Jump to content

Probleme schimb roti


dan darolti

Recommended Posts

Salut, am o problema care ma deranjeaza deja de cateva saptamani si nu reusesc sa ii dau de cap.

Am un F30 320DxD si am 2 seturi de roti. 1 set de 17 pt anvelopele de iarna si 1 set de 19 pt cele de vara.

 

Recent am cumparat 2 seturi de anvelope pentru rotile de vara: 225/40 pe fata si 255/35 pe spate. Pirelli PZero RFT toate 4. (inainte pe cele de 19 aveam bridgestone, aceleasi dimensiuni, zero issues)

 

Bun si acum incepe distractia: dupa ce le-am montat si am plecat de acolo masina trepida putin cam la 70-80 (doar cand accelerez)

 

In mintea mea era ceva de genul: anvelope noi, mai rigide, pana se uzeaza, etc. le dau o saptamana. dupa 3-4 saptamani masina face tot asa. nimic schimbat.

 

Am fost la reprezentanta cu ea, acolo au zis ca nu sunt echilibrate bine rotile. le-am echilibrat si plec fericit de la bavaria cand ajung intr-un punct si accelerez mai agresiv... aceeasi problema, nu s-a schimbat nimic.

 

Sun la bavaria din nou, raspunsul lor: "pai atunci inseamna ca e diferentialul, fie are nevoie de ulei, fie trebuie schimbat". Uleiul la diferential l-am schimbat anul trecut. acum 20.00 km.

 

AM fost azi DIN NOU la vulcanizarea unde le-am schimbat initial, cei de acolo au zis ca atat anvolepe cat si jantele sunt foarte bune. am zis sa fac un experiment. le-am pus cele de iarna inapoi. ZERO trepidatii. trec inapoi la cele de vara... [direct nervi]

 

acum nu mai stiu ce sa cred, cum se poate sa fie diferentialul stricat dar sa trepideze doar pe un set de anvelope? dar in acelasi timp de ce trepideaza?

 

oare a mai patit cineva ceva asemanator?

Link to comment
Share on other sites

Pai bridgestone inca e anvelopa ! ... pirelli nu mai e de mult , iti spun din proprie experienta , de ex. daca echilibrez 4 anvelope pirelli cel putin 2 sunt deformate din matrita .. indiferent de dimensiune ... ca sunt 14" sau 20"

 

DACA echilibrez 10 - 15 buc. bridgestone gasesc unu usor deformat

 

Recent am vazut ca barum sta ffff bine la capitolul echilibrare , adica o anvelopa rotunda nu ovala ! si barum nu e o anvelopa premium !!

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

incearca sa masori cumva circumferinta roților fata si spate... este posibil sa fie o abatere care sa duca la chestia asta.. gen este acceptata o diferenta de circumferința de 0.23% intre punți, dar nu mai mult pt. ca zăpăcește cutia de transfer si atunci deranjul va fi mare Edited by Adiaxc
Link to comment
Share on other sites

Pe Realoem.com dimensiunile recomandate pentru jante de 19 sunt 225/40 fata si 255/35... iar conform unei comparatii cele doua anvelope sunt aproape la fel ca diametru - 0.4% in detrimentul puntii spate. O explicatie plauzibila ar fi cauciuc stramb (deformat) din fabricatie… ulterior pachetul janta+cauciuc fiind echilibrat dar in rulaj acesta generand vibratii. Anvelopele anteriore erau Runflat? Poate greutatea suplimentara din anvelopele actuale + o uzura a diferentialului sa-ti genereze aceste vibratii?post-97743-0-65967400-1591185569_thumb.jpg Edited by rusuvitali
Link to comment
Share on other sites

225/40/19 sunt echivalente ca si dimensiune cu 255/35/19...sau cel putin asa ar trebui sa fie, numai ca depinde si de fabricant sa respecte intocmai acest lucru.

