Jump to content

lichid de franĂŁ.


Core

Recommended Posts

Salut

 

Am un 116i din 2008, E81.

 

Din iunie îmi arată in bord sa merg in service.

Bånuiesc ca pt schimb lichid de frâna, s-au facut 2 ani.

Pot sa amân acest schimb până la anul si sa rulez in siguranță?

Pedala de frînă are răspuns.

stiu ca dupa schimb lichid raspunsul e mult imbunătățit .

M-am decalat si am ramas cu lichidul de frâna de schimbat in vară an par, celelalte in an impar.

 

in 2016 la revizie mi-a zis ca plange putin ulei la semering la cutie viteze.

Statusem 5 ore in service si nu mi-a dat prin cap sa intreb daca trebuie făcut ceva.

Apoi am mers la reprezentanță la Filaret sa îmi zică dacă mai am ulei in cutie. Mi-a desfăcut surubul si mi-a aratat ca era ulei in cutie la nivel, mi-a aratat si culoarea uleiului.

 

Mecanicul a zis ca pana la 30 k - 40k pot sa merg cu masina fara sa schimb dar e bine sa schimb ca daca se largeste spatiul acolo pot sa raman fara ulei.

 

Masina are 30.000 km. Să merg acum sa schimb si semeringul?

 

mersi.

Edited by Core
Link to comment
Share on other sites

Subiectul daca e lichid de frana, poti sa mergi si 150k km si sa nu il schimbi..

Probabil nici reprezentanta nu il schimba..

Ca vreo tu sa il schimbi pentru ca intr-adevar lichidul de frana chiar nu e pe viata, ci ..viata ta poate atarna de eficienta lui.. /cauta raspuns pe gooaagle despre cat ar trebui sa stea cutare (pleaca de la premiza ca masina are lichid DOT4, marca nu conteaza sincer) lichid de frana in sistem si aia e regula!!

(Decat sa iti spun eu si sa nu ma crezi..)

 

Ce avertizare primesti tu in bord e o inspectie a sistemului de franare! ..care desigur are trebui/putea sa o faca cineva putin priceput sau care cel putin de cateva ori a schimbat placute si discuri la o masina ca a ta..

 

Daca vrei stampile si alte chestii care crezi ca ajuta cand vinzi masina atunci mergi la service.

 

Despre uleiul in cutie ai primit raspunsul potrivit.

Mai mult nu s-a putut face, si probabil nici nu ai vrut..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Conform planului de service, lichidul de frana se schimba la fiecare doi ani.

Chiar azi dimineata am primit notificare de la service (reprezentanta) ca e timpul pentru un schimb de lichid de frana la un E83 3.0SD

 

La fiecare masina avuta (diferite marci, dar si BMW), lichidul de frana s-a inlocuit la fiecare doi ani.

Edited by sby
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Conform planului de service, lichidul de frana se schimba la fiecare doi ani.

Eu sunt fooarte curios cum il schimba pe cel vechi cu, cel nou FARA SA IL CONTAMINEZE PE CEL NOU.

De ce zic asta?

SITA aia trebuie scoasa ca sa scoti lichidul din rezervor! Sa dai sita jos e aproape imposibil; nu e prevazuta a fi scoasa!

Sa o gauresti cu o seringa strica toata ideea de sita si oricum nu ajungi cu seringa la fundul rezervorului sa il golesti.. (daca nu il golesti contaminezi lichidul cel nou cu, cel vechi!)

 

Numai dupa ce golesti rezervorul poti SA FII SIGUR ca pe tevile sistemului intra lichid nou!

 

De unde stiu?

Am schimbat si stiu cu, ce m-am confruntat!

 

Nu imi spune ca vor pune o pompa care va forta lichidul in sistem pentru ca pompa nu poate separa lichidul vechi de cel nou daca nu il scoate pe cel vechi de dupa sita!

 

Sau nu imi spune ca vor goli tot sistemul de franare pentru ca iso pierd timpul, ca daca intra aer in pompa e o piedere de timp sa o aerisesti perfect!

 

Lichidul de frana NU este ieftin in general ca sa zci ca isi permit sa vanture 1-2 litri prin sistem ca sa fie siguri ca doar cel nou e acolo.

 

Dar, probabil nu stiu ce spun.. ;)

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt fooarte curios cum il schimba pe cel vechi cu, cel nou FARA SA IL CONTAMINEZE PE CEL NOU.

De ce zic asta?

