Jump to content

Campanie BMW I - dezastru total


Bala

Recommended Posts

In urma cu vreo 2 saptamani au sosit la firma doua carduri BMW I, frumos desenate exceptand faptul ca apare numele designerului pe ele. (ca la acele videoclipuri de la nunti cand cel care filmeaza isi pune "brandul intr-un colt").

 

Eram invitat printr-o scrisoare sa imi activez cardul si la Renovatio si la E-ON.

 

Am facut asta si am asteptat dar nu am primit nicio confirmare de la nimeni.

 

Am sunat astazi la Renovatio si ei imi spun: cardul a fost imediat activat doar ca am uitat sa va anuntam. OK...

 

Acum pot incarca la orice statie Renovatio (inclusiv Kaufland) folosind cardul BMW I. La pret intreg

 

Sa platesc incarcarea este ceva normal desi e subventionata (inca) de Kaufland, dar puteam sa incarc folosind interfata web, aplicatia e-charge, cardul de la e-charge si chiar sunand un alt posesor de cont Renovatio care ar fi putut activa statia de la distanta.

 

In concluzie, de ce mi-a pierdut Bavaria timpul aiurea si m-a facut sa citesc scrisori de multumire, sa trimit mailuri, sa sun la telefon ca la final sa nu am nimic?

 

Mie imi scapa motivul pentru care se organizeaza astfel de campanii inutile...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut

 

Si eu detin un card BMW Electric Community si singura statie unde incarcarea este gratuita este cea de la BMW Romania, din Baneasa - DN1. Sincer sa fiu, stiam de asta dinainte sa primesc cardul, deci nu a venit ca o dezamagire. Pentru mine pica perfect pentru ca este pe traseul zilnic. A trebuit in schimb sa incarc 150 RON in contul EoN, bani pe care nu i-am pierdut si ii voi putea folosi la alte statii de incarcare. La celelalte statii (EoN si renovatio) ai acces via card, dar contracost.

Link to comment
Share on other sites

E ceva normal , nu se va merge gratis forever, cum va creste un pic nr masinilor electrice se va taxa si curentul, u m-ar mira sa apara si o diferenta intre curentul de "masina" si cel "domestic" , cardul facut de BMW cred ca l-au facut asa sa se afle in treaba pe principiul uite ai card , curent mai vedem. Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

[...] Pentru mine pica perfect pentru ca este pe traseul zilnic. A trebuit in schimb sa incarc 150 RON in contul EoN, bani pe care nu i-am pierdut si ii voi putea folosi la alte statii de incarcare. La celelalte statii (EoN si renovatio) ai acces via card, dar contracost.

 

Pai si cum faci, te opresti de cate ori te duci la lucru, mai stai o juma de ora sa incarci? (zilnic, sau aproape zilnic).

 

Mie imi suna mai mult ca inconvenient. Incarcare convenabila e atunci cand masina sta parcata, acasa ori la lucru. Poate chiar si la kaufland la cumparaturi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E ceva normal , nu se va merge gratis forever, cum va creste un pic nr masinilor electrice se va taxa si curentul, u m-ar mira sa apara si o diferenta intre curentul de "masina" si cel "domestic" , cardul facut de BMW cred ca l-au facut asa sa se afle in treaba pe principiul uite ai card , curent mai vedem.

 

Desigur lucrurile nu vor sta asa in viitor.

Vom avea nevoie de doua contoare electrice, unul pentru domestic unul pentru masina, asta daca vrem sa salvam bani.. "pomana" asta de curent ieftin nu va dura la nesfarsit.

Au grija autoritatile de asta..

