Jump to content

Zgomot roatĂŁ fațĂŁ dreapta


Santi

Recommended Posts

Ziua buna. Revin cu o problema destul de enervantĂŁ. Un zgomot urat pe partea dreapta fațĂŁ. Cel mai tare se asculta la viteza micĂŁ când ies din garaj de ex și ĂŽn special când virez stânga. Am schimbat rulment degeaba, frânele, tablita protecție disc tot continua. A mai ĂŽntâlnit cineva aceasta problema. Zgomotul este ca un hârjâit sĂŁ zic asa. Mulțumesc
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ca sa nu mai deschid alt topic, F10, a început sa trăncăne protecția de la disc pe stânga fata, așa ca ma pregătesc sa o înlocuiesc la service. Ca sa-mi fac o idee de câta manopera intra, aveți idee dacă e necesar sa se demonteze rulmentul pentru a înlocui acea protecție?

 

LE: cred ca am găsit răspunsul. Conform explicației de aici: https://www.newtis.i...brakes/1LepByFD, șuruburile care fixează tăblița aia nu sunt obturate de rulment. Iar ținând cont ca e vb de protecția pe fata, aceasta are forma in așa fel încât nu rulmentul nu e prins prin ea. In concluzie, pe fata e de ajuns sa dai doar discul de frana jos.

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut,

Am si eu o problema la roata stanga fata: cand e f. cald afara sau se incalzeste masina apare o bataie la pivotul din bratul de sus(se aude ca o lovitura in caroserie, la viteze mici si pe drum usor denivelat). La rece nu se aude absolut nimic.

Am dat bratul jos, pivotul nu are joc dar se aude zgomotul in nuca (ca si cum nu ar avea vaselina acolo). Mecanicul mi-a zis ca e prea strans pivotul in nuca, i-am bagat niste vaselina prin burduf, dar sunt sanse mici sa ajunga unde trebuie pentru ca este f ferm acolo. Miscand de fuzeta am observat ca asa face si bratul de jos (cel cu telescopul).

Mecanicul mi-a zis ca pot sa-l schimb ca sa scap de zgomotul, dar pivotul este bun si nu se merita sa dau un brat OE pe un Lemforder(chiar daca si asta e OEM).

S-a mai intalnit cineva cu problema asta?

Link to comment
Share on other sites

Am dat bratul jos, pivotul nu are joc dar se aude zgomotul in nuca (ca si cum nu ar avea vaselina acolo). Mecanicul mi-a zis ca e prea strans pivotul in nuca, i-am bagat niste vaselina prin burduf, dar sunt sanse mici sa ajunga unde trebuie pentru ca este f ferm acolo.

Nu inteleg ce vrei sa spui.

Ce zgomot se aude si ce este prea strans?

 

Nuca face zgomot ca nu are vaselina??

Dar nu trebuie sa aiba vaselina ca sa nu fac zgomot.

Nuca nu trebuie sa joace absolut deloc in nici o circumstanta! Adica abia abia sa o poti misca cu mana! Sau daca dai jos bratul sau tija nucii din bratul fuzetei...

 

(Restu e balamuc /sau accident daca iese nuca din suportul ei.. )

 

Cum adica pivotul nu are joc daca nuca face zgomot?

 

Dar poate am inteles gresit..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ati auzit careva ca bataile la gropi,drum denivelat , sa provina de la bucsa bratului in care se prinde telescopul ? Ma refer chiar la bucsa prin care trece surubul de prindere al telescopului .

Nu reusesc sa identific nici un alt joc iar bataile au inceput dupa ce am pus bari stabilizatoare after-market .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ati auzit careva ca bataile la gropi,drum denivelat , sa provina de la bucsa bratului in care se prinde telescopul ? Ma refer chiar la bucsa prin care trece surubul de prindere al telescopului .

Nu reusesc sa identific nici un alt joc iar bataile au inceput dupa ce am pus bari stabilizatoare after-market .

Din cate stiu amortizorul in fata-jos e prins de jur-imprejur tot corpul lui iar sus surubul tijei telescopului, in capatul celalalt, trece prin oala aia cu rulment in centru si trei suruburi care o tin prinsa de caroserie.

 

Unde e bucsa?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Aia din mijlocul bratului . Prin bucsa aia trece surubul de prindere a telescopului in partea de jos. Telescopul e in furca jos.

