Jump to content

Recommended Posts

 

 

Salutare,Deschid acest topic(rog mutare daca se considera a fi cazul) pentru o problema de care ma lovesc:

116i/2004/e87/189k km.Am observat acum 2 saptamani ca aveam pe fata anvelopele relativ putin tocite pe exterior,ambele cam la fel.La directie/suspensie nu am umblat de vreo 2 ani,joc in capete de bara sau caseta /volan,nimic dubios la prima vedere.Acum cca 2 ani am schimbat un arc pe stg fata,dar de atunci am mers mai mult de 20k km pana sa vad aceasta uzura. Volanul sta f putin spre dreapta dar nu trage masina in vreo parte,nu are trepidatii,nimic.Am luat un set de all-season noi acum 2 saptamani si la schimbarea lor mi-a sarit in ochi treaba asta(in 12 ani de cand o am nu mi-a mancat nici o anvelopa aiurea). Au echilibrat rotile(adevarul e ca ,cele vechi cred ca aveau 1 an cel putin de cand nu le echilibrasem,in volan nu simteam nimic la orice viteza si am lasat asa).

Mi-au zis si cei de acolo ca ar fi recomandata o geometrie sa nu le toceasca si pe astea noi.

Momentan,cu astea noi am mers 2500km si nimic inca vizibil,nu tremura volanul si nici nu trage stg/dr. Nu m-as repezi inca la geometrie pana nu mai intreb si eu in stg-dr si de ce :la alta masina care o am,pe spate ,la un moment-dat a inceput repejor sa manance pe interior anvelopele. Am schimbat arcurile spate(150k km) si apoi anvelopele,echilibrate si de atunci nimic.De asta deschid si topicul,e posibil de la amortizoare uzate(au vreo 60k ,arc dreapta neschimbat(la ochi masina e la nivel,nu e lasata)), sau poate era de la ne-echilibrare sa fi patit treaba asta?

Sau sa fac geometria ca oricum nu strica? E ok daca merg la un service obisnuit(am un vianor aproape)-ultima daca mi se pare ca am facut-o la reprezentanta cu jantele originale de tabla?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu, recomandat e sa faci geometria de fiecare data cand schimbi ceva arc/amortizor, in cazul tau, dupa ce l-ai inlocuit pe cel dreapta fata ar fi trebuit sa o faci.

Oricum, un alt lucru dubios e ca ai schimbat doar unul, de obicei se schimba in pereche.

 

Uzura anvelopelor vechi e clar de la geomotrie, mergi sa o faci inainte sa tocesti si cauciucurile noi.

Edited by mariusmsd
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu trebuia sa scrii atat de mult in topic.

Era suficient sa cauti pana si prima cautare pe google, stiai ca trebui facuta geometria o data cu schimbarea arcului, arcurilor..

 

Dupa cum puteai sa iei masina cu geometria nefacuta de ani de zile!

 

Geometria se face chiar periodic la 2-3 ani daca tii la masina, rulmenti, suspensie, cauciucuri!

Toate astea de mai sus CONTEAZA la stabilitatea masinii la consum si la fiabilitate! Asta tine de intretinere.

..daramite cand umbli (inevitabil la punctele de reglaj) cand trebuie sa schimbi ceva..!

 

Cauciucurile tale se uzeaza neuniform din secunda 1 cand conduci masina cu geometria nefacuta!

Faptul ca TU observi ulterior, aproape nu mai are rost..

 

 

(Echilibratul rotilor e cel care trebuie sa ne faca sa facem geometria??

Sau poate vibratiile??..)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.