Jump to content

Resoftare 320d f30- 184hp to 220hp


motorenwerke

Recommended Posts

Salut!

Bmw-ul in cauza este f30 320d 184 hp/380Nm 2014 zf8hp cu 70k km

Eram foarte setat zilele trecute sa resoftez masina, manat de schimbarea pe care am simtit-o in f30 320d softat al unui prieten. Masina are o putere decenta, insa pe toti ne prinde la un moment dat ispita unei puteri mai mari.

Voiam sa fac aceasta operatiune la TCM tuning Bucuresti, pentru ca par cei mai profi de pe piata.Masina ajunge la 220hp/440Nm (foarte aproape de 325d pe hartie).

Insa am tot facut un research pe tema asta pe forum uri de afara si am inteles ca puterea din fabrica a n47-lui 2.0d este foarte aproape de limita acestui motor( mai ales in echiparea cu zf8hp).Asa ca m-am mai desumflat.

Intrebarea mea pentru voi este: Ce sfat imi dati? Daca voi face acest pas, ce alte precautii trebuie sa imi mai iau, in afara de un interval mai mic intre revizii pentru ca masina sa ramana in parametri. Cum se va descurca transmisia cu o putere de 36 hp in plus si 60 Nm. Ce alte dezavantaje o sa mai am daca fac acest pas?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Acum o luna facut stage 1 la un f31. Pe talon... 184 cp, in realitate 178 cp. Final 225 cp in modul sport. In confort 215-217 cp. Tot Zf 8h. Se simte. La un condus normal (acelasi stil) reducere consum cu 0,5 l. Dar, o noua putere mai mare ... tendinta de a apasa acceleratia...poate duce la un consum mai mare. Per total sunt multumit. Stage 1 trebuie legat obligatoriu de un dyno.
Link to comment
Share on other sites

Am avut multe masini, nci un 2.0d nu l-am resoftat. Mai ales N47 si derivatele. Trebuie sa intelegi ce se intampla la resoftare. Creste presiune de supraalimentare si cant de motorina,ca si principiu., nimic altceva. Nu pune nimeni nimic in plus sub capota.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut multe masini, nci un 2.0d nu l-am resoftat. Mai ales N47 si derivatele. Trebuie sa intelegi ce se intampla la resoftare. Creste presiune de supraalimentare si cant de motorina,ca si principiu., nimic altceva. Nu pune nimeni nimic in plus sub capota.

 

Mircea- sper ca nu ai facut facultatea de navigatie . Altfel ar trebui sa stii ca resoftarea presupune in primul rand modificarea dinamica a unghiului de avans la injectie , apoi presiunea de supra-alimentare, iar cantitatea de motorina nu creste neaparat ci depinde de regimul de sarcina.

O harta e ceva mai complex de ce spui tu acolo.

Ca N47 poate sa nu tina din cauza dimensionarii la limita a unor comnponente , e o alta treaba . Altfel, nu se aplica la toate motoarele 2.0D - cel putin M47 duce foarte bine resoftarea.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Seman, nu vad nici o legatura intre navigatie si resoftari, doar daca vorbim despre "motoristi" / under deck si atunci e alta treaba . N-au cei de la punte treaba cu dinamica unghiului de injectie. Hai sa nu ne dam in stamba.

Eu am descris in linii mari, nu stau acum sa detaliez exact ce parametrii se modifica si cum. De retinut, totul este limitat, fiabilitatea componentelor scade etc.

 

Una e sa faci optimizare a softului pentru marirea plajei de cuplu in anumite situatii si alta e sa dai ca innecatul cu un soft de doi bani....Nu e chiar asa simplu.

 

Din pmdv, initiatorul sa-si faca soft ca nu-si face pe banii mei nici pe masina mea.

Link to comment
Share on other sites

Eu am soft facut la Powertech Buzau de cca 21.000km... si le-am zis ca vreau soft normal, sa fac mai usor o depasire etc.

