Jump to content

Antigel


GeoMKE

Recommended Posts

Salut!La un 120D E87,ce culoare de antigel recomandati!Am inteles ca din fabrica vine cu cel albastru...eu cand am cumparat masina (Sh) ,am observat ca are antigel roz.Ce ma sfatuiti sa fac:sa ii pun albastru sau sa completez pe cel roz (am pierdut antigel din cauza unui oring..)
Link to comment
Share on other sites

Daca culoarea e clara - deci a fost schimbat complet antigelul - nu iti bate capul , completeaza cu ce are . Nu e cu nimic mai grozav antigelul albastru fata de cel roz - nu exista antigel "original" BMW ci doar antigel "folosit" de BMW .
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

G11 si G12 reactioneaza diferit cu metalele din componenta sistemului de racire. Tu poti sa folosesti roz insa nu mai da sfaturi aiurea si altora :)

 

Fii mai concret - ca sa inteleg si eu ! De care metal vorbesti , de care motor si cum reactioneaza in mod diferit .

Daca poti sa pui si o sursa, alta decat BMW - raman recunoscator !

Edited by seaman
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

G11 si G12 reactioneaza diferit cu metalele din componenta sistemului de racire. Tu poti sa folosesti roz insa nu mai da sfaturi aiurea si altora :)

 

Cred ca te referi la materialul din care este facut bloculmotor !Unele sunt din fonta (al doilea tip d material imi scapa)...o discutie in sensul asta ,a facut un mecanic

Edited by GeoMKE
Link to comment
Share on other sites

Da, in afara de etylen glycol , pentru anti-inghet , antigelul mai contine un inhibitor de coroziune . Dar am nevoie de ceva dovezi ca antigelul roz are un inhibitor de coroziune care nu e bun pentru motoarele BMW - mai ales ca vorbim de motoare variate, cu blocuri si componente din diverse materiale . In rest, cel roz, e "mai long-life" decat cel albastru . Edited by seaman
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu stiam ca in general, dupa anul 2000 constructorii de masini au trecut la G12 (cel roz) odata cu folosirea pe scara tot mai larga a blocurilor motor de aluminiu si a sistemelor racire tot mai sofisticate.

Eu cel putin am in masina (320d, 2007) antigel roz, asa am cumparat-o, asa a fost si la fostul proprietar.

Acum fiecare cum crede.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu mi-ai demonstrat nimic . Punct ! Folclor ! Punct !

Seaman, daca eu am cumparat de doua ori albastru de la dealer, e bine sa caut albastru sau sa iau roz?

Nu stiu daca vreau mai long-life atat timp cat nu e G11, ce pune fabricantul.

Zero probleme in peste 100k km, cu 3 schimburi de antigel.

 

Fara ironie. ;)

 

(Sunt cu Matose, de data asta, din instinct..)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da , nu ma deranjeaza ca esti cu Matose - doream doar ca cineva sa demonstreze ca antigelul roz face rau motoarelor BMW, care nu-i asa, sunt mai cu 7 de alea .

In rest poti sa faci tot ce spune fabricantul - sa schimbi uleiul motor la 30k km, uleiul la cutie niciodata si alte multe aberatii , pentru ca inginerii BMW stiu ei de ce - ca alea cu failurile tehnologice cu lantul la N47 cu motoare N57 fara ungere , cu valvetronic-uri dezastru etc.

Careva v-ati pus problema ca BMW foloseste antigel albastru fiindca e mai ieftin ?

Daca au fost in stare sa subdimensioneze lantul ala ca sa economisesca cateva grame de metal, cred ca o pot face fara probleme la antigel .

In rest pana cineva imi demonstreaza ca antigelul roz reactioneaza naspa cu toate motoarele BMW, raman la parerea mea !

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Seaman, frustrarile tale, pot fi si ale mele.

Dar daca eu nu am avut experienta proasta cu, cel albastru, nu vad de ce nu as spune ce pun si ce vinde dealerul.

In rest, ai multa dreptate, BMW joaca la limita nervilor nostri!

 

 

A, pentru OP, cand am schimbat antigelul l-am amestecat cu apa distilata, ca ala de la dealer protejeaza la -40 (ca toate celelalte).

Am citit pe un forum strain ca au recomandat si altii si am mai cumparat si un bidon de 5 litri de apa..

