Jump to content

Ulei E91 N47


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Norma C3 se refera la influenta uleiului asupra sistemelor de tratare a gazelor post-combustie atat la motoarele pe benzina (catalizator) cat si a celor diesel - de fapt in special pt motoarele diesel - catalizator si DPF (filtru particule)

 

Cu alte cuvinte - ai spus diesel cu filtru particule, ai spus C3.

Benzinarul nu este atat de sensibil la norma C3 daca sunt indeplinite celalalte cerinte impuse de constructor.

 

@razvantim - inteleg ca ai e91/N47 si presupun ca ai si filtru particule.

Daca filtrul particule e functional atunci ai nevoie obligatoriu de un ulei ce cuprinde norma C3.

Daca filtrul particule e anulat, poti merge si pe un ulei cu norma A3/B4.

 

Aprobarea LL-04 e o alta poveste, si ii este atribuita uleiului de catre constructor certificand ca acesta intruneste conditiile lor dar nu este o conditie absolut obligatorie in alegerea unui ulei daca acel ulei intruneste celalalte conditii impuse de constructor.

Totusi multi preferam sa tinem cont de aprobarea constructorului (printre care si eu) insa mai mult pt linistea noastra sufleteasca.

 

In concluzie @razvantim, daca ai filtru part, ai nevoie intai de toate de un C3.

Adica sa scrie pe bidon C3 pur si simplu.

Daca vrei sa fi linistit, vezi sa fie trecuta pe bidon si aprobarea constructorului - LL-04.

 

Daca nu esti un tip fanatic cu intretinerea motorului si doar vrei sa-l sti la capitol ulei ca este ok cat de cat, evident, exploatandu-l decent - atunci mergi pe ulei BMW Twin Power 5W30 cu schimbare la 8-10.000 km.

 

Daca prajesti des masina si nu poti sta linistit in coloana atunci ai serios de studiat la capitolul uleiuri.

 

Eu am folosit Twin Power 5W30 fix 2000 km dupa care l-am dat jos. Nu zic ca e rau, bun, prost sau minunat - mie nu mi-a placut si gata.

De fapt nu exista uleiuri proaste ci doar nepotrivite unui motor si regimului lui de exploatare.

 

(am vazut data postarii initiatorului dar prea ma zgaria pe ochi acest subiect lasat in confuzie)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Adica C3 are foarte mult a face cu uleiul ars care ajunge in DPF si in urma regenerarilor particole din C3 sunt arse; din celelalte norme NU.

 

Iar alea (altele decat C3) infunda filtru, pentru ca RAMAN CENUSA, pe care o curata/elimina/scoate specialistul cand duci tu filtru..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Eu te inteleg, ai vorbit ca un ignorant.

Candva si eu afirmam raspicat ca e prea multa atentie data unor zemuri si urlam pe forumuri ca "toate sunt la fel" ...si asta pana am bagat un C3 intr-un motor diesel de A3/B4 si la 120 la ora trebuia sa urlu la nevasta sa putem avea un dialog inteligibil in masina.

Eu am spus ce am avut de spus, acum fiecare cu interpretarea lui.

Chiar nu e momentul sa tin prelegeri despre contaminari fluide motor, despre ACEA si API sau despre regenerari FAP si cum afecteaza ZZDP catalizatorul. Iar explicatia normei C3 nu am inventat-o eu ci cei de la ACEA.

Nu tin mortis sa conving pe cineva de ceva, motorul meu merge asa cum imi doresc.

 

Un minim punct de plecare:

 

http://www.xoil.ro/lubrifianti/tribologie/

 

...si poate o sa va ganditi de 2 ori inainte de a baga orice "zeama" in motor

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Zinc_dithiophosphate

 

Din pacate nu e asa simplu @bimmer ...e de studiat.

Edited by 13NCU
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca am concluzionat ce ai spus tu.

Mai bine sau nu, ramane ca ALTII sa constate.

 

Ca tu esti specialist in uleiuri ca si in alte alea, nu am stiu.. dar eu chiar nu te-am.contrazis.

Orice teorie oricat de stufoasa ar fi poate fi esentializata in cateva idei simple, pe intelesul tuturor.

Asta e MOTIVUL PRINCIPAL pentru care se pune uleiul C3 la diesel. Parerea mea.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Un gest frumos din partea dealtfel pe care il gasesc insa inutil. Eu consider ca i-am explicat initiatoruluu foarte clar si simplu ce are de facut.

 

Sau poate eu am gresit (iar) gasind o nota usor sarcastica in comentariul tau ? Posibil.