 

masina e automata si are >300k km

inainte de soft a scos 173hp si 355Nm (vs 177hp si 350Nm cat zice talonul)

 

dupa softare 210hp cu 429Nm... cu toate ca 6HP19Z are un maximum recomandat 420Nm, momentan nu am avut probleme. Schimba liniar cutia

Am mers cu un prieten cu un E92lci 2012 184hp stoc, si a stat in dreata... a concluzionat ca in ture e mai silentios motorul meu ca al lui. O fi de la soft...

 

 

revenind la F30, din cate stiu 8HP e mai avansata ca 6HP si cel mai probabil pe F30 320d cu N47 s-a pus GA8HP45Z cu max torque teoretic de 450Nm (unii ar zice ca e pana la 500Nm, dar nu recomand)

 

La cutiile 6HP si 8HP, ZF ar fi testat cutia cu uleiul original pana pe la 160.000km, cu o rata "acceptabila" de probleme... ce e dupa valoarea asta, ar trebui uleiul si toate cele sa fie schimbat la interval de max 80.000km.

BMW face marketing si ii zice "Lifetime", care e de fapt, cati ani are garantia sau "durata medie de viata" a modelului respectiv....

 

Dar forumurile/grupurile de FB sunt pline de oameni ce recomanda a nu se schimba uleiul din cutiile automate, ca e lifetime

Link to comment
Share on other sites

motorenwerke - eu cred ca iti faci inutil prea multe ganduri si griji.

In fond, dupa inlocuirea softului nu te obliga nimeni sa calci pedala animalic ca sa testezi limitele masinii.

Exista totusi 2 necunoscute in problema asta:

- "daca vei continua sa conduci ca si inainte" ...ori asta e un paradox. Nu iti faci o resoftare ca "sa conduci ca si inainte", sa fim seriosi. Puterea te imbata si iti ia mintile, mereu vei vrea tot mai mult. Aia cu "am facut resoftare ca sa am un plus de putere pt depasirile limita dar eu merg linistit in general" ...e o poveste dragalasa. Daca nu ma crezi, te intreb - ai probleme in depasiri cu puterea actuala ? :) Daca da, cum naiba realizeaza depasiri sute/mii de masini de 75cp ?

 

- simti masina ? Adica asa in general ai habar ce ii ceri masinii in diferite momente ?

Pt ca daca in secunda 2 de la prima cheie dimineata (pe ulei rece si segmenti nedilatati) te vei scula in picioare sa apesi pedala ...sa nu te miri ca in 2 luni le faci toate praf.

 

Ideea este sa intelegi ca prin resoftare ai acces la niste rezerve de putere de care insa nu poti abuza oricand si oricum. Si aici conteaza mult cum simti masina.

 

Daca vei continua "sa conduci ca inainte" iti spun din start ca iti va scadea consumul cu un 0,5/% macar ...dar nu te vei putea abtine. Daca insa te vei sprijinii pe pedala - fi convins ca putere nu scoti din vise, trebuie sa suplimentezi cu energie de undeva. Cum calci, asa va suge.

 

De fapt sunt 2 categorii de "resoftati":

- unii care dupa resoftare "trag" tare pe motor vreo 2 luni dupa care se linistesc

- si altii care dupa vreo 2 luni constata plictisiti ca "parca masina nu mai trage" si vor vrea mai multa putere.

 

Pe concret, inainte de resoftare trebuie sa vezi daca ai ce resofta. Daca ai un ambreiaj ce sta sa cada, o turbina in covalescenta, o admisie imbacsita ...nu te astepta la minuni ! Nu de alta dar apoi vei intra pe forum si vei urla ca resoftarea ti-a distrus masina.

 

Asa ca nu mai sta pe ganduri - mergi si schimba softul si "enjoy" ! Tot ce ai de facut ulterior este sa simti masina - adica cand si cum sa-i "dai".

 

Sunt la al 2-lea diesel resoftat si acum sunt in situatia in care la 195 cp mi se pare ca stau pe loc ...dar am fost extaziat cand in urma cu ani am trecut de la 75cp la 90 !