SITA aia trebuie scoasa ca sa scoti lichidul din rezervor! Sa dai sita jos e aproape imposibil; nu e prevazuta a fi scoasa!

Sa o gauresti cu o seringa strica toata ideea de sita si oricum nu ajungi cu seringa la fundul rezervorului sa il golesti.. (daca nu il golesti contaminezi lichidul cel nou cu, cel vechi!)

 

Numai dupa ce golesti rezervorul poti SA FII SIGUR ca pe tevile sistemului intra lichid nou!

 

De unde stiu?

Am schimbat si stiu cu, ce m-am confruntat!

 

Nu imi spune ca vor pune o pompa care va forta lichidul in sistem pentru ca pompa nu poate separa lichidul vechi de cel nou daca nu il scoate pe cel vechi de dupa sita!

 

Sau nu imi spune ca vor goli tot sistemul de franare pentru ca iso pierd timpul, ca daca intra aer in pompa e o piedere de timp sa o aerisesti perfect!

 

Lichidul de frana NU este ieftin in general ca sa zci ca isi permit sa vanture 1-2 litri prin sistem ca sa fie siguri ca doar cel nou e acolo.

 

Dar, probabil nu stiu ce spun.. ;)

 

Sa inteleg ca daca lichidul de frana nu-i complet nou, necontaminat de resturile de la cel vechi, e acelasi lucru ca si cand nu l-ai schimbat deloc de 10 ani?!?! Eu asta inteleg din povestea ta de mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca daca lichidul de frana nu-i complet nou, necontaminat de resturile de la cel vechi, e acelasi lucru ca si cand nu l-ai schimbat deloc de 10 ani?!?! Eu asta inteleg din povestea ta de mai sus.

Nu, deloc.

Doar ca NU se mai numeste schimbat lichid de frana se numeste amestecat lichid de frana.

 

Pentru cine a plictisit povestea mea, poate intreaba sau participa si cu privirea si spune si aici ce a vazut, ca poate se intampla ceva nestiut si nu murim prosti..

 

RaYn3, dupa vorba ta, alta idee a mea.

Ma intreb, cati schimba sau amesteca lichidul de frana din userii acestui forum? Eu cred ca foarte putini.

 

Ca sa fim si un pic realisti.

Reimprospatarea e mai buna decat neeliminarea de pe tevi din zona placutelor, unde, fie vorba intre noi, acolo sufera si se transforma cel mai mult, mai ales la cei care abuzeaza si inving franele de se curbeaza discurile... (unde sunt topicurile alea cu discuri strambe si nu stim de ce?? :) ) aviz "amatorilor". ;)

 

In fine, sa vedem cine zice ca a vazut cu ochii lui cum se schimba lichidul de frana ca la carte.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Schimb lichidul de frana la fiecare 2 ani prin metoda clasica, cu aparat de aerisire. Adica se goleste instalatia de lichid si apoi se completeaza lichidul nou pe cel mai lung traseu, roata dreapta spate parca. Am facut asta la mai mult de 7 masini si niciodata nu am avut probleme. Cred ca se elimina 98% din lichidul vechi si 2% vechi cu 98% nou, sigur e ok. Daca vrei tu sa nu mai ai nici o picatura de lichid vechi in instalatie, schimba toate conductele si tot traseul de fiecara data cand schimbi lichidul de frana si aia e :D
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Schimb lichidul de frana la fiecare 2 ani prin metoda clasica, cu aparat de aerisire. Adica se goleste instalatia de lichid si apoi se completeaza lichidul nou pe cel mai lung traseu, roata dreapta spate parca. Am facut asta la mai mult de 7 masini si niciodata nu am avut probleme. Cred ca se elimina 98% din lichidul vechi si 2% vechi cu 98% nou, sigur e ok. Daca vrei tu sa nu mai ai nici o picatura de lichid vechi in instalatie, schimba toate conductele si tot traseul de fiecara data cand schimbi lichidul de frana si aia e :D

Ce-i drept, pe acelasi model, putem schimba motorul de fiecare data cand e necesar un schimb de ulei... pacat sa-l contaminezi, ca-i scump! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Cred ca singura situatie cand se poate vorbi de lichid frana total NOU in instalatie este atunci cand constructorul umple instalatia pt prima data. Ar mai fi faza sa demontezi tot sistemul (conducte, etrieri, pompa) si sa-l speli milimetric inainte de a pune lichid nou ceea ce evident e absurd.

