Jump to content

Cum se citeste corect nivelul uleiului


Hea5k

Recommended Posts

Start stop ul de obicei nu merge din cauza bateriei ĂŽnsĂŁ ti am spus, nu conteazĂŁ ca nu e originala, daca e baterie noua trebuie sa mearga si start stop, poate ĂŽți trebuie o reprogramare a modulului sau modulelor.

 

Cu privire la Codurile radio, le facem moca, ĂŽnsĂŁ când e cu navigații le spunem sa se ducĂŁ sa si desfacĂŁ sau daca vor sa le desfacem noi, ii programam si le luam si bani ca dureazĂŁ ceva.

Știu ce spui ĂŽnsĂŁ nu e interes pentru asta pentru ca nu aduce niciun ban firmei.

 

Da, teoretic asa trebuie procedat la revizie cu privire la filtru.

 

Noi la Dacia Renault aveam clești din aia pentru borne, de continuitate, erau ceva foarte simplu si ieftin si foarte bune.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

..dupa cati ani ai gasit cartea masinii? :)

 

Nu ai gresit nimic.

Daca tu te opresti cu uleiul intre maxim si minim de pe joja nu este nevoie de altceva.

Intre max si min la mai toate masinile e diferenta de 1 litru. Ceea ce e o marja foarte mare, foarte confortabil de situat cu nivelul uleiului!

Aproape de max e mai bine decat aproape de min, pe ideea ca pompa lucreaza avand suficient ulei sa mentina presiunea pe toate partile de sus, ulei abundent, in motor.

 

Ideile cu dilatarea uleiului camd e cald sunt pentru obsedati si oameni de stiinta.

M47 am si eu si pe net scrie ca intra 5.5 L. Mecanicul mi-a turnat și direct 5 sticle si jumatate, a scos joja si a zis ok. A doua zi cand Am verificat era trecut plasticul de pe joja.

Link to comment
Share on other sites

Am fĂŁcut aproape 100 km in ziua respectiva si a si stat masina o zi. Sa merg in continuare si sa il verific dupĂŁ mai mulți km sau sa mai scot din el prin joja? Am impresia ca nu a lĂŁsat sĂŁ se scurgĂŁ suficient timp, era pe graba ca era sfarsit de program.
Link to comment
Share on other sites

M47 am si eu si pe net scrie ca intra 5.5 L. Mecanicul mi-a turnat și direct 5 sticle si jumatate, a scos joja si a zis ok. A doua zi cand Am verificat era trecut plasticul de pe joja.

Nu am pus niciodata 5,5 litri de la inceput. Niciodata.

Daca e trecut de linia de maxim motorul are prea mult ulei.

 

De cate ori am schimbat uleiul am pus cam 4.5 litri incluzand "amorsarea" filtrului.

Am verificat dupa o zi de condus unde e uleiul umed pe joja si de acolo m-am orientat, in sensul ca daca era aproape de MIN motorului lejer ii puteam pune 1/2 litru, daca era trecut de jumatate sau la jumatate puteam pune max 250ml..

 

Chiar e asa greu de analizat ce inseamna un.litru lipsa si sa completezi PANA IN MAX??

 

Ajunge la Min?

Ii trebuie maxim un litru.

-----------------

Ce urmeaza este doar un comentariu..:

 

Consider absurd sa conduci 2-300 km si apoi sa verifici uleiul.

Dar ce are uleiul nou??

..ii trebuie timp sau multi km sa se "acomodeze" in motor ca sa stii precis cat are?

 

Dupa numai cativa km esti ok sa verifici asteptand 5-10 min.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Am scos cam 700ml cu ajutorul unei seringi. Pe joja indica inca la linia maxima. O sa mai verific dupĂŁ un drum scurt.

Mersi de sfat bimmer, asa o sa procedez data viitoare. E ciudat ca ramane atata ulei dupĂŁ ce a fost scurs din baie, pe specificații scrie 5.2l pentru M47 si 5.5l pentru M47TU2. E diferenta de un litru in realitate. Nu stiu daca are vreo relevanțĂŁ dar de data asta si tipul de ulei, an renuntat la castrol dupĂŁ niste povești auzite in favoarea la cel original.