 

A, fiind la al doilea termostat principal, zona aceea interioara pe unde trece lichidul era perfect curata. Nu ca ar fi ceva neobisnuit dar tin minte ca la primul schimb de antigel m-a mirat cat de subtire era pe o parte blocul in zona in care era fixat termostatul. M-am temut ca o sa corodeze si o sa o b××××sc.. ca nu as avea cum sa re-etansez..

In fine, schimba antigelul, dar schimba-l si la 2-3 ani si cred ca o sa fii cel mai ok. Cred ca asta e cel mai bine de facut..

 

Cred ca antigelul are si un rol de ungere a lagarului pompei...

 

Probabil pompa de apa ar fi mers si la 400k km cat are motorul acum daca nu o schimbam preventiv.. nu mi-am permis sa risc atat de mult- a schimbat-o pe la 343k ; pompa pe curea.

 

Am gasit un link interesant.

https://gtshina.ru/en/tehobsluzhivanie/otlichie-antifriza-g11-ot-g12-vse-chto-neobhodimo-znat-pro-ohlazhdayushchuyu/

Pe la mijloc spune ca G12 poate fi albastru.

Dar intr-adevar G11 nu tine mai mult de 2 ani si devine abraziv...

 

:w00t:

 

"The variety of products on the market has made drivers often interested, is it possible to mix g11 and g12 antifreeze and other classes? There are a number of rules that every driver should be familiar with:

 

Mixing G12 and G11 is strictly prohibited due to the use of organic and inorganic additives in these antifreezes.

You can mix G12 with each other with different colors with the same composition.

The composition of G12 is compatible with G12 +.

Formulations c G12 + to G13 may be added to product G11."

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cand antigelul original BMW e 31lei la bidon de 1.5l (concentrat, ai nevoie de 2 bidoane in proportie 50 / 50 cu apa) de ce sa mai cauti HEPU sau alte aberatii roz?

 

seaman, cauta pe Google si o sa gasesti raspunsul, eu nu am timpul si rabdarea necesare sa-ti explic de ce antigelul G12 nu e bun pentru motorul de BMW. Antigelul albastru ORIGINAL este accesibil si se gaseste pe toate drumurile... de ce sa inventezi tu?

 

P.S: Printre altele ma ocup si cu testatul de sisteme de racire cu lichid (nu auto) si iti pot spune ca are o importanta cruciala materialul din care sunt facute subansamblele (rotorul pompei, radiatorul, schimbatorul de caldura, tevile, cuplele, etc). Lichidul compatibil cu TOATE nu este asa usor de gasit. De cate ori nu am inundat atelierul din cauza reactiilor ce se intamplau intr-un circuit inchis cu un lichid incompatibil. Nu ati vazut BMW-uri cu lichidul de racire dat afara pentru a facut presiune fara vreun motiv anume? Eu am avut unul chiar ieri, va las pe voi sa ghiciti ce antigel avea inauntru...

 

P.S2: Nu va mai contraziceti aiurea doar de dragul de a fi Gica Contra ca nu stiti ce studii, profesii si experienta avem fiecare, vad oricum ca respectul a disparut incet-incet dintre semeni...

Link to comment
Share on other sites

Matose - daca nu ai timp , nu mai deschide subiectul sau arunca afirmatii despre cat de rau e antigelul roz .

Printre altele si eu ma ocup cu motoare(nu auto) de vreo 35 de ani si fac analiza lichidelor de racire (si nu numai) saptamanal sau unele zilnic . Stiu cu ce se mananca , cum interactioneaza materialele.

Atata timp cat o multime de fabricanti folosesc antigel roz , nu cred ca BMw face motoare din ceva special incompatibil . Si nu cred ca antigelul roz care e fabricat dupa un standard si are o omologare , e daunator .

Vezi ca e un baiat mai sus care merge pe antigel roz si nu spune ca i-a dat pe afara .

Cat despre pret , sunt sigur ca BMW castiga mai mult din antigel, decat castiga de pe urma lantului ala de bicicleta de pe N47 .

Edited by seaman
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

Cat despre pret , sunt sigur ca BMW castiga mai mult din antigel, decat castiga de pe urma lantului ala de bicicleta de pe N47 .

 

:offtopic:

Vreti sa va spun eu care e cel mai mare pret (im)posibil pe o piesa ce trebuie schimbata cand ei iti zic ca trebuie schimbat un injector.. si f. probabil va este pusa pe deviz cu pretul de desfacere daca schimbati la ei, la dealer! ..?

 

Saibele (una saiba) din cupru de sub injectoare care se schimba obligatoriu o data ce scoti injectorul; pretul de dealer e de... , de..., dee.. doar 26 RON!

