Jump to content

Temperatura ulei e90


Rml001M47Fan

Recommended Posts

84-85-90 grade in meniu scret la E90 e temperatura normala.

 

74, nu este normala.

Alte temperaturi nu am vazut de cand am masina, de peste 8 ani.

 

Se refera la temp ulei nu temp lichid racire, cred ca ai inteles gresit. Cand apa are 90 de grade si s-a mers cu masina ceva timp atunci uleiul are peste 100-110 de grade insa pana sa ajunga apa la 80-90 de grade intotdeauna uleiul este mai rece. De ex cand apa e la la 70 grade uleiul are in jur 45-50 asta ca sa intelegi mai bine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Se refera la temp ulei nu temp lichid racire, cred ca ai inteles gresit. Cand apa are 90 de grade si s-a mers cu masina ceva timp atunci uleiul are peste 100-110 de grade insa pana sa ajunga apa la 80-90 de grade intotdeauna uleiul este mai rece. De ex cand apa e la la 70 grade uleiul are in jur 45-50 asta ca sa intelegi mai bine.

 

NU SE REFERA LA NIMIC; el intreaba. Iar masina are senzori de temperatura; bagati in chiulasa sau in uleiul din baie, ori altundeva in ulei.. si de acolo citeste temperatura AFISAND-O pe afisajul corespunzator: simbol de ulei sau pe simbol de apa!

La E90 e in meniul ascuns, iar acela e simbol de apa.

 

 

Interesant ce spui. Adica te contrazici singur. Ii spui lui Credo ca greseste la afirmatia lui:

"Temperatura uleiului este mai mare decât a lichidului de răcire cu pana la 10*C ."

 

Apoi ma combati pe mine in ceea ce spun eu, care ma refer STRICT (doar) la temperatura apei.

 

Adica uleiul e mai rece pana la regim iar la regim se infierbanta de nebun..

Poti sa si arati unde si cum ai ajuns la concluzia din afirmatie?

 

Eu zic si raman la parerea mea ca uleiul va fi INTOTDEAUNA mai fierbinte decat antigelul!

 

De ce? Pentru ca el are alte propietati... mai ales cand e fierbinte..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

NU SE REFERA LA NIMIC; el intreaba. Iar masina are senzori de temperatura; bagati in chiulasa sau in uleiul din baie, ori altundeva in ulei.. si de acolo citeste temperatura AFISAND-O pe afisajul corespunzator: simbol de ulei sau pe simbol de apa!

La E90 e in meniul ascuns, iar acela e simbol de apa.

 

 

Interesant ce spui. Adica te contrazici singur. Ii spui lui Credo ca greseste la afirmatia lui:

"Temperatura uleiului este mai mare decât a lichidului de rãcire cu pana la 10*C ."

 

Apoi ma combati pe mine in ceea ce spun eu, care ma refer STRICT (doar) la temperatura apei.

 

Adica uleiul e mai rece pana la regim iar la regim se infierbanta de nebun..

Poti sa si arati unde si cum ai ajuns la concluzia din afirmatie?

 

Eu zic si raman la parerea mea ca uleiul va fi INTOTDEAUNA mai fierbinte decat antigelul!

 

De ce? Pentru ca el are alte propietati... mai ales cand e fierbinte..

 

 

"Apoi ma combati pe mine in ceea ce spun eu, care ma refer STRICT (doar) la temperatura apei."

 

Cand tot topicul este despre temperatura uleiului si tu vii si vorbesti despre temperatura apei fara sa specifici acest lucru atunci toata lumea o sa inteleaga ca te referi la temp uleiului, ca despre asta se si vorbeste aici.

 

Eu nu m-am contrazis deloc, am spus ca temperatura uleiului este mai scazuta decat temperatura apei pana in clipa in care motorul ajunge la regim, de la regim "in sus" ca sa-i zic asa, uleiul devine mai fierbinte decat apa.

 

Cumpara si citeste Engineering Fundamentals of the Internal Combustion Engine si uite-te la schite-le de acolo daca vrei intradevar sa vezi sursa din care vorbesc. La bascalie esti primul din cate vad.

 

Uleiul se incalzeste de 2 ori mai greu decat antigelul, asta am invatat-o inca din primul an de facultate, stiu ca nu o sa-ti vina sa crezi dar da asa este (daca pui mana pe niste carti de mecanica auto o sa-ti vina mai usor sa crezi, ba chiar o sa te convingi singur)

 

Iar pentru ca sunt sigur ca nu o sa te complici sa citesti acea carte sau altele, o sa te ajut eu cu o schita facuta de ingineri (asa ca tine):

Ma refer strict la temperaturile din camera de ardere.