De asta am recomandat sa mĂŁsoare efectiv cu ceva de ex.cu un metru de croitorie dimensiunea reala a unei roti de pe puntea fata si alta de pe puntea spate. O suspenda undeva, la o vulcanizare, si face masuratoarea pe mijlocul caii de rulare, si face o comparație... a fost un coleg care a pĂŁțit-o, diferența era chiar vizibila cu ochiul liber cand punea o roata langa cealaltĂŁ, iar fabricantul era parca michelin.. daca masuratorile fizic ies bine, elimina o suspiciune, si ramane doar vreun cauciuc deformat pe care il gĂŁsește prin eliminare, inlocuindu-le pe rand..

Cert este ca nu este de joaca cu xdrive-ul, este foarte sensibil la dimensiuni diferite ale roților, câteodatĂŁ face urat si daca rotile de pe o punte sunt mult mai uzate decat cele de pe cealalta punte...

Atașez și un calculator pt dimensiunea roților, si o sa poate face comparație cu dimensiunea efectiv masurata

 

https://www.ralsianvelope.ro/calculator-dimensiune-anvelopa-echivalenta

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am avut exact aceeasi problema ca si tine la e90, cu rotile de iarna pe 16 mergea perfect, cu cele pe 18 de vara apareau vibratii intre 90 si 120

Problema s-a dovedit a fi de la jante usor strambe si de la anvelope care aveau si ele o usoara bataie

Aceasta problema este mai amplificata la jante de dimensiuni mari si mai ales cu runflat-uri, si tu le ai pe ambele, pentru ca au o greutate mai mare distribuita in exteriorul rotii si astfel cea mai mica imperfectiune in ansamblu anvelopa janta duce la aceste vibratii

Eu am nimerit chiar anvelope continental runflat pe 18 care aveau bataie si dadusem pe 2 bucati 1200 lei acum 4 ani

Solutia este sa te duci la o vulcanizare care are ceas comparator pentru a masura bataia jantei si dupa ce te asiguri ca janta este in tolerante, masori si bataia anvelopei montata pe janta, sau daca nu gasesti ceea ce este cel mai probabil, iti cumperi ceas comparator (este in jur de 200 lei) si te duci la o vulcanizare cu el

Iti pun link cu procedura de service pentru masurare si cu tolerantele batailor axiale si radiale

Asta trebuiau sa iti faca cei de la bavaria, dar ma indoiesc ca au facut asta

Sa nu te apuci sa schimbi la masina ceva, ca nu este masina de vina, daca era ceva stricat la masina iti facea asa cu ambele seturi de roti

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/repair-manuals/36-wheels-with-tyres/36-11-disc-wheels-rims/E0GR7xO

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/repair-manuals/36-wheels-with-tyres/36-11-disc-wheels-rims/6VWGScR

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

incearca sa masori cumva circumferinta roților fata si spate... este posibil sa fie o abatere care sa duca la chestia asta.. gen este acceptata o diferenta de circumferința de 0.23% intre punți, dar nu mai mult pt. ca zăpăcește cutia de transfer si atunci deranjul va fi mare

Si la alea de iarna de ce nu face? Ca si acolo e o mica diferenta. E problema de cauciuc.

Edited by ryoraul
Link to comment
Share on other sites

Du-te la o vulcanizare care masoara si vibratia rotii (au niste aparate super mai complexe, eu am gasit in Brasov o vulcanizare profi, nu stiu de unde esti), nu doar daca e echilibrata. Sigur are ceva o janta, cauciucul sau ansamblul( banuiesc fata, pt ca de la cele din spate nu simti vibratii in volan)

 

Daca e vreo pb la diferential, cardan, cutie de transfer, iti vibreaza tot timpul, indiferent de roti. Verifica si presiunea in roti sa nu o ai prea mare/mica

Edited by Cosminbad
Link to comment
Share on other sites

1: aprox. 50% din cazuri volanul tremura din cauza anvelopelor ( anvelope cu banda de rulare deformata din cauza uzurii / gropilor sau din fabrica )

 

2: aprox. 30% din cazuri volanul tremura din cauza jantelor .. fie ca sunt strambe fie ca sunt aftermarket

 

Unele jante aftermarket au prinderea moale iar in timp devine excentrica , practic prinderea se deplaseaza ( din cauza gropilor in special ) pentru ca inelul de plastic permite acest lucru , acolo unde exista inele de centrare din aluminiu ( jantele oz aveau din aluminu parca ) nu exista aceasta problema

 

Bine de stiut ! , jantele stau pe fuzeta .. pe buza ei mai exact ! nu pe prezoane ! , prezoanele au rol de a tine janta lipita de fuzeta in ciuda faptului ca ele sunt conice !

