Jump to content

Inlocuire ulei cv manuala - e90


13NCU

Recommended Posts

Salut pe toata lumea !

 

Aceasta este prima mea postare pe acest forum si desi s-a mai dezbatut subiectul, m-am gandit sa-l improspatez putin.

 

Din Ianuarie sunt posesorul primului meu BMW (320d, m47, e90, 2007) si toata fericirea mea de la momentul achizitiei a fost mereu putin umbrita de cunoscuta problema cu dificultatea schimbarii treptelor (cutie manuala).

Am rasfoit intreg forumul, am citit cam tot ce am gasit pe marginea acestui subiect si nu stiam de unde sa apuc problema.

 

Ca simptome, le stiti deja:

- imposibilitatea uneori de a cupla tr.1 si ramaneam ca blegu' ultimul plecat de la semafor (chiar incercand toate smecheriile posibile)

- cuplare greoaie tr.2 si uneori si tr.3. (4,5 si 6 functioneaza ok)

In rest ambreiaj ok, cutia viteze nu scotea sunete si caraieli si culmea - in marsarier intra perfect !

 

Am ajuns in situatia in care ocoleam tr.2 (care mie imi punea cele mai mari probleme) si dupa ce dadeam o luuuunga tr.1, saream direct in 3. Jenant.

Intr-o zi pur si simplu am cedat nervos si eram pornit sa rezolv problema asta cu orice fel de costuri dar pt inceput am zis sa incep cu lucrurile marunte.

 

Cu capul plin de "info" de pe forum m-am dus in curte la țarĂŁ unde am o rampa mica home-made, am suit masina pe rampa, am demontat scutul cutiei, am facut o poza etichetei cutiei viteze - si acum stiam ce am de facut.

 

Da, pe eticheta albastra scria ca uleiul "e pe viata" si nu se inlocuieste dar eu aveam o alta intentie. Aaaaa, si mai scria MTF-LT3.

 

Cateva zile mai tarziu am revenit pe rampa cu 2 litri ulei transmisie BMW MTF-LT3 (Autokarma /110 lei litrul), cu o seringa veterinara mare (parca 5 lei a fost / de la prima farmacie veterinara iesita in cale) si cu o cutie vaselina.

 

Si:

- desurubat buson golire cv ...de unde a iesit o zeama neagra, murdara care nu avea nici o legatura cu notiunea de ulei

- lasat la scurs 30 min

- masurat lichidul scos din cutie - aprox 1,3l

- montat dop golire, desurubat altul de mai sus - spun asta pt ca am vazut cel putin alte 3 dopuri pe lateralele cutiei (sau cel putin asa pareau) si nu stiam exact care este si pt nivel.

- golit uleiul nou din bidon intr-o canĂŁ pt al putea aspira cu seringa careia i-am atasat o bucata furtun

- "injectat" uleiul in cutie.

 

Masina fiind suita pe rampa doar cu rotile fața, evident ca a iesit din discutie sa pun ulei nou pana curge pe la busonul umplere dar din materialele studiate pe internet am inteles ca ar intra 1,6l (din pacate nu am un manual al masinii)

Am pus 1,7 "ca sa fie". Daca are fereastra de preaplin, nu are decat sa il arunce afara.

 

Apoi:

- demontat capacul consolei schimbator sa vad daca nu cumva exista ceva articulatii pe acolo ca la alte marci auto sa vad daca am ce repara, gresa, inlocui. Bun, nu exista nimic decat tija schimbatorului care coboara prin podea prin intermediul unui manson cauciuc.

- am revenit sub masina si am strecurat mana pe pipaite printre cardan, esapament, c.v. si tabla termoizolanta pana am ajuns la timonerie.

Nu am avut acces vizual prea mult dar am simtit parca 2 imbinari cu bucsi, 2 tije si evident, totul perfect uscat si cu manevrare greoaie asa ca am luat un mic bulgaraș de vaselina in palma si am uns cu generozitate tot ce am atins.

- suplimentar am chemat un amic care sa se joace cu schimbatorul la indicatiile mele de sub masina ca sa ma asigur ca pun vaselina pe fiecare mm al timoneriei.

