Jump to content

Suspiciune conversie volan


13NCU

Recommended Posts

Baieti, am o neliniste mai ciudata la care m-am tot gandit zile in sir si desi nu ma afecteaza in mod direct, mi-a ramas infipta in creier ca un mic șurubel.

Scriu acest post in ideea, poate, ca viitorii posesori de BMW sa fie ceva mai atenti si circumspecti...

 

Pe scurt, in Ianuarie anul acesta am achizitionat primul meu BMW - e90, 320d, 2007.

Mi-au trecut cateva masini prin proprietate, surubaresc din hobby aproape zilnic pe sub diferite capote ...ideea ar fi ca am mai vazut masini la viata mea si fiind trecut de prima tinerete, nah, nu multe ma mai emotioneaza la o masina.

De data asta am zis sa fie BMW desi nu pot spune ca a fost o atractie deosebita inspre aceasta marca dar stiti cum e - de ce nu ? Hai sa vedem cum e sa fi "cocalar". (scuze, dar asta e ideea populara cu care sunt tachinat zilnic)

 

Au urmat discutii cu vanzatorul, 7 milioane de intrebari, poze, clipuri video ...cate ceva am mai studiat si eu inainte ca si pregatire ...in final ajung live langa masina (din alta localitate).

 

Bun, in prima secunda langa masina mi-am dat seama ca aceasta a suferit un atac cranio- cerebral fata-dreapta, parea ok refacuta, toate la locul lor ...linii, caderi, nu diferente de culoare, nu diferente simetrice - doar niste cap surub prindere aripa dreapta pe stalp care aveau alta culoare. Atat.

 

Au urmat verificari tehnice in parcare si pe sosea, acte, probe, suduri, imbinari - absolut totul in regula, adica "de fabrica". Cel mult evenimentul a fost "usor" implicand aripa dreapta, poate far dreapta, poate usa dreapta - dar per general nota 10 pt reparatii ...si spun asta pt ca in timpul liber mai fac si pe tinichigiul si cam stiu cu ce sa mananca astea.

 

Nu am verificat masina pe "decodoare" VIN, nu m-au interesat prea tare km din bord ...pe bune, ce sa insisti la o masina de 13 ani - te uiti la obiectul din fata ta si iei o decizie.

 

Ok, timpul a trecut, masina deja in proprietate, se comporta absolut impecabil, foarte multumit, foarte incantat ...si a venit data inspectiei tehnice unde surpriza ! - "boss, masina e beton, inclusiv noxele dar farurile tale sunt de Anglia si nu iti pot acorda inspectia ! Mai mult (zice inginerul), nu m-as mira ca masina sa fi suferit o conversie volan de pe dreapta pe stanga dar asta nu e treaba mea, doar farurile nu sunt ok".

 

Ptfoai, io mort, il sun pe fostul proprietar pt lamuriri ..."ca da, masina a avut un mic eveniment si fortuit de situatia vanzarii, nah, a pus 2 faruri luate "pe ieftineala" (adica de Anglia).

 

Si posibila conversie mi-a ramas infipta in creier pana in ziua de azi...

 

Nu pot sa nu recunosc - masina se comporta absolut exceptional, o simti inchegata si stransa, nu bate absolut nimic, nu am nici cel mai mic greieras, absolut totul functioneaza pe ea, fiecare buton, fiecare comanda... Am chemat un nene specialist cu ISTA si alte programe, a verificat-o din toate punctele de vedere si concluzia finala a fost - "boss, eu am vazut multe BMW-uri dar mai rar o asa masina in mintile ei, clar, ai mancat rahat cand ai fost mic !"

 

Mai mult - cat m-am tarat pe sub ea cu ocazia inlocuirii fluidelor, am verificat traseul conductelor frana si de fapt a orice e prins de podeaua masinii dar eu unul nu am gasit absolut nimic suspect ca ar fi fost mutat, adaugat sau miscat.

 

Si totusi unele site-uri decodor VIN spun ca "volan dreapta" ....unele nu. Sau ca "volan dreapta" ...ori altele "conducere pe partea dreapta a drumului" ...oricum nu mai inteleg nimic. Actele sunt "curate" , in CIV nu apare nimic legat de vreo conversie sau vreo adaugire ca "monopost pe partea dreapta...etc"

 

Am parcat masina langa una a unui amic cumparata de noua cu volan pe stanga in speranta ca vom gasi diferente. Nimic. ....ba da, lipsa borcanasului ulei servo directie dar mi-a spus fostul proprietar ca a modificat directia la "full electric" ...si intradevar, in fata motorului, jos pe scut, am ceea ce pare a fi o pompa electrica. Oricum, in parcare cu motorul pornit manevrezi volanul cu degetul mic.