 

Cred ca au uitat sa spuna ca trebuie sa lucrezi la BMW Romania, Baneasa.. ;) ca sa beneficiezi.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

A, nu. Doar zici la poarta ca mergi la charger, care e public oricum. Adica daca n-as avea cardul as putea incarca contra-cost. Ca regula generala, sa zicem ca ajung cu 20% la birou. Incarc 40% la birou cu granny charger si restul de 25% pana la 85% la CCS, la intoarcere spre casa. 25% la CCS nu ia mai mult de 15 minute, daca nu chiar mai putin.
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

cam complicat si total peste mana. cred ca daca nu ai incarcator acasa fast charge, mai bine nu ti iei electrica. sa ti iei masina electrica cu gandul ca o incarci putin pe aici si inca putin pe acolo.....mi se pare o prostie. de asemenea raza in care o folosesti cred ca ar trebuie sa fie aproapa de baza (casa), in concluzie masina de oras, de cumparaturi. in vacanta te duci cu o limuzina confortabila si spatioasa. cutia de conserve electrica e buna pentru drumuri scurte si in special prin oras unde stii sigur ca un plin iti ajunge sa te intorci si acasa. ca la cumparaturi sau la birou o mai lasi putin la incarcat, ok, e un bonus pe care l bagi in buzunar insa nu ceva pe care sa te bazezi. cam atat! Edited by SKW
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

In momentul de fata, cred ca extrem de putina lume are incarcare fast charge (7-22kW) acasa. Asta pentru ca puterea instalata in general e de pana in 20 kW pe o locuinta privata, si nu poti sa-i folosesti pe toti pentru masina. Iar sa maresti puterea instalata e o distractie maxima la halul in care arata reteaua noastra de distributie. Deci daca ai masina electrica, baza e tot reteaua publica de statii.

 

De acord, poti sa incarci si acasa la 3kW, dar incarci cu 100 km (18 kWh) in 6 ore, deci sa zicem 200 km autonomie peste noapte. Daca o incarci in fiecare zi si mergi mai putin de atat zilnic, merge si solutia asta.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai merge solutia, nu trebuie sa fie putere maxima. Fiind un timp mai lung de incarcare, poti sa mergi pe puterea actuala. Plus ca poti sa pui panouri, plus multe.

 

Adica sa stai la bloc cu masina electrica, mi se pare cel putin ciudat :crazy:

Vrei nu vrei ajungi in situatia in care ramai fara curent in masina, sau in care mergi la kaufland doar sa incarci (sa nu fie cumva ocupate toate statiile :) )

Link to comment
Share on other sites

Ma uitam in parcare la servici, avem 2 locuri de parcare pentru stație electricĂŁ si unul din ele este de handicapați, vorbim de reprezentanta Ford.

 

Bine, nu are rost sa pui mai multe ca numeri pe degete masinile electrice vândute, dar ca si idee. Mai dureazã pana o fie treburile mai simple.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Adica sa stai la bloc cu masina electrica, mi se pare cel putin ciudat :crazy:

 

 

 

Asta pentru ca suntem noi tara bananiera. In Finlanda am vazut parcari de bloc, afara, in care fiecare loc avea priza de curent. Ei aveau nevoie iarna, ca era super-frig si aveau incalzitoare electrice pentru motor/masina, dar cred ca se pot folosi foarte bine si pentru incarcat o electrica.

 

E drept, tot la ei erau LCD-uri functionale in toate statiile de transport in comun si niciun graffiti pe ele. Asa ca..

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta pentru ca suntem noi tara bananiera. In Finlanda am vazut parcari de bloc, afara, in care fiecare loc avea priza de curent. Ei aveau nevoie iarna, ca era super-frig si aveau incalzitoare electrice pentru motor/masina, dar cred ca se pot folosi foarte bine si pentru incarcat o electrica.

 

E drept, tot la ei erau LCD-uri functionale in toate statiile de transport in comun si niciun graffiti pe ele. Asa ca..

 

 

Vise..

 

Aici se ciordesc si parasolarele de 7 lei,din kaufland .

 

DacĂŁ n ai garaj,sa o ții ferecata,ești terminat.

Edited by SDC
Link to comment
Share on other sites

Cum am mai spus si pe topicul lui Bala de numeroase ori, a avea o masina electrica, mi se pare o sursa de stres inepuizabila...si nu doar daca locuiesti in Romania.

Cand m-am intors din concediu, am plecat de la aprox 100km est de Insbruck si pana acasa am avut 1450km. Aveam plinul facut, la 7.40 am plecat, am facut o pauza la iesirea din Austria, una la Nadlac unde am pus din nou motorina si am mancat un sandwich si una la Sibiu.