 

- nu am coborat masina de pe rampa pana nu am vazut ca pot schimba foarte usor vitezele cu mana direct de pe timonerie de sub masina.

 

- la pornirea masinii m-am pomenit invaluit in fum ce iesea de sub masina. Nah, m-am speriat putin pana mi-am dat seama ca fumega vaselina cazuta accidental pe teava evacuare.

 

Rezultat

- agatarea treptelor nu a disparut total dar s-a redus foarte mult in sensul ca acum rar mai agata usor tr 2. In sfarsit pot conduce si eu prin oras cu mana sprijinita relaxat pe cotiera !

 

Nu mai am probleme la semafor cu tr.1 dar in schimb au aparut doua ciudatenii:

- acum intra dificil in tr.1 la rece (motor oprit) si de cele mai multe ori trebuie sa-i dau intai 2 si apoi 1. Am observat asta cu ocazia parcarilor prin oras. Nu ma deranjeaza.

- in schimb, la cald/in mers prin oras intra foarte usor in tr.1 (atat de usor incat te sperie) chiar daca rotile inca se mai invart putin - lucru care inainte era ceva imposibil !

 

Eu nu zic ca aceasta este rezolvarea universala pt aceasta problema suparatoare la e90 ci doar am expus cazul meu particular.

 

Si un mic clip din cat am putut filma singur

 

Toate bune.

 

https://youtu.be/xdJwQR5vwV8

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

O daaaa , cineva care stie sa descrie ce poti face singur acasa ! super postarea ! foarte detaliata ! felicitari :goodjob:

 

NU inteleg de ce reprezentanta bmw nu recomanda schimbul lichidelor la un numar de km sau dupa o anumita perioada de timp pentru ca trebuie , ori ce masina e consumabila , incepand de la vopsea ... tapiserie ... becuri .. motor ... lichide .. etc

 

Aceeasi problema am avut-o si eu la un e46 ... parca era apa in cutie ... ala nu mai era ulei ... era de culoare maro/negru si dupa schimb era alta masina ... pur si simplu !!

 

Sa faca reclama maine ca schimba uleiul din cutie si grup/diferential si sunt primul la ei la poarta ! , evident ... la un pret decent ... ca traim in romania nu in alta parte ... ca na ... romania inca e sclavul europei si o sa mai fie ... la cules de diverse ... dar asta e alta poveste

Edited by wtww
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumim pentru detaliere! Foarte buna!

 

Din pacate cred ca se rezolva cu alta timonerie noua, nu știu daca cutie. E60 personal, cateodata ( rar) nu intra in treapta 1 când sa plec de la semafor, ĂŽnsĂŁ iau repede piciorul de pe ambreiaj cu ea inapoi in neutru si dupĂŁ apĂŁs iarĂŁși si intra fĂŁrĂŁ sa opunĂŁ rezistența. Pe mine ma deranjeazĂŁ in treptele 1-2-3 cateodata parca intra asa mai forțat, parca ar pune rezistența, nu intra finut ( posibil cum intra la noua), ĂŽnsĂŁ am condus zeci manuale ( toate E-urile ) si la toate merge asa, spre deosebire de majoritatea altele, la mine merge bine, eu doar i am ĂŽnlocuit uleiul din cutie ( tot negru era si ciorba) acum 4 ani, vreau din nou.

 

Daca i fac double clutch intra intr un mod in care nu l pot descrie, adicĂŁ intra de zici ca merge in gol, se simte perfect sau daca schimb ĂŽncet același lucru. La mine ambreiajul cu tot cu volanta e ĂŽnlocuit acum 42.000 km. Nu s a schimbat nimic dupĂŁ ĂŽnlocuire.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din pacate cutia de viteze tot pe ultimul drum e...

 

Pune bani deoparte de alta cutie la care sa ai o garantie buna si schimba uleiul, daca se poate cumpara cel de la dealer si nu o sa mai ai probleme cat tii masina.

Am E90/M47 cutia manuala 6 trepte cu, cutia din fabrica aproape 430k km strabatuti.

La al doilea schimb de ulei.