 

Si totusi eu am in continuare suspiciunea conversiei pt ca:

- faruri Anglia

- eticheta stalp (cea cu valori presiune roti, codul culorii, etc) la mine e lipita pe stalpul dreapta

- unele site-uri decodor VIN afirma ca "volan dreapta"

- am vrut sa inlatur mocheta din zona "odihna picior ambreiaj sofer" dar e lipita cu ceva adeziv puternic si n-am insistat.

 

In rest masina se prezinta absolut impecabil ...si repet - totul strans, totul inchegat, butoane usa corespunzatoare sofer, nici un greieras, nici o distanta aiurea, nici o eroare in bord sau pe tester, totul functional.

Daca ar fi sa aleg intre 10 BMW-uri din vanzare OLX stiind ca 9 sunt autentice din fabrica cu volan stanga, as alege-o tot pe asta asupra careia am suspiciunea conversiei !

 

Daca ma poate "linistii" careva, i-as ramane recunoscator !

Repet - acum tot dracu ala e, banii dati, masina luata, au trecut 5 luni si n-as renunta la masinuta asta pt nimic in lume - dar a ramas totusi o umbra de holsurub infipt in creierul meu.

 

In plus, pastrez legatura si acum cu fostul proprietar, ma sfatuiesc cu el despre orice neclaritate, m-a ajutat cu piese pt resuscitarea ventilatorului bord care a decedat intre timp, e un tip super ! L-am intrebat direct la un moment dat despre conversie volan dar mi-a spus ca nu stie nimic despre asa ceva. Masina a adus-o el personal din DE acum vreo 2 ani (se certifica dupa acte) dar sustine ca a adus-o cu volan stanga. Nu stiu, poate are cont aici, poate citeste ...ideea este ca nu caut vinovati in posibilitatea unei conversii. Chiar daca a avut loc o conversie, nu pot spune decat "jos palaria" , a fost facuta absolut profesional !

Am un amic cu un ML care de 2 luni a facut o astfel de conversie si incepe sa cedeze nervos la cate erori si nefunctionalitati trebuie sa faca fata dupa "transplant".

 

Chiar nu stiu ce sa mai cred ...dar holsurubul din creier mi-a ramas.

 

VIN - WBAVC32000VH14516

Link to comment
Share on other sites

Treaba e destul de clara, masina a fost cu volan pe dreapta.

Nu e nimic de speriat la o masina convertita, mi-a trecut prin maini un 325ci care era perfect, acum este exportat in Germania si asteapta brifurile.

Link to comment
Share on other sites

Presupun ca ai folosit un site decodor VIN.

Am facut-o si eu si "unele asa, altele invers".

Oricum sunt impacat cu ideea, dupa cum am spus, "nota 10 pt baieti" , au lucrat profi.

... doar holsurubul din creier vroiam sa mi-l linistesc.

 

Multumesc pt raspuns @Dan.

...sa vedem, poate mai apar alte raspunsuri care vor rasturna situatia :)

Link to comment
Share on other sites

VIN WBAVC32000VH14516

Prod. Date 2007-06-16

Service History !! CHECK HISTORY !!

Type 320d

Series E90 (3 Series)

Body Type Saloon

Steering Right Hand Drive

 

 

plus

 

S812 National Version England / Ireland

S853 Language Version, English

 

 

in afara de faptul ca are alarma, ce ti a placut la masina asta? ca nu are saraca nimic..............

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tinuta de drum, manevrabilitate, cum suna motorul, cum se infige, liniile, etc, etc...

Nu sunt adeptul a 100 de optionale pe care in realitate nu le voi folosi niciodata. Sau de 3 ori in 7 ani.

 

Dar nu despre asta e discutia ci despre holsurubul din creier :)

 

Sau sa intreb altfel - ce nu are fata de un "full fara pele" ?

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

bun, in cazul asta lucrurile sunt clare. masina a iesit din fabrica cu volan pe dreapta. vanzatorul te a mintit cand a spus ca a adus o din germania, defapt asta e masina de Anglia si te a mintit si cand a spus ca a schimbat caseta cu una electrica, defapt el a schimbat o pentru ca a schimbat volanul.

 

puteai sa descifrezi misterul asta in 2 minute oricand daca ai fi verificat seria de sasiu pe orice VIN decoder (gratis)

 

nu stiu unde ai vazut tu sa ti se spuna ca masina asta ar avea volanul pe stanga, cred ca faci confuzie sau nu intelegi informatia furnizata!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nu am eu 6 facultati dar consider ca inca stiu sa citesc.