Am mers blana totala si la 10.05 CET eram acasa. Deci 14 ore si 25 de minute incluzand pauzele si timpul pierdut la vama Nadlac pe care insumat le estimez la o ora(deci 13 ore jumatate timp efectiv de mers). Cate zile imi trebuiau mie sa ajung acasa, chiar avand masina cu cea mai mare autonomie, tinand cont ca am mers in Austria si Ungaria cu 145kmh in bord(139 reali ca sa nu iau amenda), iar in Romania am mers precum cocalarul handicapat pe autostrada?!

Edited by edit
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

a avea o masina electrica, mi se pare o sursa de stres inepuizabila...si nu doar daca locuiesti in Romania.

 

Ai dreptate - deocamdata masina electrica este exclusiv pentru oras si imprejurimi - dar acolo isi face treaba foarte bine in regim mers la munca/cumparaturi si intors acasa la incarcat . Restul implica un grad prea mare de planificare, rabdare - unora pare sa le placa asta .

De asemenea nu prea sunt de acord cu toate avantajele oferite de autoritati masinilor electrice - subventii la cumparare, scutire de impozite, plata parcari , alimentari gratuite .

Este o fortare ne-naturala a pietei care tine preturile producatorilor sus si franeaza avansul tehnologiei . Mi se pare ca marja de profit a producatorilor este foarte la aceste masini , in conditiile in care ofera mult prea putin , cel putin la capitolul autonomie .

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

De-aia Domnul nostru ne-a dat masina hibrida :))

De asemenea nu prea sunt de acord cu toate avantajele oferite de autoritati masinilor electrice - subventii la cumparare, scutire de impozite, plata parcari , alimentari gratuite .

Este o fortare ne-naturala a pietei care tine preturile producatorilor sus si franeaza avansul tehnologiei . Mi se pare ca marja de profit a producatorilor este foarte la aceste masini , in conditiile in care ofera mult prea putin , cel putin la capitolul autonomie .

 

Cand o sa traiesti intr-un oras in care nu poti sa respiri (cum e Bucuresti de exemplu), o sa fii foarte de acord. Ca o paranteza, unde ai vazut alimentari gratuite date de autoritati, ca vreau si eu?

 

Da, e un ajutor dat pietei, ca sa grabeasca procesul de migrare. Dar stai linistit, ca n-o sa mai dureze mult. Insa dupa aia o sa vina momentul in care o masina electrica o sa fie mai ieftina decat una pe benzina/motorina. Ce faci atunci, iei una sau nu? :)

 

Iar apropo de marja de profit a producatorilor, banuiesc ca ai cunostinte foarte bune despre industrie, nu? Adica stii cat costa R&D, care sunt volumele de vanzari, cum se amortizeaza investitiile, cum se contracteaza volumele de baterii si la ce preturi si asa mai departe?

 

 

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, e un ajutor dat pietei, ca sa grabeasca procesul de migrare. Dar stai linistit, ca n-o sa mai dureze mult. Insa dupa aia o sa vina momentul in care o masina electrica o sa fie mai ieftina decat una pe benzina/motorina. Ce faci atunci, iei una sau nu? :)

 

NU.

Pentru cineva care lucreaza aproape zilnic cu baterii, nu.

Cei care nu stiu viata reala a unei baterii desigur vad numai "avantaje".

 

Pariez cu oricine pe o lada de bere la alegere ca vor trece cel putin 10-15 ani pana preturile masinilor electrice sa fie mai mic ca al celor pe benzina..

Nu exista resurse pentru a face baterii mai ieftin. Iar asta va tine pretul sus mult timp.

 

Doar pentru oras, o masina electrica? Oricand!

Ba chiar primariile ar putea sa creeze un sistem prin care masinile electrice sa poata fi folosite exclusiv de cetatenii orasului, spre inchiriere pe ora la un pret modic, cu puncte de incarcare si eventual echipe de recuperare a masinilor descarcate electric..