 

Nu prea ai spus alte lucruri esentiale in DIYul tau.

 

Cat de usor sau greu se desface surubul de umplere/completare lateral!?

NU FOARTE USOR!

Nu intra nici un inbus "normal" acolo. Pentru ca nu te lasa protectia/capitonajul caroseriei pe care nu vrei sa il strici ca sa bagi tu cheia ta!

Si daca nu ma insel celui de golire (surubului), de la fundul cutiei, ii trebuie un INBUS DE 9mm care e o scula rar de gasit intr-un set de normal de inbusuri..

Nu mai zic ca nu trebuie strans deloc tare surubul, mare atentie sa nu strici garnitura din jurul surubului de golire ca o sa trebuiasca sa cumperi altul ..nou de la dealer.. si sa nu folosim alt imbus decat cel care intra/trebuie acolo ca surubul s-ar putea sa nu se desfaca usor si tu sa strici acesta pentru ca nu ai folosit ce a vrut proiectantul... adica surubul e din aluminiu usor de deformat/stricat...

 

Apoi, pentru umplere, mult mai usor e sa faci rost in prealabil de un furtun lung la cam 1,5m si sa il bagi pe langa blocul motor si in cutie curbat usor.. nu intra prea mult.. si cu un vas de colectare a uleiului sub cutie poti sa torni ulei intr-o palnie care o atasezi celulalt capat al furtunului din cutia ta.. si aia e.

Nu trebuie sa folosesti seringi sau mai stiu eu ce...

 

Intr-adevar se toarna/completeaza ulei pana la margine de jos a cutiei cu masina in plan orizontal.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Din pacate cutia de viteze tot pe ultimul drum e...

 

Pune bani deoparte de alta cutie la care sa ai o garantie buna si schimba uleiul, daca se poate cumpara cel de la dealer si nu o sa mai ai probleme cat tii masina.

Am E90/M47 cutia manuala 6 trepte cu, cutia din fabrica aproape 430k km strabatuti.

La al doilea schimb de ulei.

 

 

 

dry.gifblink.gif

zici , crezi tu !?

(-1 , e de la mine)

nu foarte bine argumentat postul tau!

Edited by wind-3er
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

dry.gifblink.gif

zici , crezi tu !?

(-1 , e de la mine)

nu foarte bine argumentat postul tau!

Argumenteaza tu mai bine si suntem ok.

(Adica vrei sa spui ca, cutia de E90 nu e fiabila? A mea e, ca am schimbat uleiul la timp in ea.)

Pot sa spun ca nu e REPARABILA, ceea ce un alt adevar. Sau foarte greu de gasit componente, sau nu se merita...

 

Pana atunci -1 al tau e fara valoare.

Pentru mine.

 

Coleg de forum, inainte de a improsca scoate ceva mai bun, ok.

 

Pana acolo ramane doar sa constat ca singurul tau (celor care atat stiu..) argument e butonul rosu..

 

Mana sa pui sa faci si sa scrii (apoi) aici, o ai??

 

Bag seama ca nu.

 

Eu macar am produs o idee in plus IN URMA EXPERIENTEI MELE si cu asta sunt impacat.

De restul nu imi pasa; gura lumii nu o astupa nimeni..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Nu crezi ca problema e de la volanta? Si eu am aceleasi probleme, la rece imi intra greu in treapta 1 si 2 si dupa ce se mai incalzeste isi mai revine dar tot agata. Cel mai nasol e la semafor cand nu intra in treapta 1 si trebuie sa bag in treapta 2 si apoi in 1 ca sa intre.

 

Eu weekendul viitor schimb kitul de ambreiaj, volanta si uleiul din cutie. Vedem ce iese

Link to comment
Share on other sites

Argumenteaza tu mai bine si suntem ok.

Pana atunci -1 al tau e fara valoare.

Pentru mine.

 

Coleg de forum, inainte de a improsca scoate ceva mai bun, ok.

 

Pana acolo ramane doar sa constat ca singurul tau (celor care atat stiu..) argument e butonul rosu..

 

Mana sa pui sa faci si sa scrii (apoi) aici, o ai??

 

Bag seama ca nu.

