Jump to content

X3 E83 - Racitor gaze blocat - filtru particule defect


Recommended Posts

Salutari,

 

Sunt nou pe forum si va multumesc pe aceasta cale pentru primire.

Sunt cam atehnic, dar sper sa reusesc sa ma fac inteles.

 

 

 

De 6 luni de zile detin un BMW X3 E83 cu motorizarea de 177 cp, euro 4, daca nu ma insel cod motor n47d20a. De ceva vreme imi apare martorul check engine in bord. Am fost la diagnoza si imi apareau 2 erori referitoare la filtrul de particule si un senzor, mai exact:

 

- 41BA (senzor contrapresiune esapament inainte de filtrul de particule, bloc 1, semnal permanent)

- 452A (info - particulate - filter system)

 

 

Am cumparat ieri un senzor marca Hella, l-am montat si apoi am facut cu mecanicul o regenerare fortata (daca zic bine) mergand aprox 100 km pe manual la 3500 rotatii, cu laptopul conectat la masina. A zis ca s-a facut regenerarea. Astazi insa, mi-a aparut din nou martorul check engine si am revenit la service pentru o diagnoza.

 

Acum mi-au aparut 7 erori, cele 2 de mai sus plus alte 5 care nu mi-au aparut niciodata pana acum si nu inteleg din ce motiv. E posibil cumva ca senzorul schimbat sa fie defect si de aceea sa fi aparut si restul de erori?

 

De asemenea, astazi a descoperit mecanicul ca la racitorul de gaze/ racitorul EGR este o tija actionata de o supapa pe vacuum si tija a ramas blocata pe inchis. A blocat-o pe deschis si mi-a zis ca trebuie sa inlocuiesc acel racitor in cazul in care nu vom reusi sa il curatam.

 

E posibil ca toate problemele din aceste 7 coduri de eroare sa fie din pricina acelei tije de la racitorul de gaze?

 

 

De asemenea, mi-a recomandat sa anulam clapetele de admisie, sa curam admisia si sa trimitem filtrul de particule la curatat. Este ok sa fac aceasta operatiune?

 

 

Am atasat foto cu erorile, va multumesc frumos!

 

https://image.prntscr.com/image/rHMvVAVBS1Giv-04nJ_7dg.jpg

https://image.prntscr.com/image/v6cAEHeSTFS2LzUQpbv4oA.jpg

Edited by frodo92
Link to comment
Share on other sites

NU este bun senzorul Hella! Ia neaparat original senzorul. Cunosc cel putin 5 persoane care au cumparat prima data senzor Hella care nu a mers cum trebuie, ca mai apoi sa ia pe original si sa fie totul ok.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

NU este bun senzorul Hella! Ia neaparat original senzorul. Cunosc cel putin 5 persoane care au cumparat prima data senzor Hella care nu a mers cum trebuie, ca mai apoi sa ia pe original si sa fie totul ok.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Multumesc frumos de sfat. E posibil ca restul erorilor sa fie din cauza acestui senzor? As avea unde sa testez un senzor original inainte sa il cumpar, ca sa nu mai dau si pe acela cateva sute de lei? Pe acesta am dat 250 ron si cu siguranta nu mai reusesc sa il returnez, mi-e teama sa nu fie problema din el si sa arunc iar cu banii.

 

De asemenea, cu racitorul de EGR aveti idee ce as putea face? Azi a venit cineva cu un E90 cu aceeasi problema si i-a comandat racitor nou, 5000 ron. Mi se pare putin cam ciudat..

 

 

Care este senzorul original, ma puteti ajuta va rog cu un link? La Hella am gasit cu 140 ron, mi-a cerut 250 deci cred ca m-a ars. La original mi-a zis ca e 500 si nu are rost sa dau atata.

 

 

 

Vad ca ar fi 2 senzori diferiti, din cate inteleg.

 

1) https://www.autopieseonline24.ro/vemo/7521439

 

2) https://www.autopieseonline24.ro/vemo/12868251

 

 

 

La mine l-a schimbat pe primul (cel de 144 ron pe acest site) dar eroarea 41BA inca apare. Nu a schimbat ce trebuia oare? Sau chiar nu e bun senzorul?

 

 

poze cu senzorul:

https://image.prntscr.com/image/mHa-kObiR0SrWeeVtIh2WA.jpg

https://image.prntscr.com/image/mFwjU2PmSLq-Ipsrw1X_nQ.jpg

Edited by frodo92
Link to comment
Share on other sites

prima data as rezolva problema racitorului egr, adica deblocata acea clapeta și fĂŁcutĂŁ sa se miste ușor la mana, apoi verificat traseul de vacuum sa funcționeze normal.. as monta la loc vechiul senzor original pt.ca este foarte posibil ca eroarea pe care o genera sa fie tocmai din cauza clapetei ĂŽnțepenite de la racitorul egr..

Abea apoi as cumpĂŁra senzori si altele..

