Jump to content

Campanie BMW I - dezastru total


Bala

Recommended Posts

Pompa de caldura merge pe principiul frigiderului sau al aerului conditionat cu invertor, doar ca stie sa faca si invers, sa extraga caldura intr-un mod eficient de la o sursa. Acea sursa poate fi si bateria uneori, atunci cand bateria are nevoie de caldura si in habitaclu se cere racoare. Cel mai des se intampla primavara-toamna, cand autonomia creste usor chiar daca tu dai drumul la aer conditionat.

 

Una peste alta, o pompa de caldura are un randament mult mai mare decat incalzirea rezistiva. Cred ca ii zice COP, nu ma pricep foarte bine.

Link to comment
Share on other sites

Trecerea la EV este un trade off, sunt unele avantaje dar sunt si unele limitari, totul tine de prioritatile, stilul de viata si mindset-ul utilizatorului.

Desi am avut niste tentative, dar in final la mine analiza SWOT a dat cu minus pentru EV, pana acum cel putin...si nici sotia nu am reusit sa o conving :)

 

Ziceam de mindset pentru ca mi se pare elementul cel mai relevant... pe care l-am remarcat in mai multe situatii, inclusiv aici pe forum.

 

Spunea cineva intr-un post anterior...."daca ma grabesc, incarc 30 de minute la statia rapida de la Baneasa".......pentru mine, daca am 30 de minute inseamna ca nu ma grabesc deloc. Cel mai probabil am ADHD :)

 

La fel si observatia din postul de mai sus al colegului C_R_G...ca sunt situatii in care autonomia creste cand pompa de caldura face inversiunea cadura baterie-racoare habitaclu...Eu as fi remarcat situatiile in care autonomia scade...iarna cand e prea frig si vara cand e prea cald, si cel mai probabil scade serios, pentru ca testele de autonomie ajung la valori apropiate de cele ale producatorului in conditii de mers cuminte, fara incalzire/racire, cu radio oprit etc. Consumul este relativ si la ICE, doar ca nu te conditioneaza atat de mult.

 

Una peste alta, este un entuziasm specific early adopter-ilor...evident de apreciat, dar care nu se gaseste insa la fiecare dintre noi.

 

 

Experienta mea cu i3 este limitata ca cateva minute de mers urban (placute ce e drept)..ma tot gandesc sa inchiriez unul pentru o intreaga zi, ca sa-i descopar potentialul.

Link to comment
Share on other sites

Autonomia scade, dar nu cu mult. I3-ul este o masina gandita cap-coada pentru a fi electrica, incepand cu platforma si continuand cu materialele. Plafonul de exemplu este mult mai bine izolat decat la o termica. Vara daca il atingi nu e fierbinte, nici macar cald. Caroseria este din CFRP, sasiul din aluminiu etc. Ceea ce de fapt duce la un consum mult mai mic decat competitia, care nu scade sub 14. Nici macar Hyundai Ioniq nu reuseste aceasta performanta, chiar daca are un motor mult mai lesinat.

 

Inapoi la autonomie, la mine a oscilat in jurul a 12kwh pe timp de primavara-vara-toamna (11.6-11.8) si vad ca de cand plec dimineata si pornesc caldura a mai crescut cu 1.5-2kwh. Tradus in kilometri, autonomia (in cazul meu) a scazut de la 320-340km primavara-toamna (incl septembrie) la 260-270km acum. Asta fara sa fac nici un rabat la stil de condus sau confort interior. In 95% din cazuri incarc acasa sau la birou, deci timpul pierdut pentru aceasta activitate este foarte redus. Dar recunosc, tine intr-adevar si de mindset / obisnuinta / zona de confort.

 

Sfatul meu este sa testati masinuta, ca sa aveti imaginea de ansamblu. O sa va dea ceva batai de cap one-pedal driving-ul in prima ora de condus, dupa care o sa vi se para ca masina reactioneaza ciudat cand o sa va intoarceti la termice (de ce nu franeaza?..).

Link to comment
Share on other sites

Eu am mers cu i3-ul, nu mi-a spus absolut nimic. Nu mi-a placut interiorul, scaunele mi s-au parut mai putin confortabile decat ale mele (seria 3), ca sa nu mai vorbesc de suicide doors si rotile alea de bicicleta. Da, acceleratia e ok, dar nu e ceva care sa te dea pe spate.

