Jump to content

Sfat achizitie Bmw F10


AndreiDaviid

Recommended Posts

Buna ziua, in luna care urmeaza doresc sa imi schimb vechea masina ( bmw e90) si doresc sa trec la un f10. Bugetul alocat pentru masina este de 13.5 k euro, fara sa includa banii pentru consumabile + distributie. Imi puteti spune niste pareri desre varianta 525D si 530D? Care este mai fiabil ( lasand la o parte distributia) si la ce sa fiu atent cand o cumpar. Si inca o intrebare , daca in bugetul mentionat mai sus gasesc o masina decenta, nestiind pretul lor actual. Va multumesc si astept sfaturile si opiniile voastre. O zi buna !
Link to comment
Share on other sites

Intre 525D cu motor de 2.0L si 530D , te gandesti prima data la diferenta de impozit adica vreo 200 lei vs 2200 lei . Nu sunt sigur ca pentru o masina de 13 mii euro o sa vrei sa platesti doar impozit anual aproape 500 euro .
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Depinde foarte mult si de modul in care vei utiliza masina. Daca vrei o masina de familie cu care sa circului regulamentar, sa ai o rezerva bunicicã de putere si cuplu, un impozit foarte decent (200 lei) si un consum foarte bun, atunci ia 525, chiar xDrive (merita iti spun din experienta). Dacã vrei un motor mai rafinat, cu un sunet mult mai frumos, in 6 pistoane, cu un impozit anual de 11 ori mai mare decât precedentul, atunci ia 530. Nu lua in calcul diferenta de putere dintre 525 si 530. Stage 1 o rezolva dacã vrei putere in plus, dar iti garantez din experienta ca 218 Hp/450Nm Îti sunt arhisuficienti dacã vei circula regulamentar cu masina si nu numai. Ma uitam zilele trecute pe autostrada la indicatiile Sports display-ului 525-ului meu ( F11 xDrive): in viteza a 8-a, ACC activ-130 km/h, masina plina, 2100 RPM, 30 cai putere utilizati si 130 Nm....q.e.d...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Ionuț_Cosmin
  • Like 4
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Pt. o masina premium gen seria 5 care poate cere anual cateva mii de euro pt. intretinere corespunzatoare, cateva sute de euro pt. impozit e o nimica toata. Nu se compara motorul de 2l, fie el si cu 2 turbine, cu cel de 3l diesel din punct de vedere al rafinamentului si puterii. Un seria 5, o masina grea, merita un motor de 3l.

Plus ca impozitul este o cheltuiala previzibila, nu e ceva imprevizibil ca o problema tehnica care te poate surprinde cand nu te astepti cu o cheltuiala serioasa. Iar motorul de 3l este parca ceva mai fiabil decat cel de 2l.

Si pe mine ma bate gandul sa trec inspre un F10 in jumatate de an. Prima optiune ar fi 530d , a doua 528i(3l N53).

Edited by crtir
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Pt. o masina premium gen seria 5 care poate cere anual cateva mii de euro pt. intretinere corespunzatoare, cateva sute de euro pt. impozit e o nimica toata. Nu se compara motorul de 2l, fie el si cu 2 turbine, cu cel de 3l diesel din punct de vedere al rafinamentului si puterii. Un seria 5, o masina grea, merita un motor de 3l.

Plus ca impozitul este o cheltuiala previzibila, nu e ceva imprevizibil ca o problema tehnica care te poate surprinde cand nu te astepti cu o cheltuiala serioasa. Iar motorul de 3l este parca ceva mai fiabil decat cel de 2l.

Si pe mine ma bate gandul sa trec inspre un F10 in jumatate de an. Prima optiune ar fi 530d , a doua 528i(3l N53).

Diferenta de impozit este considerabila chiar daca nu e totul. Uitasem sa spun si ca intretinerea unui 3L este diferita de intretinerea unui 2L. Pe urma revanzarea unui 3L fata de un 2L...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cu aspectul revanzarii pot fi de accord; mai usor se vinde un 2l decat 3l in Romania. Dar cu aspectul impozitului nu pot fi de accord. Cine isi asuma achizitia unei masini premium gen seria 5, ar trebui sa aiba o situatie financiara pt. care cateva sute de euro pt. impozit sa nu il deranjeze prea tare. Iar daca din interior, motorul de 2l diesel este aproape imperceptibil, din exterior nu suna prea bine. 6 cilindri de pe 3l diesel este totusi altceva si suna altfel in ture.

