Jump to content

Mai merita a fi cumpĂŁrat BMW e46 320d 2002 in 2020?


Noob girl

Recommended Posts

Nu stiu foarte multe detalii despre aceasta masina, dar pe scurt am un prieten care s a oferit sa mi vândĂŁ masina lui(modelul menționat in intrebare) pentru 4000 de lei, masina ca si dotĂŁri ar avea 4 geamuri electrice, clima, senzori de parcare. Nu mai tin minte kilometrajul, dar presupun ca daca masina este din 2002 si el nu este primul proprietar ar fi undeva la 300k km sa zicem. Ca si probleme ar avea doar de schimbat alternatorul si de schimbat butucul de la usa (pentru ca a ĂŽncercat cineva sa spargĂŁ masina in parcare).

Cam asta este tot ce stiu despre aceasta masina. Acum va cer sfatul vostru pentru ca sincer nu prea stiu ce sa fac, nu ma pricep la mașini si nu prea am persoane in jurul meu care si pot da vreo pĂŁrere sau un sfat despre acest model. Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Neața!

O sĂŁ ĂŽncerc sĂŁ rĂŁspund la ĂŽntrebarea asta ca pasionat și pĂŁțit ĂŽn același timp. Eu am luat un 318i din 2003 ĂŽn 2016 pentru cĂŁ am avut daunĂŁ totalĂŁ la mașina pe care o aveam atunci și nu eram dispus sĂŁ dau pe mașinĂŁ mai mult decât am luat de la asigurĂŁri pentru cĂŁ toți banii intrau ĂŽn construcția casei.

Long story short: NU. Din urmĂŁtoarele motive:

- mașina asta are probleme cu rugina. Pe de o parte, e normal la o mașina de vârsta asta, dar, comparativ cu un ford focus, avanseazĂŁ foarte rapid la E46, o mĂŁnâncĂŁ rugina ca pe prĂŁjiturĂŁ (spre exemplu, ĂŽn 2006 avea pe aripa stânga fațĂŁ o patĂŁ de ruginĂŁ cât buricul unui deget iar ĂŽn 2019 s-a fĂŁcut o gaurĂŁ prin care bĂŁgam trei degete);

- la vârsta asta se vor strica piese, este inevitabil, iar acestea nu sunt ieftine (spre exemplu, o bascula costã 500 de lei).

Acestea fiind spuse, când merge, te unge pe suflet. Dar la vârsta asta, o sĂŁ fie foarte multe momente când, mai degrabĂŁ decât sĂŁ te ungĂŁ pe suflet, te va enerva cĂŁ se aude ceva scârțâind și ți-e și fricĂŁ sĂŁ ĂŽntrebi cât costĂŁ sĂŁ repari sau cĂŁ vezi de la lunĂŁ la lunĂŁ cum avanseazĂŁ rugina ĂŽn ea și te ĂŽntrebi cât mai e pânĂŁ se rupe sub tine.

Asta e experiența mea,având ĂŽn vedere cĂŁ sunt oarecum pretențios și nu suport sĂŁ am becuri aprinse ĂŽn bord sau zgomote ciudate la rulare. Poate exemplarul pe care vrei sĂŁ ĂŽl cumperi este fĂŁrĂŁ pic de ruginĂŁ și merge uns. Chiar și așa, ia ĂŽn calcul cĂŁ sunt șanse extrem de mici sĂŁ treacĂŁ an fĂŁrĂŁ sĂŁ bagi bani ĂŽn ea.