Link to comment
Share on other sites

asta e senzorul original ce iti trebuie tie, are un pret de maxim 250 lei. cel hella l-ai gasit la pretul corect pe site, nu stiu cum te-a incaltat cu 250. eu zic sa mergi si la altcineva, cel putin eu asa as face.

https://www.bavauto.ro/13627805152

 

si eu l-am schimbat, aveam eroare pe el si pe filtru de particule.

filtru de particule avea valori duble decat cele maxim acceptate, l-am trimis la curatat. nu chimic cu durata de o ora, ci la cei de la Odorheiu.

 

daca intr-adevar ai probleme pe racitor EGR, rezolva si apoi vezi ce erori mai sunt.

filtrul probabil e deja infundat si necesita curatare sau inlocuire, trebuia sa verifice valorile, regenerarea nu mai rezolva nimic la un moment dat.

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc frumos.

 

Referitor la curatarea/deblocarea racitorului, cum se face? Cu ce anume se curata? A mai incercat ieri sa deblocheze unul, pana i s-a rupt clapeta. Mi-e cam teama sa nu patesc acelasi lucru si sa fiu nevoit sa iau racitor nou.

 

Voi lua si senzorul original daca nu isi revine dupa deblocarea racitorului. Cel pe care l-am avut eu nu era nici el original din cate retin. Eu am luat masina cu aceasta problema si probabil a mai incercat cineva inainte sa remedieze.

 

Problema e ca eu am mers 10.000 km pana acum cu ea in aceasta stare si acum imi dau seama ca aveam sansa sa distrug motorul.

Link to comment
Share on other sites

Am citit, deci sa inteleg ca ar trebui sa renunt la ideea de curatare/deblocare.

 

Acum la mine e blocat pe deschis. E ok sa las asa sau tot nu e in regula si ar trebui sa iau un racitor nou?

 

Va multumesc frumos si imi cer scuze daca pun intrebari tampite dar nu ma pricep si vreau sa ma asigur ca nu bag bani aiurea.

Link to comment
Share on other sites

Problema cu senzorul Hella din cate stiu de la ceilalti patiti este ca nu citeste bine presiunea din filtru tot timpul; uneori arata presiune mica, uneori f mare, toate acestea la diferenta de cateva secunde intre citiri. Adica ii faci regenerare, arata presiunea cum scade in timpul regenerarii, totul ok si dupa cateva secunde, arata iar filtrul incarcat.

Insa in cazul tau, pot fi mai multe cauze. Daca e blocata tija de pe racitor, aceasta poate sa arda si electrovalva ce comanda prin vacuum acea tija. Trebuie verificata si aceasta. Ziceai ca ai mers 10.000km cu masina asa, probabil si filtrul este cam plin si trebuie curatat profesional prin ardere la Odorhei.

Trebuie sa le iei prin eliminare, nu vad o rezolvare simpla si miraculoasa. Spor!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Problema cu senzorul Hella din cate stiu de la ceilalti patiti este ca nu citeste bine presiunea din filtru tot timpul; uneori arata presiune mica, uneori f mare, toate acestea la diferenta de cateva secunde intre citiri. Adica ii faci regenerare, arata presiunea cum scade in timpul regenerarii, totul ok si dupa cateva secunde, arata iar filtrul incarcat.

Insa in cazul tau, pot fi mai multe cauze. Daca e blocata tija de pe racitor, aceasta poate sa arda si electrovalva ce comanda prin vacuum acea tija. Trebuie verificata si aceasta. Ziceai ca ai mers 10.000km cu masina asa, probabil si filtrul este cam plin si trebuie curatat profesional prin ardere la Odorhei.

Trebuie sa le iei prin eliminare, nu vad o rezolvare simpla si miraculoasa. Spor!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Multumesc frumos.

 

Voi da retur senzorul Hella si il iau pe cel original. Presupun ca dupa aceea va trebui facuta din nou o regenerare fortata. Dupa aceea sa vad daca e cazul de curatare profesionala sau ce va mai trebui.

 

Trebuie sa vad cum deblochez clapeta/tija racitorului fara sa o rup.

 

Voi verifica electrovalva sa vad daca mai functioneaza.

 

 

 

Va tin la curent, va multumesc frumos de ajutor.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat senzorul, am pus original. Am mers vreo 300 km pana acum si n-au mai aparut erori, merge perfect.

 

Va multumesc frumos pentru sfaturi, mai am sa curat racitorul de gaze si nu stiu cu ce as putea sa fac asta, tija e blocata, cu mana merge miscata dar destul de greu. As incerca sa il curat inainte sa cumper unul nou, ca e 2400 ron si as prefera sa ii bag in altceva daca nu e neaparat nevoie.

Edited by frodo92
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

A mers perfect pana acum, nu a mai aparut check engine in bord dar inca mi-e teama de faptul ca e blocata tija de la racitorul EGR si nu stiu daca e in regula sa merg asa. Am inteles ca poate afecta turbina. Chiar nu a incercat nimeni sa deblocheze aceasta tija? Singura solutie e inlocuirea racitorului cu totul? Nu e vorba neaparat de pret (2400 ron) dar mi se pare putin absurd sa inlocuiesti o piesa care are o tija blocata si e posibil sa existe vreo operatiune de curatare. As prefera sa bag acesti bani in alte reparatii.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.