 

Eu macar am produs o idee in plus IN URMA EXPERIENTEI MELE si cu asta sunt impacat.

De restul nu imi pasa; gura lumii nu o astupa nimeni..

 

 

 

Un minus il ai de la mine si tot un minus sters ca sa zic asa ... pentru ca nu ai cu sa sti tu ca are cutia dusa , nu ai mers cu masina .... poate ii agata pentru ca are ambreiajul usor obosit ( placa usor deformata sau disc usor deformat ) si atunci mai actioneaza putin trenul mobil din cutia de viteze ! .... chiar nu ai de unde sa sti daca cutia mai merge sau nu ... eu inclin sa cred ( din experienta ) o sa functioneze ok cutia ...

 

Totusi sunt niste fiare ... hai sa nu facem din asta o tragedie ... toata lumea are de invatat !!

Edited by wtww
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Argumenteaza tu mai bine si suntem ok.

(Adica vrei sa spui ca, cutia de E90 nu e fiabila? A mea e, ca am schimbat uleiul la timp in ea.)

Pot sa spun ca nu e REPARABILA, ceea ce un alt adevar. Sau foarte greu de gasit componente, sau nu se merita...

 

 

-1, +1, etc...decat atrag atentia, ok...

deci...

din intamaplarea omului...sa ii spui ca stranga bani de o cutie de viteza...mi se pare cam deplasat ( de aici -1)

ps 1 : de obicei , la posturile cu - ale tale ,care nu sunt putine, iti mai sterg din ele, uneori;

 

continuam:....

 

cum zici si tu...cutiile manuale sunt fiabile !

 

ps 2 : ....in editare popcorm1.gif

 

 

 

On topic: am si eu in plan schimbul de ulei la tigaia mea de e46.

Edited by wind-3er
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un minus il ai de la mine pt ca nu ai cu sa sti tu ca are cutia dusa , nu ai mers cu masina .... poate ii agata pentru ca are ambreiajul usor obosit ( placa usor deformata sau discu usor deformat ) si atunci mai actioneaza putin trenul mobil din cutia de viteze ! .... chiar nu ai de unde sa sti daca cutia mai merge sau nu ... eu inclin sa cred ( din experienta ) o sa functioneze ok cutia ...

 

 

Pentru ca tot teoretizam pe marginea problemei cutiei lui (parerea mea) e ca nu ar fi ambreiajul este ca acesta fiind cu autoreglare alte simptome ar fi daca acesta ar fi problema. Fenomenul autoreglarii a eliminat alte cauze indirecte spre cutie, protejand-o oarecum.

 

Pe de alta parte, la cat de des intru aici nu am intalnit/auzit vreunul sa aiba probleme conexe intre intratul in viteza si volant (sau ambreiaj) fapt fiind ca acestea sunt defecte specific E90 cu alte simptome.

 

La volant, acesta scutura masina la plecarea de pe loc, nu ca nu ar intra in viteza..

La ambreiaj, acesta patineaza, adica plecare intarziata nu prompta de pe loc, sau zgomot de rulment de presiune uzat..

 

Singura problema enervanta a cutie specific E90 e tremuratul schimbatorului la modelele mai noi..

 

Desigur, cine stie mai.multe poate sa adauge aici.

Eu, din ce am observat, corelarea de mai sus nu e valabila.

_____________________________________

Cutia ar putea fi defecta pentru ca, citez autorul:

"- desurubat buson golire cv ...de unde a iesit o zeama neagra, murdara care nu avea nici o legatura cu notiunea de ulei"

..Cine stie de cand masina merge asa!!!?

Acum orice ulei ar baga, cand sincroanele is uzate nu se mai refac ele insasi doar prin completarea cu ulei! Completarea cu ulei e utila cand cutia NU ARE SIMPTOME..

In cazul lui e vorba doar de o prelungire a agoniei...

 

A, daca as fi proprietarul as merge poate inca 1-200 km si as goli din nou cutia si pune al ulei proaspat ca sigur acesta e contaminat cu, ce a ramas in interior de la cel vechi..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu crezi ca problema e de la volanta? Si eu am aceleasi probleme, la rece imi intra greu in treapta 1 si 2 si dupa ce se mai incalzeste isi mai revine dar tot agata. Cel mai nasol e la semafor cand nu intra in treapta 1 si trebuie sa bag in treapta 2 si apoi in 1 ca sa intre.