Cred ca de vina a fost termenul tau ..."uleiul ars care ajunge..." si care ma forteaza sa pun o intrebare de bun-simt:

 

- cum ii explici asta unui utilizator auto care afirma chiar cu sinceritate ca el cat ulei pune in motor, atata scoate dupa 8-10 mii km ?

Sa nu-mi spui ca nu crezi in existenta unor astfel de motoare, chiar si eu ma puteam lauda cu asta la masina anterioara !

Cum vorbim in acest caz despre "uleiul ars" care ia calea ratacirii spre catalizator sau DPF si totusi omul are nivelul pe joja constant dupa 10 mii km ? :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sincer, nu am crezut ca insisti ata deult.

Ok.

Incerc un alt raspuns simplu.

Poate nu indraznesti sa il consideri si pe asta sarcastic!

 

Nu consuma utilajul cu ulei C3?

Foarte bine! Asta inseamna ca uleiul NU AJUNGE in filtru. Nimic mai bine.

 

Uleiul acesta a fost facut pentru a NU RAMANE in filtru (pe langa alte chestii/aditivari..). E atat de greu de inteles? Nu ramane in filtru la motarele care il consuma.

 

Acum te-as intreba, si chiar nu trebuie sa raspunzi!

Toate motoarele sunt la fel de bune ca al tau care nu consuma??

Evident ca nu, ba dimpotriva!

Sau tu chiar stii ca sofer dinainte cat si daca o sa consune uleiul din motor in 30k km??? Sa zicem ca poti estima ceva. Dar deja o dam in fabule.

Producatorii de uleiuri s-au gandit la un ulei ca acesta. Sa apreciem si sa il folosim!

 

Nu te teme mai revin cu un raspuns din documentatie, sa retii ca de acolo reiesr NU DE LA MINE.

 

Imi poti explica si mie de ce ai ales sa te iei de ideea mea care am spus de la inceput ca vine in sprijinul a ceea ce ai spus?

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

https://www.opieoils.co.uk/t-acea-car-engine-oils-specification-explained.aspx

"ACEA C3

Same as C2 except for HTHS > 3.5 and without Fuel Economy performance.

 

Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC in high performance car and light van diesel and petrol engines, with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life"

 

Ne-am lamurit!?

 

Mai e si C4.

Dar sa ne oprim aici ca ne-am contrazis degeaba.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Concluzia e simpla, vrei sa bagi fix ce ulei trebuie in masina, nimic mai simplu, in manualul de utilizare producatorul iti spune exact ce ulei / norme sa folosesti.

Atat de simplu e, nu trebuie sa fii expert in tribologie, rafinare si lubrifianti.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

in afara de 2 schimburi (unde am pus Shell Helix Ultra 5w30, care e aproape ca cel BMW) am pus doar cel BMW LL-04 5w30... si tin uleiul maximum 10.000km.

 

 

Ieri am facut iar schimbul de ulei + filtre (filtru ulei si motorina OE, aer si polen Mahle). Am zis sa incerc uleiul Motul 5w40 specific LL-04 ... sa vedem ce e de capul lui.

Link to comment
Share on other sites

Am pus si eu motul 5w40 8100 x clean acum 5 zile, motorul e mult mai silențios, injecția nu se mai aude asa tare, se auzea inclusiv un zgomot metalic de la injectie pe care nu ĂŽl mai aud ar vibratiile parca sunt mai putine, ĂŽnainte am folosit doar ulei Bmw original 5w-30.
Link to comment
Share on other sites

Am pus si eu motul 5w40 8100 x clean acum 5 zile, motorul e mult mai silențios, injecția nu se mai aude asa tare, se auzea inclusiv un zgomot metalic de la injectie pe care nu ĂŽl mai aud ar vibratiile parca sunt mai putine, ĂŽnainte am folosit doar ulei Bmw original 5w-30.

 

eu am zis sa iau Motul doar cu specificatia de BMW...

adica asta (https://www.motul.com/ro/ro/products/specific-ll-04-5w40)

parca 272 - 6L la ePiesa vs 200 sau cat ar fi cel BMW

Link to comment
Share on other sites

Da, nu mai dpf, nu pot sa zic ca mai sunt condiționat de asta, 5w40 e mai recomandat pĂŁrerea mea la motor de peste 200k.

 

Nu știu Mircea sa spun exact

 

Oricum nu e placebo, am bĂŁgat 4 ani ulei original ( vreo 5-6 revizii câte am prins ) si acum motorul e mult mai silențios.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.