Jump to content

Campanie BMW I - dezastru total


Bala

Recommended Posts

Nu e adevarat, pt ca spune mgi :) Dar cand vine un posesor si spune ca se poate ajunge la rangeul respectiv in anumite conditii, vine mgi sa il contrazica ca el stie mai bine desi n-a pus vreodata piciorul in asa ceva. Esti penibil amice. Si nici macar nu trebuie sa ma crezi pe mine, ai putea da un google sa te lamuresti, dar cum tu le stii pe toate nu are rost

 

https://www.ultimate...eries-330i.html

 

 

Mi se pare distractiv modul la care insisti cu chestia asta. Range-ul de pe site-ul ala nu e o data oficiala a producatorului, e ceva calculat de ei pe baza cifrelor oficiale. Iar daca te uiti pe acelasi site la 330e, range-ul listat e asta: 2500 Km / 1553 miles. Deci cum e, are site-ul ala date care au legatura cu realitatea?

 

Deci mai usor cu 'documentatia oficiala' din google, ca trebuie si putin discernamant pentru ce citesti.

 

Si oricum, discutia nu era despre range-ul de la 330i. Era vorba despre range-ul comparat de la 330i si 330e, si cum al doilea nu are cum sa aiba doar jumate din primul, cu acelasi motor si aceeasi caroserie.

 

Uite, daca mai vrei food for thought, ia imaginea asta. Cam cat ar fi range-ul cu consumul asta? ;)

 

post-26959-0-52332500-1599819987_thumb.jpg

 

Si cu asta nu mai zic nimic pe tema asta, ca am poluat destul topicul

Edited by mgi
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

La toata lumea afiseaza consumul stabilit din fabrica cand facem plinul.

 

Ca doar nu o sti masina ce sofer va conduce masina..

 

 

nu cred ca tuturor celor care avem fix acelasi model de masina ne afiseaza o cifra prestabilita din fabrica privind range-ul masinii. daca merg prin oras si fac plinul, rangeul afisat va fi mai mic decat daca sunt la drum lung si fac plinul. rangeul afisat cand faci plinul e cu siguranta stabilit pe baza consumului anterior.

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Consumul e mare sau mic in functie de stilul de condus al fiecaruia.... Eu ajung frecvent in extraurban la 7% cu F30 320d xdrive care in fisa tehnica are 4% :)) mergand la fel cu un i3 as avea un consum la fel de disproportionat fata de valorile oficiale...nu stiu cat ar putea fi 30kwh?...si range 100 si ceva km?

 

I3 face parte din categoria celor eficiente si are un consum real undeva pe la 12kWh/100km dar sare in sus la orice abatere. Iarna scot frecvent 22kWh/100km. Cu scaderea range-ului direct proportional. Cu leaf am scos consum si de 28kWh/100km :rolleyes:

 

Partea faina la electrice este ca atunci cand te apuca panica ca nu mai ai range, poti reduce consumul foarte mult ajungand si la 8kWh/100km daca mergi chiar la consum disperat (max 50khm/h etc)

 

SI ca sa inchei, iti impartasesc parerea despre plug-in hybrid. E modul producatorilor de a scadea sub pragul de CO2 impus de WLTP, in rest are ceva dezavantaje. Insa senzatia pe care mi-a dat-o Tesla S P100D nu mi-a dat-o nici un M condus pana acum, ca sa ramanem on topic cu electricele.

 

:thumbsup: :goodjob:

Link to comment
Share on other sites

Toata lumea care s-a dat cu Tesla a avut aceeasi aceeasi senzatie, de racheta. Pastrand proportiile, la fel spun multi despre i3 ca are super acceleratie..pe 0-50 e la fel de rapida probabil ca un 330i, iar pana la 100 ajunge ca un 320i, mai departe nu stiu...nici daca vireaza la fel de bine.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

la fel spun multi despre i3 ca are super acceleratie..pe 0-50 e la fel de rapida probabil ca un 330i

 

Experienta mea cu i3 e ca are acceleratie super dar nu de la 0. La turatie mica se comporta cam ca un diesel cu lag, apoi cand urca putin in turatie, acceleratia e impresionanta.

Link to comment
Share on other sites

Exact! Plecarea de pe loc in primi metri nu este deosebita dar dupa vreo secunda trage constant pana la 100km/h.

 

Toata lumea care s-a dat cu Tesla a avut aceeasi aceeasi senzatie, de racheta. Pastrand proportiile, la fel spun multi despre i3 ca are super acceleratie..pe 0-50 e la fel de rapida probabil ca un 330i, iar pana la 100 ajunge ca un 320i, mai departe nu stiu...nici daca vireaza la fel de bine.