 

Pentru consum, am gasit asta recent: https://www.renault.ro/vehicule-electrice/zoe/autonomie-baterie.html

 

Cred ca e singurul tool cinstit de la vreun producator de masini pe tema asta. Restul iti dau ori consumul WLTP, care e o gluma, ori iti dau un range (intre x si y km), cu un disclaimer lung.

Link to comment
Share on other sites

Pompa de caldura merge pe principiul frigiderului sau al aerului conditionat cu invertor, doar ca stie sa faca si invers, sa extraga caldura intr-un mod eficient de la o sursa. Acea sursa poate fi si bateria uneori, atunci cand bateria are nevoie de caldura si in habitaclu se cere racoare. Cel mai des se intampla primavara-toamna, cand autonomia creste usor chiar daca tu dai drumul la aer conditionat.

 

Una peste alta, o pompa de caldura are un randament mult mai mare decat incalzirea rezistiva. Cred ca ii zice COP, nu ma pricep foarte bine.

 

Ok, dar discutam de incalzire stationara.

 

Masina sta afara in ger, toata noaptea. Dimineata dai drumul la caldura din casa. De unde ia caldura? E exact ca un fierbator de apa, expresor de cafea, totul e pe baza de rezistente electrice. Nu e nimic nou sub soare.

 

Nici eu nu ma pricep, nu m-a interesat subiectul, dar doar asa electricitatea poate fi transformata in caldura. La fel cum la webasto motorina e transformata in caldura.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred, nu imi aduc aminte.

 

Oricum aici e vorba de un i3, care e departe de a avea valente sportive. Si un 3.0d il cam spulbera. Ca zicea ca i-a redat placerea de a conduce, pierduta in ultimii 15 ani. Da, poate in oras e f ok, placut, dar in rest...pana mea...

 

Am gasit posturile in care mi-ai luat la organ familia cand ti-am spus ca Tesla nu e chiar cea mai rapida masina, ci sunt multe mai rapide: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/187157-ati-cumpara-un-i3-sh/page__st__140__gopid__2488179#entry2488179

 

Ma bucur ca acum esti de acord cu mine referitor la cat de rapida e P100D relativ la alte masini. :)

Edited by MikeOnline!
Link to comment
Share on other sites

Pompa de caldura incalzeste/raceste prin compresia sau expandarea gazului in principiu. Nu stiu exact cum functioneaza cele de la masini, probabil au si niste rezistente electrice care sa incalzeasca la inceput cand e foarte frig afara..

 

Normal ca au rezistente, dimineata totul e bocna, nu are de unde sa preia caldura. Contrar a ce zicea Bala.

 

Rezistente au cazanele EV. I3 are pompa de caldura, nu rezistente !

 

Am gasit posturile in care mi-ai luat la organ familia cand ti-am spus ca Tesla nu e chiar cea mai rapida masina, ci sunt multe mai rapide: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/187157-ati-cumpara-un-i3-sh/page__st__140__gopid__2488179#entry2488179

 

Ma bucur ca acum esti de acord cu mine referitor la cat de rapida e P100D relativ la alte masini. :)

 

 

Si? Nu sunt de acord cu tine cu abosolut nimic. Sunt de acord ca i3-ul de fata, despre care se discuta in topic, nu are nicio legatura cu placerea de a conduce. Nu se compara nici cu M-uri, daramite cu hypercars ce discutam acolo.

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Eh rahat. Sunt atatea motoare potente, atatea M-uri. Nu stii ce vorbesti.

 

E ok pentru tine ca e ti-e in drum, atfel, singurul lor client (adica tu), nici ala nu mai mergea la statia aia.

 

O electrica e ok pana la 100kmh, dupa care un M, sau un benzinar mai mare o spulbera (bineinteles comparabil cu ce conduci acum, pentru ca daca vorbim de o Tesla S P100 D, atunci tre sa aducem categoria grea, porsche, lamborghini).

 

Atlfel, da, pt oras e brici.

