Jump to content

Vrei sa prelungesti viata volantului? Un mic DIY..


Recommended Posts

Vrei sa nu mai tremure un timp??

 

Mareste gaura de 1.2mm in 1.6mm din piesa 13 din desen:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UX31-EUR-07-2008-E91N-BMW-320d&diagId=21_0208

(Acesta este DOAR un exemplu; toate masinile incepand cu, cred E46, cutie manuala, au aceasta valva de limitare in timp - valve delay, i se mai spune pe engleza.. a cuplarii ambreiajului)

Cuplarea la plecarea de pe loc nu o sa faca masina sa mai tremure un timp.

 

Dar asta nu inseamna ca volantul nu e uzat; ci mai degraba nu mai vibreaza in bucsa lui.. si in alte alea pana cupleaza strans cu motorul.

 

Ce am recomandat mai sus nu e treaba de novice, iar daca maresti gaura SI MAI MULT sau scoti/strici piesa din metal din corpul "LOCK VALVE" din desen, nu se intampla decat ca vei avea un ambreiaj muult mai prompt si sanse sa opresti motorul cand pleci de pe loc sunt mai mari!

 

A, dupa marirea acelei gauri pedala de ambreiaj la bmw NU va mai obosi piciorul atat de repede!

 

Piesa 13 - LOCK VALVE, o data scoasa trebuie facuta re-aerisirea circuitului ambreiaj!!

 

Mare atentie, o data decuplat circuitul de sub masina, tot lichidul de frana din rezervor se va scurge pe teava decuplata din cutie, deci trebuie in mod OBLIGATORIU strans furtunul de la cutie cu un cleste altfel sunt sanse ca dupa golirea rezervorului de lichid de frana, aer sa intre in pompa si sa trebuiasca aerisita si pompa, franele, tot ce a prins aer!

 

color="#FF0000"]Sa nu uit sa mentionez, treaba asta se face pe cont propriu si nu sunt responsabil pentru nimic care nu iti place (nu va va placea) dupa aceea![/color]

 

Daca lucrati cu grija si pricepere va puteti bucura de doua lucruri:

- o pedala de ambreiaj mai moale

- un volant care nu mai tremura un timp bun!

 

Eu insumi avand un volant schimbat acum mai bine de 100k km isi arata semnele de "vreau afara"/sunt uzat.

Dupa ce am facut operatia explicata mai sus urmarind de multa vreme sa am o pedala mai moale am observat spre placuta mea surpriza ca nici tremuratul de pe loc nu mai e prezent la fel de des.

Este vorba de o masina care este condusa zilnic in aceiasi maniera de ani buni de zile, asa ca ORICE schimbare este imediat resimtita de mine.

 

Desigur, as putea foarte usor sa o consider o greseala de proiectare a valvei de mai sus avand in vedere si faptul ca vibratia partial a fost inlaturata, intarziata, si de ce nu uzura diminuata, considerand ca o vibratie, orice vibratie nu face bine respectivei componente fie ea si o bucsa din volant sau niste arcuri ce se tensioneaza.. acestea nu vor fi stresate o data in plus pana la eventuala dezintegrare!

 

Pe de alta parte, faptul ca e stiu ca ambreiajul la BMW "e mai tare ca asa e el la bmw" iar e gresit cand de fapt situatia se putea remedia prim marirea unei simple gauri!

 

DAR le gasesc si o scuza:

Si aceea e ca BMW vrea ca si femeile sa conduca masinile lor, deci sa vanda. Nu cred ca are rost sa ma intrebati de ce am pus situatia asa cand cunoasteti realitatea.

Desigur am spus asta fara nici cea mai mica intentie de a fi "sex-ist".

 

Cam atat.

Succes si spor la modificat!