Intrebati, daca nu ma credeti.

 

Acu sa va vad?

Cine gaseste ceva mai scump ca si componenta cu o anumita functie la o masina.. decat o :censored: ..saiba din cupru cu pretul in lei vechi de doar 260k lei? Una!

Le au si pe stoc, ca se dau bine! ;-)

Si antigelul, intotdeauna au stoc.

 

Cred ca si de aici face bmw bani..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Matose - daca nu ai timp , nu mai deschide subiectul sau arunca afirmatii despre cat de rau e antigelul roz.

 

Nu am deschis eu subiectul insa cand vad ca se debiteaza ineptii nu pot sa nu zic ceva. Cu atitudinea asta nici ca o sa-ti explic ceva vreodata, daca in 35 ani nu ai invatat niste notiuni simple de chimie si mecanica fluidelor atunci eu nu am ce face. Foloseste antigel roz in continuare, este masina ta nu a mea :)

Link to comment
Share on other sites

Nu am deschis eu subiectul insa cand vad ca se debiteaza ineptii nu pot sa nu zic ceva. Cu atitudinea asta nici ca o sa-ti explic ceva vreodata, daca in 35 ani nu ai invatat niste notiuni simple de chimie si mecanica fluidelor atunci eu nu am ce face. Foloseste antigel roz in continuare, este masina ta nu a mea :)

 

Mersi - o putem lasa balta .

Tu m-ai acuzat ca aberez sau ca debitez ineptii .

Am folosit antigel roz in E60 NFL vreo 5 ani - nu s-a intamplat nimic . Masina e in zona, merge si acum cu antigel roz dupa aproape 10 ani .

Nu ai demonstrat nimic - doar bla, bla, bla . Asteptam o reactie chimica care sa arate cum antigelul roz "distruge" motoarele BMW sau vreo componenta a lor , un anumit material . Sau macar un studiu credibil . Ce faci tu , este sa arunci afirmatii generale - reactie chimica , mecanica fluidelor - ca sa impresionezi pe cei care nu stapanesc cat de cat problema . Dar nu intri in detaliu sa spui care componenta a antigelului (glicolul sau unul din aditivi) intra in reactie cu care material ( din care motor bmw , pentru ca iar se generalizeaza la toate motoarele bmw) .

Notiunile simple si complicate de chimie si mecanica fluidelor le-am invatat de mult - atunci cand mi-am facut studiile pentru meseria asta. Problema este ca TU nu ai demonstrat nimic , atunci cand mi-ai contrazis afirmatia .

Cand o sa vii cu o demonstratie credibila, o sa ma inclin si o sa recunosc ca am gresit . Asta ti-am si cerut de la inceput - nu folclor.

Si mai baga la cap ca "antigelul BMW" ar putea fi chiar G12 colorat in albastru .

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hop si eu cu 2 poze. Poate ii ajut pe nehotarati.

 

post-100370-0-26074000-1604346929_thumb.jpg

post-100370-0-81893800-1604346981_thumb.jpg

 

Asta e norma : BMW N 600 69.0

Mai simplu, G48 sau G11 (denumire pt VAG) sau albastru.

La motoare dupa Ianuarie 2018, HT-12 verde.

 

Sursa : https://blog.fcpeuro.com/how-to-pick-the-right-coolant-for-your-car

Se pot invata si alte lucruri importante de acolo.

 

Faina asta : "BMW, Mercedes, and Volvo have been using IAT coolant since the 80’s. Now the formulation changed to a HOAT fluid. Not much has changed in the composition or the specification since. The intervals that they need to be replaced at have however been extended all the way from 2 years in the 80’s initially to 3 years to 4 years in the 90’s to now “LIFETIME” in virtually all BMW applications. Guess what is the weak spot of a modern BMW… The cooling system! We wonder why?" :) Normal, de la 2 ani la lifetime...

Edited by Old Guy
Link to comment
Share on other sites

cum spunea cineva in trecut, discutia asta e in fiecare an ...

 

in 2009 : http://www.bmwclub.r...41-tip-antigel/

 

in 2014: http://www.bmwclub.r...ntigel-trebuie/

De aceea bine ar fi ca unele topicuri sa fie facute sticky, adica sa le vada si citeasca din prima pagina (bla-bla-bla) tot romanul care se logheaza pentru prima oara aici. Si daca mai are intrebari SUPLIMENTARE atunci raspundem..!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.