Bujie 600 grade

Supapa de admisie 250 grade

Supapa evacuare 650 grade

Gaze de evacuare 450 grade

Aer admisie 60 grade (motor aspirat) 35-40 (turbo)

Suprafata piston 300 grade

Segmenti 220 grade

Camasa 190 grade

Antigel 105 grade

Ulei 70 grade (cand coboara in baie) pentru ca uleiul mai are si rol de racire pe langa cel de ungere si curatare, uleiul poate ajunge si la 120 grade

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

"Apoi ma combati pe mine in ceea ce spun eu, care ma refer STRICT (doar) la temperatura apei."

 

Cand tot topicul este despre temperatura uleiului si tu vii si vorbesti despre temperatura apei fara sa specifici acest lucru atunci toata lumea o sa inteleaga ca te referi la temp uleiului, ca despre asta se si vorbeste aici.

 

Eu nu m-am contrazis deloc, am spus ca temperatura uleiului este mai scazuta decat temperatura apei pana in clipa in care motorul ajunge la regim, de la regim "in sus" ca sa-i zic asa, uleiul devine mai fierbinte decat apa.

 

Cumpara si citeste Engineering Fundamentals of the Internal Combustion Engine si uite-te la schite-le de acolo daca vrei intradevar sa vezi sursa din care vorbesc. La bascalie esti primul din cate vad.

 

Uleiul se incalzeste de 2 ori mai greu decat antigelul, asta am invatat-o inca din primul an de facultate, stiu ca nu o sa-ti vina sa crezi dar da asa este (daca pui mana pe niste carti de mecanica auto o sa-ti vina mai usor sa crezi, ba chiar o sa te convingi singur)

 

Iar pentru ca sunt sigur ca nu o sa te complici sa citesti acea carte sau altele, o sa te ajut eu cu o schita facuta de ingineri (asa ca tine):

Ma refer strict la temperaturile din camera de ardere.

Bujie 600 grade

Supapa de admisie 250 grade

Supapa evacuare 650 grade

Gaze de evacuare 450 grade

Aer admisie 60 grade (motor aspirat) 35-40 (turbo)

Suprafata piston 300 grade

Segmenti 220 grade

Camasa 190 grade

Antigel 105 grade

Ulei 70 grade (cand coboara in baie) pentru ca uleiul mai are si rol de racire pe langa cel de ungere si curatare, uleiul poate ajunge si la 120 grade

Nu te obosi, tu nu stii ca ''ueiul are alte proprietati...mai ales cand e fierbinte''

 

Keep calm and stay focused :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Te inteleg cu cartea; mai deschid ai eu una cand am timp..

 

O sa te supar din nou, topicul este temperatura ulei (sau antigel) E90..

 

Daca OP-ul nu are/trebuie sa stie ce temperatura are uleiul iar masina ii spune doar temperatura antigelului, de ce vorbim despre temperatura uleiului!?

 

..eu nu m-am intrebat cat de repede se incalzeste uleiul fata de antigel.

Am zis ca va fi intotdeauna mai fierbinte, la regim, ok? Sau nici atunci? Colegul Creed a spus mai sus ca temperatura va fi mai mare cu 10 grade. Si eu sunt de accord cu el pentru ca am vazut ULEI la F30-diesel ajungand la 100 de grade dar NU am vazut ANTIGEL la E90-diesel la 100 de grade! (Intru des pe forum si stiu de ce se mira unii si NU se mira altii.)

Poti tu sa clarifici ce am constatat mai sus domnule inginer mecanic?

Multi ar intelege mai.mult datorita tie nu mie.

 

Te cred in tot ce spui, ca uleiul (si raceste) dar probabil mai intai unge..

 

Recunosc, nu sunt asa priceput ca tine, incerc doar sa ma mentin in topic.. cat pot.

Si nu uita sunt om si probabil imi scapa multe..

 

(..cum e cu temperatura motoruluila un E90?

Unde se vede, cine/unde o masoara si cat trebuie sa fie?)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

(..cum e cu temperatura motoruluila un E90?

Unde se vede, cine/unde o masoara si cat trebuie sa fie?)

 

Tot E90 am si eu iar in meniul secret scrie clar KTMP - MOM care inseamna KĂźhlmittel Temperatur im Moment adica Current Coolant temperature, mai pe romaneste temperatura lichidului de racire in acest moment

 

Lichidul de racire este antigelul deci clar nu se refera la ulei.

Temperatura uleiului la e90 nu am gasit-o nicaieri, nici in meniul secret si nici pe tester, nu am vazut-o niciodata si nici nu cred ca o poti vedea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zici ca a dat Covid-330D in voi asa va contrati.A venit si baiatul ala si la primul post vrea sa afle cat e apa la cazan dar a intrebat din viteza de ulei( ca nu are E90 un amarat de indicator de temperatura) si voi o dati in SF-uri de Star Wars sau Shaolin provoaca Ninja.Ia sa vedem ,care dintre voi vrea sa fie Ninja? Edited by dorubimotoru
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Zici ca a dat Covid-330D in voi asa va contrati.A venit si baiatul ala si la primul post vrea sa afle cat e apa la cazan dar a intrebat din viteza de ulei( ca nu are E90 un amarat de indicator de temperatura) si voi o dati in SF-uri de Star Wars sau Shaolin provoaca Ninja.Ia sa vedem ,care dintre voi vrea sa fie Ninja?

