Jump to content

Cum se citeste corect nivelul uleiului


Hea5k

Recommended Posts

Domnilor, dintr-0 chestie banala ati inceput reconstructia Turnurilor Gemene.

S-a facut schimbul de ulei, ati verificat a doua sau a treia zi dupa schimb, in conditiile in care aveti cat de cat masini (povestile de aici sunt ale unor posesori de BMW, totusi !), consider ca verificand nivelul zilnic aveti o problema : psihica sau cu motorul masinii. Sau de fizica.

Cred ca verificand uleiul pe joja la 500-1000 km parcursi este foarte suficient, aceste masini avand si anumiti senzori (sau sesizori) care vor anunta anumite probleme. Macar vor aprinde niste becuri in bord.

Ca-s 5,2 litri, ca sunt 5,4 nu asta e problema ! Atata vreme cat e undeva intre limite e foarte ok.

Eu am garaj, masina este parcata in acelasi loc (centrimetic masurat) si mici diferente de nivel am observat doar iarna, nivelul de ulei parand intr-adevar mai scazut la 3 grade Celsius fata de 23 de grade vara.

Exista posibilitatea ca "pasionatii" sa masoare dimineata la 16 grade cand pleaca la serviciu o anumita cantitate si la 16.30 la 31 de grade alta cantitate.

Logic si fizic sau cum vreti nu exista a fi diferente majore de pe o zi pe alta ( masinile pot consuma si produce ulei doar in anumite conditii ! -"emoticon").

Sunt la al doilea schimb la BMW. Primul in service autorizat, am pus 5 litri si era intre minim si maxim, undeva aproape de jumatate. Apropos de dilatatie si altele in iarna a scazut aproape de minim. Am completat 1/2 litru . In primavara , cand am avut 12 grade in garaj era la max.

Al doilea schimb, facandu-ma gospodar si achizitionandu-mi o tubulara de 36, l-am facut singur. Am pus 5,4 litri, e pe maxim.

La schimb, intr-adevar, cand se desface capacul filtrului de ulei se depresurizeaza acolo si mai curg cateva sute de grame de ulei. Parerea mea : 150- 200 mililitri maxim.

 

Deci, o masina buna nu consuma si apoi pune la loc sau in plus cateva sute de grame de ulei, posibil ca cei ce au problema asta e de masurare pentru ca nu parcheaza in acelasi loc. Second : daca ar trebui sa verific uleiul zilnic la joja as trece pe alta marca ! Din respect ptr. Bmw as abandona subiectul acesta.

 

Respect, seara buna,

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Domnilor, dintr-0 chestie banala ati inceput reconstructia Turnurilor Gemene.

S-a facut schimbul de ulei, ati verificat a doua sau a treia zi dupa schimb, in conditiile in care aveti cat de cat masini (povestile de aici sunt ale unor posesori de BMW, totusi !), consider ca verificand nivelul zilnic aveti o problema : psihica sau cu motorul masinii. Sau de fizica.

 

 

Nimeni nu zice ca nu este loc de alte pareri, dar dupa asa polologhie, despre ce Model de bmw vorbesti mai sus??

Ca eu nu mi-am dat seama..

 

Si, stii, nu-i frumos sa ii consider pe altii nesanatosi (la minte din ce scrii) pentru faptul ca vor sa discute DOAR despre nivelul uleiului in baia masinii. Cine a zis ca motorul ar avea de suferit, fara ulei sau prea mult? Eu, dupa ce am inteles de la ALTII MAI DESTEPTI.

 

Altfel spus, daca NU VII CU, CEVA NOU PE TOPIC pe interesul discutiei ..mai bine citeste si da cu plusuri (daca afli ceba ce nu stiai..), ca tot aduci contributie forumului.

Sincer pana nu spui despre ce masina vorbesti contributia e zero, ca nu stim la ce masina faci referire.

Si, mai putin daca nu este E90, care ar fi subiectul topicului, ca sa ajutam colegul-autor in dilema lui!

 

Daca noi avem probleme de fizica, de la tine chiar nu am aflat nimic nou, sau cel putin nu din ce urmeaza: [iar eu personal nu cred nici in ruptul capului]

"Apropos de dilatatie si altele in iarna a scazut aproape de minim. Am completat 1/2 litru . In primavara , cand am avut 12 grade in garaj era la max."

 

Unde/cand, la rece, 12grade?? Mama, ce se mai ufla uleiul tau in el insasi! (..As zice ca e o problema de chimie...)

La 12 grade, adica cand s-a facut PRIMAVARA a ajuns la Max pe joja max dupa ce ai pus 1/2 litru (500ml)?

Ce te faceai daca porneai motorul!? Trebuia ulterior sa il aduni de pe jos.. uleiul.

 

 

Am raspuns asa pentru ca ne-ai facut nebuni, sau cu probleme, fara sa vezi altfel situatia.

