Jump to content

turbiNATOR


strem

Recommended Posts

+35HP si +31% MPG - la 70USD - o adevarata revolutie ...

de cind asteptam asa ceva, si eu care ma chinuiam sa gasec solutii de peste 3.000USD cu compresoare mecanice, turbine, etc ...

ce ma intreb eu, oare daca pun priza de admisie in masina si mai suflu din cind in cind in ea - nu mai cistig vreo 10-15 HP?

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

nu inteleg faza asta: "The Turbonator is much less expensive and more efficient than any turbocharger, supercharger, blower, or intercooler."

 

stiam ca intercooler este racitorul de ulei, ori ce legatura are asta cu turbina???

 

oops, am zis vreo prostie?

Link to comment
Share on other sites

Mai erau unii anul trecut care puneau nu-stiu-ce magneti pe tur-ul de benzina si modifica compozitia benzinei de consuma masina cu 30% mai putin :blink:

Astia cu turbonator ii gasesti pe Google la orice search de "turbo" sau "supercharger" - si probabil ca or fi suficienti fraieri sa puna asa ceva pe masina ...

si sa fim si "on topic" : daca nu obtureaza prea mult admisia aerului in motor, nu vad cu ce ar putea sa-i strice ...

pe de alta parte, de la lamelele alea spiralate cred ca aerul admis va produce o fisiiala klumea (posibil cam ca zgomotul produs de o turbina) - chestie care ar putea pacali vre-un agarici ca masina accelereaza mai bine (ca la faza cind ai tobele sparte : zici ca trage in draci - dupa cum se aude, dar, de fapt ai 1-2 CP in plus ...)

Link to comment
Share on other sites

stiam ca intercooler este racitorul de ulei, ori ce legatura are asta cu turbina???

26669[/snapback]

intercoolerul este un dispozitiv care se monteaza intre turbina si admisia propriuzisa in motor, iar scopul lui este sa raceasca aerul comprimat fortat (incalzit si de gazele fierbinti de evacuare) de turbina.

foarte posibil ca turbonatorul sa fie mai eficient decit un intercooler (fara turbina) - daca le pui pe amindoua pe admisie :blink:

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

dap stiu d eel de vre un an si jumate .este turbonator si spiralmax.ambele acelasi lucru.eu cred ca sunt eficiente nu stiu daca cu cat zic.ei din pacate nu am cum sa imi cumpar ca s prea departe de america.era in jur de 40 de dolari.nu este nimic asa necunoscut.aerul care trece de el se transforma intr o mica furtuna ceva de genul tornada.rotativa si bineinteles ca amestecul se face mai bine si aerul se duce mult mai usor in admisie.toata chesti in sine este o tabla cu cateva palete la anumite unghiuri care iti omogenizeaza amestecul.de aici normal ca creste puterea si scade consumul .nu cred ca ,cu cat spun ei dar ceva 2 3 4 cai tot primesti.deci un mic uragan pt masina .eu vreau sa mi iau .se mai lipeste cineva s afacem comanda.,apropo tre sa le scrii sa le spui dimensiunea guri de admisie .sau pt ce masina este.nu cred ca e pacaleala e doar minciuna in cazul numarului de cp si altele.
Link to comment
Share on other sites

teoretic cred ca s-ar putea calcula daca, si cu cit ar creste cantitatea de aer admis in motor .. ne-ar putea ajuta un specialist in mecanica fluidelor ..

pe de alta parte - la motorul aspirat - ceea ce iti umple cilindrul este presiunea atmosferica .. aerul atmosferic are tendinta sa umple golul creat de miscarea pistonului .. si n-as prea crede ca daca pui vreo spirala pe traseu - aerul se va "napusti" ca tornada in cilindru .. parca ideea era sa lasi admisia cit mai libera, sa pui supape cit mai mari, etc ..

decit sa te apuci sa dai 70USD + transport, cel mai probabil degeaba, mai bine iti pui un kit de admisie directa - si asta iti da sigur 2-3-4 cai in plus ..

oricum, dupa cifrele prezentate (+35HP) zic ca seriozitatea producatorului e cel putin indoielnica ...