Si chiar daca, sa spunem, ca in maniera clasica de inlocuire reusesti ca in rezervor si pompa sa ai doar lichid nou, problema ramane la cilindrii receptori unde inevitabil va ramane lichid vechi prin "colturile" etrierului. Dar deja o dam in fanatisme obsesivo-compulsiv.

 

Toata povestea cu inlocuirea lichidului de frana se invarte in jurul punctului de fierbere al acestuia. Cica lichidul de frana e higroscopic (absoarbe apa) acest lucru coborand semnificativ punctul de fierbere, important de altfel pt zona etrierilor in abuzul franelor.

 

Nu contest ca manualul zice despre inlocuirea lui la 2 ani dar cred ca acest fapt este o gaselnita prin care constructorul se pune preventiv la adapost de orice situatie nasoala posibila ce ar putea aparea in viitor.

 

Sotia are un Ford, de 13 ani e la noi ...si acum vreo 3 ani, cu ocazia unei reparatii capitale, am zis ca fac eu pe preventivu' planuind sa inlocuiesc lichidul frana care nu a fost inlocuit sigur de minim 10 ani desi lichidul era curat si franele ok.

Am cumparat 2 litri de lichid frana TRW (care culmea, pus gramada intr-un flacon de 2 litri avea o nuanta gri de ziceai ca e lichid frana uzat) ...furtunase ...deschise aerisitoarele ..."fa pedala /tine apasat" - si rezultatul ?

Un aerisitor nu a mai inchis cum trebuie, l-am tot strans si rectificat conul si iar strans apoi s-a dus filetul ...si am cumparat un alt etrier. In plus, in rezervorul pompei nu mai aveam acel lichid curat si transparent de 10 ani ci o chestie gri intitulata "lichid frana nou TRW".

 

Desigur, franele sunt frane, nu ne jucam, e importanta mentinerea unui sistem franare sanatos dar eu personal m-am lecuit.

Am verificat si la bmw-ul meu si lichidul se prezinta absolut curat si transparent si nici nu-mi trece prin cap sa-l inlocuiesc desi nu stiu nimic despre istoricul lui. Sunt pe principiul ca "daca ai frane excelente, nu incerca sa le faci si mai excelente"

 

Decat o inlocuire lichid tot la 2 ani prefer folositea rationala a sistemului franare. Cand tu vei cobori din munti 20 km cu piciorul pe frane nici mama lichidului nu va mai face fata.

 

Aaaa, stiu ca exista un tester (eu personal nu l-am vazut) care pe baza unei probe de lichid luat de la masina iti stabileste rapid si precis punctul de fierbere al lichidului de frana si pe baza rezultatelor se poate trage concluzia daca se impune inlocuirea lui sau nu.

 

In concluzie, decat nimic tot mai buna e o inlocuire, fie ea si contaminanta, dar nu vad utilitatea acestei actiuni daca etrierii nu au fost goliti si spalati - in fond acolo e miezul problemei.

Link to comment
Share on other sites

(..) prin metoda clasica, cu aparat de aerisire. Adica se goleste instalatia de lichid si apoi se completeaza lichidul nou pe cel mai lung traseu, roata dreapta spate parca.

Cum se goleste instalatia; adica nu e chiar goala, nu?

Sau ai vrut sa zici se impinge lichidul nou peste cel vechi pe conducta cea mai lunga!?

 

Apoi, nu am vrut sa mai adaug dar daca tot m-am incins pe subiect si nu o spune nimeni, am citit undeva, nu mai stiu unde, ca daca schimbam lichidul de frana la timp acesta nu va afecta interior tevile sistemului..

 

La masina mea inca nu am schimbat nici o teava nici un aerisitor sau piston de frana (431k km azi), probabil si pentru ca de cand am luat masina am schimbat lichidul la frane.

 

Am lasat raspunsul la ironia ta in responsabilitatea lui sby, care chiar "enjoy himself" pe forum. :D

 

Si ca nu ne mai invartim in jurul cozii:

https://autolablibertyville.com/brakes-abs/4-reasons-flush-brake-fluid/#:~:text=This%20is%20often%20touted%20as,failure%20of%20those%20metal%20components.

 

https://www.aa1car.com/library/bfluid.htm

 

https://www.lelandwest.com/brake-fluid-comparison-chart.cfm

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un aerisitor nu a mai inchis cum trebuie, l-am tot strans si rectificat conul si iar strans apoi s-a dus filetul ...si am cumparat un alt etrier.

