Jump to content

Problema DFP + cutie


Recommended Posts

Salut. in urma unei diagnoze am descoperit faptul cĂŁ presiunea in dfp la relantiu era -19, iar la 2000 era de 4 mbar. Am schimbat senzorul pe original si in urma schimbarii valoarea la relantiu era de 29 mbar.Am facut o regenerare din ista, am mers vreo 10 km la 2500 ture, nu s-a schimbat nimic. Azi am curatat filtrul. cei de la avd au notat pe bonul acela ca filtrul avea o presiune de 114 mbar si curatat 4 mbar. L-am montat, sters erorile si resetat filtrul, iar pe ista imi arata cu masina oprita 9 mbar, iar cu masina la relantiu 22 mbar. cel de la avd mi-a zis ca ar mai fi vazut o asemenea eroare si ca ar fi din cablu senzorului. Nu inteleg unde poate fi problema. Daca ma poate ajuta cineva! Sincer, m-am cam saturat sa toto arunc banii pe rezolvari ineficiente.

A doua problema este ca de curand am schimbat uleiul, am pus ravenol vmp. cand am ridicat masina pe elevator, am observa busonul umed de ulei, era ca o picatura pe el, si cateva locuri desub masina, mufe pline de ulei. Capacelul cutie de viteze era si el unsurol, l-am deschis arata ca a intrat sau venea din inauntru cutiei ulei. Am bagat degetul in cutie si am descoperit doar in parte spre spate ca ar fi murdara de unsoare asa ca o pasta neagra-gri. Cutia imi da de multa vreme socuti la primele 3 schimburi, am schimbat uleiul de mult in cutie. in ultima vreme, pot sa spun ca imi place cum schimba cutia, este ok. Masina mai mult sta pe loc, nu prea merg cu ea si cand merg nu ma dau la ea, merg chiar subturat. Poate fi convertizorul? Nu am erori pe cutie, am avut acum ceva vreme pe dpf. Masina este f10, 520D, 2011, automata.

Va rog daca puteti sa ma ajutati cu pararei sau sfaturi....multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Pai la 22 esti in marja chiar daca posibil arata mai mult din cauza senzorului -Mai urmareste cum evolueaza si ce presiuni ai si la 2000/4000 de ture.

 

Cred ca am mai postat pe un topic - m-am ocupat de un E90 cu filtru infundat . Dupa curatare si montare DPF arata -6 la relanti . Am facut vreo 15-20 km cu masina , a facut regenerare si apoi mi-a aratat 39-41 la relanti . Dupa inca vreo 5 km arata 22 . Masina avea la fel de multi km ca a ta.

Poate mai important e ca fata de cum era de plina de erori si nu tragea de loc , dupa curatare tragea normal .

Dar filtrul, dupa cum i s-a spus si unde l-a curatat , nu mai avea viata lunga .

Si poate e bine ca multi sa stie , un filtru infundat duce la o multime de erori incepand de la EGR, la debitmetru la charge pressure control/deviation , senzori etc .

Nu va apucati sa cautati tot felul de motive si rezolvari (ca nu mai trage) pana nu curatati filtrul. Vorbesc de filtre care sunt bine infundate , cu valori ale back-press mult peste limitele din ISTA.

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

A picat la tanc topicul acesta asa ca nu are rost sa mai deschis altul. Specific de la inceput ca nu am martori aprinsi in bord si masina functioneaza absolut normal.

Deci, gasit acum cateva luni absolut intamplator eroarea '' Particulate filter system: Particulate filter heavily clogged (exhaust backpressure high)''. Am facut test de backpressure si am constatat ca presiunea era cu MINUS la toate turatiile deci am schimbat senzorul, apoi regenerare, valori ok pe senzor deci parea in regula.

Acum recent am pus iar testerul si am aceeasi eroare!? Masina nu are alte erori cu exceptia acesteia. S-a mai lovit cineva de problema? Eu nu cred ca filtrul sa aiba ceva efectiv din moment ce nu exista pierderi de putere sau altceva. S-a mai lovit cineva de problema? Nu as vrea sa ajung la DPF OFF sau alte tiganii.