Edited by Hea5k
Link to comment
Share on other sites

Am scos cam 700ml cu ajutorul unei seringi. Pe joja indica inca la linia maxima. O sa mai verific după un drum scurt.

Mersi de sfat bimmer, asa o sa procedez data viitoare. E ciudat ca ramane atata ulei după ce a fost scurs din baie, pe specificații scrie 5.2l pentru M47 si 5.5l pentru M47TU2. E diferenta de un litru in realitate.

Poate asta s-a uitat a se mentiona.

(Cine masoara fara sa stearga joja mai bine sa se uite in iDrive, acolo se interpreaza mai usor ;) )

 

De cate ori vrei sa masori cu joja acest lucru se face scotand initial joja. Apoi stergi partea aceea umeda cu o carpa care nu lasa scame. O bagi din nou PANA LA CAPAT.

o scoti din nou oarecum cu grija, iar acela este acum nivelul real al uleiului in baie!

 

La fel se procedeaza si dupa ce astepti 5-10 min cu motorul oprit ca sa vezi cand esti pe drum..

Chiar si atunci cand arata minim. Tot asa poti proceda, sa te convingi ca uleiul din baie e chiar pe linia de minim.

 

Deci practic joja se scoate de doua ori, NU DOAR O DATA.

 

Evident ca acum daca ai scos 700ml adica aproape 1 litru.. joja daca nu ai sters-o o sa arate nivelul vechi, dinaintea scoaterii uleiului. Deci o masuratoare ca mai sus o sa indice obligatoriu sub nivelul de Max.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

La e90 / f30 / e87 / f20 / toate cu n47 si e90 cu m47 am bagat mereu 5.5 litri si pe joja era la maxim fara aprox. 2mm verificat dupa o incalzire a motorului de circa 15min

 

am schimbat la e87 de 8ori / la f30 de 3ori / la e90 de 2ori / la f20 o data / si la e90 cu m47 de 3ori

 

de fiecare data demontez prima data filtru de ulei si dupa dau drumu la ulei ... astept aprox 10-15 minute .. timp in care schimb restul filtrelor , evident ca motorul este cald inainte de schimb si nu imediat dupa ce am orit motorul ci dupa alte 10-15 minute de pauza

 

eu asa procedez mereu si nu depasesc niciodata semnul de maxim de pe joja

 

mereu folosesc ulei la 1 litru original bmw

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de acomodarea uleiului, e vorba de ulei care rĂŁmâne in filtrul de ulei, daca mergi prin oras e posibil sa ĂŽți rĂŁmânĂŁ uleiul la un anumit semn, daca faci un drum puțin mai lung si vei verifica din nou nivelul ( dupĂŁ schimbul de ulei) vei constata faptul ca a mai scĂŁzut pe joja.

 

Din 2016 tot fac revizie la mașina asta si știu despre ce vorbesc. Daca acum fac revizia si pun 5 L ulei si pe joja este la un punct aproape de maxim, iar in urmĂŁtoarea zi fac un drum mai lung si dupĂŁ 2 zile verific din nou joja uleiul este la jumate pe joja si mai pot sa bag un 600 ml fĂŁrĂŁ probleme. ĂnsĂŁ daca merg in oras dupĂŁ revizie gen drumuri scurte, nu va scĂŁdea aproape de loc. Explicația? Nu o știu, dar cred ca are treaba cu filtrul de ulei.

 

Ănțelege ce explic si nu o sa ti se mai para absurd.

 

 

Treaba cu scosul jojei si bĂŁgatul inapoi si scos in secunda urmĂŁtoare din nou nu are aproape nici o relevantĂŁ. Tot trebuie sa aștepți puțin pana curge tot uleiul in baie daca ești fixist ca mine si vrei sa fie exact pe linia de maxim, pentru ca altfel exista riscul sa treacĂŁ de linia de maxim.