 

 

Am verificat si la bmw-ul meu si lichidul se prezinta absolut curat si transparent si nici nu-mi trece prin cap sa-l inlocuiesc desi nu stiu nimic despre istoricul lui. Sunt pe principiul ca "daca ai frane excelente, nu incerca sa le faci si mai excelente"

 

Decat o inlocuire lichid tot la 2 ani prefer folositea rationala a sistemului franare.

 

 

Faptul ca s-a dus aerisitorul cred ca ar avea a face cu rugina si abuzul din trecut; in fine, nu vreau sa teoretizez aiurea pe lucruri moarte-coapte-rezolvate..

 

Stiam ca o sa vii cu povestea ta. :D

 

...Well, la bmw si nu numai nu se aplica "frane excelente si frane si mai excelente".

 

Te uiti din directia gresita din pacate, si cu un pic de teama inteleasa..

 

Directia corecta sau mai buna fiind ca franele trebuie MENTINUTE in maximul EFICIENTEI LOR!

Care e maximum eficeintei lor?

..Si schimbul de lichid la timp!

Cam asa sta lucrurile dupa mine; iar parerea mea sigur nu trebuie sa fie aceiasi cu a ta, dar a mea cred ca e mai stralucitoare, sigura si sanatoasa. :)

 

(Slava Domnului ca DOT4 rezista ani si ani pana ceva slabut (pe la frane..) se intampla si nu sunt victime pentru ca, calitatea sistemului de franare nu a facut fata

....

sau mai stii, inca nu s-a ajuns la prea multe accidente care sa reclame asta ca si cauza)

 

Poti sa te uiti la likurile puse mai sus, sunt gratiute si informative din punctul sigurantei in conducere!

 

Bafta.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Stiam ca o sa vii cu povestea ta. :D

 

 

Incepi sa ma cunosti ! :)

 

Nu am nimic impotriva inlocuirii lichidului frana, dimpotriva, o cred benefica in orice circumstanta doar ca ...asa cum am spus, fara golirea si spalarea etrierilor (ceea ce presupune scoaterea cilindrilor receptori) mi se pare o pierdere de timp si bani.

Toate bune !

Link to comment
Share on other sites

Bine mai bimmere, schimba tu "a la carte" lichidul de frana si asa cum zicea cineva mai sus, ai grija sa schimbi si instalatia la fiecare inlocuire, ca deh, ramane contaminat lichidul nou, nu e 100.0000% curat. Pe bune?!?! Va plictisiti?!?! alte bucurii nu aveti in viata?!?! Sau vrei sa te tina masina pana cand implinesti TU 80 de ani?!?!

 

LE. Hai sa nu fiu rau si sa explic totusi ca eu merg la mecanic sa-mi faca schimbul lichidului de frana la cei doi ani recomandati de BMW. Omul goleste prima data lichidul vechi pe la etrierii tuturor celor patru roti, aeriseste instalatia dupa care tot cu aparatul special il introduce pe cel nou la presiunea necesara. Nu cunosc chiar fiecare detaliu in parte, dar din 2012 tot la el fac si aceasta operatiune. De fiecare data am stat langa masina. Multumesc lui D-zeu n-am avut nici cea mai mica problema niciodata cu cele doua BMW-uri, E90 in trecut si F10 in prezent din pricina franelor. Sa nu mai spun ca aceasta persoana a lucrat 12 ani in trecut in repr BMW facandu-si practica in una din repr BMW din Munchen asa cum se proceda in anii 2000. Deci daca nici el nu stie cum se face un schimb de lichid de frana conform recomandarilor celor care ne-au construit masinile, atunci cine sa cunoasca mai bine?!?!

Eu zic doar ca exagerati.

Edited by RaYn3
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lichidul de frana se schimba cu instalatie de 2 bari cu umplere automata conectata la rezervorul de lichid. Se desfac pe rand aerisitoarele si se actioneaza pompa DSC din tester/diagnoza.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Bine mai bimmere, schimba tu "a la carte" lichidul de frana si asa cum zicea cineva mai sus, ai grija sa schimbi si instalatia la fiecare inlocuire, ca deh, ramane contaminat lichidul nou, nu e 100.0000% curat. Pe bune?!?! Va plictisiti?!?! alte bucurii nu aveti in viata?!?! Sau vrei sa te tina masina pana cand implinesti TU 80 de ani?!?!

 

 

Da, desigur ne plictisim sau, adunam idei pentru cei care nu au ce face si umbla, se baga sub masina de cate ori le vine.