Edited by bimmer90f30
  • Like 5
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Foarte interesanat topicul ! de analizat pe viitor , si eu am pedala de ambreiaj cam tare si am abreiaj nou de 1 luna ! , cu prima ocazie cand o sa umblu in zona ambreiajului o sa experiemtez

 

:offtopic: Vad ca iar ai luat un minus ... DAR vorba aia .... daca nu ai dusmani nu ai valoare ! :thumbsup:

Edited by wtww
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte interesant topicul ! de analizat pe viitor , si eu am pedala de ambreiaj cam tare si am abreiaj nou de 1 luna ! , cu prima ocazie cand o sa umblu in zona ambreiajului o sa experiemtez

 

:offtopic: Vad ca iar ai luat un minus ... DAR vorba aia .... daca nu ai dusmani nu ai valoare ! :thumbsup:

Mare atentie cand e sa gauresti/maresti aceea gaurica.

Curata cat poti de bine interiorul acelei tevi cu apa/aer. Nu vrei ca particole ramase din urma gauririi sa intre/participe la actiunea pistonului pasiv de langa cutie.

 

Sa stii ca se poate scoate si piesa de metal din corpul valvei, dar numai daca vrei un ambreiaj "salbatic".

Practic lichidul de frana va circula nerestrictionat.

 

Ca sa scoti piesa din metal trebuie doar sa gauresti din partea din spate (cea cu capatul clema metalica) cu un burghiu de marimea gaurii (mai mari) valvei pana cand simti in burghiu ca a atins ceva mai dur, aceasta fiind piesa de metal, care atentie, nu este blocata sa nu se roteasca ci blocata sa nu iasa de un dop din plasic mai mare.. pe care tu il distrugi cu burghiul!

Atat.

 

Mai intreaba aici cand vrei sa te apuci de treaba.

 

O sa pun ceva poze daca gasesc unde am pus prima valva cumparata si la care am gaurit plasticul (de aceea stiu).. dintr-o curiozitate.. dupa care am "purces" la gaurirea originalului de pe masina, care nici dupa sute de mii de km nu era gaura mai mare de 1.2mm.

A, tabla este o tabla galvanizata de 1mm.

 

A, aerisirea ambreiajului e mai dificil (un pic) decat aerisirea oricarei frane... la E90.. Mi-a dat ceva emotii, pentru ca nesimtind forta opusa apasarii de la placutele de frana a trebuit sa limitez la minim -minimorum ;) scurgerea prin aerisitor..

 

Multumesc de comentariu din :offtopic:

Foarte corect. :thumbsup:

 

Desigur topicul a fost inspirat dintr-un topic strain (ca de obicei ;) ) dar cu specificitatea ca acolo NU s-a remarcat inlaturarea tremuratului masinii.

Pentru ca probabil din toti cei care au facut schimbarea nici unul nu a avut VOLANT OBOSIT.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

:offtopic:

Imi pare rau ca denaturez, sau poate nu natura topicului.

(Mi-am dat seama cine mi-a votat negativ topicul/postarea pe motiv de siguranta oamenilor!..)

 

Il invit pe userul DJ Allexinno, sa scrie aici la s-a gandit cand a decis ca nu trebuie aprobat sau macar ignorat ce am scris.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Cum topicul e cam lung, pe care desigur o sa il citesc, din ce am frunzarit, eliminarea valvei CDV intre anii 2008-2016 nu are legatura cu, ce am descris eu.. eu zic ca trebuie doar marita gaura nu ca trebuie scoasa valva sau chiar gaurita complet cum am spus un pic mai sus.

Dar sa nu ma intelegi gresit, iti multumesc de link si e bine ca au legatura!

Ma scuteste de explicarea feedback-ului in urma eliminarii complete..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Foarte interesant topicul tau.

Se aplica si la F10 LCI? Din ce vad, in plansa, exista aceasta valva CDV(reperul 11).

Realoem CDV

Intampim aceeasi problema pe un F10 cu 100k km: tremurat la plecarea de pe loc, cand se incalzeste. Verdict mecanic: disc ovalizat. Totusi imi e greu sa accept ca masina rulata in DE 90k km are discul ovalizat.