 

n47 are si joja si nivel electronic in idrive, ĂŽnsĂŁ nu citește instant, trebuie sa mergi cu mașina puțin pana sa citeascĂŁ ca e la nivelul real de pe joja, ĂŽnsĂŁ daca ai pierderi mici, gen in 5.000 km sigur o sa vezi si pe idrive ca a scĂŁzut.

 

O sa va fac o poza sa vedeti cum aratĂŁ nivelul de ulei pe joja dupĂŁ ce am bĂŁgat bidonul de 5L si vreo 600 ml din cel de 1L, deci dupĂŁ ce am bĂŁgat in motor 5,6 L ( in N47). Fac poza si dupĂŁ 10 minute dupĂŁ ce am oprit o si dupĂŁ o zi de stat in parcare. Bimmer sunt curios de explicație atunci, pregĂŁtește te sa cauți informațiile tehnice de cum se intampla una ca asta si nivelul nu trece peste maxim pe joja.

Edited by WIN60
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de acomodarea uleiului, e vorba de ulei care rĂŁmâne in filtrul de ulei, daca mergi prin oras e posibil sa ĂŽți rĂŁmânĂŁ uleiul la un anumit semn, daca faci un drum puțin mai lung si vei verifica din nou nivelul ( dupĂŁ schimbul de ulei) vei constata faptul ca a mai scĂŁzut pe joja.

 

Din 2016 tot fac revizie la mașina asta si știu despre ce vorbesc. Daca acum fac revizia si pun 5 L ulei si pe joja este la un punct aproape de maxim, iar in urmĂŁtoarea zi fac un drum mai lung si dupĂŁ 2 zile verific din nou joja uleiul este la jumate pe joja si mai pot sa bag un 600 ml fĂŁrĂŁ probleme. ĂnsĂŁ daca merg in oras dupĂŁ revizie gen drumuri scurte, nu va scĂŁdea aproape de loc. Explicația? Nu o știu, dar cred ca are treaba cu filtrul de ulei.

 

O sa va fac o poza sa vedeti cum aratĂŁ nivelul de ulei pe joja dupĂŁ ce am bĂŁgat bidonul de 5L si vreo 600 ml din cel de 1L, deci dupĂŁ ce am bĂŁgat in motor 5,6 L ( in N47). Fac poza si dupĂŁ 10 minute dupĂŁ ce am oprit o si dupĂŁ o zi de stat in parcare. Bimmer sunt curios de explicație atunci, pregĂŁtește te sa cauți informațiile tehnice de cum se intampla una ca asta si nivelul nu trece peste maxim pe joja.

 

In filtrul intra maxim 200ml de ulei. Restu de 5 litri se duce in baie si ce mai ramane pe came ax etc bla bla. In total intra 5.2 litri si nivelul pe joja este la maxim. Asta o spune si BMW in carte si orice site de specificatii tehnice pt e90 n47 si orice om normal la cap care si-a facut macar odata schimbul de ulei de unul singur.

 

Vii tu si inveti lumea sa bage 5.6 litri in loc de 5 - 5.2 litri cat este normal.

 

Daca tu completezi cu 0.6 litri dupa 100-200 km parerea mea este sa deschizi un topic poate poate iti gasim solutia la problema dar nu da impresia ca este ceva normal sa completezi cu 0.6 in km aia si dupa ca prin minune nu mai consuma nimic pana la urmatorul schimb.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am zis sa faceți ca mine, v am spus cum fac eu. LA 5,2 la mine nu este la maxim, atât. Si nu, nu intra maxim 200 ml de ulei in f ulei, intra Aprox 400 ml ulei.

 

Daca motorul consuma, consuma, daca motorul nu consuma, nu consuma. Nu am zis ca motorul consuma ulei in km aia, oricum e ilogic ce ai spus. Partea teoretica o știm toți, eu v am spus in proba practica pe mașina mea.. explicația? Chiar nu o știu de ce trebuie sa bag atât ulei ca sa ajungĂŁ la maxim pe joja unde vreau eu.

 

Revin si cu pozele oricum in 2-3 zile.