E o problema asta? :D

Sunt pe alt forum decat cel dedicat BMW?

Invatam cu totii (vezi ca tocmai am facut unul din putinele, inexistente DIY pe forum asta; adu' un coment si acolo daca poti/vrei):

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/190298-vrei-sa-prelungesti-viata-volantului-un-mic-diy/page__pid__2523096#entry2523096

 

desigur am adaugat mai multe detalii ;)

 

In rest, eu nu musc faptul ca ar trebui schimbate tevile ca sa favi schimbul complet. Nu o pun decat la capitolul ironie, si e ok. Si la ironie se poate raspunde; cine poate!

 

Daca se schimba lichidul de frana la 2-3 ani nu trebuie sa schimbi tevi, nu?

Foarte probabil sunt cat se poate in cele mai bune conditii la interior. O explica si linkurile postate..

Apropo, am o masina care are respectabila varsta de 15 ani si inca vreau sa o mai tin. Pentru mine a devenit o utilitara care ma duce unde vreau. E o infinita mai multa placere sa repari ceva ce, cunosti decat un lucru extravagant si necunoscut. Chiar si pana la 80 de ani daca ma ajuta membrele.

A, sa nu uit, cu tevile de frana din fabrica!

E drept, aceste tevi sunt atacate si extern de rugina si altele, asa ca, nu faceti ca mine daca nu va bagati sub masina (sa le protejati cu, ceva vopsele..) mai des decat revizia, ca nu o sa ajungeti decat cu noroc ca mine. :pirate:

 

Si sa nu uit iar, chiar apreciez ceea ce am taiat ,dar am citat ce ramas.

Chiar a fost informativ, eu fiind mai obsesiv, na, ce sa-i faci, imi place surubareala.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, desigur ne plictisim sau, adunam idei pentru cei care nu au ce face si umbla, se baga sub masina de cate ori le vine.

E o problema asta? :D

Sunt pe alt forum decat cel dedicat BMW?

Invatam cu totii (vezi ca tocmai am facut unul din putinele, inexistente DIY pe forum asta; adu' un coment si acolo daca poti/vrei):

 

http://www.bmwclub.r...96#entry2523096

 

desigur am adaugat mai multe detalii ;)

 

In rest, eu nu musc faptul ca ar trebui schimbate tevile ca sa favi schimbul complet. Nu o pun decat la capitolul ironie, si e ok. Si la ironie se poate raspunde; cine poate!

 

Daca se schimba lichidul de frana la 2-3 ani nu trebuie sa schimbi tevi, nu?

Foarte probabil sunt cat se poate in cele mai bune conditii la interior. O explica si linkurile postate..

Apropo, am o masina care are respectabila varsta de 15 ani si inca vreau sa o mai tin. Pentru mine a devenit o utilitara care ma duce unde vreau. E o infinita mai multa placere sa repari ceva ce, cunosti decat un lucru extravagant si necunoscut. Chiar si pana la 80 de ani daca ma ajuta membrele.

A, sa nu uit, cu tevile de frana din fabrica!

E drept, aceste tevi sunt atacate si extern de rugina si altele, asa ca, nu faceti ca mine daca nu va bagati sub masina (sa le protejati cu, ceva vopsele..) mai des decat revizia, ca nu o sa ajungeti decat cu noroc ca mine. :pirate:

 

Si sa nu uit iar, chiar apreciez ceea ce am taiat ,dar am citat ce ramas.

Chiar a fost informativ, eu fiind mai obsesiv, na, ce sa-i faci, imi place surubareala.

 

Am observat inca de cand ai intrat pe forumul asta ca esti meserias rau in teoria chibritului, asa ca te las in pace. N-am cum sa ma pun cu tine. Sa ai spor asadar la "desavarsirea chibritului"

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Am observat inca de cand ai intrat pe forumul asta ca esti meserias rau in teoria chibritului, asa ca te las in pace. N-am cum sa ma pun cu tine. Sa ai spor asadar la "desavarsirea chibritului"

Bine ar fi sa nu ne mai intepam.

Daca ai o problema cu postarile mele, oricat de multe sau complicate ar fi ele, sa stii ca se pot ascunde la rubrica "ignore user" in setarile contului personal. Scrie bimmer si baga-ma acolo.

Chiar nu ma supar, dar sa stii ca e ultima oara cand iti mai permit sa te iei asa de mine.

Multumesc.

Le revedere.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.