 

Enjoy !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ba mie imi place pe aici ca dau sfaturi fel si fel de oameni. Spre ex 13encu care si-a luat o masina cu care a fost de uk(spre ghinionul lui) altul e paul konstantin care isi da cu parerea despre capacitatile cutiilor zf.Paule pe ce te bazezi cand spui ca 6hp rezista la o valoare de cuplu si 8 hp la alta valoare? Pe ce ai gasit pe google ? sau ai participat la proiectarea cutiei.

Din experienta iti spun ca 6hp e o pocnitoare de cutie, mai ales prost exploatata...Vrei sa ma contrazici?

PS amatorilor de dyno le spun ca aia va vand ce vreti voi sa vedtei / auziti.

Edited by Mircea-Si
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut multe masini, nci un 2.0d nu l-am resoftat. Mai ales N47 si derivatele. Trebuie sa intelegi ce se intampla la resoftare. Creste presiune de supraalimentare si cant de motorina,ca si principiu., nimic altceva. Nu pune nimeni nimic in plus sub capota.

 

Din comentariul tau inteleg ca esti priceput, superior si ca nu ai resetat niciodata un N47.

Dar nu am inteles de ce nu ai reseta un astfel de motor?

P.S. Stiu ce inseamna resoftarea, si cred ca ma descurc si cu exploatarea corecta a masinii, grija mea era cu privire la schimbarea fiabilitatii in timp, neavand experienta cu aceasta procedura

Link to comment
Share on other sites

Pfff, nu sunt priceput si nici superior. Incearca sa citesti de doua ori ceea ce scriu sau citeste "printre randuri" ca sa intelegi sensul a ceea ce spun.

Nu trebuie sa ma crezi pe mine, e suficient sa citesti pe aici de n47 sau derivatele ca sa vezi ce probleme au.

Sigur, ele sunt fiabile / au fost fiabile pana la 100.000-150.000 km daca au fost intretinute corespunzator nu cu revizii la 30.000 km.

 

Ti-am zis faci ce vrei, banii tai / masina ta. Tot ce trebuie sa retii e ca resoftarea nu e o idee buna pt motorul asta.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@13NCU, vezi tu sunt depasiri si depasiri. Poti sa depasesti multe Dacii dar nu multe bmweuri sau mertzane (pardon, mai noi!)

Dar si morala ta tine, nimic de zis; stai sa apara cei cu minusuri...

 

Dar vorba ta, daca depasirile ar fi sa se faca pe strazile cu un singur sens foresc ar fi sa se faca doar a camioanelor, biciclistilor si masinilor mici care NU se grabesc..

 

(...Dar ce este firesc in Romania?)

 

Totul sta pana la urma in cum merge masina personala. Si cat de bine o cunosti in cum sta pe drum in anumite situatii date. De aici plecand, personal am incurcat (a se citi abtinut) destui in dorinta lor de risca prea mult pe langa masina mea(!), de numai 163cp.. oricata putere ar avea la roata..

 

O alta vorba inteleapta spune ca daca vrei mai multa putere sa pui un soft cat mai original, restul e risc.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ba mie imi place pe aici ca dau sfaturi fel si fel de oameni. Spre ex 13encu care si-a luat o masina cu care a fost de uk(spre ghinionul lui) altul e paul konstantin care isi da cu parerea despre capacitatile cutiilor zf.

 

@Mircea- Si - la 38 de ani ai tai aveam alte astepari de la tine pe un forum. Inteleg ca nu se poate deocamdata.

Ajuta-ma te rog sa inteleg care e relevanta intre "ghinionul" meu cu masina de UK si topicul acesta pt ca mie imi scapa.

Sti, tot citind pe aici cu ce probleme se confrunta unii la "treiare", incep sa fiu tot mai convins ca "englezoaica" mea cu conversie chiar a fost o alegere inspirata.

 

@bimmer - ce sa zic, tu inca imi starnesti stari ciudate. Ai stilul tau, nimic de zis, care, per general, nu pot spune ca nu imi place :)

 

Despre depasiri si resoftari.

 

Da, una este cand de la 75cp urci la 98 ...si cu totul altceva cand de la 184 vrei la 220.