 

3: aprox. 10-20% din cazuri volanul tremura din cauza articulatiei sau sistemului de franare sau chiar si din cauza planetarelor .. acolo unde sunt prezente si pe fata (xDrive)

 

4: Volanul/rotile mai tremura si din cauza aparatelor de echilibart vechi NEcalibrate sau defecte

 

5: Volanul/rotile mai tremura si din cauza celor care prind roata defectuos pe aparatul de echilibrat sau nu stiu sa seteze aparatul de echilibrat corect

 

Deci cauzele pot fi multiple !

Link to comment
Share on other sites

Mersi de răspunsuri băieți. Le-am luat în considerare pe toate. Următorul pas e sa iau alte anvelope și să incerc cu alea.

 

Am fost azi la alt service nici ei nu știau care e problema, au făcut recalibrare la xdrive și nicio problema acolo. Au verificat cadranul și flanșele și acolo totul ok. Momentan am sa o las în parcare până schimb și anvelopele astea.

 

PS: cele de pe mașină au fost verificate la vulcanizare și au zis că îs bune, jantele excelente, presiunea ok, toate bune. Peste tot pe unde am fost totul e ok... :(

Edited by dan darolti
Link to comment
Share on other sites

Cine pune pe BMW jante aftermarket???

 

Oameni buni va jucati cu pericolul.

Nu mai puneti chinezarii foarte probabil neomologate, numai pentru ca chinezul a fost destept sa scoata o IMITATIE originala dar la capitolul siguranta Dumnezeu cu mila..

 

In sfarsit, am mai spus experienta mea si in alte topice.

Am pe masina jante cu stanta BMW de peste 100k km.

Sunt la al 3-lea set de cauciucuri Michelin primacy 3. De cand am masina am observat ca la un timp (luni de zile) dupa ce am.pus primul si al doilea set, am observat ca una din roti de desumfla chiar daca nu aveam cui sau mai stiu eu ce..

Abia la al 3-lea set, i-am spus meseriasului sa se uite mai atent poate vede vreo fisura sau poate e indoita cumva pe roata banuita ca tot trebuie sa o umflu la 1 saptamana si ceva..

S-a uitat meseriasul mai bine si a vazut ca intr-adevar aceea roata/janta era putin plata, adica indoita usor la interior. M-a intrebat daca am luat vreo groapa ceva. I-am spus ca de cand am masina in afara de lovituri din graba pe lateral cumva.. dar nimic pe interiorul rotii de gen piatra mare..

In fine, pana in acel moment nu am avut nici o problema cu vibratie, la orice viteza mi-am dorit sa merg..

 

Explicatia lui a fosy ca nu are ce sa ii faca jantei iar faptul ca se desumfla e din cauza ca se usuca adezivul pus si incepe sa piarda aer roata respectiva.

Pot sa merg la meserias sa imi indrepte probabil janta dar ma costa.. si asa a ramas si va sta roata masinii..

 

Eu as da vina fie pe priceperea meseriasului fie echipament.. fie jante facute in China.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cine pune pe BMW jante aftermarket???

 

Oameni buni va jucati cu pericolul.

Nu mai puneti chinezarii foarte probabil neomologate, numai pentru ca chinezul a fost destept sa scoata o IMITATIE originala dar la capitolul siguranta Dumnezeu cu mila..

 

In sfarsit, am mai spus experienta mea si in alte topice.

Am pe masina jante cu stanta BMW de peste 100k km.

Sunt la al 3-lea set de cauciucuri Michelin primacy 3. De cand am masina am observat ca la un timp (luni de zile) dupa ce am.pus primul si al doilea set, am observat ca una din roti de desumfla chiar daca nu aveam cui sau mai stiu eu ce..