Totodata am gasit un site unde vinde piesa deja modificata. Asta trebuie sa fac si eu?

Valva CDV modificata

 

Multam.

Edited by Sorin_87
Link to comment
Share on other sites

Foarte interesant topicul tau.

Se aplica si la F10 LCI? Din ce vad, in plansa, exista aceasta valva CDV(reperul 11).

[

Totodata am gasit un site unde vinde piesa deja modificata. Asta trebuie sa fac si eu?

Valva CDV modificata

 

Multam.

Multumesc de compliment.

Sa iti raspund direct la intrebarea fata de linkul cu valva modificata, foarte probabil ei au scos complet tabla cu gaura din valva.

La mine eu am marit-o la diametru specificat mai sus.

Evident ca daca scoti complet tabla aceea atunci lichidul de frana va circula nestingherit sau rulmentul de presiune va da drumul discului/diafragmei la fel de repede pe cat de repede ridici tu piciorul de pe pedala ambreiaj.

 

Acum, numai tu stii daca poti sa stapanesti acel cuplaj rapid la plecarea de pe loc..

 

Asadar, fun-ul de care vorbesc ei ar sens, daca poti sa controlezi cuplajul rapid.

Despre uzura prematura NU ma pot pronunta..

Ti-as sugera sa modifici marind gaura, pentru inceput..

..Sa scoti ulterior dopul de plastic (daca nu iti convine ca nu pleci stiu si eu cu fum din roti..) care tine tabla cu gaura e foarte simplu!

Iti trebuie un burghiu de acelasi diametru cu gaura de pe partea dopului.

Sau poate un burghiu cu 0,5mm mai subtire sa previi alte daune..

Si apoi impingi tabla cu o surubelnita subtire din partea opusa valvei..

 

(Ce am scris mai sus in topic a fost din experienta si surpriza mea, ulteriora.. avand inca volantul uzat pe masina la aceasta data.. 15 Ianuarie.

Imi propun sa schimb volantul in vara si pun si poze cu, ce am gasit.

Masina scutura inca ocazional la plecarea de pe loc...

Ce as mai adauga fata de ce i se intampla masinii cu cdv-ul (modificat ca mai sus) este ca am observat ca daca plec turat, de la 1500rpm in sus, (desigur ca cutia schimba si mai ..liniar ;) ) nici scuturarile nu mai sunt sau mai apar, sau dispar as zice..

Oricum, sunt aproape sigur ca daca as pune o valva noua scuturarile ar fi mult mai frecvente.

Plecarile de la semafoare in general le fac fara fitze de a fi primul in fata asa ca nu schimb in ture mari.. in oras, unde oricum e trafic, dar asta e alta poveste.. sper sa nu imi dea prea multi topicul peste cap cu schimbatul vitezelor ca le-o tai scurt..)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Mersi de sfaturi.

Am vazut ca unii au eliminat valva aia de tot si au pus pe direct. Feedback-ul este f. bun in toate cazurile.

O sa incep prin a majora gaura cu un burghiu si apoi vad cum se comporta.

Nu sunt genul care pleaca cu scartzuri dar e deranjat sa pleci cu masina trepidand, mai ales cand se incalzeste. In plus are un comportament ciudat si din 1->2, comportament reclamat si de cei care au scos valva.

Link to comment
Share on other sites

Mersi de sfaturi.

Am vazut ca unii au eliminat valva aia de tot si au pus pe direct. Feedback-ul este f. bun in toate cazurile.

O sa incep prin a majora gaura cu un burghiu si apoi vad cum se comporta.

Desigur, poti reveni pe topic si sa spui impresia dupa modificare.

Pe mine ma intereseaza sa aflu daca comfortul in apasarea pedalei s-a marit daca maresti gaura aceea. Asa e firesc.

Sa nu uiti sa zici si ce gaura ai facut.

