Jump to content

BMW Limp mode


Al3dHell

Recommended Posts

Salutare ! Am un BMW 320d e90 163 cp M47 din 2006 și sunt curios de un lucru:

Am fost cu masina la un drum mai lung de 400km si undeva pe la 300 km imi da eroare in navigație legatĂŁ de Dpf , urmând ca masina sa intre in limp mode si sa isi piardĂŁ puterea . Pot sa fac ceva sa o scot din limp mode ?? Sa ii dau din diagnoza sa isi faca regenerare ? Exista vreo solutie ca sa o scot din limp mode singur ?

Link to comment
Share on other sites

Salutare ! Am un BMW 320d e90 163 cp M47 din 2006 și sunt curios de un lucru:

Am fost cu masina la un drum mai lung de 400km si undeva pe la 300 km imi da eroare in navigație legată de Dpf , urmând ca masina sa intre in limp mode si sa isi piardă puterea . Pot sa fac ceva sa o scot din limp mode ?? Sa ii dau din diagnoza sa isi faca regenerare ? Exista vreo solutie ca sa o scot din limp mode singur ?

Nu prea.

Eroarea de DPF apare pentru ca DPF nu s-a putut regenera, sau goli ultima data, pentru ca senzorii care ii raportau stagiul de incarcare pot fi defecti.., sau arderea din filtru nu a fost posibil sa fie initiata.. si daca nu s-a condus 15-20 minute la 2000rpm si cu rezervorul cel putin pe sfert... chiar si 300 km cred ca e posibil in Romania.

 

Arderea: cauza de temperatura optima (80-90 grade) a motorului (termostate defecte..) si poate chiar bujii defecte.. (dupa altii regenerarea se face si la 60 grade si fara bujii - eu nu cred, mai ales la primele modele.. asica modelul tau)

 

Senzori: langa filtru cred ca si acestia pot impiedeca regenerarea pentru ca nu pot raporta "filtrul gol" dupa regenerare.

 

Poti sa incerci o regenerare fortata inainte de limp mode cu, comanda data prin programul ISTA-D sau INPA.

Si cu toate posibilele erori (mentionate mentionate mai sus) eliminate in prealabil comenzii de regenerare fortata

 

Daca masina e in limp mode doar un specialist in curatare te scapa: baga filtru in cuptor, stie el ce si cum...

 

Apoi montat pe masina, eliminate erori... si poate isi revine la normal..

(Nu elimini erori - se va colmata din nou)

 

Cauta pe forum ca sunt suficiente detalii despre filtru DPF.

 

In general nu poti singur, fara sculele necesare..

Masina ta este mai complicata decat crezi..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Diagnoza si probabil curatat filtrul mecanic , apoi regenerare . Ti-a intrat efectiv in limp mod sau a fost doar o "amenintare" ? Nu confunda limp mode cu pierderea de putere datorata filtrului murdar.

Avand in vedere varsta masinii si probabil numarul mare de km, poti sa te gandesti la o optiune pt DPF-ul ala, pentru ca nici curatarea mecanica nici regenerarile nu te vor ajuta pentru mult timp.

Ce se intampla la multe masini cu filtrul "terminat" , este ca el "pusca", se sparge datorita presiunii cand e murdar sau datorita temperaturilor mari generate la regenerari repetate care tot nu reusesc sa aduca filtrul la conditia optima. Ramane ceva din fagurele ala in filtru, destul cat sa opuna o usoara rezistenta pe evacuare si sa nu fie nevoie de rempare ca la DPF-off.

De cele mai multe ori, soferul nici nu stie - poate vede cel mult ca teava de esapament nu mai e curata .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sau e posibil sa ai nevoie doar de o resetare a filtrului, ca si filtru nou, apoi regenerare.

 

Destul de putin probabil la o masina din 2006 . Doar daca nu a fost a unei batrane care a tinut-o in garaj timp de 14 ani .

Si dupa cat stiu , filtrul care da doar eroare de "viata" pe terminate(care se rezolva cu resetare) , nu duce la limp mode .

Link to comment
Share on other sites

Destul de putin probabil la o masina din 2006 . Doar daca nu a fost a unei batrane care a tinut-o in garaj timp de 14 ani .

Si dupa cat stiu , filtrul care da doar eroare de "viata" pe terminate(care se rezolva cu resetare) , nu duce la limp mode .

 

Era doar o idee.

Am intalnit filtru ce nu fusese resetat, apoi nu-si mai facea regenerare si a intrat in limp mode. Zic sa incerce un reset, regenerare fortata in mers si poate are noroc.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Era doar o idee.

Am intalnit filtru ce nu fusese resetat, apoi nu-si mai facea regenerare si a intrat in limp mode. Zic sa incerce un reset, regenerare fortata in mers si poate are noroc.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Sigur , poate sa incerce . Poate sa-l si curete, dar daca a trecut de 250k km , poate sa uite filtrul . Se va infunda din nou sau se va sparge - sau distruge turbina .

De curand m-am ocupat de un E90 din 2010 cu 250k km, la care filtrul era infundat de genul 110mbar back-pressure la relanti - adica de 3 ori cat normalul. La recomandarea mea , proprietarul l-a demontat, l-a trimis la Odorhei la curatat la cuptor . Cei de acolo i-au confirmat , ca si mine, ca filtrul nu mai tine . In fine , a venit filtrul curat, a fost montat pe masina, am facut test - back-pressure negativa . Am facut cam 15km cu masina , si-a facut regenerare si dupa regenerare avea 39-43 mbar la relanti - adica tot mai mult decat normal .

Concluzie - filtrul e terminat oricum . Va tot face regenerare pana se va topi sau va pusca.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.