 

De la carantina ni se trage

Link to comment
Share on other sites

(Mi-a placut comentariu tau dorubimotoru; in sfasit unul echilibrat si amuzant :) )

 

Ca sa tragem o concluzie daca tot ne-am incins iar BMWlido a adus aminte un lucru stiut dar uitat, probabil au facut mai bine la F30 ca au pus in bord indicator de ulei pentru ca asa stii ca uleiul cand e la regim (probabil 90 de grade ca acolo sta acul cel mai mult cand e motorul la regim..) atunci poti sa tragi de diesel cum/cat vrei, chiar daca tii la motorul tau.

 

Pana acolo, la F30, fiecare dupa cum crede pe persoana fizica.

 

La E90, si cum a zis Viorel BR. :drinks:

 

Ps: la benzina nu ma pricep; :clover:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dragi tovarasi si pretini ( ca sa citez un clasic care a decedat cand eu eram ocupat cu putza in nisip)

 

Temperatura la apa nu "sta" niciodata la 90 de grade sau la 95 sau la 102.

 

Pentru cei norocosi care au indicator in bord , printre care si eu , ceea ce arata acesta nu este temperatura reala instantanee . Este cumva o medie . Iar cand se depaseste o anumita limita se va duce acul in sus .

 

Am ca exemplu o masina care teoretic trebuie sa functioneze la 90 grade .

 

Termostatul se deschide la 82 grade .

 

Comportamentul este ca apa urca incet pana la 8x grade, se deschide termostatul , temperatura coboara brusc deoarece intra toata apa rece din rafiator . ( In acest timp acul de temp nu se misca)

 

Apoi sa zicem ca am oprit la semafor , radiatorul este ineficient ca nu trece aer prin el, apa curge incet ca stam la relanti , apa incepe sa urce la 94 grade. ( Indicatorul din bord nu se misca in sus , ecu considera ca totul e ok )

 

Se fac 95 de grade , ecu ordona pirnirea ventilatoarelor creste un pic turatia , dupa 1 minut apa urca la 97 , ulterior scade la 92 .( Indicatorul tot nu se misca)

 

Plecam de la semafor , mergem constant cu 80 kmh , apa scade la 88 grade , ( indicatorul de bord nu se misca)

 

Iesim in afara localitatii mergem constant cu 120 h , 1700 rpm , load 25%, aerul de afara are 17 grade, temp motorului se duce in 85 de grade , termostatul incepe sa inchida ( indicatorul din bord nu se misca)

 

In final se stabilizeaza temperatura la 88 de grade.

 

Long story short , indicatoarele de bord nu arata variatiile de la 85 la 95 de grade. Probabil pentru a nu speria cobsumatorul obisnuit. Nu stiu la ce ma ajuta ca incepe sa urce acul cand deja sunt 105 grade , si daca s-a intamplatvceva cu sistemul de racire , in 30 s ajung la 120 grade si indicatorul e deja pe rosu... Dupa cateva minute motorul e bye bye

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu la ce ma ajuta ca incepe sa urce acul cand deja sunt 105 grade , si daca s-a intamplat ceva cu sistemul de racire , in 30 s ajung la 120 grade si indicatorul e deja pe rosu... Dupa cateva minute motorul e bye bye

Well, te ajuta, daca il ai pe ulei pentru ca uleiul fiind cel care unge motorul daca e la 90-100 e super ok. Avand si o intarziere termica pana ajunge la regim..

 

Antigelul, cum se imcalzeste si fluctueaza dupa cum cu pricepere ai explicat si tu, nu prea mai intereseaza si nu e asa util... dupa cum ai zis si tu, din nou, ca nu se merita, nu s-a meritat niciodata sa se puna ceva mai precis la nivel de temperatura motor... ca sa nu sperie soferii, sa isi puna intrebari, ca nu toti soferii sunt si priceputi la functinarea motorului..

 

Asadar, de final, de la 100 la 120 de grade e cale lunga.. trebuie sa se rupa cureaua de accesorii, sau sa crape pompa electrica de antigel.. ca sa apara asa ceva (sau sa-ti fie spart radiatorul si sa conduci ca bezmeticu', sa mergi fara antigel.. sau cu aer foarte mult in instalatie..) ca sa strabata acul rapid drumul de la 100 la 120 grade so sa crape/curbeze cel putin chiulasa...

 

 

In rest, sunt de accord cu mai tot ce ai scris. :drinks:

 

Stii cat mergi cu o Dacia fara antigel?

400-500m si e acul pe rosu.

Ce vremuri..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.