Ca o paranteza, am fost la un mare mecanic din Tm si mi-a zis din prima, fara sa puna tester ca trebuie schimbat DPF clar, mecanici de schimbat ulei si placute de frana gen..

Link to comment
Share on other sites

Daca miezul dpf ului nu este deteriorat(topit) poti sa i faci o curatare.

Daca este topit, trebuie schimbat. Nu este neaparat sa ai martori aprinsi in bord.Daca este infundat, prima data iti cade turbina.

Edited by adi v
Link to comment
Share on other sites

Daca miezul dpf ului nu este deteriorat(topit) poti sa i faci o curatare.

Daca este topit, trebuie schimbat. Nu este neaparat sa ai martori aprinsi in bord.Daca este infundat, prima data iti cade turbina.

 

La mine banuiesc ca nu se pune problema de topire odata ce la avd a aratat ca s-a curatat complet filtrul, avea o presiune de 4 mbar. La fel nu ma erori acum, motorul merge bine, trage, cutia la fel...

Link to comment
Share on other sites

La mine banuiesc ca nu se pune problema de topire odata ce la avd a aratat ca s-a curatat complet filtrul, avea o presiune de 4 mbar. La fel nu ma erori acum, motorul merge bine, trage, cutia la fel...

Fa o diagnoza si daca ai eroare, remediaza problema.

 

La mine banuiesc ca nu se pune problema de topire odata ce la avd a aratat ca s-a curatat complet filtrul, avea o presiune de 4 mbar. La fel nu ma erori acum, motorul merge bine, trage, cutia la fel...

Fa o diagnoza si daca ai eroare, remediaza problema.Dupa vezi daca cei de la avd au curatat filtrul. Nu spun ca nu l au curatat, dar se poate sa nu ti spuna ca nu se mai poate remedia doar ca sa ti ia banii.

Link to comment
Share on other sites

Fa o diagnoza si daca ai eroare, remediaza problema.

 

 

Fa o diagnoza si daca ai eroare, remediaza problema.Dupa vezi daca cei de la avd au curatat filtrul. Nu spun ca nu l au curatat, dar se poate sa nu ti spuna ca nu se mai poate remedia doar ca sa ti ia banii.

o sa mai pun diseara testerul pe masina sa vad ce imi mai arata. Nu cred ca ar face asta cei de la avd, pt ca am mers la ei in baza unui prieten care lucreaza acolo, am obtinut chiar un pret avantajos...

Edited by Sorindan
Link to comment
Share on other sites

Akon, am avut eroarea aia cam un an si jumĂŁtate cu valori puțin crescute ĂŽnsĂŁ nu de speriat, o ștergeam si apĂŁrea dupĂŁ o sapt, mașina mergea si tragea normal, ĂŽncepuse sa se adune putina funingine pe tips in partea de jos, i fĂŁceam regenerĂŁri o data la o luna si presiunile erau ca noi timp de o sapt.. dupĂŁ iarĂŁși ajungeau mai sus, gen 27-28 la relanti, dupĂŁ regenerĂŁri era pe la 5 mbar.

 

DupĂŁ un an si jumĂŁtate cu clapete scoase si soft a si murit, nu a mai vrut sa si facĂŁ regenerare si a ĂŽnceput sa mi de a in idrive eroare la dpf mașina mergând ok. Pana atunci fĂŁrĂŁ martori sau erori, decât defect pe diagnoza, erau chiar 2 erori, aia de ai pus o tu si inca una.

Link to comment
Share on other sites

Akon, am avut eroarea aia cam un an si jumătate cu valori puțin crescute însă nu de speriat, o ștergeam si apărea după o sapt, mașina mergea si tragea normal, începuse sa se adune putina funingine pe tips in partea de jos, i făceam regenerări o data la o luna si presiunile erau ca noi timp de o sapt.. după iarăși ajungeau mai sus, gen 27-28 la relanti, după regenerări era pe la 5 mbar.

