie al drumului deja schimba datele; rezervorul de motorina la fel (stim ca avem cate un rezervor pe fiecare parte si motorul consuma prima data motorina din rezervorul din stanga). ce ma ingrijoreaza este diferenta dintre punte spate si punte fata.

 

Problema:

Puntea fata este mai ridicata decat puntea spate – asta arata valorile masurate si este vizibil si cu ochiul. Acuma nu stiu daca este normal sa fie asa? Nu stiu nici care ar trebui sa fie garda la sol al masinii…? Faptul ca am roti R17 face ca sa fie mai vizibila diferenta, am analizat o alta masina identica care avea rotile R19 si perne recent schimbate – are aceasi tendinta ca puntea fata sa fie un pic mai ridicata, dar nu e atat de vizibil din cauza rotilor mari….?

 

Ce sfaturi imi dati? Care este parerea voastra aici?

 

Schimbul de perne nu l-am efectuat la reprezentanta, dar am facut atata sa intreb la reprezentanta bmw ca in cazul in care se schimba pernele de aer se face si o echilibrare/setare noua a inaltimii masinii ==> raspunsul a fost ca nu, se schimba si masina e gata de plecare…

 

Va multumesc si astept sa dezbatem subiectul impreuna!

Am postat si in acest articol, dar nu e nimeni activ... My link

 

Salut, pernele sunt originale sau aftermarket? Chiar ieri am facut procedura de echilibrare la F11 pe care ĂŽl detin. Se masoara de la buza de jos a jantei pana la aripa, depinde de marimea jantei in inch, esti interogat pe rand de masuratoarea de la fiecare roata, apoi masuratorile tale sunt stocate in calculator. Trebuie sa lasi masina sa intre in repaus, apoi, la pornire ea va face reglajele la inaltimea corecta pe care o are stocata in calculator. La jante de 18 inaltimea pe spate trebuie sa fie 630mm.

 

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

Salut, pernele sunt originale sau aftermarket? Chiar ieri am facut procedura de echilibrare la F11 pe care ĂŽl detin. Se masoara de la buza de jos a jantei pana la aripa, depinde de marimea jantei in inch, esti interogat pe rand de masuratoarea de la fiecare roata, apoi masuratorile tale sunt stocate in calculator. Trebuie sa lasi masina sa intre in repaus, apoi, la pornire ea va face reglajele la inaltimea corecta pe care o are stocata in calculator. La jante de 18 inaltimea pe spate trebuie sa fie 630mm.

 

Bafta.

Salut Ali, pernere sunt aftermarket dar nu ar trebui sa fie problema cu ele, e ceva ce service-ul a mai folosit si sunt ok.

Merci pentru recomandare, am sa efectuez o calibrare si eu sa vad daca se schimba ceva. poti sa-mi spui cum iti sta tie masina dupa calibrare? ai aceasi inaltime fata/spate?

 

O zi faina!

Link to comment
Share on other sites

Salut Ali, pernere sunt aftermarket dar nu ar trebui sa fie problema cu ele, e ceva ce service-ul a mai folosit si sunt ok.

Merci pentru recomandare, am sa efectuez o calibrare si eu sa vad daca se schimba ceva. poti sa-mi spui cum iti sta tie masina dupa calibrare? ai aceasi inaltime fata/spate?

 

O zi faina!

 

 

Salut, fata 645, spate 630, pentru putin🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.