Jump to content

Aparatoare pietre radiator F30


mgi

Recommended Posts

Salut,

 

Sunt un pic ingrijorat de radiatorul cam expus de la F30, si intrucat masina e probabil sa vada multa autostrada in viitorul apropiat, si masina cealalta a fost sablata bine si a capatat doua parbrize in aceleasi conditii, m-am uitat la posibile solutii anti-piatra.

 

Din cate am vazut, sunt doua chestii care se pot face:

 

1. La facelift, incepand cu decembrie 2017 parca, au inceput sa monteze din fabrica o aparatoare. Arata cam asa (poza luata din discutia de aici: https://babybmw.net/forum/viewtopic.php?p=1403069#p1403069)

post-26959-0-94011000-1585557523_thumb.jpg

 

Codul de piesa e asta:

M B17.11.8.485.042 N/STOCK Rock Guard, dar daca inteleg bine trebuie inlocuiti si suportii de la radiator (care sunt cam complicat de dat jos). Adica se mai adauga:

M B17.11.9.487.032 N/STOCK Module moun[t]

M B17.11.9.487.033 N/STOCK Module moun[t]

 

Inteleg ca prin unele tari au fost niste useri care au primit si ceva discount de la bmw pentru operatiune. De exemplu la mine apare piesa respectiva in lista de componente luata dupa seria masinii, atat pe realoem cat si in aplicatia interna a bmw. Cu toate astea, piesa nu exista pe masina pentru ca a fost introdusa in fabricatie dupa ce masina a fost facuta.

 

sau:

 

2. Cealalta versiune ar fi un DIY de genul asta: (poze luate de aici: https://www.babybmw.net/viewtopic.php?p=1403898&sid=8c0ee7f80f0b765a0f4c0db0b7c4ac03#p1403898). Am inteles ca inclusiv la unele reprezentante pot fi convinsi sa monteze asa ceva.

post-26959-0-82494800-1585557861_thumb.jpgpost-26959-0-88936200-1585557867_thumb.jpgpost-26959-0-76035800-1585557872_thumb.jpg

 

 

Intrebarea este: a facut cineva vreuna dintre operatiuni? Pareri, sfaturi despre una si/sau cealalta?

Edited by mgi
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Sunt un pic ingrijorat de radiatorul cam expus de la F30, si intrucat masina e probabil sa vada multa autostrada in viitorul apropiat, si masina cealalta a fost sablata bine si a capatat doua parbrize in aceleasi conditii, m-am uitat la posibile solutii anti-piatra.

 

Din cate am vazut, sunt doua chestii care se pot face:

 

1. La facelift, incepand cu decembrie 2017 parca, au inceput sa monteze din fabrica o aparatoare. Arata cam asa (poza luata din discutia de aici: https://babybmw.net/forum/viewtopic.php?p=1403069#p1403069)

post-26959-0-94011000-1585557523_thumb.jpg

 

Codul de piesa e asta:

M B17.11.8.485.042 N/STOCK Rock Guard, dar daca inteleg bine trebuie inlocuiti si suportii de la radiator (care sunt cam complicat de dat jos). Adica se mai adauga:

M B17.11.9.487.032 N/STOCK Module moun[t]

M B17.11.9.487.033 N/STOCK Module moun[t]

 

Inteleg ca prin unele tari au fost niste useri care au primit si ceva discount de la bmw pentru operatiune. De exemplu la mine apare piesa respectiva in lista de componente luata dupa seria masinii, atat pe realoem cat si in aplicatia interna a bmw. Cu toate astea, piesa nu exista pe masina pentru ca a fost introdusa in fabricatie dupa ce masina a fost facuta.

 

sau:

 

2. Cealalta versiune ar fi un DIY de genul asta: (poze luate de aici: https://www.babybmw.net/viewtopic.php?p=1403898&sid=8c0ee7f80f0b765a0f4c0db0b7c4ac03#p1403898). Am inteles ca inclusiv la unele reprezentante pot fi convinsi sa monteze asa ceva.

post-26959-0-82494800-1585557861_thumb.jpgpost-26959-0-88936200-1585557867_thumb.jpgpost-26959-0-76035800-1585557872_thumb.jpg

 

 

Intrebarea este: a facut cineva vreuna dintre operatiuni? Pareri, sfaturi despre una si/sau cealalta?