Daca in primul caz nu vrei decat o siguranta in plus (lucru justificat de altfel) ...de la 184 la 220 nu e decat un moft tehnic. Imi cer scuze initiatorului pt aceasta parere dar eu asa vad lucrurile. Nu vad decat o "sete" de putere care de altfel ma chinuie si pe mine si inteleg perfect sentimentul. Asta pt ca se vorbea de Dacii si Romania.

 

O alta vorba inteleapta spune ca daca vrei mai multa putere sa pui un soft cat mai original, restul e risc.

 

Ei uite cazul meu - dupa ce am sunat 3 firme de tuning care mi-au umplut capu cu cifre, valori si cu "stiti domnu', totul e in functie de masina dvs dar va asiguram ca noi suntem profesionisti" ...in final am facut resoftarile la coltu blocului cu un cetatean zambareț si bine-voitor care a stat langa mine in masina cu un laptop pe genunchi.

Ca avea softuri cumparate, piratate, furate ...ce-mi pĂŁsa mie ?

Ideea a fost simpla - "boss, azi sunt bine-dispus si te las sa te joci cu creierii masinii mele asa ca nu stiu ce faci, salveaza softul original, treaba ta dar ori simt o imbunatatire reala, ori te lasi de meserie si imi pui inapoi softul original. Aaaa, si fara poc-poc, bum-bum, fum si porniri la "sfert de zi".

 

Si cu primul diesel resoftat in spatele blocului am dus 6 ani fara nici cea mai mica problema si asa am si vandut masina. Cu e90 de acum am doar 6 luni imediat si nu am ce sa-i reprosez.

 

Posibil ca m-am riscat dar am nimerit-o :)

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

13ncu la 38 de ani ai mei sunt foarte critic cu ceea ce este inadecvat / gresit / incorect. Nu incerca sa intelegi.Ideea e simpla, NU dai sfaturi cand tu NU ai stiut sa verifici o masina la cumparare. In rest cu toti ne pricepem la totul si la nimic.

 

Link to comment
Share on other sites

@Mircea- Si - la 38 de ani ai tai aveam alte astepari de la tine pe un forum. Inteleg ca nu se poate deocamdata.

Ajuta-ma te rog sa inteleg care e relevanta intre "ghinionul" meu cu masina de UK si topicul acesta pt ca mie imi scapa.

Sti, tot citind pe aici cu ce probleme se confrunta unii la "treiare", incep sa fiu tot mai convins ca "englezoaica" mea cu conversie chiar a fost o alegere inspirata.

 

@bimmer - ce sa zic, tu inca imi starnesti stari ciudate. Ai stilul tau, nimic de zis, care, per general, nu pot spune ca nu imi place :)

 

Despre depasiri si resoftari.

 

Da, una este cand de la 75cp urci la 98 ...si cu totul altceva cand de la 184 vrei la 220.

Daca in primul caz nu vrei decat o siguranta in plus (lucru justificat de altfel) ...de la 184 la 220 nu e decat un moft tehnic. Imi cer scuze initiatorului pt aceasta parere dar eu asa vad lucrurile. Nu vad decat o "sete" de putere care de altfel ma chinuie si pe mine si inteleg perfect sentimentul. Asta pt ca se vorbea de Dacii si Romania.

 

 

 

Ei uite cazul meu - dupa ce am sunat 3 firme de tuning care mi-au umplut capu cu cifre, valori si cu "stiti domnu', totul e in functie de masina dvs dar va asiguram ca noi suntem profesionisti" ...in final am facut resoftarile la coltu blocului cu un cetatean zambareț si bine-voitor care a stat langa mine in masina cu un laptop pe genunchi.

Ca avea softuri cumparate, piratate, furate ...ce-mi pĂŁsa mie ?

Ideea a fost simpla - "boss, azi sunt bine-dispus si te las sa te joci cu creierii masinii mele asa ca nu stiu ce faci, salveaza softul original, treaba ta dar ori simt o imbunatatire reala, ori te lasi de meserie si imi pui inapoi softul original. Aaaa, si fara poc-poc, bum-bum, fum si porniri la "sfert de zi".

 

Si cu primul diesel resoftat in spatele blocului am dus 6 ani fara nici cea mai mica problema si asa am si vandut masina. Cu e90 de acum am doar 6 luni imediat si nu am ce sa-i reprosez.

