Jump to content

schimbare placute frane f10


Recommended Posts

pe scurt - am vreo 23.000 km de cand am schimbat discuri si placute frana space, si acum la franari usoare si de obicei in coborare la intrare in garaj, aud ca scartaie putin franele de pe spate. e doar un sunet fin, dar scartaie.

ar trebui sa schimb placute pe spate?

 

pe lung, am schimbat si discuri si placute spate la un f10 pe la 163.000 km, am pus ATE ambele.

acum am ajuns pe la 187.000 km, deci am facut 24.000 km mai mult in oras, moartea pasiunii dar asta e... :)

 

nu am fost sa verific placutele cu sublerul sa vad exact daca mai duc, dar scartaie fin cateodata.

din bord tot 5.000 km ramasi raporteaza la ele, deci e degeaba senzorul ala.

 

ar trebui sa le schimb?

Link to comment
Share on other sites

Faptul ca scartaie ,nu e un motiv serios sa schimbi placutele . Le schimbi daca te deranjeaza la ureche ,nu pentru ca e periculos .

In momentul montarii ,pe spatele placutei care intra in cilindru ,se da cu o vaselina speciala . Nu stiu daca ai facut asta ,e posibil ca si asta sa fie un motiv .

Dar ,la fel de posibil ,poate sa scartaie si din cauza ca placutele si discurile ,nu sunt compatibile .

Placutele sunt construite din mai multe materiale : semi-metalice + grafit(mai dure),ceramice (bune pentru sofat sportiv,scumpe),din aliaje de otel(scumpe,franare buna)sau organice(sticla ,carbon ,sunt moi si silentioase dar se uzeaza repede) .

Discurile de frana ,la fel,sunt de mai multe feluri ,au continut mai mare sau mai mic de carbon ,lucioase,mate,perforate.

Desigur ,e bine ca ai pus si placute si discuri de la acelasi producator ,dar nu in toate cazurile "se pupa" .

Edited by Godini
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

nu am fost sa verific placutele cu sublerul sa vad exact daca mai duc, dar scartaie fin cateodata.

din bord tot 5.000 km ramasi raporteaza la ele, deci e degeaba senzorul ala.

 

ar trebui sa le schimb?

cum a spus si Godini, placutele sunt facute din mai multe materiale combinate, dar pot fi de diferite duritati; unele pentru o franare eficienta trebuie incalzite, iar altele nu..

 

acum, faptul ca in bord nu arata cam cati km ai mai putea scoate din placutele alea este foarte probabil datorata nefolosirii placutelor puse de dealer (asta cred ca e motivul principal, dealerul avand "formula"-secretul, tipului de duritate pentru masinile care intra la revizie... fata de fabricantul cu care are contract, pentru ca in spatele estimarii km de parcurs pana la schimb sta UN ALGORITM care calculeaza felul cum conduce soferul masina, cat de des franeaza, cat sta cu piciorul pe frana, s.a.m.d.

si numai in urma unui asemenea algoritm poate estima cat de cat corect.

 

asadar, ca si Godini, probabil pasta pe spatele placutelor nu este sau nu mai e eficienta.. asta ca sa scapi probabil de zgomot la franare.

 

iar in ceea ce priveste SENZORUL de care ai mentionat, acestia sunt montati pe ambele punti si foarte probabil isi fac datoria la timp, cand vor fi atinsi, intrerupti, bla bla bla..

nu trebuie sa te ingrijorezi cand vor fi atinsi. foarte probabil vei mai putea merge 1-200 km pana sa ajunga la metalul suport al placutei.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

S-au pupat bine astia 24.000 km facuti cu ele, pana acum nu au scos nici un sunet :)

de vaseline habar nu am daca au dat sau nu la service...

 

O sa merg la verificat sa vedem ce zic de ele.

Mersi de raspuns!

 

Faptul ca scartaie ,nu e un motiv serios sa schimbi placutele . Le schimbi daca te deranjeaza la ureche ,nu pentru ca e periculos .

In momentul montarii ,pe spatele placutei care intra in cilindru ,se da cu o vaselina speciala . Nu stiu daca ai facut asta ,e posibil ca si asta sa fie un motiv .

Dar ,la fel de posibil ,poate sa scartaie si din cauza ca placutele si discurile ,nu sunt compatibile .

Placutele sunt construite din mai multe materiale : semi-metalice + grafit(mai dure),ceramice (bune pentru sofat sportiv,scumpe),din aliaje de otel(scumpe,franare buna)sau organice(sticla ,carbon ,sunt moi si silentioase dar se uzeaza repede) .

Discurile de frana ,la fel,sunt de mai multe feluri ,au continut mai mare sau mai mic de carbon ,lucioase,mate,perforate.

Desigur ,e bine ca ai pus si placute si discuri de la acelasi producator ,dar nu in toate cazurile "se pupa" .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.