Din cate vad in poza 2 pare o plasa simpla de aluminiu, asa ca iti recomand sa cumperi tu plasa si sa iti faci un singur lucrarea pentru ca nu pare ceva complicat si probabil ca scapi si cu un buget foarte mic(50 - 80 lei)

 

Trimis de pe al meu YAL-L21 folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Un bolovan, sigur nu. Dar pietrele pe care le iei in general sunt relativ mici. Si pe alea cred ca poate sa le opreasca, sau macar sa le incetineasca suficient cat sa nu gaureasca radiatorul. Ca ideea principala e sa nu ramai cu masina in drum, de fapt..
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Da, si eu ma gandesc ca de-aia au pus plasa aia la modelele urmatoare, ca au avut o sezatoare la fabrica si au citit impreuna povestea aia cu drobul de sare..

 

In afara de asta, daca vrei vii si iti arat ce urme are pe ea o masina care merge zilnic pe autostrada.

Edited by mgi
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Da, e o masina, dar daca exista o potentiala problema si o rezolvare pentru ea, ma intereseaza solutiile. Daca aveam diesel nu ma preocupa lucrul asta (dovada masina cealalta), dar radiatoarele la benzina sunt mai multe si intercooler-ul, care sta in fata, e mult mai subtire.

 

Astea fiind spuse, apreciez considerentele metafizice despre rolul masinii in familie la fel ca oricare alt cetatean. La fel si cu exagerarile absurde care ajuta atat de mult in conversatie. Dar as prefera totusi niste raspunsuri de la persoane care s-au lovit de problema.

 

Din cate vad in poza 2 pare o plasa simpla de aluminiu, asa ca iti recomand sa cumperi tu plasa si sa iti faci un singur lucrarea pentru ca nu pare ceva complicat si probabil ca scapi si cu un buget foarte mic(50 - 80 lei)

 

 

Da, sigur ies mai ieftin cu plasa, dar trebuie sa vad daca un DIY imi afecteaza cumva garantia..

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da, e o masina, dar daca exista o potentiala problema si o rezolvare pentru ea, ma intereseaza solutiile. Daca aveam diesel nu ma preocupa lucrul asta (dovada masina cealalta), dar radiatoarele la benzina sunt mai multe si intercooler-ul, care sta in fata, e mult mai subtire.

 

Astea fiind spuse, apreciez considerentele metafizice despre rolul masinii in familie la fel ca oricare alt cetatean. La fel si cu exagerarile absurde care ajuta atat de mult in conversatie. Dar as prefera totusi niste raspunsuri de la persoane care s-au lovit de problema.

 

 

 

Da, sigur ies mai ieftin cu plasa, dar trebuie sa vad daca un DIY imi afecteaza cumva garantia..

Eu mi-am pus plasa exact cum e cea din poza pusĂŁ de tine ĂŽn bara jos acolo unde e radarul. Am F31 2015 spoiler sport line. Eu sincer am pus-o mai mult de aspect! Pot sĂŁ iti spun cĂŁ nu e greu de pus,o dimensionezi si dupĂŁ o lipești cu ceva gen Bison sau poxipol,adezivi din aia cu doua culori. Eu am folosit Loctite. La mine a fost greu ca a trebuit sĂŁ dau jos spoilerul dar la tine e mai simplu pt grile doar le dai jos si ii dai bice. Plasa m-a costat 10 sau 11 euro( Germania) o bucatĂŁ de 120 lungime x 30 lĂŁțime parcĂŁ. Acuma urmeazĂŁ sĂŁ decupez unde is proiectoarele de ceata sĂŁ ĂŽmi pun si acolo. CautĂŁ și pe youtube " mesh grill DIY", si ĂŽți faci o idee. De garanție nu stiu ce sa zic(eu nu mai am de mult așa ceva😁😁😁😁)...Dar nu cred cĂŁ ar afecta cu ceva. StimĂŁ!!!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Tine doar lipita, nu trebuie prinsa si mecanic (cu suruburi/ceva)?

 

Am vazut si eu ca sunt multi care vand pe ebay, multe modele de plasa. Si ideea am luat-o de pe un forum de afara, am vazut si niste tutoriale. Inca mai studiez problema, ca tot nu merg prea mult cu masina in perioada asta.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Tine doar lipita, nu trebuie prinsa si mecanic (cu suruburi/ceva)?

 

Am vazut si eu ca sunt multi care vand pe ebay, multe modele de plasa. Si ideea am luat-o de pe un forum de afara, am vazut si niste tutoriale. Inca mai studiez problema, ca tot nu merg prea mult cu masina in perioada asta.