Si asa poluarea ar fi mai mica in orase, daca tot se face atat tam-tam ca masinile personale polueaza.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Voi cat de mare aveti orasul de o masina cu range de 350km-400km e doar pt oras ??? :pardon: Glumesc, desigur dar acum chiar poti trece usor in jdetul de langa si sa te intorci acasa fara stres, fara sa o incarci pe drum. Drumuri de 1000km+ faci atat de rar pe an incat mai bine inchiriezi o masina pt concediu, nu ai stres ca se strica, sa platesti intretinere etc si iesi mai ieftin pe an.

 

Legat de infrastructura va iesi nasol. Probabil in 5 ani va fi jale.

 

Eu incarc si la serviciu dar si asa, intr-o luna am tras 1.2 MWh acasa. Iarna poate ajung la 2MWh / luna. De la un consum de 0.15MWh inainte de bransamentul nou si incarcator. Intre timp am mai convins un vecin sa-si ia Zoe si mai vor inca 2 vecini masina electrica. Pai in 5 ani va fi nasol.

 

Pret diferit la curent, nu cred ca e voie. Pana la urma cumpar energie pe care o consum la ce am nevoie. Gazul de la centrala are pret diferit fata de gazul de la plita? E absurd.

 

Ba chiar primariile ar putea sa creeze un sistem prin care masinile electrice sa poata fi folosite exclusiv de cetatenii orasului, spre inchiriere pe ora la un pret modic, cu puncte de incarcare si eventual echipe de recuperare a masinilor descarcate electric..

Si asa poluarea ar fi mai mica in orase, daca tot se face atat tam-tam ca masinile personale polueaza.

 

Resita a instalat incarcatoare pt taxi. Sunt gratuite si urmeaza inca 8 parca. Orice taxi/uber nu va mai polua. Mi se pare o solutie foarte eleganta pentru a "forta" masini care fac zilnic multi km sa nu mai polueze.

 

La serviciu avem 2 fast chargere si 4 normale. Un an a fost dat curent gratuit pt oricine. Veneau cei de la uber si incarcau zi noapte. Stiti cat costa curentul pe luna? Vreo cateva sute de eur. Si e vorba de Timisoara unde densitatea de masini electrice e cea mai mare din tara. Ar fi o nimica toata pt un oras sa plateasca curentul pentru orice taxi.

Link to comment
Share on other sites

 

Cei care nu stiu viata reala a unei baterii desigur vad numai "avantaje".

 

Pariez cu oricine pe o lada de bere la alegere ca vor trece cel putin 10-15 ani pana preturile masinilor electrice sa fie mai mic ca al celor pe benzina..

 

 

Care e viata reala a unei baterii? Sunt doar curios.

 

Pun eu lada aia de bere pentru 10 ani. Chiar si mai multe daca vrei..

 

 

 

Pret diferit la curent, nu cred ca e voie. Pana la urma cumpar energie pe care o consum la ce am nevoie. Gazul de la centrala are pret diferit fata de gazul de la plita? E absurd.

 

Pret diferit la curent probabil ca n-o sa aiba cum. Dar solutii se gasesc. Pot pune niste abonamente cu curent 'gratis' (a se citi platit prin abonament) o valoare modica - 200 kWh pe luna de exemplu, si taxa foarte scump tot ce trece peste. Sau pot face si mai scumpe toate autorizatiile de marire de capacitate per locuinta. Cand e vorba de mariri de preturi, orice firma e foarte inventiva :(

Link to comment
Share on other sites

Legat de infrastructura va iesi nasol. Probabil in 5 ani va fi jale.

 

Eu incarc si la serviciu dar si asa, intr-o luna am tras 1.2 MWh acasa. Iarna poate ajung la 2MWh / luna.

 

Pai ok, dar atunci unde e economia...daca dai ~800 ron pe curent...in timp ce pana acum dadeai maxim 100.

 

Diferenta de 700 ron... depaseste motorina folosita prin oras (2-300 ron, in cazul meu cel putin).

 

Ma rog, ca economia vine din intretinere, dar chiar si asa.....e mult.

Edited by P.I.M.P.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Care e viata reala a unei baterii? Sunt doar curios.

Sa incep cu un mic articol, sa se inteleaga la ce stres(s) e supusa o baterie in modul fast charging:

https://news.ucr.edu/articles/2020/03/11/fast-charging-damages-electric-car-batteries

(Exista o legea a naturii care ne "spune" unora din noi ca, ceea ce se intampla la scara mica (ca fenomen) se intampla si la scara mare.