 

Fii mai deschis la minte puțin, nu ĂŽnțeleg de ce vii cu morala la mine, știi mĂŁcar cu ce ma ocup eu? Știu si eu teoretic tot ce scrie la carte de N47, nu cred sa fie o provlema faptul ca eu bag atât ulei ca sa mi ajungĂŁ la maxim uleiul pe joja. Dar am presupus ca asa se intampla la oricare N47 daca se intampla la mine.

Edited by WIN60
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Fratioare, fac anual 20.000 km minim si schimbul de ulei il fac la 10.000km incepand cu 2015 pana in prezent. Bag 5.1 - 5.2 litri la fiecare schimb si de 5 ani incoace nivelul pe joja este fix la maxim.

 

Am facut pe putin 10 schimburi de cand am masina si fix atat intra (5.2).

 

La tine este o mica problema des intalnita la multe marci auto si anume faptul ca iti consuma mai putin de 1litru de ulei cand acesta este “fresh”.

Ori nu stii tu cum naiba sa masori uleiul ala calumea sau s-a mutat maxim-ul de pe joja putin mai sus pentru ca s-a suparat pe minim. O fi zis sa pastreze distantarea sociala

Edited by bmwiosif
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Boaska cum adica la BMW curge tot uleiul in 8 ore? O fi BMW mai altcumva decat alte masini? Se aplica altcumva fizica la BMW? Si daca producatorul spune sa verifici uleiul cand e cald vine cunoscatorul roman si zice ca trebuie verificat la rece. Nu mai spune prostii ca unii chiar o sa te creada.
Link to comment
Share on other sites

De cele mai multe ori cei care vin cu ulei peste maxim, sunt aceia care au verificat uleiul la cald si au pus ulei pentru ca li s a pĂŁrut ca este scĂŁzut nivelul pe joja, iar dupĂŁ ce au verificat si cu motorul rece au constatat ca este peste maxim din cauza ca nu cursese tot in baie.

 

Logic ca uleiul se verifica cu motorul rece când știi ca a curs tot in baie, nu ti se pare logic ca daca verifici uleiul pe joja când motorul este cald, sigur nu a curs tot in baie si informația aia este eronata???

 

Nu e vorba de roman, e vorba de creier, știi de ce spune producatorul ca sa l verifici la cald??? Sau doar citim informația fĂŁrĂŁ sa o gândim si atât?

 

Edit: o tema, deci daca uleiul este ĂŽntre minim si maxim dupĂŁ 10 minute de la oprirea motorului ( dupĂŁ ce a fost ĂŽncĂŁlzit optim), sa ĂŽnțeleg ca daca uleiul este cu mult peste maxim sau mult sub minim atunci când motorul este rece de 1-2-3 zile etc, ĂŽnseamnĂŁ ca totul este in regula pentru ca el aratĂŁ ca este ĂŽntre minim si maxim atunci când ĂŽl opresti la cald dupĂŁ 5-10-15 min?

 

Stiti ca si “ problema “ asta e destul de comuna, sunt curios ce imi spune ti.

Edited by WIN60
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

Logic ca uleiul se verifica cu motorul rece când știi ca a curs tot in baie, nu ti se pare logic ca daca verifici uleiul pe joja când motorul este cald, sigur nu a curs tot in baie si informația aia este eronata???

 

Nu e vorba de roman, e vorba de creier, știi de ce spune producatorul ca sa l verifici la cald???

 

Edit: o tema, deci daca uleiul este între minim si maxim după 10 minute de la oprirea motorului ( după ce a fost încălzit optim), sa înțeleg ca daca uleiul este cu mult peste maxim sau mult sub minim atunci când motorul este rece de 1-2-3 zile etc, înseamnă ca totul este in regula pentru ca el arată ca este între minim si maxim atunci când îl opresti la cald după 5-10-15 min?

 

Stiti ca si “ problema “ asta e destul de comuna, sunt curios ce imi spune ti.

 

De dragul polemicii, va spun sigur, adica foarte sigur un lucru.