 

După un an si jumătate cu clapete scoase si soft a si murit, nu a mai vrut sa si facă regenerare si a început sa mi de a in idrive eroare la dpf mașina mergând ok. Pana atunci fără martori sau erori, decât defect pe diagnoza, erau chiar 2 erori, aia de ai pus o tu si inca una.

 

Sper sa gasesc problema, asta este, o sa schimb si filtrul daca el chiar este buba. Nu-mi place sa stiu ca masina nu este in mintile ei 100%.

Intre timp, ce este 740 exhaust gas temperature before particule filter ? Are o valoare cel putin ciudata!?

Am o banuiala ca isi face regenerari aiurea.

 

Test exhaust pressure:

Highest measured value:23.99 mbar

Maximum permissible value: 35 mbar

Engine speed 2000 rpm:

Highest measured value:37.99 mbar

Maximum permissible value: 75 mbar

Cutoff speed:

Highest measured value:50.99 mbar

Maximum permissible value: 200 mbar

post-7908-0-48060300-1591879162_thumb.jpg

Edited by akon
Link to comment
Share on other sites

Senzorul care citește temperatura ĂŽnainte de dpf, cred ca pe asta sau alta tot de genul cu temperatura o mai aveam clar pe lângĂŁ aia cu heavily clogged. Eu zic ca dpf e.. si din propria experiența, poți sa l duci la curĂŁțare din timp... nu sa stai pana se ĂŽmbâcsește de tot.
Link to comment
Share on other sites

Am facut acum verificarea valorilor presiunii si a iesi asa:

la idle maximul a fost 15.97 limita fiind 35

la 2000 de ture maximul a fost 50.99 limita fiind 75

iar la 4000 de ture a fost 137,97 limita fiind 200

 

motorul tocmai pornit, lasat 3 minute...

 

in schimb, nu stiu daca are vreo importanta ieri la munca cam sa plec am descoperit ca navigatia stersese posturile de radio, dezactivase split display, iar acum cand am pus ista a reiessi EPS cu rosu si eroarea S 0399 no communication possible with electromechanical steering

 

de cand am curatat filtru sa zic cam am facut aprox 25 km.

Edited by Sorindan
Link to comment
Share on other sites

Am facut acum verificarea valorilor presiunii si a iesi asa:

la idle maximul a fost 15.97 limita fiind 35

la 2000 de ture maximul a fost 50.99 limita fiind 75

iar la 4000 de ture a fost 137,97 limita fiind 200

 

motorul tocmai pornit, lasat 3 minute...

 

in schimb, nu stiu daca are vreo importanta ieri la munca cam sa plec am descoperit ca navigatia stersese posturile de radio, dezactivase split display, iar acum cand am pus ista a reiessi EPS cu rosu si eroarea S 0399 no communication possible with electromechanical steering

 

de cand am curatat filtru sa zic cam am facut aprox 25 km.

Ai valori mari.Usor, usor o sa se infunde si ti va strica turbina. L ai curatat prea tarziu sau atat a avut viata(nu stiu cati km ai). Trebuie sa te gandesti la schimbarea dpf.

Link to comment
Share on other sites

Sper sa gasesc problema, asta este, o sa schimb si filtrul daca el chiar este buba. Nu-mi place sa stiu ca masina nu este in mintile ei 100%.

Intre timp, ce este 740 exhaust gas temperature before particule filter ? Are o valoare cel putin ciudata!?

Am o banuiala ca isi face regenerari aiurea.

 

Test exhaust pressure:

Highest measured value:23.99 mbar

Maximum permissible value: 35 mbar

Engine speed 2000 rpm:

Highest measured value:37.99 mbar

Maximum permissible value: 75 mbar

Cutoff speed:

Highest measured value:50.99 mbar

Maximum permissible value: 200 mbar

ieri am constatat ca aceeasi temperatura mi-o indica si mie 0,04

Link to comment
Share on other sites

N-am apucat inca sa o schimb sa-ti pot confirma ca alta sonda indica altceva. Cel mai probabil ca nu e normal sa indice asa si asta cumva afecteaza regenerarile.