 

Pana-i lumea nu poti compara acceleratia unui 320i cu I3. La curbe insa pariez ca 3xx o face mai bine ca I3 :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

O face mai bine, pot confirma eu ( seria 3 in curbe adica ), mergand cu 320i, 320Xi, 330Xi, I3 modelul prefacelift si facelift.

 

In ceea ce priveste Tesla, am avut ocazia sa testez Model 3 cand a venit in Europa , apoi Model X , insa ceea ce am simtit cu Model S P100D ( 0-100 in 2.9 S) nu pot descrie. Efectiv m-am simtit rau 30 de minute dupa ce am coborat din ea, si cu durere de cap. Brutalitatea cu care ajunge la viteze mari e incredibila. Am filmat pentru posteritate, ma mai uit din cand in cand. :)

Edited by Kragod
Link to comment
Share on other sites

Da, e misto o Tesla. Habar n-am, probabil sunt cu cativa ani in fata competitiei in ceea ce priveste motorul (motoarele) si bateriile.

 

Plus ca sunt foarte orientati catre client. Stiu pe cineva care in urma abuzurilor, a reusit sa arda un motor. L-au chemat la service (el nestiind ca e dus unul din motoare), si i-au schimbat motorul gratuit (a mers in vienna parca).

Link to comment
Share on other sites

Nu mai sunt atat de in fata competitiei. A scazut mult distanta.

 

Deja au Model 3 si urmeaza S si X de EU cu CCS. Asta inseamna ca se alineaza incet standardelor "celor multi". Au si un bug pt ca acum la supercharger V3, pot incarca toti si e haos. Mergi cu I3 si incarci la supercharger.

 

Au competitie pe partea de eficienta: I3, Hyunday, Kia, Au pe partea de performance: Tycan. Vin din spate Mercedes EQC, Audi etc. care vor lansa modele noi in curand.

 

Nu mai exista oem mare care sa zica NU electricelor.

Link to comment
Share on other sites

In segmentul de pret de 40-50k Tesla nu are niciun fel de concurenta relevanta. Hyundai / Kia n-au treaba cu performanta, iar Tycan / EQC costa foarte mult. Da, vin modele noi, dar sa vedem ce preturi si ce caracteristici o sa aiba.

 

Si partea interesanta e ca la preturile astea se estimeaza ca Tesla are cam 30% marja la fiecare masina. Au procese de productie optimizate, au software/hardware la a 3a generatie deja, isi fac propriile baterii, o sa fie destul de greu de concurat cu ei.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Unde ai vazut tesla la 40-50k ? Model 3 in Romania e pe la 65k eur. Ma refer la un M3 relativ dotat (adica 1-2 pachete) si adus in Ro cumparat de pe site-ul Tesla.

 

Iar la 65-70k ai I-pace care are 400cp/2 motoare. EQC are si el tot pe acolo si nu e cu mult mai scump la M3.

 

Si asta M3 !!! Ca la model S, Tesla e mai scump. La X e aproape de taycan-ul chel

Link to comment
Share on other sites

I-pace pleaca de la 80k, si daca mai pui cateva optiuni ajunge la 86k (plecand de la versiunea de baza).

 

Tesla, daca scoti autopilotul, e pe la 50k in varianta de baza, cu tot cu tva.

 

 

Kona nu prea se compara cu model 3, singurul avantaj e range-ul un pic mai mare.

 

Asta e chestia la Tesla, ca pachetul per total e mai bun ca la restul. Da, sunt si mai luxoase, si mai ieftine, si cu range mai mare, dar niciuna care sa aiba toate astea trei calitati :)

 

post-26959-0-49883500-1600070456_thumb.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Poate e chestie de preferinte personale si obisnuinta, insa pe mine Tesla nu ma da pe spate la interior, cu tableta aia imensa, nu m s-a parut ideal de operat.Interiorul unei seria 3, clasa c sau a4 mi se pare mai reusit si calitativ. La service e mai problematic, reteaua e destul de slab dezvoltata.Si mai am o problema cu legata de confidentialitate, felul in care monitorizeaza datele, traseele, nu sunt convins ca sunt foarte etici cum folosesc toate datele colectate.E bine ca au agitat un pic piata, in viitor nu se vor putea bate cu gigantii din domeniu, care au retele de vanzari si service fff bine puse la punct.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

I-pace pleaca de la 80k, si daca mai pui cateva optiuni ajunge la 86k (plecand de la versiunea de baza).