Normal si mult mai sigur ar fii sa o prinzi si cu ceva surubele dar problema e ca nu prea ai cum. Eu am studiat la mine si nu aveam absolut nici o opțiune de prins ĂŽn afara de lipici fiindcĂŁ unde le-am pus eu spoilerul e foarte subțire și nu ai cum sa pui șurub sau holsurub. La grile sincer nu m-am uitat dacĂŁ poți sĂŁ o prinzi ca nu m-a interesat. PânĂŁ acuma plasa ce am pus-o eu e tapana(am pus un tub ĂŽntreg de Loctite). Când o sĂŁ ĂŽți iei plasa taie o bucatĂŁ micĂŁ și lipeste-o pe o bucatĂŁ de plastic asemĂŁnĂŁtoare cu plasticul de la grile sĂŁ ĂŽți faci o idee cam cat de bine tine.

Link to comment
Share on other sites

Eu am pus Niste șoricei mici si subțiri pentru o plasa mai groasa, la bara de M5 E60 pentru gaura aia spate de jos din mijloc. Am pus vreo 20.. o am de vreo 2 ani jumate si sta ca la ĂŽnceput.

 

Dar e aproape de margine si de aceea am avut loc cu mana.. nu știu daca se poate asa la coi, eventual daca se da Scutul jos.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am pus Niste șoricei mici si subțiri pentru o plasa mai groasa, la bara de M5 E60 pentru gaura aia spate de jos din mijloc. Am pus vreo 20.. o am de vreo 2 ani jumate si sta ca la început.

 

Dar e aproape de margine si de aceea am avut loc cu mana.. nu știu daca se poate asa la coi, eventual daca se da Scutul jos.

Corect ce ai explicat.

Nimic nu intrece o prindere mecanica, adica nici un lipici, adeziv sau cum vor unii sa ii zica.

Nu uitati ca nici un lipici nu va tine pe durata lunga (ani) cand sunt treceri de la temperaturi foarte joase la temperaturi fierbinti, sa nu zic inalte. Cum orice obiect se dilata si contracta diferit, la fel si lipiciul de dilata DIFERIT de celelalte elemente care le lipeste...

 

Exceptii sunt foarte putine.

 

Cate imbinari prin lipire (aici nu intra topirea - e cu totul altceva) a-ti vazut/intalnit la masina personala?

Tocmai din cauza mentionata mai sus, nu prea exista.

 

[La prindere mecanica iti trebuie mai mult talent si SCULE (bormasina, surubelnite f. scurte, burghie de 1-2 mm, tot felul de minuni..) decat iti trebuie la aplicarea unui lipici-plici]

..sorry ;)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am pus Niste șoricei mici si subțiri pentru o plasa mai groasa, la bara de M5 E60 pentru gaura aia spate de jos din mijloc. Am pus vreo 20.. o am de vreo 2 ani jumate si sta ca la ĂŽnceput.

 

Dar e aproape de margine si de aceea am avut loc cu mana.. nu știu daca se poate asa la coi, eventual daca se da Scutul jos.

La ce am fĂŁcut eu si la ce urmeazĂŁ sĂŁ fac DA trebuie dat-a bara fata jos. La ce vrea mgi nu,el trebuie doar sĂŁ dea grilele jos care e treaba de 10 minute!!

 

Corect ce ai explicat.

Nimic nu intrece o prindere mecanica, adica nici un lipici, adeziv sau cum vor unii sa ii zica.

Nu uitati ca nici un lipici nu va tine pe durata lunga (ani) cand sunt treceri de la temperaturi foarte joase la temperaturi fierbinti, sa nu zic inalte. Cum orice obiect se dilata si contracta diferit, la fel si lipiciul de dilata DIFERIT de celelalte elemente care le lipeste...

 

Exceptii sunt foarte putine.

 

Cate imbinari prin lipire (aici nu intra topirea - e cu totul altceva) a-ti vazut/intalnit la masina personala?

Tocmai din cauza mentionata mai sus, nu prea exista.

 

[La prindere mecanica iti trebuie mai mult talent si SCULE (bormasina, surubelnite f. scurte, burghie de 1-2 mm, tot felul de minuni..) decat iti trebuie la aplicarea unui lipici-plici]

..sorry ;)

Aici nu te contrazic nici o secundĂŁ,prinderea mecanica e sfântĂŁ! Doar cĂŁ problema a fost ca nu aveam cum sĂŁ o prind fĂŁrĂŁ sĂŁ se vadĂŁ din afarĂŁ.....nici cu surubele,soricei sau cu alte materiale pur si simplu nu aveam cum...si crede-ma ca mai bine lucrez cu ce scule ai enumerat tu mai sus decât cu lipici( la astea nu trebuie sĂŁ aștepți sĂŁ se usuce,ceea ce e fooooarte enervant)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.