 

Asadar, pentru aflarea adevarului, cand masor sau caut joja sa vad uleiul (nivelul) este, poate o data pe luna, daca nu uit, sau desigur cand/daca ma anunta in bord! E bun raspunsul, potrivit?

Sper ca nu sunt acum vreun ignorant in ochii tai..

Si n-am garaj sa masor mai precis uleiul.

 

Toate bune sa se adune.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Nu are treaba ca e iarna sau vara. Difera intradevar vascozitatea dar e insesizabil pe joja.

 

Pt baiatul cu topicu: uleiul se verifica la cald dupa ce opresti motorul si astepti 10 minute, nivelul trebuie sa fie pe joja intre min si max sau la limita maximului si ideal e sa fii pe o suprafata cat mai plata.

 

Nu te lua dupa inginerii astia care au studiat stiinta uleiului pe joja la facultatea de joje. Nu e rocket science. Ala a coborat la masina si a pozat joja ca sa ne arate el ca dupa x si y vine z. Penibil..

  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu are treaba ca e iarna sau vara. Difera intradevar vascozitatea dar e insesizabil pe joja.

 

Pt baiatul cu topicu: uleiul se verifica la cald dupa ce opresti motorul si astepti 10 minute, nivelul trebuie sa fie pe joja intre min si max sau la limita maximului si ideal e sa fii pe o suprafata cat mai plata.

 

Nu te lua dupa inginerii astia care au studiat stiinta uleiului pe joja la facultatea de joje. Nu e rocket science. Ala a coborat la masina si a pozat joja ca sa ne arate el ca dupa x si y vine z. Penibil..

 

ala sa ii spui lui cine te-a facut nu mie, si penibil esti tu care stai la bloc dar vii de la coada vacii dupa vocabular, am facut poza la rugamintea unui coleg care vroia o confirmare, i-am facut pe plac, einverstanden ? si chiar am diploma de inginer auto ca sa zic asa , sa o pun si pe aia de inspector itp autorizat rar? poate am verificat mai multe joje decat ai mancat tu shaorme cu de toate

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

E penibil sa cobori sa faci câteva poze doar pentru forum? Eu spun ca e interesul mai mare, pana la urma vorbim in dovezi, nu in ce credem noi sau ce scrie la carte.

Ti am zis ca nu ma interesează ce scrie la carte atâta timp cat exista riscul sa completezi cu ulei din cauza ca spune producatorul sa verifici uleiul la 10 minute după ce ai oprit motorul, din cauza ca e mai puțin de maxim si tu vrei sa l pui la maxim.

 

Iar pentru Danielu, eu verific uleiul după schimb de 2-3 ori in primele 1-2 săptămâni, după îl mai verific la 2-3 luni chiar daca știu ca oricum este între minim si maxim, sunt curios sa vad daca a scăzut de unde l am pus eu, adică de la maxim. Apropo, senzorul de pe baia de ulei daca se strica, nu prea ai de unde sa știi.

 

L am avut si pe ala defect când am înlocuit motorul, imi arată cu galben peste maxim in idrive dintr o data, asa am stiut ca e defect pentru ca eroare nu da. Posibil daca imi arată gresit sub minim as fi primi mesaje de eroare in bord din cauza lui.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Considerati ca e periculos faptul că a rămas ulei vechi (Castrol) pentru ca nu s-a scurs ok din motor (aprox 0.6-0.7l) si s-a amestecat cu uleiul nou(BMW)? Uleiul vechi avea maxim 10k km.

Nu periculos sau rau pentru motor.

Cel mai important e sa nu amesteci "esente" diferite. Adica sa nu amesteci semi-sintetic cu full-sintetic, sau mineral cu full-sintetic.

 

Daca amesteci full cu full esti ok-ish, mai ales ca 70-80% e ulei nou-nou..

 

Daca te duci in sus in "densitatea-curgerii", adica de la 0w30 la 5w30; e logic, daca intelegi "logica" uleiurile sa nu te mai intorci la 0w30, chiar daca sa zicem ca nu mai consuma cu 5w30, si cu atat mai mult daca motorul are o varsta!

 

Daca esti tot la 0w30 sau tot la 5w30 chiar nu ai de ce sa iti faci griji..

 

Pentru cei care stiu si mai multe despre ulei, iti vor spune/RECOMANDA sa nu schimbi marcile, mai ales daca pui una reputabila. Macar ai pe cine sa dai vina. :)

Nu, e vorba ca fiecare firma are o anume formula si e bine sa fii consistent nu schimbator cu, ce uleiuri amesteci in motor chiar de aceeasi "densitate"...

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Daca nu v-ati plictisit de uleuri si nivelul lor, iata ce am gasit in ISTA aseara:

 

 

 

Ceva comentarii?

Nu face decat sa dea apa la "moara" a ceea ce stiam cu mentionea faptului ca ulei poate intra pana la 1,5 litri.. intre marcaje si ca la prea mult ulei nu zic nimic de presiune ci zic parca de improscare sau asa ceva..

post-71385-0-94392200-1603369094_thumb.jpg

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.