 

Tesla, daca scoti autopilotul, e pe la 50k in varianta de baza, cu tot cu tva.

 

Hai sa nu mai vorbim din poze ci concret simuland ca vrei sa cumperi ! Cu toate costurile si toate reducerile REALE

 

La I-pace ai 10k eur de la stat. La Tesla nu ai ! Deci diferenta este mai mica fata de ce ai prezentat cu 10k eur.

 

In al doilea rand, trebuie sa pui long range cu 2 motoare daca vrei sa compari cu I-PACE. Un M3 cu un motor si baterie standard, este o masina deja partial depasita. E range de Zoe.

 

Nu zic balarii. Voiam sa cumpar sotiei un M3 anul trecut. Pretul Tesla REAL nu este atat de roz precum e prezentat.

 

E la fel ca la VW. ID3 este prezentat cu un range mare cel al versiunii long range la pret de mid range. Iar daca mergi acum sa cumperi ID3, nu poti cumpara decat MID. Deci nu e nici pe aproape din ce se lauda el.

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca nu toate sunt roz la Tesla. Are tableta aia imensa in loc de comenzi, si reteaua de service in europa nu se compara cu ce au ceilalti. Dar totusi, compari cu Zoe? :)

 

VW e fidel traditiilor de doftoricire a cifrelor, ca intotdeauna. Si in plus, au nevoie disperata sa 'prinda' modelele electrice, la cat au investit in platforma si furnizori.

 

Oricum, optiunile electrice sunt inca foarte putine si scumpe, piata e la inceput. Sa vedem ce aduc urmatorii ani.

Link to comment
Share on other sites

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/auto-kaufen-verkaufen/autokosten/elektroauto-kostenvergleich/

 

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/elektromobilitaet/stromverbrauch-elektroautos-adac-test/

 

intr-o baterie de i3 st 35kg grafit 12kg nichel 12kg cobalt si mangan 2kg plus altele, per km iesi la aceiasi centi, ramane premiile tichetele si subventiile masive, dar la revanzare cu cat o vinzi oare? si ca sa vorbim de ecologie se spune ca trebuie sa conduci minim 8 ani ca sa remodelezi raportul de co2 in favoarea masinilor electrice, in 8 ani sigur bateria trebuie schimbata si cred ca o sa fie o distractie de cateva mii de euro

in europa nu exista asemenea metale rare, import china si africa automat, cum sa evolueze o industrie dependenta de alt continent?

 

i3 45cent/km

118 i 118d 55 cent/km

e intreaga lista in adac

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Calculele alea trebuie adaptate la costurile de la noi. Ei au pus benzina premium 1.36 lei, la noi e mai ieftina. La fel si cu curentul: au pus 1.7 lei/ KWh dar daca incarci acasa e 0.6 lei (datele sunt in pdf). In functie de cum foloseste fiecare masina, sunt sau nu beneficii.

 

Chimia de la baterie se schimba de la an la an. Tesla zice ca vrea sa renunte complet la cobalt in viitorul apropiat. Si pretul bateriilor scade si el de la an la an. Probabil ca o sa apara si baterii aftermarket cand o sa fie suficienta cerere. Deocamdata nu prea s-au schimbat atatea baterii , si model S deja are 8 ani de productie..

 

Dupa cum spuneam, sa vedem care o sa fie situatia cand se mai matureaza piata si apar si mai multe optiuni.

Link to comment
Share on other sites

Mai e un pic si vine si i3-ul cu 150ah. Legat de revanzare, am stat mult timp cu ochii pe autovit si pot confirma ca daca anumite modele stau acolo cu anii, altele dispar rapid. Piata probabil ca nu e la fel de "lichida" ca la ICE, dar usor usor... ADAC vad ca nu include subventiile. Or daca te apuci sa compari pretul discountat de stat (25Keur in cazul meu pentru i01 120ah) si mai pui si alimentare moka din diverse surse (am priza in parcarea de la birou), nu prea mai ai termen de comparatie. Una peste alta prefer sa conduc buburuza asta mica decat G06-ul nevesti-mii si asta spune multe. Nu tu lag, nu tu inertia aia enorma de tanc. Franarea e beton chiar daca are rotile de caruta.

 

Revenind la subiect, eu in continuare alimentez la statia BMW Romania din Baneasa cand ma grabesc si nu am timp sa o las la granny charger. In general incerc sa evit CCS, dar uneori nu prea ai de ales. Incarcarea dureaza cam 30 de min pentru 50% (aprox 21kw) si nu am intampinat niciodata probleme tehnice. De aglomeratie nu mai zic... E gol la orice ora.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.