 

Eu weekendul viitor schimb kitul de ambreiaj, volanta si uleiul din cutie. Vedem ce iese

 

Nu are treaba aia cu volanta.. se ĂŽncĂŁlzesc componentele si uleiul si de aia se simte diferit la rece/cald.

 

Exact cum a zis si Bimmer.. se poate ĂŽmbunĂŁtĂŁți ceva ĂŽnsĂŁ nicidecum repara problema prin schimbarea uleiului, eu l am schimbat in jur de 188k, acum am 236k (4 ani) ĂŽl voi schimba din nou anul acesta sau anul viitor. La mine nu tremura schimbĂŁtorul când e pe neutru, știu de problema asta pe care o au majoritatea, vibreazĂŁ foarte finut daca te uiti la el, nicidecum sa se miste mai mult de 1-2 mm, fata de altele unde se mișca in materie de cm tremuratul respectiv :)) .

 

Asta mi se pare “ brutal “ si “ ieftin” la o mașina care trebuie sa ducĂŁ la comfort/ “ limuzina” , etc. Intrarea treptelor clar e urâta, cred ca si la mașina noua tot se simte ceva, spre exemplu de vw unde ĂŽmpingi si intra parca singura din Arculetul acela. Mișcarea schimbĂŁtorului in mers, treapta 5-6 când mergi pe autostrada sau chiar drum denivelat se vede cum se mișca maneta de la schimbator, de zici ca sare de acolo, o ia dracii. Ca si șofer nu prea vezi pentru ca nu te uiti, dar daca te uiti la el cum se mișca ti se pare penibil pentru o mașina de genul, nici noua nu cred ca nu se mișca deloc schimbĂŁtorul in mers. Daca ești pasager si te uiti cum face sigur ti se pare urat. Eu mai ma uit la el pe autostrada cum se mișca, in treapta 6 parca se vede cel mai bine.

Edited by WIN60
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

-1, +1, etc...decat atrag atentia, ok...

deci...

din intamaplarea omului...sa ii spui ca stranga bani de o cutie de viteza...mi se pare cam deplasat ( de aici -1)

ps 1 : de obicei , la posturile cu - ale tale ,care nu sunt putine, iti mai sterg din ele, uneori;

 

continuam:....

 

cum zici si tu...cutiile manuale sunt fiabile !

 

ps 2 : ....in editare popcorm1.gif

 

 

 

On topic: am si eu in plan schimbul de ulei la tigaia mea de e46.

Nu stiu tata, nu ma mai bag in calculele cu minus si plus; il las pe alt "prieten" al meu (aici) sa vina sa dea fara mila!

 

Peace.

 

Bravo, schimba uleiul pana cand nu e prea tarziu!

 

Chiar nu vreau sa fiu catastrofic ca mai sus, dar cum sa fii altfel cand se "vedea" din postarea ce "bucurie" avea in cutie..

 

Sunt unul dintre foarte putinii de aici care stiu si sustin sus si tare ca de indata ce intra in posesia unei masini SH trebuie sa ii schimbe TOATE LICHIDELE!!!!

 

Cine nu zice ca nu e scump, sau ca mecanicii nu prea vor ca nu te mai vad dupa aia la ochi, nu? ;)

 

Cine se baga pe sub masina ca nebunul sa caute suruburile, pozitiile ideale de intretinere, etc. etc..? Prea putini.

 

Dar BMW nu e o masina buna pentru ca e scumpa LA INTRETINUT!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Deja am scris si eu si alți colegi cu ce are treaba problema pe care o descrie colegul care a inițiat topicul. Nu cu volanta, inca o data.

 

Tremuratul schimbĂŁtorului la relanti ( acela urat) vine tot din cutie/timonerie.