O posibilitate sa iti faci idee, ar fi sa dai roata jos, apoi cu un alt cric sub ea (si cu roata scoasa sub masina - preventiv) il pozitionezi in asa fel incat sa tensionezi arcul sub greutatea masinii fixand cricul (se poate si cu o bucata de lemn solida, maricica) vertical intre cel mai solid punct de pe fuzeta, COBORI MASINA DE PE PRIMUL CRIC (pentru ca arcul e coborat-extins cand ridici masina.. dar cu lemn sub fuzeta se va comprima si pozitiona bara aia in pozitia uzurii ei) ideal pna la nivelul la care masina sta dreapta, ca si cum ar avea roata pe fuzeta...

Apoi tragi de bara aceea cu, ceva ranga (formand

Parghii in diferite locuri sub masina) fortand bucsa aia in cat mai multe directii..

iar daca e slabita, sa zicem chiar comparand cu partea cealalta a masinii (unde repeti procedeul..) si aia e.

 

Asa se verifica bine multe lucruri ce tin de suspensie-brate.

O tehnica smechera si simplu de facut daca o exersezi de vreo doua ori, afli multe defecte asa.

Masina pusa pe elevator../ nu poti verifica nimic daca nu tensionezi arcul in pozitia normala a masinii!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

O posibilitate sa iti faci idee, ar fi sa dai roata jos, apoi cu un alt cric sub ea (si cu roata scoasa sub masina - preventiv) il pozitionezi in asa fel incat sa tensionezi arcul sub greutatea masinii fixand cricul (se poate si cu o bucata de lemn solida, maricica) vertical intre cel mai solid punct de pe fuzeta, COBORI MASINA DE PE PRIMUL CRIC (pentru ca arcul e coborat-extins cand ridici masina.. dar cu lemn sub fuzeta se va comprima si pozitiona bara aia in pozitia uzurii ei) ideal pna la nivelul la care masina sta dreapta, ca si cum ar avea roata pe fuzeta...

Apoi tragi de bara aceea cu, ceva ranga (formand

Parghii in diferite locuri sub masina) fortand bucsa aia in cat mai multe directii..

iar daca e slabita, sa zicem chiar comparand cu partea cealalta a masinii (unde repeti procedeul..) si aia e.

 

Asa se verifica bine multe lucruri ce tin de suspensie-brate.

O tehnica smechera si simplu de facut daca o exersezi de vreo doua ori, afli multe defecte asa.

Masina pusa pe elevator../ nu poti verifica nimic daca nu tensionezi arcul in pozitia normala a masinii!

 

Mersi de sfaturi bimmer .

Uite cum am facut . Prima data am verificat pe elevator - nu am gasit nimic . Apoi am pus masina pe rampa si s-a verificat din nou cu masina in balans, tras de roti, invartit de volan etc.

Singurul joc minor apare in bucsile alea - ceva mai mult in dreapta , dar usor si in stanga. Acum, bucsa aia e destul de mica , nu prea vad cum sa dea bataile alea la gropi, chiar daca e usor uzata.Nu e ca si cum cauciucul ala ar fi dus de tot si partea metalica ar lovi de brat . De asta intreb, daca are cineva experienta cu bucsile astea.

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg ce vrei sa spui.

Ce zgomot se aude si ce este prea strans?

 

Nuca face zgomot ca nu are vaselina??

Dar nu trebuie sa aiba vaselina ca sa nu fac zgomot.

Nuca nu trebuie sa joace absolut deloc in nici o circumstanta! Adica abia abia sa o poti misca cu mana! Sau daca dai jos bratul sau tija nucii din bratul fuzetei...

 

(Restu e balamuc /sau accident daca iese nuca din suportul ei.. )

 

Cum adica pivotul nu are joc daca nuca face zgomot?

 

Dar poate am inteles gresit..

 

Pivotul nu are deloc joc, am scos bratul din fuzeta si am tras de pivot,e ferm. Bataia seamana cu o lovitura de "ciocan " in caroserie sau in corpul bratului(ca e tot aluminiu).

Cand e rece nu se aude nimic, fie ca merg pe drum denivelat, fie ca trec peste limitatoare de viteza. Bataia apare la cald.

Cand am scos bratul era cald si se auzea bataia daca tineai de corpul bratului si miscai pivotul un pic in sus. Nu se simtea la mana ca se misca efectiv sus-jos ci doar se auzea bataia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.