Abia la al 3-lea set, i-am spus meseriasului sa se uite mai atent poate vede vreo fisura sau poate e indoita cumva pe roata banuita ca tot trebuie sa o umflu la 1 saptamana si ceva..

S-a uitat meseriasul mai bine si a vazut ca intr-adevar aceea roata/janta era putin plata, adica indoita usor la interior. M-a intrebat daca am luat vreo groapa ceva. I-am spus ca de cand am masina in afara de lovituri din graba pe lateral cumva.. dar nimic pe interiorul rotii de gen piatra mare..

In fine, pana in acel moment nu am avut nici o problema cu vibratie, la orice viteza mi-am dorit sa merg..

 

Explicatia lui a fosy ca nu are ce sa ii faca jantei iar faptul ca se desumfla e din cauza ca se usuca adezivul pus si incepe sa piarda aer roata respectiva.

Pot sa merg la meserias sa imi indrepte probabil janta dar ma costa.. si asa a ramas si va sta roata masinii..

 

Eu as da vina fie pe priceperea meseriasului fie echipament.. fie jante facute in China.

 

jantele sunt originale bmw, Double Spoke 401. de cand am cumparat masina nu am pus nimic ne-original pe ea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cine pune pe BMW jante aftermarket???

 

Oameni buni va jucati cu pericolul.

Nu mai puneti chinezarii foarte probabil neomologate, numai pentru ca chinezul a fost destept sa scoata o IMITATIE originala dar la capitolul siguranta Dumnezeu cu mila..

 

 

 

in general replicile dupa original pot fi destul de proaste , dar exista jante aftermarket comparabile cel putin cu originalul , hai sa nu exageram cu ce se poate monta pe BMW , ca unii au pretentia sa mearga cu o janta fara sa o mai verifice , indrepte din cand in cand daca s-a deformat samd deja sunt alte detalii, in cazul colegului suspectez ceva anvelopa neconforma , ar trebui un testcu jante similare ca dimensiune ca sa elimini asta din cauze si apoi probabil sa suspectezi alte probleme

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

in general replicile dupa original pot fi destul de proaste , dar exista jante aftermarket comparabile cel putin cu originalul , hai sa nu exageram cu ce se poate monta pe BMW , ca unii au pretentia sa mearga cu o janta fara sa o mai verifice , indrepte din cand in cand daca s-a deformat samd deja sunt alte detalii, in cazul colegului suspectez ceva anvelopa neconforma , ar trebui un testcu jante similare ca dimensiune ca sa elimini asta din cauze si apoi probabil sa suspectezi alte probleme

 

Da vara trecuta am avut alte anvelope pe aceleași jante și nu am avut probleme. Jante le-am verificat și acum și sunt, cĂŁ sĂŁ ĂŽi citez pe cei ce le-au verificat: "foarte foarte foarte bune".

 

SĂŁptĂŁmâna viitoare am o programare sĂŁ-mi pun alte anvelope pe jantele astea. FĂŁrĂŁ runflat și fĂŁrĂŁ a fi xl. Poate o sa se schimbe ceva.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pai bridgestone inca e anvelopa ! ... pirelli nu mai e de mult , iti spun din proprie experienta , de ex. daca echilibrez 4 anvelope pirelli cel putin 2 sunt deformate din matrita .. indiferent de dimensiune ... ca sunt 14" sau 20"

 

DACA echilibrez 10 - 15 buc. bridgestone gasesc unu usor deformat

 

Recent am vazut ca barum sta ffff bine la capitolul echilibrare , adica o anvelopa rotunda nu ovala ! si barum nu e o anvelopa premium !!

 

Revin cu un update baieti. anvelopele erau de vina. 2 din 4 erau deforamate. 1 fata si 1 spate. ma pregatesc sa fac scandal depozitului de unde le-am luat.

 

 

Multumesc pentru ajutor si sfaturi. daca nu imi ziceati pe aici sa verific sigur nu ma gandeam si poate schimbam diferentialul.

 

zi minunata va doresc.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.