Pentru acuratetea impresiei nu uita sa retii taria cu care apasai pedala si in ce fel s-a modificat, fiind mai moale, cuplajul spre cutie.

 

Nu stiu, cred ca am spus mai sus.

Sa ai pregatit ceva lichid de frana nou, DOT4.

Sigur vei pierde lichid dupa ce deconectezi furtunul, asa ca sa ai ceva pregatit sa opresti curgerea (o punga de plastic lipita pe capatul furtunului si apoi ceva banda izolatoare../ un cleste sa strangi, nu prea tare, furtun flexibil..) sa nu curga tot lichidul din rezervorul pompei de frana, ca dai in alte alea..

Presiune nu exista decat curgerea data de presiunea atmosferica.

 

Apoi sa stii ca trebuie sa re-aerisesti pe la aerisitorul din zona. Mi se pare ca o cheie de 7-8mm iti trebuie.

Nu tubulara.. ca nu vezi daca mai ies bule sau doar lichid.

 

Aerisirea se face cu motorul oprit, cutia scoasa din viteze, ca sa stii daca o poti baga in viteza (aerisirea fiind finalizata, poti sa mai incerci sa mai dai inca 1-2 ori sa mai iasa ceva lichid chiar daca intra in viteza.. nu uita sa strangi aerisitorul de fiecare data inainte de a face pedale..) si in plus, sa mai poti muta masina in caz de alte urgente..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

salut,

Am dat jos CDV-ul si i-am marit gaura, cu un spiral, la 2mm. Se observa o diferenta in bine, dar inca mai sacadeaza putin (simtitor mai putin) la plecarea de pe loc. Pedala a devenit mai moale.

La urmatorul schimb de ulei o sa ii fac o gaura de 3mm sa vad cum se comporta. Cred ca asta va fi dimensiunea optima.

Lichid am pierdut f putin (2-3ml), nu a fost nevoie de completare, aerisirea a facut-o direct din pedala.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

Lichid am pierdut f putin (2-3ml), nu a fost nevoie de completare, aerisirea a facut-o direct din pedala.

Interesant ca nu ai puierdut si s-a si aerisit singur.

Acolo e un aerisitor.. pentru facut aerisirea..

Oricum, bravo pentru incercare si comentariu.

 

(Sa inteleg ca ai dat gaura fara sa dai valva jos. Ai gaurit si pus la loc tot..? Daca ai procedat asa.. eu m-am gandit ca, ceva span din metal ar putea ajunge pe pistonul de pe cutie, zgarai acesta si alte dureri de cap..)

 

Eu am dat valva jos.. a curs mai mult.. m-a enervat aerisirea ca nu reuseam sa reglez slabirea minima a aerisitorului .. sa nu traga aer fals.. inapoi.. blablabla

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pot confirma ca aceasta metoda: marire valva CDV + o mica patinare a ambreiajul, a rezolvat in totalitate problema trepidatului la plecarea de pe loc. Toti mecanicii au zis ca fie e volant, fie disc deformat, dar uite ca se rezolva probleme si pe forum. Multumesc colegului @bimmer90f30 pentru deschiderea topicului.

Ambreiajul a fost patinat involuntar la o urcare de bordura mai inalta pe ploaie.

Link to comment
Share on other sites

Pot confirma ca aceasta metoda: marire valva CDV + o mica patinare a ambreiajul, a rezolvat in totalitate problema trepidatului la plecarea de pe loc. Toti mecanicii au zis ca fie e volant, fie disc deformat, dar uite ca se rezolva probleme si pe forum. Multumesc colegului @bimmer90f30 pentru deschiderea topicului.

Ambreiajul a fost patinat involuntar la o urcare de bordura mai inalta pe ploaie.

 

De acum pot sa iau toate minusurile pe acest forum.

Satisfactia unei probleme rezolvate, e excelenta.

 

La mai multe rezolvari!

 

Multumesc de apreciere!

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.