Din nou, din experienta personala, adica ce i se intampla hodorogului meu motor la 400k km.

Adica, de fiecare data cand motorul a avut prea putin ulei in baie si evidenta conduceam, am tras pe dreapta in 1-2km cand am avut ocazia sa opresc in siguranta sa vad ce se intampla. Si dupa necesarul asteptat de minim 5 min (o data sau de doua ori chiar mai putin ca ma grabeam) ca sa ma conving ca nu e altceva de se plange de ulei..

Si ghici ce, de fiecarea data, SURPRIZA (de fapt mint..) uleiul era la minim pe joja!

Si cum am intotdeauna cel putin un litru cu mine desigur ca adaugam pana intr-un litru... in baie si ghiciti ce, disparea si simbolul.. iara daca imi aminteam mai verificam si a doua zi, dar sincer , aici nu mai fac conexiuni despre dilatarea uleiului la cald caci chiar nu vad diferente.. asadar uleiul la cald e la minim pe joja, iar cred ca producatorii au luat in calcul asta.

Asadar, nimic neobisnuit sau de neinteles PENTRU MINE in ce alarmeaza senzorul de presiune al uleiul si ce indica joja, cand motorul ramane fara ulei!

In afara de ce ma irita mai jos:

 

... treaba asta cu avertizatul la E90 fara consola centrala "desteptii" de la bmw s-au gandit ca avertizarea de LIPSA DE ULEI SA O PUNA SUB SEMNUL MIRARII IN BORD, si sa iti dea cu un singur gong in urechi si pe ala daca il prinzi la timp.

Si asa poti sa mergi, daca esti la drum lung mult si bine cu ulei sub minim.

Niste "destepti" ce sa mai, uleiul e ultimul lucru care conteaza la un motor, sa nu il semnalizam, ca poate mai trec pe la noi astia de si-au luat bmw..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

https://imgur.com/gallery/AP1XIHI

 

Am fost jos acum, am fĂŁcut poza la joja si la bidonul de la 1L, evident dupĂŁ ce am bĂŁgat 5L ĂŽnainte ( dupĂŁ ce a stat mașina nepornta o zi in parcare)

 

Schimbul l am fĂŁcut acum 2 sapt si de atunci am fĂŁcut cam 1500-2000 km, inclusiv cu drumul de mare. Mașina aceasta vede foarte des turații de 4000-4500, asa ca am vrut sa fac nivelul la maxim ca știam ca urmeazĂŁ oricum drumul de mare si eram curios sa vad daca papa ceva ( obișnuit fiind ca nu papa). DupĂŁ drumul de mare nivelul este exact unde l am pus la maxim.

 

Voi reveni cu pozele cu uleiul si dupĂŁ ce este ĂŽncins motorul dupĂŁ 10 minute, chiar sunt curios, niciodatĂŁ nu am verificat uleiul asa repede.

 

Edit: si da, dupã ce am bãgat 5 L de ulei nivelul era la maxim atunci când am verificat, dupã 250 km am verificat din nou, era la jumate ( cum ma asteptam, ca asa mi a fãcut din 2016 de când am luat o).

 

Am mai completat cu vreo 300-400, s a apropiat de maxim, DupĂŁ inca 1-2 zile am verificat din nou si am mai pus câte puțin ca sa l aduc la maxim unde vreau, cum se vede si in poza. Si asa s au dus 5,6 L.

 

Si cu motorul de E60, si cu motorul de pe seria 1 2011 pe care ĂŽl am acum, ĂŽnsĂŁ cu aceeași baie de ulei, se intampla la fel.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Boaska cum adica la BMW curge tot uleiul in 8 ore? O fi BMW mai altcumva decat alte masini? Se aplica altcumva fizica la BMW? Si daca producatorul spune sa verifici uleiul cand e cald vine cunoscatorul roman si zice ca trebuie verificat la rece. Nu mai spune prostii ca unii chiar o sa te creada.