Eu am mai facut intre timp cam 1000km si nu mai am nici o eroare, sunt 99.9% sigur ca filtru in cazul meu este in perfecta stare.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu update, este normal sa fie 0.04 acolo, uite aici test pt senzori temperatura. In cazul meu m-am convins ca filtrul nu are absolut nimic, eroare aia de filtru incarcat aparand probabil cum am mers o perioada cu senzorul de presiune defect.

Ps. Pacat ca s-au imputinat sfaturile gratis pe forum, mai nou toti te abordeaza pt ''ajutor'' contracost. Trist...

post-7908-0-82904800-1592477288_thumb.jpg

post-7908-0-50413300-1592477306_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

revin si eu cu un update...duminica am scos masina pana la snagov pe A3, dat mi se umpluse filtru in loc sa se curete, acasa imi indica 29 mbari si era regenerarea pornita. de nervi, ca toata lumea imi zicea sa singurele variante e ori alt dpf de la dezmembrari ori dpf off, cand am plecat de la servici, am luat-o pe centura de la otopeni pana la stefanesti si am apasat acceleratia ca lumea. Rezultatul: de la 29 la relantiu scazuse la 14 mbari fara nicio regenerare (regenerarea de duminica a fost esuata pt ca s-a pornit exact cand am ajuns acasa si am oprit masina dupa 10 min de mers la relantiu). Joi la fel, pe centura de la tunari la i, talpa cand puteam...iar vineri am pus testerul si pe ecu call functions la relantiu imi indica 3-4 mbari, iar la test: max 9.98 mbari la relantiu și max 33,96 la 2000 de ture. la 400 nu am mai facut, ca nu voiam sa ma auda vecinii dimineata. Banuiala mea este urmatoarea: dupa spalare dpful era ud, inca curgea apa din el si posibil ca toate noxele si funinginea sa se fi prins pe el. Iar rezolvarea a fost: calcarea acceleratie mai tare!

in ce priveste mecanicii...adevarat, in ultima perioada niciun sfat gratis. Inteleg ca si-au luat meseria de mecanic pt bani, dar un sfat sau o indrumare nu cred ca te faca mai sarac, din contra poate sa=ti aduca in viitor mai multi clienti. sa nu mai vorbesc de preturi....un schimb de senzor, adica scos mufa si furtunas, curatat cu spray mufa si introdusa, introdus si furtunasul....150 lei.

Link to comment
Share on other sites

Dar tu l ai spĂŁlat sau cum? M am uitat in topic si nu ai mai zis asta pana acum, l ai dus la curĂŁțare sau l ai curĂŁțat tu cu apa?

 

Daca da, normal ca trebuie sa si facĂŁ un “ rodaj “ dupĂŁ reconditionare , spĂŁlarea cu apa nu e recomandata tocmai pentru ca se aduna acolo mizeria si e posibil sa nu mai poatĂŁ sa si facĂŁ regenerare.

 

Trebuie sa mergi mai turat o perioada si daca ai pe unde ( autostrada), chiar sa i dai reprize si sa o tii constant la o viteza cu turatie mai mare, dupĂŁ va funcționa normal.

 

Ca idee, când am dat jos finala, am spĂŁlat o... cea mai mare greșeala sa bag apa in ea, am ținut o o luna in soare si nu ĂŽți zic cat am ĂŽncercat sa o “ amestec” sa arunc apa din ea, era si puțin grea, obosisem cat o tot ĂŽntorceam pe o parte si pe alta, dupĂŁ o luna in soare tot se simțea si se auzea cum fĂŁcea apa in ea... deci gândește te cum e si la dpf.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Dar tu l ai spĂŁlat sau cum? M am uitat in topic si nu ai mai zis asta pana acum, l ai dus la curĂŁțare sau l ai curĂŁțat tu cu apa?