Da, oarecum vina mea ca nu am decodat VIN-ul la acel moment dar ulterior, din vreo 10 site-uri decidor VIN, au fost unele care m-au bagat in ceața.

Iti dai seama, altfel nu ma apucam sa scriu pe forum despre neclaritatea mea.

 

Apreciez implicarea ta.

Toate bune.

Link to comment
Share on other sites

pune aici cel putin unul din cele care te-au bagat in ceata

 

Chiar am cautat inainte de postarea initiala dar nu am mai nimerit.

Retin doar ca dupa momentul "ITP" am "gogalit" vreo 2 ore si cred ca am accesat vreo 20-25 de site-uri decodare VIN din care majoritatea erau ori vechi, ori dezactivate, ori ciudate (ma refer la obtinerea info gratuit). Oricum, dupa primele 3 site-uri dedicate ...incepea sa-mi fie clar.

La un moment dat deja nu mai intelegeam diferenta intre "volan partea dreapta" ..."directie de condus partea dreapta" ...plus tot felul de combinatii din acesti termeni.

 

Daca merge bine, si totul e bine, esti multimit de ea, ce mai conteaza unde a avut volanul?

 

Exact asta imi spune si sotia - daca nu ai ce sa-i reprosezi masinii, ce tot ramai fixat in povestea asta ? Si daca a avut ghidon de bicicleta inainte, ce conteaza ? Esti la zi cu actele, esti legal, esti multumit de ea ....enjoy !

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

O simpla cautare pe rarom.ro te-ar fi lamurit la timp.

Asa cum spunea si colegul, vanzatorul te-a mintit si caseta a pus-o electrica din pricina asta (asa o fi gasit-o la dezmembrari)

Totusi in cartea masini ar trebui sa fie specificat la Observatii: Auto cu volan pe partea dreapta. (Scrie sigur ceva acolo)

LE: Vezi sa nu fie luata in leasing cum sunt majoritatea aduse din UK, daca afli numarul masini baga o verificare hpi cu plata pentru asta: My link

LEE: Am sapat mai adanc si numarul din uk se termina cu 57VSN sau 07VSN

 

http://192.241.175.19/dd.JPG

 

http://192.241.175.19/print111.JPG

Edited by Stormzor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu prea stiu de unde as putea afla numarul masinii de UK si presupun ca cel de la care am cumparat-o nu mi-l va spune.

Ca si acte nu am decat hartiile uzuale ce se intocmesc la cump. unui SH deja inmatriculat in Ro.

 

Inainte de a ajunge fizic langa masina, am cerut foto dupa actele masinii si normal ca m-am uitat si la rubrica "mentiuni". Am studiat litera cu litera si CIV si talon si am adaugat masina pe lista mea "de vazut" urmand sa dau o cautare (chiar sumara) dupa VIN.

 

Problema a fost ca atunci s-au precipitat putin lucrurile ...aveam o lista cu vreo 5 BMW-uri de vazut, la 2 am fost dar am gasit doar niste "cazaturi" , intre timp un amic din DE ma presa (la cerere) cu un alt BMW ca "boss, ti-l aduc pana in sufragerie" ...aveam un Civic in vanzare luat de o luna de care nu eram incantat avand 5500 euro blocati in el, casa in renovare - asa ca la un moment dat nu mai stiam la care masini ce VIN-uri am verificat.

 

Dupa ce am mai vizitat un 320d prabusit "impecabil, accept orice test" am vrut sa renunt la ideea BMW si sa ma orientez spre altceva dar a ramas masina actuala de vazut (fiind din alta localitate) si am zis ca mai fac o incercare.

 

Nu mi s-a parut nimic suspect legat de conversie, actele ok, masina parea in mintiile ei (3-4 zile mai tarziu am remarcat eticheta pe stalpul dreapta) ...ambreiaj "mut", sound motor placut, totul la linie, totul uscat sub capota, navigatie mare functionala, clima, bluetooth telefon, suspensie coborata de M3 ...doar eram in dubiu daca pe acest model (2007) s-a pus incalzire in scaune pt ca masina avea.

 

In fine, n-am mai stat la povesti, acte, platit si acasa. Apoi a trebuit sa vina ingineru' de la ITP sa-mi strice fericirea cu farurile lui.

 

Repet - nu am ce sa-i reprosez masinii dupa vreo 5 luni si 4000 km rulati doar ca peste toate a ramas un oarecare sentiment pe care nu stiu cum sa-l numesc - ceva intre fraiereala si deceptie.