 

Asa e, am inteles eu gresit din postul asta ca P100D se compara cu Lambo si Porsche, desi in trecut ziceai ca le distruge si se tine de Bugatti (Veyron, model de acum 2 generatii, dar tot Bugatti e :) ). Altfel, interesant ca vorbesti despre ce gioarse a condus colegul care se bucura de i3. Tu ce masina ai? Ai condus i3?

Edited by MikeOnline!
Link to comment
Share on other sites

E vorba ca P100D intr-adevar poti sa zici ca e wow in materie de electrice (de acolo si comparatia cu hypercars, o electrica primeste mereu update-uri, cea mai puternica Tesla poate distruge un hypercar). Dar cand discutam de i3, pot zice ca e bun de oras, poti zice ca e multe, dar nu poti zice ca iti readuce placerea de a conduce (comparat cu sportivele pur-sange de la Bmw). Atata am zis, bazat pe ce a zis colegul.

 

In rest lasa-ma cu dezgroparea mortilor, si nu mai fa flame, daca nu vrei sa ne luam iar suspend amandoi.

Link to comment
Share on other sites

Este doar o experienta personala, departe de mine de a incerca sa o generalizez, cu mica precizare ca se bazeaza pe o completa cunostinta de cauza.

 

Legat de pompa de caldura, Se bazeaza pe diferentele de temperatura din doua medii, exterior si interior. Spre deosebire de o incalzire rezistiva, pompa de caldura este mult mai eficienta, motiv si pentru care este destul de important la o masina electrica sa ai pompa, pentru ca ajuta la o autonomie marita. Daca vrei sa aprofundezi, am copiat mai jos primul link gasit.

 

http://www.truenorthenergyservices.com/heat-pumps-101-faq/#:~:text=To%20provide%20heat%2C%20a%20heat,air%20over%20the%20hot%20coolant%2C

Link to comment
Share on other sites

Ne tot invartim in jurul cozii, fara nicio concluzie.

 

Heating pump intr-adevar face transfer de caldura (cand afara e suficient de cald, sa aiba ce transfera, sau de la baterie). Dar in regim de incalzire stationara, stiti vreunul sa ziceti de unde produce caldura? (pe -15 grade afara).

 

Hai sa incheiem o data subiectul asta. Pompa de caldura oricum nu e eficienta iarna, dupa ce masina a stat la -15 grade toata noaptea.

 

However, the heat pump using a single heat source does not work efficiently under the cold condition such as −10°C ambient temperature, and the COP value is close to 1 (at 0°C, the COP value could range between 2 and 3 for a heat pump with single heat source) [86], which means heat pumps become less advantageous compared to electric heaters.

A heat pump will require supplementary resistance heating when temperatures drop well below freezing which of course adds cost to the car, and range is compromised anyway.

 

Deci e aproape useless din ce vad eu aici, la temperaturi de iarna in Romania (sau are rezistente, dupa cum am zis de la bun inceput).

Link to comment
Share on other sites

Normal ca au rezistente, dimineata totul e bocna, nu are de unde sa preia caldura. Contrar a ce zicea Bala.

 

Nu iti trebuie rezistente. Zero grade celsius nu e acelasi cu zero grade kelvin. Caldura e. Ca ti-e tie frig, asta e altceva :pardon:

 

Este compresorul care poate raci vara si incalzi iarna. E pe baza de motor elctric+pompa. Cand pornesc incalzirea la I3 scoate zgomot nu chiar ca un diesel dar ca un benzinar cam da. Apoi cand plec de pe loc, se linisteste.

 

I3 sigur nu are rezistente. Leaf are.

 

Daca sunt legate la incarcator si le las 20 de minute sa incalzeasca, cu I3 plec cu bateria 100% insa la leaf cu 98,99%. Leaful cu rezistente nu apuca sa traga suficient din incarcator.

 

L.E. Eu zic de temperaturile din Ro unde cel putin de cand am EV cred ca minimul a fost la -10-12grade

Link to comment
Share on other sites

Noi am avut in SB, 2 ierni in ultimii 5 ani, cu temperaturi de -20 de grade. Chiar -25.

 

O pompa de caldura fara rezistente, nu e eficienta la temperaturile alea pentru ca nu mai exista caldura atmosferica, si nici diferenta pe care o mai poate comprima. O mica explicatie si aici:

 

f51a43cc98c89e.gif

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.