Jump to content

Vibrații volan 80-100km/h


Recommended Posts

Salutare. Dețin jn BMW e90 motor m47 , an 2007 , 210000 km și am o problema și nu ii mai dau de cap cu vibratiile volan ĂŽntre 80-100 km/h - peste aceasta nu se mai simte , și anume: anul trecut am cumpĂŁrat niște anvelope Taurus R17 vara noi și le am pus pe Masina dupĂŁ prima echilibrare am mers cu Masina și am simțit aceasta Vibrație și am zis ca nu le au echilibrat bine , m am dus din nou sa le echilibrat la alta firma iar aceeași problema cu vibratiile și am luat decizia sa le duc la garanție . Acum cei de la garanție au zis ca au avut defect din fabrica și mi au zis dacĂŁ iau altele sau ĂŽmi dau banii . Eu am zis sa iau altele puțin mai bune și am ales debica presto r17 , toate bune le am pus și pe astea pe jante și tot am acea micĂŁ Vibrație cu ele . Drept urmare am ajuns și cu acestea la garanție dar de dta asta rĂŁspunsul de la garanție a fost ca nu au defect de fabrica acestea și mi le au dat ĂŽnapoi . Eu le am pus din nou pe Masina la un alt service le am echilibrat și verificat jantele și mi au zis cei de acolo ca ar fi ok. Nu știu ce sa mai cred și ce sa le mai fac sa scap de problema asta.. poate știți voi? Edited by cristian28
Link to comment
Share on other sites

poate e cazul sa incerci SI niste anvelope premium.

 

"Cel mai important segment este cel al clasei premium, unde intrĂŁ producĂŁtorii cei mai cunoscuți: Michelin, Pirelli, Goodyear, Dunlop și Continental. La acest top 5 producĂŁtori anvelope se poate adĂŁuga și brandul nipon Bridgestone, care nu este atât de popular ĂŽn Europa. Notorietatea acestora este de necontestat, toți fiind implicați și ĂŽn diverse competiții motor sport, unde testeazĂŁ cele mai importante inovații. Tehnologiile avangardiste sunt apoi adaptate și pentru producerea anvelopelor de serie, care devin mai sigure, mai performante și mai prietenoase cu mediul, aceasta din urmĂŁ fiind o temĂŁ la zi pentru industria auto. Folosirea celor mai noi tehnologii vine cu un preț, care se reflectĂŁ și ĂŽn costul final al anvelopelor produse sub unul dintre brandurile premium.Pentru cei care nu ĂŽși permit anvelope din segmentul premium, piața pune la dispoziție zeci de alte branduri, care se impart, la rândul lor, ĂŽn clase definite de anumite criterii de calitate. Ăn România sunt populare mĂŁrci precum Fulda, Hankook, Nokian, Debica, Kormoran, Matador, Tigar, Barum, Taurus, Federal, Yokohama, Falken, Cooper sau Nexen, fiecare având caracteristici care le plaseazĂŁ mai aproape sau mai departe de topul producĂŁtorilor premium."

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Salutare. Dețin jn BMW e90 motor m47 , an 2007 , 210000 km și am o problema și nu ii mai dau de cap cu vibratiile volan ĂŽntre 80-100 km/h - peste aceasta nu se mai simte , și anume: anul trecut am cumpĂŁrat niște anvelope Taurus R17 vara noi și le am pus pe Masina dupĂŁ prima echilibrare am mers cu Masina și am simțit aceasta Vibrație și am zis ca nu le au echilibrat bine , m am dus din nou sa le echilibrat la alta firma iar aceeași problema cu vibratiile și am luat decizia sa le duc la garanție . Acum cei de la garanție au zis ca au avut defect din fabrica și mi au zis dacĂŁ iau altele sau ĂŽmi dau banii . Eu am zis sa iau altele puțin mai bune și am ales debica presto r17 , toate bune le am pus și pe astea pe jante și tot am acea micĂŁ Vibrație cu ele . Drept urmare am ajuns și cu acestea la garanție dar de dta asta rĂŁspunsul de la garanție a fost ca nu au defect de fabrica acestea și mi le au dat ĂŽnapoi . Eu le am pus din nou pe Masina la un alt service le am echilibrat și verificat jantele și mi au zis cei de acolo ca ar fi ok. Nu știu ce sa mai cred și ce sa le mai fac sa scap de problema asta.. poate știți voi?

pune rotile la o alta masina si vezi daca este aceeasi problema. Macari tai de pe lista o cauza.

Link to comment
Share on other sites

pune rotile la o alta masina si vezi daca este aceeasi problema. Macari tai de pe lista o cauza.

Am ĂŽncercat și varianta asta și rotile lui Menționez ca am fĂŁcut schimbul doar puntea fata el având jante aliaj r16 cu anvelopele aferente , eu am jante aliaj 17 și anvelopele aferente . Când am pus jantele mele pe Masina lui nu dĂŁdea semne ca vibreazĂŁ și nici invers . Ideea este ca nici la mine nu vibreazĂŁ tot timpul , are momente adicĂŁ a-și vibreazĂŁ mâine poate nu mai vribrewZa deloc.

 

si eu aveam batai undeva intre 60-80 la ora, apoi pareau sa dispara, s-a dovedit a fi janta stramba

incearca sa mergi la o vulcanizare mai mare

Am fost la un centru vianor și am schimbat anvelopele și ei mi au spus ca nu au nici un defect jantele

Link to comment
Share on other sites

Vibratia apare pe accelerare sau pe franare? sau si si? merita verificate si discurile, poate sunt ovalizate.