 

Daca da, normal ca trebuie sa si facĂŁ un “ rodaj “ dupĂŁ reconditionare , spĂŁlarea cu apa nu e recomandata tocmai pentru ca se aduna acolo mizeria si e posibil sa nu mai poatĂŁ sa si facĂŁ regenerare.

 

Trebuie sa mergi mai turat o perioada si daca ai pe unde ( autostrada), chiar sa i dai reprize si sa o tii constant la o viteza cu turatie mai mare, dupĂŁ va funcționa normal.

 

Ca idee, când am dat jos finala, am spĂŁlat o... cea mai mare greșeala sa bag apa in ea, am ținut o o luna in soare si nu ĂŽți zic cat am ĂŽncercat sa o “ amestec” sa arunc apa din ea, era si puțin grea, obosisem cat o tot ĂŽntorceam pe o parte si pe alta, dupĂŁ o luna in soare tot se simțea si se auzea cum fĂŁcea apa in ea... deci gândește te cum e si la dpf.

l-am curatat la avd turbo, e curatare cu solutie, apa, ce o fi....si cand l-am pus pe masina inca curgea din el apa. Am citit si eu pe urma, ca nu e chiar ok si ca cei mai buni ar fi unii de la Odorheiul Secuiesc si ca ei il ard si il sufla. Dar na, m-am grabit si intrasem si intr-o stare de imi venea sa o vand imediat... sper sa fie totul bine de acum. Cand am drum liber in fata ii mai dau o repriza asa pana in 2500.

Link to comment
Share on other sites

Da, când am lucrat la Dacia Renault le recomandam clienților sa se ducĂŁ acolo la (gordius impex) cei de la Odorhei. Acum la Ford chiar vineri am avut un client cu un dpf praf si i am recomandat daca cumva vrea o curĂŁțare sa vorbeascĂŁ cu ei... nu trebuie curĂŁțat cu apa si soluție... asa face oricine, ĂŽl poți strica mai rĂŁu.
Link to comment
Share on other sites

l-am curatat la avd turbo, e curatare cu solutie, apa, ce o fi....si cand l-am pus pe masina inca curgea din el apa. Am citit si eu pe urma, ca nu e chiar ok si ca cei mai buni ar fi unii de la Odorheiul Secuiesc si ca ei il ard si il sufla. Dar na, m-am grabit si intrasem si intr-o stare de imi venea sa o vand imediat... sper sa fie totul bine de acum. Cand am drum liber in fata ii mai dau o repriza asa pana in 2500.

 

Cred ca ti-a "puscat " filtrul . Nu mai trebuie sa-ti faci probleme sa-l anulezi .

Nimeni nu-ti spune prostii cand iti zice ca un filtru la 270k km nu mai tine si nu mai face aproape nici o treaba .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Cea mai mare "greseala" ai facut ca ai mers la AVD....niste tzepari ordinari...ce fac ei cu DPF-urile (si turbinele) e o mare "nesimtire", ca sa fiu finutz.

Atat timp cat DPF-ul , pe masina, se curata la temperaturi inalte cum poti tu sa-l cureti cu detergent si apa. Ti-a "f...t" fagurele si la revedere. Apoi o sa te cheme sa-l dai jos la ei, sa ti-l anuleze soft si "bonus" o turbina (cu miez original chinezesc), ca sa fie tacamul complet.

In mod normal DPF-ul "se curata" doar cu aer cald, cum fac cei de la Odorheiu...acum nu le fac reclama pentru ca nu stiu cum le curata pe cele trimise prin curier. Si curatatul asta are sanse 50-50, e posibil sa mai mergi cu el 10k - 50k km sau sa pice mai repede, dar din ce am mai auzit stg-dr o data ce s-a stricat, nu mai are rezolvare (decat inlocuire sau anulare).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.