Sper cĂŁ am fost de ajutor

Link to comment
Share on other sites

Subscriu la ce zice colegul Vali. Este o masina cu o tinuta de drum impecabila, eu regret ca am dezmembrat-o dar a fost cea mai buna decizie dpdv financiar. Am investit undeva la 5000-7000E in 7 ani si 200k km in acea masina, nu regret nici un cent. Dar am ajuns la punctul in care rugina si electronica incepeau sa imi dea batai de cap (tine cont ca 90% din reparatii le faceam singur :frane, suspensie, directie, ambreiaj, volanta, si etc, avand tester era usor sa o repar) frecvent, la 2-3 luni se strica ceva,piese de 100-200 ron, dar care imi ocupau timp. Am renuntat pur si simplu deoarece mereu era ceva de facut la ea, dar niciodata nu am fost dezamagit cand plecam la drum. Am preferat sa iau o masina mult mai noua, de 10 ori mai scumpa, mai slaba calitativ (la BMW doar sigla a ramas fel) dar la care in 20k km am avut doar o interventie mai serioasa cu frane si o perna, in rest doar carburant. Daca dispui de 1-2 zile lunar sa o ingrijesti si sa o carpesti pe ici pe colo, merita, dar sa stii ca poate fi sac fara fund (un e46 are pret la piese aproape cat un f30, diferenta este mica)!
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu chiar nu stiu ce batai de cap poate sa dea in 2020 un e46 , astea au ajuns aproape cum era Cielo acum vreo 5 ani ... in sensul ca se bate lumea pe tine care sa-ti dea piese mai ieftine fiind dezmembrarile pline de ele, avand o vechime masina si fiind un model atat de popular nu exista problema mecanica sau electrica de care sa nu se fi lovit cineva , deci care sa aiba o rezolvare rapida si implicit accesibila ca pret etc.

Singurul inconvenient in toata ecuatia asta prezentata de tine este "BUGETUL" ... la 4000 lei este practic imposibil ca masina aia sa fie macar pe aproape de cum ar trebuii sa fie fie un E46.

Incerca daca poti sa iti aloci un buget de vreo 2000-2500 euro cu care sa cauti un facelift euro4 si n-ai cum sa dai gres !

Link to comment
Share on other sites

Eu chiar nu stiu ce batai de cap poate sa dea in 2020 un e46 , astea au ajuns aproape cum era Cielo acum vreo 5 ani ... in sensul ca se bate lumea pe tine care sa-ti dea piese mai ieftine fiind dezmembrarile pline de ele, avand o vechime masina si fiind un model atat de popular nu exista problema mecanica sau electrica de care sa nu se fi lovit cineva , deci care sa aiba o rezolvare rapida si implicit accesibila ca pret etc.

Singurul inconvenient in toata ecuatia asta prezentata de tine este "BUGETUL" ... la 4000 lei este practic imposibil ca masina aia sa fie macar pe aproape de cum ar trebuii sa fie fie un E46.

Incerca daca poti sa iti aloci un buget de vreo 2000-2500 euro cu care sa cauti un facelift euro4 si n-ai cum sa dai gres !

Nu te critic, dar sa pui piese doar din dezmembrari nu va fi o masina intretinuta! electronica pica la aceasta varsta si preturile la piese pe original sau producatori de top sunt pe masura (modul comfort, piesa cu tepi clima, senzori xenon, senzori parcare, diuze incalzite, un far cu xenon este foarte scump ( peste 3500 ron), brate fata 450 ron bucata, volant si ambreiaj 2000 ron, rulment roata 200 ron, discuri frana 250 ron bucata, fulie arbore cotit 1000 ron, pompa apa 250 ron, intinzator curea + ce de AC - 250 ron, supapa vacuum EGR si turbo - 250 ron bucata, filtru epurator 100 ron, filtru aer 50 ron, motorina si ulei 30 ron/bucata; releu bujii - 300 ron (aproximez deoarece nu l-am schimbat); stergatoare set valeo - 120 ron; motor stergatoare - 400-500 ron (la mine a murit); bucse bara stabilizatoare 100 ron, bieleta antirului fata -50 ron minim; bucse brate meyle hd - 350 ron; capete de bara directie 70 ron bucata; bratele si bucsile oscilante spate minim 300-500 ron / parte;

Crezi ca sunt preturi mici? Tot ce m enumerat mai sus sunt piese consumabila la o masina de 20 ani, oricand poate pica una dintre ele!

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

avand in vedere ca masina o cumperi de la un prieten constituie un avantaj. stii ca nu a fost matrasita si reparata ca sa fie vanduta. daca e de incredere iti poate zice ce probleme are si iti faci o idee cam cat te costa reparatiile daca vrei sa le faci. masina paote renta la pretul asta si daca o cumperi doar pt un an , daca nu vrei sa investesti in ea sa o pui la punct. Edited by Rico24
Link to comment
Share on other sites

Ati cumparat voi niste cazaturi.