 

Eu la un E60 am avut urmatoarea problema: cumparat masina cu jante pe 16 si anvelope de iarna, pirelli, dar uzate si vechi. All good, la doua saptamani dupa, i-am schimbat placutele si discurile fata.

Am noi, originale, dar pe accelerare, cu exact aceleasi roti si anvelope, aveam o usoara vibratie intre 80 si 100.

Am trecut la jante de vara pe 17, anvelope noi GY iar vibratia a disparut.

 

Deci la mine era de la anvelope, dar culmea, a aparut abia dupa ce am schimbat discurile.

Link to comment
Share on other sites

Poate ai o problema la suspensie.... verifica tot. Daca spui ca pe alta masina nu se simt vibratiile si ai umblat la cateva vulcanizari si totul e ok.

Am dus Masina la service și au verificat suspensia și au zis ca este ok. Amortizoarele schimbate acum aprox 6 luni ..

Link to comment
Share on other sites

Posibil jantele sa aiba uzura in flansa de asezare pe butuc si sa fi capatat un pic de joc acolo

Stange prezoanele in star patern de mana, dupa care finalul cu cheia dinamometrica cu masina in aer tot in star patern si cu frana apasata si vezi daca mai face

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salutare . Revin cu un update . Am pus alte jante cu anvelope ale unui prieten și tot aceeași Vibrație o am ĂŽntre 70-100 km/h. Ce service in bucuresti ĂŽmi recomandați pentru o verificare profesionista pentru aceasta problema ? Mulțumesc
Link to comment
Share on other sites

Cristian, s-ar putea sa te confrunti cu o problema foarte dificil de diagnosticat si rezolvat.

Mi-am batut si eu capul cativa ani cu o vibratie similara la un Z4 E86. Singura actiune care a diminuat vibratia (fara a o elimina total!) a fost restrangerea suruburilor care fixeaza caseta de directie de subframe.

Aceasta nu inseamna insa ca solutia de mai sus se aplica si in situatia ta. Totusi, iti recomand sa restrangi (la cuplu, conform specificatiilor BMW) prinderile casetei de directie. Nu ai nimic de pierdut.

 

Spre referinta, vezi topicul de la link-ul de mai jos:

https://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=855939

Iti recomand sa iti faci timp si sa citesti integral topicul respectiv. Desi suspensia puntii fata de la Z4 difera mult de cea de la E90, topicul este o foarte buna initiere in problema vibratiilor in volan care nu provin de la roti si te va ajuta sa tii sub un oarecare control incercarile de remediere pe care le vei aplica.

Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru rĂŁspuns . Ideea este ca nu cred ca poate fi de la asta deoarece nu ĂŽmi face mereu mereu are moment când nu face ir dupĂŁ ce opresc Masina și plec dupĂŁ o ora face . Are momente când se simte vibrația f ușor și momente când face mai țare ... nu știu ce poate fi ...
Link to comment
Share on other sites

Cred ca intai ar trebui sa acorzi mai multa atentie asupra ce numesti tu "vibratie in volan"

Vibratiile de tip "miscari scurte sacadate si rapide stanga-dreapta in volan" e clar ca au ca si sursa trenul de rulare dar in volan mai poti resimti si alte tipuri de vibratii cum ar fi cele de tipul ce rezoneaza in caroserie si se transmit prin piesele mobile (caseta, coloana directie in cazul tau) - suport motor, evacuare ce atinge, rulment roata, etc

Nu ar strica sa urmezi si indicatia unui coleg care ti-a spus sa verifici fixarea casetei directie. De asemenea de verificat si fixarea cadrului (jugului) motor desi sentimentul meu este ca tot de la discuri/jante ti se trage.

 

(faza ca uneori face, uneori nu, pe cat este de interesanta, pe atat este lipsita de logica)

 

Am dedus din descrierea ta ca ai inlocuit discurile si amortizoarele dar nebunia a inceput la inlocuirea anvelopelor despre care in final zici ca sunt ok. Intre noi fie vorba, am vazut BMW-uri "cu clasa" pe care s-au montat niste chinezarii "low cost" si n-a fost nici o problema.

 

Trebuie mers pe firul evenimentelor inapoi si verificat acele piese la care s-a umblat.

 

Ce as face eu:

- demontat discuri si puse pe un strung pt verificare

- la remontarea lor, o curatare temeinica a zonei lor de montaj pe butuc (degeaba e discul bun/nou daca este montat pe o zona minuscula de oxizi/mizerie. Si cel mai mic fir de nisip prins sub disc poate genera abateri)

- scos anvelopele de pe jante, curatate jantele de noroi si depuneri interioare (adeziv de plumbi, plumbi) si pus jantele goale pe masina de echilibrat (stiu, multi mesteri vor spune ca esti dus cu pluta)

- fixate in raport cu janta de pe masina echilibrat diferite puncte de referinta pt a gasi eventuale abateri/ovalitati atat in plan orizontal cat si vertical.

- verificat cu un subler diametrul fiecarui butuc si facut diferenta cu gaura centrala a jantei ce urmeaza sa fie montat pe el (in mai multe puncte). Eu in general imi numerotez jantele in interior, tocmai, ca indiferent de interventie fiecare janta sa o pozitionez unde a fost.

 

Daca problema persista atunci ori vibratia ta e interpretata gresit ori verificarile mai sus amintite nu au fost efectuate cu seriozitate.

 

Bafta

 

PS - am un model ca si al tau si am in plan achizitionarea unui set nou de anvelope ...dar parca ma pui pe ganduri :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.