Jump to content

OBD2, e90 - nelamurire


13NCU

Recommended Posts

In urma cu vreo 4 ani am primit jucaria din clip (display hud p10) insa pe cat de mare mi-a fost incantarea, pe atat de mare a fost si frustrarea cand am constatat ca toate masinile din oras au protocoale de comunicare OBD2 cu chinezaria mea ...mai putin masina mea ! (anterioara, diesel 2002)

 

Am aruncat-o intr-un sertar si azi am dat intamplator peste ea ...si brusc am inceput sa fac niste conexiuni neuronale - bmw - temp. apa - bmw - OBD2... Pt ca asta a ramas nemultumirea mea continua la e90 - lipsa ceas temp "apa".

Ok, am intrat in meniul "secret" e90, am vazut, bine, bravo dar setarea nu se pastreaza.

 

Am conectat-o acum seara la mufa OBD a masinii, e ok, functioneaza, am vazut in timp real grad cu grad cum se incalzeste motorul dar am o singura intrebare (ma rog, poate e o intrebare idioata)

 

- are ceva daca in mufa OBD a masinii tin conectata non-stop jucaria asta ?

 

https://youtu.be/NQUuiz95QCE

 

....

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Nu ar trebui sa aiba .Masina "taie" curentul si in mufa OBD dupa 15-16 minute . Dar e bine sa incerci - depinde si ce fel de functionare/alimentare cere HUd-ul ala. Daca sunt probleme, o sa-ti apara in bord ceva cu "exhaustive discharge" .

Eu am ceva de genul pe un F10 si nu imi face probleme, desi la inceput deconectam de la OBD cand plecam din masina. Oricum display-ul se stinge cand iei "ignition", curentul consumat fiind apoi insignifiant pana la oprirea completa dupa 15-16 minute .

Link to comment
Share on other sites

Am facut o proba azi si pare totul ok, nu am sesizat nimic suspect ....insa da, e altceva sa fi cu geana pe temp motor si sa ai habar ce se intampla sub capota.

Am montat provizoriu jucaria (cu cabluri peste volan si peste mine) si mi s-a parut interesant de cum a evoluat temp lichidului racire.

 

Afara 28°C, drum de 40 km extra urban, trafic lejer pana la iesirea din oras.

 

(320d, e90, 2007)

La pornirea motorului jucaria mi-a indicat o temp de 25° si in vreo 3 km a urcat la 60°.

Pana la 90° a mai avut nevoie de inca vreo 3km (mers linistit, clima off)

Pana aici ok dar pe mine ma interesa ce se intampla in forja fara mila cand dau cu biciu pe cei 163cp + remap...

 

Pai se intampla ca urca rapid de la 89-90° (temp de mers legal extra urban) pana la 94-95° dar mai mult n-a avut curaj.

Inainte cu 3 km de a ajunge la destinatie am rulat linistit si temp s-a stabilizat la 90° dar odata ajuns, nu am oprit motorul si l-am mai lasat sa mearga la relanti cateva minute timp in care a urcat incet si sigur la 95 dupa care a pornit ventilatorul racire.

 

In tot acest timp jucaria a functionat conectata la mufa OBD iar la oprirea motorului si scoaterea cheii i s-a taiat si ei curentul.

Urmeaza sa-i caut un loc discret pe undeva prin masina.

 

Multumesc @seaman pt raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Cu placere - eu am ceva proiectat pe parbriz care imi arata doar viteza si daca temeperatura la apa e ok(optional) . Nu am vrut multe informatii pe HUD - doar viteza ma intereseaza - ajuta mult prin localitati cand mai uiti sa iei piciorul de pe acceleratie.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.