Da, se aplica alta fizica la m47 in special, are niste site in carter sau ce dracu are el ca uleiul revine greu inapoi in baie, sa nu ma iei cu fizica ca eu am rabla asta de 10 ani si mi s-a intamplat sa mai verific uleiul cu motorul cald si sa ma bage in sperieti,baga repede pana la nivel , vai ce noroc ca daca nu eram atent calam motorul, a doua zi dimineata joja la max si inca jumatate peste max, m-am lecuit de verificari dintrastea rush si astept o noua zi sa verific uleiul, pac salt capota curat joja introduc invart joja sa fiu sigur scot si vad cat ulei are, simplu, poate la alta masina o fi altfel, acum 2 sapt am schimbat uleiul la el si nici nu am deschis sa verific, plm i-am pus 5ltr si aia este... oricum daca este cald arata pe joja putin peste jumatate... nu inteleg atatea paravrageli, am avut 5w30 in ea si tot asa greu curge inapoi... da-l incolo de tractor

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Exact, asa se intampla de cele mai multe ori când este nivelul peste maxim din greseala utilizatorului.

 

Boaska fa mi pe plac te rog, Lasa mașina o zi in parcare si dimineata spune mi te rog cat ulei este pe joja. Zici ca ai bĂŁgat 5 L, este tot N47?

 

Nu mai ĂŽnvârti joja, curat o bine si scoate o in aceeași poziție ca sunt curios cat este pe joja.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Aa este E46?

 

Mi se pare mie sau este peste maxim nivelul??

 

Totuși eu zic ca nu curge uleiul din filtru in baie la N47, decât când desfaci efectiv la filtrul si curge in baie la schimbul de ulei, iar aici ar fi explicația ca atunci când bagi 5,2, vreo 400 ml se duc in filtrul de ulei si de aceea bag eu tot timpul 5,5 - 5,6.. altfel care ar fi explicația pentru ca explicația SF a colegului de mai sus ca atunci când uleiul e proaspĂŁt il mananca mașina, nu este reala :)).

 

Daca as desfileta filtrul de ulei si as verifica din nou joja sigur ar fi peste maxim, exact cu cat pun eu in plus peste 5,2.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Totuși eu zic ca nu curge uleiul din filtru in baie la N47, decât când desfaci efectiv la filtrul si curge in baie la schimbul de ulei, iar aici ar fi explicația ca atunci când bagi 5,2, vreo 400 ml se duc in filtrul de ulei si de aceea bag eu tot timpul 5,5 - 5,6.. altfel care ar fi explicația pentru ca explicația SF a colegului de mai sus ca atunci când uleiul e proaspăt il mananca mașina, nu este reala :)).

 

Daca as desfileta filtrul de ulei si as verifica din nou joja sigur ar fi peste maxim, exact cu cat pun eu in plus peste 5,2.

Si eu care credeam ca tu vii cu mentalitatea de la Ford. :)) :laugh:

Unde nu se stie de multe ori cat ulei intra la un motor, dupa clasa din care face parte .. ;)

 

Pe de alta parte, noroc cu tine care te ambitionezi (pentru mine inca de neinteles.. de ce. monitorizarea consumului se poate face oricand intre min si max, parerea mea; chiar daca uleiul ramane/se aduna in filtru) sa tii nivelul la maxim altfel nu am fi stiut.. ma refer la cei cu N47.

Deci recomandarea ar fi ca la N47 sa se puna ulei intotdeauna aproape de Max pentru ca acesta va scadea la jumtate pe joja!?

 

Totusi aici vorbim de M47..

Iar la mine cand motoru tzipa dupa ulei, joja chiar indica ulei-Min. Asta daca observi la timp simbolul in bord.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Am pus 1ltr la ford si era pe minim, doi ltr joja la jumatate, trei ajunsese la max,

 

 

Mda,cred ca asa e și la sĂŁrĂŁcia aia a mea

 

Am gĂŁsit un manual pe net ĂŽn lb romana și scrie ca la unele motoare ,ĂŽntre min si max pe joja sunt 2,4 litri

 

Cred ca fac o revizie mai devreme sa ma lamuresc dreq odatĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.