 

 

As fi curios de cineva care a pus cutie noua completa ( nu știu daca vine si timonerie separat) pe un seria E orice model sa vad diferențe...atunci mĂŁcar ai știi rezolvarea.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Nu nu, am fĂŁcut tot ce e in poza aia, inclusiv cu o adaptare.. nu se rezolva, bine... poate si eu am fost exagerat, am vrut sa nu vibreze deloc deloc, sa nu se miste deloc, inclusiv jocul ala pe neutru si in trepte pe care ĂŽl are si pe loc si in viteza in mers. ĂnsĂŁ dupĂŁ ce am rezolvat ce ai pus tu in poza aia, A fost fix la fel, ca mie nu mi a tremurat niciodatĂŁ la relanti sa se miste schimbĂŁtorul ala asa urat pe loc ca la altele, dar sunt fixist si am zis ca na...

 

Poate se rezolva tremuratul ala urat la altii care au nevoie daca schimba ce trebuie din poza pe care ai pus-o.

Link to comment
Share on other sites

Acolo, sa schimbi toate "cauciucele" din poza trebuie sa ai cutia jos.. e spatiu foarte mic de lucru..

 

Oricum, merita schimbate toate, se gasesc la dealer pe comanda: 7, 2 si 5 din poza.

Nu costa mult dar merita schimbate cand se umbla la volant/ambreiaj..!

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Wow ! Vad ca ati discutat ceva, nu gluma. Plus vi-ati impartit plusuri si minusuri :)

 

Nu am dorit sa fac un DIY spectaculos pt ca operatiunea in sine nu e cine stie ce si poate am dorit mai mult sa am o prima postare :)

 

Cateva lamuriri sunt totusi bine-venite:

 

- ambreiajul e bun, a fost inlocuit in urma cu 5000 km

- n-am simtit jocuri deosebite la "incheieturile" timoneriei dar stiu, asta cu simtitul e irelevant. Totusi gresatul ei din abundenta se pare ca a ajutat.

- am mai inlocuit ulei cv si la alte marci auto si chiar in stil furtun de x metri strecurat pe nu stiu pe unde si mi s-a parut ca ma complic. Nu mai vorbesc de faptul ca am imbatranit asteptand sa se scurga in cutie 1,5 litri ulei. Mie PERSONAL cu seringa mi s-a parut mult mai practic si rapid (nu mai retin daca seringa era de 150 sau 200 ml dar a fost o joaca)

- masina imi pleaca lin de pe loc, nu simt trepidatii, smucituri sau alte minuni.

- schimbatorul imi tremura doar daca ...te uiti atent la el, altfel nu sesizezi.

- cred ca am un set de imbusuri undeva aruncate prin garaj. Pt dopurile cutiei am gasit in trusa de scule un imbus care a potrivit perfect - si nu e cine stie ce trusa complicata.

 

Deocamdata nici nu se pune problema de inlocuit cutie sau timonerie pt ca sunt foarte multumit de cum lucreaza.

 

(deocamdata atat pt ca stau cu capul sub bord facand "podu' " peste pragul dreapta incercand sa-mi resuscitez ventilatorul care presupun ca m-a parasit. Poate revin cu un alt DIY banal :) )

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

(deocamdata atat pt ca stau cu capul sub bord facand "podu' " peste pragul dreapta incercand sa-mi resuscitez ventilatorul care presupun ca m-a parasit. Poate revin cu un alt DIY banal :) )

Ca sa nu stam mult :offtopic: daca ventilatorul nu mai merge fie e piesa cu tepi, adica regulatorul, fie pot fii periile, care daca le gasesti eu te felicit si platesc dublu (chiar triplu) daca imi cumperi si mie un set!

Nu am vazut asa tampenii de perii in viata mea; adica sunt curbe/circulare.

 

(O sa avem ce invata de la tine daca ai garaj si te bagi)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut aceasi problema, am rezolvat prin schimbarea tuturor bucselor de la timonerie, schimbarea tijei schimbatorului de viteze si schimbarea uleiului din cutie. Schimbatorul sta " țeapăn" si la relanti si in mers. Treptele se schimba mult mai usor.Fara ulei, costul a fost de 700 lei. Se poate schimba si fara sa se demonteze cutia de viteze. Masina, E 46,320D. Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.