Link to comment
Share on other sites

pai am zis eu ca e ok cu 35 de cp.in fine ideea este cand trage aer el ai ofera o anumita miscare aerului nu ca ai baga aer cu presiune .ideea e nu cum intra aerul acolo ci cat de bine se amesteca cu benzina si crede ma ca aici e ca un fel de mixer.deci efectul este garantat ca amestecul va fi mai bun dar cresterea de cai nu stiu cam cat de mare e.in fine spiral max este undeva la 40 plus transport.
Link to comment
Share on other sites

aseara m-am lansat in discutie cu un "avizat" in domeniu (inginer aeronave) si, dupa multe calcule si beri sa ajuns la concluzia :

1. este posibil sa cresti eficacitatea volumetrica cu un astfel de dispozitiv : daca creaza un mic vortex dupa el - practic creeaza o "zona tampon" in galeria de admisie - astfel, un gaz in miscare creaza un "efect de antrenare" si, pe perioada de timp cind supapa este inchisa, datorita acestui efect ar putea intra mai mult aer in zona tampon; altfel zis - daca la deschiderea supapei, in mod normal presiunea in zona de admisie cea mai apropiata de motor ar fi 0.9 (inertie de la ultimul ciclu), cu dispozitivul respectiv - presiunea poate fi 0.92-0.93 (chestia tine de viteza cu care se egalizeaza presiunile). Cica pe acelasi principiu functioneaza "statorul" la turboreactor (ce dracu o mai fi si asta - ca n-am vazut in viata mea un turboreactor de aproape)

2. cresterea de putere generata de asa ceva ar fi de maxim 1-2% (eficacitatea volumetrica este crescuta de "zona tampon" cu 2-3%, dar este si scazuta de obturarea admisiei - suprafata propriuzisa a profilului)

Pe de alta parte - cica conteza foarte mult forma profilului - care, dupa parerea "avizata" ar trebui sa fie conceputa pentru fiecare tip de motor in parte, in functie de o groaza de parametri - altfel, daca piesa nu este cum trebuie si unde trebuie pusa - iti poate obtura rau de tot admisia (din punctul asta de vedere - cred in continuare ca dispozitivul este : teapa);

n-am discutat depre posibilitatea imbunatatirii amestecului - dar discutam si asta - eventual diseara dupa meci .. daca mai suntem in stare (HAI ROMANIA !!!!)

Spiralmax - nu era aceeasi chestie, numai ca pusa pe evacuare ?

Link to comment
Share on other sites

O MARE PORCARIE!!! am avut asa ceva in mana, am comandat pt un prieten care e si membru al forumului.....in afara de un suierat nu a simtit nimic special...nici consum si nici putere.... :blink: mai multe detalii poate sa va dea el "SWITCHER"
Link to comment
Share on other sites

la motorul aspirat - ceea ce iti umple cilindrul este presiunea atmosferica .. aerul atmosferic are tendinta sa umple golul creat de miscarea pistonului

26684[/snapback]

 

 

gresit. presiunea atmosferica nu umple cilindrul cu aer,pistonul face acest lucru in timp ce coboara :blink:

 

am citit pe net cateva ore despre subiect.. defapt cautam superchargere electrice.

cum ai spus si tov inginer , se prea poate ca "ghizmo" asta sa iti mareasca un pic puterea .. oricum nu cred ca se simte..

 

inca mai caut superchargere electrice. deocamdata nu cred ca exista solutii viabile fulltime

ar fi asta dar scumpa si pt 15 secunde http://boosthead.com/

Edited by beck
Link to comment
Share on other sites

gresit. presiunea atmosferica nu umple cilindrul cu aer,pistonul face acest lucru in timp ce coboara :blink:

cind pistonul se misca in jos, creaza depresiune in interiorul cilindrului. tinind cont de faptul ca in admisie (teoretic) presiunea este 1 atm - datorita tendintei de egalizare a presiunilor : aerul intra in cilindru ..

ce vroiam eu sa spun e ca in momentul in care creezi o zona de depresiune - comuna cu o zona cu presiune mai mare - ceea ce "impinge" aerul in cilindru este presiunea atmosferica (1 atm) ...

la un motor supraalimentat presiunea care "impinge" aerul in cilindru este > 1atm - si de aceea intra mai mult aer in piston ...

Altfel spus, pistonul creaza doar depresiunea (teoretic vid), si, umplerea cilindrului cu aer este in functie de presiunea aerului in galeria de admisie (vezi si pe sdsefi.com sau pumaracing.co.uk - mai sunt o gramada de site-uri, dar astea mi s-au parut cele mai bune ..)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.