Nah, asta e situatia, lasa, noi sa fim sanatosi !

 

Va multumesc celor care ati incercat sa-mi limpeziti "șurubelul" din cap si in mod deosebit lui @stormzor.

 

Toate bune

 

In foto - atat apare la "mentiuni"

Link to comment
Share on other sites

Ești egoist, teapa nu se tine pentru tine, se ia și se da mai departe :))

 

In alta ordine de idei, cred ca in cazul tĂŁu vânzĂŁtorul a știut ca mașina are volanul mutat, poate chiar el l-a mutat.

 

Luna trecutĂŁ m-a rugat sora-mea sa ii vând mașina, in Fiat Grande Punto. Știam in mare ce probleme are mașina, estetic nu era ce trebuie, tehnic necesita niște investiții, așa ca am pus-o la un pret foarte mic și am fĂŁcut unul din cele mai sincere anunțuri de pe olx. Am dat-o cred in 4 zile, ca am lĂŁsat din pret chiar și așa. DupĂŁ ce am vândut-o am zis sa scot eu un raport RAR, așa de curiozitate, fiindcĂŁ mașina avea mai mulți proprietari in România. Aparent avea dati 160k km ĂŽnapoi, in doua ture. Și se pare ca așa cumpĂŁrase și sora-mea mașina.

 

PĂŁrerea mea e ca mai bine nu știai, astfel ți-ar fi fost mai usor sa o pui la vânzare, convins fiind in mod sincer ca mașina nu a avut volanul mutat.

Link to comment
Share on other sites

 

"... mai bine nu știai, astfel ți-ar fi fost mai usor sa o pui la vânzare, convins fiind in mod sincer ca mașina nu a avut volanul mutat.

S-a inteles tot de mai sus.

Dar ce am citat e mai greu de inteles.

 

Daca o punea la vanzare si viitorul propietar verifica dupa VIN, nu reiesea masina a avut volan pe stanga??

Iar confuzia lui 13ncu nu mai era doar confuzie, ar fi chiar lovitura de "maciuca" (dupa atata timp, habar nu a avut cu adevarat ce masina a avut in posesie..!!) pentru el ..cand vanzatorul ii pune sub nas o comparatie (sa zicem) cu un VIN de Germania/Europa..

 

___________________________

Pe de alta parte, 13ncu, vad ca nu ti s-a spus inca, sigurul lucru de care/la care m-as uita cat as putea de bine ar fi, cum a fost schimbata instalatia electrica!

Adica ce improvizari s-au facut pentru ca trebuie vazut ce alte "conexiuni" in plus au fost facute pentru bordul pe partea stanga..

Nu de alta dar daca vei avea ceva probleme electrice in viitor macar stii pe unde s-au facut anumite intreruperi de fire, daca sunt... si le reverifici starea..

 

Dar probabil nu sunt.

Probabil s-a lucrat ca dupa carte!

 

Parerea mea e ca mai bine e ca stii acum decat atunci cand o sa ai probleme (electrice)...

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poate ca-s egoist, nah, prunc nascut si crescut in comunism :)

 

Revenind - situatia asta e putin ciudatică adica se poate considera si o "țeapă" ...si nu.

Poate e o "țeapa" sufleteasca sa zicem, de etica, faptul ca ti s-au ascuns lucruri, ca ai fost mintit dar tehnic vorbind masina e ok (deocamdata)

 

Sa dau teapa mai departe ? Pai nici prin cap nu mi-a trecut macar o clipa sa vand masina ! Sa iau o veritabila "volan stanga" si in care sa incep sa bag bani cu lopata ? Pt ca poate avea loc si acest scenariu.

 

Daca vanzatorul a stiut ? Sunt absolut convins nu ca a stiut ci faptul ca chiar el a facut conversia doar ca nu inteleg 2 lucruri:

 

- cum "a convins" RAR-ul sa nu treaca in CIV ca masina a avut volan dreapta (ce intrebari pun si eu)

 

- cat de rentabila i-a fost conversia avand in vedere ca a trebuit sa inlocuiasca:

- bord complet + volan + chitibusuri

- pedale cu mutat conducte frana

- fețe usi interioare cu butoanele aferente

- scaune fața

- caseta directie

- oglinzi retrovizoare laterale

- mocheta, prelungiri instalatie electrica, plasticuri, suruburi, adaptari, imperecheri.

- toate ca toate dar in general dupa o conversie ramai cu o droaie de greierasi si erori aiurea in bord ...ori la masina asta nici vorba de asa ceva.

 

 

Si toate astea pt o masina de 13 ani a carei valoare de piata se situeaza intre 4000 si 5000 euro.