 

Posibil ca m-am riscat dar am nimerit-o :)

 

Bineinteles ca este doar un moft.Nu este necesar un plus de putere , este doar o dorinta personala nascuta din curiozitate si comparatie.

Oricum, probabil puterea in plus va fi amortizata psihic in cel mai scurt timp.

Link to comment
Share on other sites

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=313874

 

 

Asta am facut eu , s-a simtit dar nu m-a facut sa merg mai tare sau mai incet decat de obicei. Softul e facut la Completechip dupa cum se vede , facut cu dyno inainte/dupa au fost 2 variante inainte de asta.Am cerut eu sa fie sub 440Nm teoria fiind ca 6HP19 acolo are limita

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

13ncu la 38 de ani ai mei sunt foarte critic cu ceea ce este inadecvat / gresit / incorect. Nu incerca sa intelegi.Ideea e simpla, NU dai sfaturi cand tu NU ai stiut sa verifici o masina la cumparare. In rest cu toti ne pricepem la totul si la nimic.

 

Scuze, n-am mai apucat sa intru o vreme.

 

Apreciez critica atunci cand e logica si constructiva ...in rest doar ne-o masuram "cine o are mai lunga".

 

Si da, mi-a scapat la achizitionare varianta "vezi sa verifici ca poate conversie" dar peste toate inca , virgula, consider ca nu am dat greș. Am vrut un BMW in mintiile lui si il am. Ca sunt unii care nu pot conduce o masina fara sa fie de nota 10 la verificare istoric desi ea abia sta pe drum - asta e alta poveste. Depinde de fiecare ce cumpara - o masina, un istoric sau o masina cu un istoric. Eu am cumparat masina care a fost in fata mea.

....dar asta nu inseamna ca nu am dreptul la o parere pe un forum pt ca asa ai stabilit tu.

Sunt convins ca zilnic citesti raspunsuri cretine pe forum la diferite probleme ridicate de altii - asta e lumea si forumurile. Si eu imi doresc ca atunci cand caut un raspuns la o problema auto pe un forum sa gasesc un raspuns corect dar ce sa vezi ? - in 90% din cazuri gasesc cretinisme.

Accept acest lucru si merg mai departe.

Toate bune.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Băieți va rog frumos văd niște comentarii aici foarte inutile care nu are niciun sens cu întrebarea posesorului f30 

hai sa o luam de la capăt și vreau niște răspunsuri directe am și eu un BMW 320d 2012 184 de cai , vreau state 1 pe mașina , dc? Atunci când vreau sa accelerez pana la podea vreau sa simt mașina pe de plin și sa ma bucur de o putere pe măsura , întrebarea mea este care este riscul frate ? Îmi va rupe distribuția ? Cutia de viteze ? Motorul se va duce draqu ? La ce sa ma aștept ? Menționez ca are vreo 350k km , lanțul nu se aude deloc, mașina a fost foarte întreținută , sa nu va speriați de acești km pe care am menționat pentru ca mașina sta pe picioare mai bine ca una care are 150k km! Aștept răspunsuri directe fără răspunsuri de alt sens vreau să-mi răspundă cineva care a trecut prin asta și să-mi spună dacă a fost totul Ok sau nu și la ce interval sa fac reviziile va mulțumesc la toți pentru timpul acordat 

4 minutes ago, Florin diesel said:

Băieți va rog frumos văd niște comentarii aici foarte inutile care nu are niciun sens cu întrebarea posesorului f30 

hai sa o luam de la capăt și vreau niște răspunsuri directe am și eu un BMW 320d 2012 184 de cai , vreau state 1 pe mașina , dc? Atunci când vreau sa accelerez pana la podea vreau sa simt mașina pe de plin și sa ma bucur de o putere pe măsura , întrebarea mea este care este riscul frate ? Îmi va rupe distribuția ? Cutia de viteze ? Motorul se va duce draqu ? La ce sa ma aștept ? Menționez ca are vreo 350k km , lanțul nu se aude deloc, mașina a fost foarte întreținută , sa nu va speriați de acești km pe care am menționat pentru ca mașina sta pe picioare mai bine ca una care are 150k km! Aștept răspunsuri directe fără răspunsuri de alt sens vreau să-mi răspundă cineva care a trecut prin asta și să-mi spună dacă a fost totul Ok sau nu și la ce interval sa fac reviziile va mulțumesc la toți pentru timpul acordat 