De unde stii sa faci astfel de afirmatii?? Chiar pe bune, piesele sunt slabe calitativ si stii foarte bine! Daca traiesti in bula ta euforie si crezi ca BMW face masini exceptionale ce nu se strica, nu esti realist. O suspensi se schimba la 100 km km, crezi ca schimba cnv integral asa ceva? Sa nu vorbim de martori carpiti prin bord sa dea bine la vanzare si etc!

Eu am avut parte de o masina ok, dar am ingrijito si am mers mult cu ea! BMW = piese scumpe! Nu toate, dar majoritatea da! Nu este nici golf , fabia sau focus!

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

4000 ron reprezinta un buget foarte mic pentru orice vehicul, iar daca vorbim de o masina bmw de aproape 20 de ani, risti sa multiplici aceasta suma de 5 ori intr-un interval foarte scurt cu reparatii absolut necesare.daca esti gata sa iti asumi acest buget si il ai disponibil, go for it, daca nu, mai bine stai cu banii in buzunar, ca altfel o sa umbli cu fum dupa tine, pete de ulei, si astea ar fi doar cele mai simple probleme. bonus modelul respectiv poate este euro 3, sau maxim euro 4, deci incepe sa fie interzis in anumite locuri.

mitul masinilor mercedes si bmw care fara nici o investitie/reparatie merg sute de mii de km fara probleme si sunt indestructibile a fost creat, pe o parte, de niste modele ale anilor 80,demult disparute, iar pe de alta parte, alimentat copios de cei ce au facut trecerea de la dacia 1300/caruta/bicicleta la o masina , si carora inlocuitul unui banal colier cu sarma era aleregea fireasca, si care nu au avut/detinut niciodata un autoturism nou.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu te critic, dar sa pui piese doar din dezmembrari nu va fi o masina intretinuta! electronica pica la aceasta varsta si preturile la piese pe original sau producatori de top sunt pe masura (modul comfort, piesa cu tepi clima, senzori xenon, senzori parcare, diuze incalzite, un far cu xenon este foarte scump ( peste 3500 ron), brate fata 450 ron bucata, volant si ambreiaj 2000 ron, rulment roata 200 ron, discuri frana 250 ron bucata, fulie arbore cotit 1000 ron, pompa apa 250 ron, intinzator curea + ce de AC - 250 ron, supapa vacuum EGR si turbo - 250 ron bucata, filtru epurator 100 ron, filtru aer 50 ron, motorina si ulei 30 ron/bucata; releu bujii - 300 ron (aproximez deoarece nu l-am schimbat); stergatoare set valeo - 120 ron; motor stergatoare - 400-500 ron (la mine a murit); bucse bara stabilizatoare 100 ron, bieleta antirului fata -50 ron minim; bucse brate meyle hd - 350 ron; capete de bara directie 70 ron bucata; bratele si bucsile oscilante spate minim 300-500 ron / parte;

Crezi ca sunt preturi mici? Tot ce m enumerat mai sus sunt piese consumabila la o masina de 20 ani, oricand poate pica una dintre ele!

Ai dat niste exemple unele din ele complet irelevante... un far cu xenon e putin spre deloc probabil ca cineva sa-l ia nou, cat despre restul consumabilelor care tin de siguratnta masini legate de directie si franare e logic ca nu te indrepti spre second, dar un releu , un modul de comfort, o macara de geam etc nu ucizi pe nimeni daca le achizitionezi de unde doresti.

Legat de mentenanta uzuala placute, filtre, zemuri,articulatii....E46 e o masina mai mult decat rezonabila de intretinut.

Edited by hashu
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

40 mil nu e un capat de tara, daca ai un garaj si timp in weekend o tii pe picioare, nu e greu de reparat si e foarte fiabila, numai ca la vechimea ei o sa ai nonstop ceva de reparat, si cu sh.uri din dezmembrari mai mult te rupi decat te cosi, cand pui un rulment nou la roata poate sa te tina inca 300k si daca pui unul sh 1000 km
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.