 

Orice baterie facuta pana in prezent are nevoie de un anume regim de exploatare in sensul incarcarii (exemplu articolul de mai sus), dar si al descarcarii (nivel ideal de descarcare pentru o viitoare incarcare completa, nu partiala, chimic vorbind).

Cel mai ideal mod de utilizare al unei baterii este acela de a o mentine INTOTDEAUNA INCARCATA!

Ori asta atrage un stres in plus din partea utilizatorului.. care intelege fenomenul.

Stiu, o sa spui ca schimbul unei baterii (celule a ei) poate ajunge sa fie mai ieftin decat al unui motor cu ardere interna..

Pe mine personal nu ma atrage asta.

Ideea e urmatoarea, in decurs de 4-5 ani sigur trebuie sa umbli la bateria masinii sa schimbi vreo doi elementi/celule.. apoi peste inca vreo 2, sau mai curand alti 2-3 elementi..

Singurul care isi poate permite asa ceva e statul nu persoanele fizice, parerea mea.

 

 

Ca tot nu credeti ca vor fi diferite tarife, centralele pe gaze sau masinile de gatit nu au nevoie de alte tarife pentru ca nu merg pe sosele; in schimb masinile electrice da (ca si celelalte care vor disparea nu?).

De unde face statul bani de intretinere, modernizare..(?), cand se stie ca sunt taxe mari in pretul benzinei si motorinei..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

De-aia Domnul nostru ne-a dat masina hibrida :))

 

 

Cand o sa traiesti intr-un oras in care nu poti sa respiri (cum e Bucuresti de exemplu), o sa fii foarte de acord. Ca o paranteza, unde ai vazut alimentari gratuite date de autoritati, ca vreau si eu?

 

Da, e un ajutor dat pietei, ca sa grabeasca procesul de migrare. Dar stai linistit, ca n-o sa mai dureze mult. Insa dupa aia o sa vina momentul in care o masina electrica o sa fie mai ieftina decat una pe benzina/motorina. Ce faci atunci, iei una sau nu? :)

 

Iar apropo de marja de profit a producatorilor, banuiesc ca ai cunostinte foarte bune despre industrie, nu? Adica stii cat costa R&D, care sunt volumele de vanzari, cum se amortizeaza investitiile, cum se contracteaza volumele de baterii si la ce preturi si asa mai departe?

 

Am spus ca "mi se pare" ca marja de profit e foarte mare , nu ca stiu eu si am cunostinte . Si cred in continuare ca pentru anumite modele care sunt o ciorba reincalzita cu evolutie minima de cativa ani buni, marja e destul de mare.

Nu o sa traiesc niciodata intr-un oras sufocat , pentru ca nu suport aglomeratia si agitatia continua , asa ca nu o sa fiu niciodata de acord cu subventiile exagerate, pe banii platiti in taxe si de mine , pentru alti utilizatori , care si asa par sa aiba de unde sa plateasca si ceilati 10 mii euro dati de stat la achizitie, impozitele si parcarile . Cei mai nevoiasi si care au cu adevarat nevoie de subventii , oricum nu o sa-si ia in urmatorii 50 de ani o masina electrica .

Despre alimentari gratuite , doar speculez ca cei care le ofera, au ceva reduceri substantiale la factura de electricitate , subventionate pe din dos tot de stat.

 

Da , urmatoarea masina va fi electrica , dar va mai dura mult pana o voi lua . Nu va fi una noua , caci nu voi da 50-70 de mii pe o masina electrica decenta. Cand voi putea lua o masina electrica la mana a doua cu pana in 20 de mii de euro , cu autonomie reala de 4-500 km iarna/vara, cu aer conditionat sau incalzire cand am nevoie si cu circulat la ce viteza am eu chef , o voi lua . Deocamdata acea masina nu exista si va mai dura ceva pana va fi produsa si inca si mai mult pana va putea fi cumparata la mana a doua cu 20 de mii.

Pana atunci pot sa trag in continuare de dieselul existent , in conditiile in care fac 6-7000 km pe an.

Edited by seaman
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.