Ma scuzați în loc de state am vrut sa scriu stage 1 dar de obicei înlocuirea automata ce o am de la tel a înlocuit scrisul😅

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Florin diesel said:

Aștept răspunsuri directe fără răspunsuri de alt sens vreau să-mi răspundă cineva care a trecut prin asta și să-mi spună dacă a fost totul Ok sau nu

Vrei raspunsuri PRECISE si la obiect (masina ta) care are 350k km fiind intretinuta foarte bine?

Iata, eu intorc putin masa daca mi-e permis (pentru ca certitudini si raspunsuri precise poti fi sigur ca o sa astepti inca 2 ani si tot nu o sa vina; stiu si de ce..) si chiar te incurajez sa ii faci masinii un stage 1 si sa te bucuri de ea! Iar daca te mai bucuri inca 100-200k km de acum, sa ne scrii, sa ii faci un topic.. unde sa scrii si cand NU te bucuri. 

Noi restul membrilor ne vom bucura alaturi de tine. Fara sa crezi ca te ia cineva peste picior.

A, bun venit pe forum!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 12/3/2022 at 4:10 PM, bimmer90f30 said:

Vrei raspunsuri PRECISE si la obiect (masina ta) care are 350k km fiind intretinuta foarte bine?

Iata, eu intorc putin masa daca mi-e permis (pentru ca certitudini si raspunsuri precise poti fi sigur ca o sa astepti inca 2 ani si tot nu o sa vina; stiu si de ce..) si chiar te incurajez sa ii faci masinii un stage 1 si sa te bucuri de ea! Iar daca te mai bucuri inca 100-200k km de acum, sa ne scrii, sa ii faci un topic.. unde sa scrii si cand NU te bucuri. 

Noi restul membrilor ne vom bucura alaturi de tine. Fara sa crezi ca te ia cineva peste picior.

A, bun venit pe forum!

Iti mulțumesc mult pentru răspuns și pentru incurajare ! În caz dacă ii voi face stage 1 voi posta și aici momentele când ma face fericit și când ma supara 😅

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 12/3/2022 at 1:47 AM, Florin diesel said:

Băieți va rog frumos văd niște comentarii aici foarte inutile care nu are niciun sens cu întrebarea posesorului f30 

hai sa o luam de la capăt și vreau niște răspunsuri directe am și eu un BMW 320d 2012 184 de cai , vreau state 1 pe mașina , dc? Atunci când vreau sa accelerez pana la podea vreau sa simt mașina pe de plin și sa ma bucur de o putere pe măsura , întrebarea mea este care este riscul frate ? Îmi va rupe distribuția ? Cutia de viteze ? Motorul se va duce draqu ? La ce sa ma aștept ? Menționez ca are vreo 350k km , lanțul nu se aude deloc, mașina a fost foarte întreținută , sa nu va speriați de acești km pe care am menționat pentru ca mașina sta pe picioare mai bine ca una care are 150k km! Aștept răspunsuri directe fără răspunsuri de alt sens vreau să-mi răspundă cineva care a trecut prin asta și să-mi spună dacă a fost totul Ok sau nu și la ce interval sa fac reviziile va mulțumesc la toți pentru timpul acordat 

Ma scuzați în loc de state am vrut sa scriu stage 1 dar de obicei înlocuirea automata ce o am de la tel a înlocuit scrisul😅

Te salut, detin si eu un BMW E90 LCI 2010 cu N47 184hp cu stage 1 la 215hp. Masina in cauza are 400k km si are stage de aprox. 60-70k km fara nicio problema decat ceva problema la sonda lambda si clapetele de la admisie pe care le-am schimbat. Parerea mea si strict parerea mea este ca se merita un stage 1, adica se simt diferente

Am uitat sa mentionez ca inca am DPF si EGR on pe masina.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.