Intelegeam (si cunosc cazuri) cand te apuci de deranjul asta pt o masina de 10-15 mii euro ...dar in cazul asta...

 

Ca mai bine nu stiam. Poate, dar nu eu m-am agitat - inginerul de la ITP s-a bagat in seama cu mine ! :) Cuiva trebuia sa-i spuna motivul pt care nu acorda inspectia ...si el s-a gandit sa-i spuna proprietarului. Adica mie :)

 

In plus ceva tot nu se leaga. Daca masina a fost construita pt UK, presupun ca si ceasurile bord ar fi trebuit sa aiba inscrisuri in mile si galoane ...ori eu le am in km si litri. Sau a inlocuit si ceasurile ?

 

Si ar mai fi un aspect.

Am 44 de anisori si nah, cu timpul mai vezi una-alta, mai auzi, mai cazi in meditatie despre mersul lucrurilor pe lumea asta...

Cu cat crede vanzatorul ca "a inaintat" in viata cu miscarea asta ? Chiar crede ca a castigat ceva ? Probabil el da, asa crede ...in realitate, dimpotriva. Dar nu sunt eu cu astea.

 

Ca si concluzie

Masina nu a scazut cu nimic in ochii mei, mi la fel de draga si ma pasioneaza la fel de mult.

Varianta vanzarii nici nu o iau in calcul - asa este, asa ramane la baiatu' !

Edited by 13NCU
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

....

presupun ca si ceasurile bord ar fi trebuit sa aiba inscrisuri in mile si galoane ...ori eu le am in km si litri. Sau a inlocuit si ceasurile ?

 

Si ar mai fi un aspect.

Am 44 de anisori si nah, cu timpul mai vezi una-alta, mai auzi, mai cazi in meditatie despre mersul lucrurilor pe lumea asta...

Cu cat crede vanzatorul ca "a inaintat" in viata cu miscarea asta ? Chiar crede ca a castigat ceva ? Probabil el da, asa crede ...in realitate, dimpotriva. Dar nu sunt eu cu astea.

 

 

Nu ai luat in calcul un alt aspect.

Poate ca el face asta de placere, sau a dus-o undeva unde se face conversia pe banda rulanta..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce sa zic, placere, neplacere dar tot la bani s-a ajuns in final.

 

Ciudat insa - s-a lucrat absolut profesional s-au inlocuit o gramada de piese si pt unele componente presupun ca ai nevoie de ceva cunostinte software ...si in toata forfota din jurul masinii au uitat o amarata de eticheta pe stalpul dreapta ? Pai si daca o dadeau jos si spuneau - "boss, nu stiu, a zburat la spalatorie..."

Link to comment
Share on other sites

Nu stii cum s a lucrat, doar presupui !

 

Cu cat povestesti mai mult cu atat ma faci mai curios sa vad cum arata...

 

Poti pune cateva poze interior/exterior? Se pare ca masina despre care vorbesti nu are nicio treaba cu seria de sasiu pe care ai dat o

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@13NCU repet, fa tot posibilul si afla numarul de uk pentru verificare, am o cunostinta la politie si are zeci de dosare cu autoturisme aduse din uk date in cautare de catre banca/politia de acolo, astfel ca unde o gasesc o si confisca. Paguba fiind la tine in cazul acesta.

Exemple doar de anul acesta: My link

Edited by Stormzor
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ei, lasati baieti ca au mai vazut si altii masini ...iar aia cu sudurile si greutatea e veche.

 

Sunt cateva poze cu masina prin zona si sunt suficiente, nu doresc sa transform acest topic in ceva "delicios". Ce-i drept, si eu sunt satul de subiectul Covid :)

 

Am primit raspunsurile cautate, am incercat sa atrag atentia si altora ce au in plan achizitia unui SH sa nu fie grabiti si superficiali (cum am fost eu) in a verifica istoricul unei masini, va multumesc inca o data pt raspunsuri ....si cred ca topicul se poate inchide.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@ stormzor -sa vad. Voi incerca si daca macar pt curiozitatea mea.

 

In rest vad ca deja o dam in folclor abundent, cu masini "la kilĂŁ", rupte, adunate gramada si facute bibelou din șpaclu.

Chiar nu e cazul.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

pune totusi 2-3 poze cu masina daca tot ti-am raspuns la intrebari si te-am lamurit

 

eu cand te-am intrebat ce ai vazut la masina asta m-am bazat pe faptul ca am verificat seria de sasiu si am vazut ce dotari (nu) are insa din ce povestesti tu, in realitate este total o alta masina

Edited by SKW
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.