Poate exagerez , dar eu nu pot concepe un BMW fara 6 cilindri.Ma gandesc la E34 cand a aparut in 88; era cu 4 motorizari L6 benzina si una diesel L6. E vorba de o traditie de zeci de ani cu L6. Chiar daca trendul actual este de downsizing, eu personal pe un seria 5 nu vad ca potrivit un motor de 2l.

Edited by crtir
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cu aspectul revanzarii pot fi de accord; mai usor se vinde un 2l decat 3l in Romania. Dar cu aspectul impozitului nu pot fi de accord. Cine isi asuma achizitia unei masini premium gen seria 5, ar trebui sa aiba o situatie financiara pt. care cateva sute de euro pt. impozit sa nu il deranjeze prea tare. Iar daca din interior, motorul de 2l diesel este aproape imperceptibil, din exterior nu suna prea bine. 6 cilindri de pe 3l diesel este totusi altceva si suna altfel in ture.

Poate exagerez , dar eu nu pot concepe un BMW fara 6 cilindri.Ma gandesc la E34 cand a aparut in 88; era cu 4 motorizari L6 benzina si una diesel L6. E vorba de o traditie de zeci de ani cu L6. Chiar daca trendul actual este de downsizing, eu personal pe un seria 5 nu vad ca potrivit un motor de 2l.

Faptul cĂŁ ĂŽți cumperi un seria 5 cu 2.0d nu ĂŽnseamnĂŁ NEAPĂRAT cĂŁ nu ĂŽți permiți 500 euro anual pt impozit. Poate unii considerĂŁ cĂŁ nu e rațional sa plĂŁtești suma asta pt impozit, din moment ce 184/190/218 cp ĂŽți satisfac nevoile la fix.

Vorbesc despre cazul meu: am luat un f10 de curând, și am cochetat și cu ideea unui 3.0d ( asumandu-mi impozitul, consumul in plus, ĂŽntreținerea mai mare ) ĂŽnsĂŁ concluzia a fost cĂŁ nu are rost/nu e rațional, modul ĂŽn care conduc eu și tipul de trasee efectuate se potrivesc la fix motorului de 2.0d.

Când conduci cu un bebe ĂŽn mașinĂŁ și motorul de 2.0d e prea mult☺️

Concluzia e cĂŁ suntem diferiți și avem nevoie diferite.

  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

nu are rost/nu e rațional

Daca e sa pui problema asa ai putea spune ca un Seria 5 sau chiar un BMW in general nu are rost / nu e rational, cand un VW sau un Ford iti satisface la fel de bine nevoile. :)

O masina de genul asta nu ti-o iei ca e rational sa o iei, ci o iei ca iti place si ca ti-o doresti. La fel se poate spune mai departe si despre un motor mai mare. Nu ai nevoie de el si nu e rational, dar iti place si ti-l doresti.

Daca tot iei o masina premium, e pacat sa nu o iei si cu un motor mai de doamne ajuta, parerea mea.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Daca e sa pui problema asa ai putea spune ca un Seria 5 sau chiar un BMW in general nu are rost / nu e rational, cand un VW sau un Ford iti satisface la fel de bine nevoile. :)

O masina de genul asta nu ti-o iei ca e rational sa o iei, ci o iei ca iti place si ca ti-o doresti. La fel se poate spune mai departe si despre un motor mai mare. Nu ai nevoie de el si nu e rational, dar iti place si ti-l doresti.

Daca tot iei o masina premium, e pacat sa nu o iei si cu un motor mai de doamne ajuta, parerea mea.

Ai ĂŽncheiat cum trebuie, "pĂŁrerea mea"🙂Oare de ce au mai montat cei de la BMW și motor de 2.0d pe mașina lor premium, pentru cĂŁ pĂŁrerea ta e etalonul?Revin, suntem diferiți și avem nevoi/așteptĂŁri diferite.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Vorbesc unii pe aici de motorizari de parca fiecare drum reprezinta turul decisiv pentru pole position in vreo cursa de F1. Zice bine colegul Cristian.O, totul se reduce in final la nevoile fiecaruia. Sa te tarasti pe drumurile noastre nationale si sa stai in trafic o faci la fel de bine si cu 2.0. Hai sa fim seriosi ca nu e 2.0 o putoare ordinara si 3.0 motor de racheta. Iti faci treaba foarte bine si cu un 2.0, cel putin eu cu stilul meu linistit de condus ma descurc foarte bine in trafic si la drum lung apreciez ca ma deplasez mai repede decat 70% dintre toate masinile cu care impart drumul. Si cand zic toate, ma refer la orice masina indiferent de motorizare. Sa fim seriosi si sa admitem ca la drum lung nu motorul mai mare te ajuta sa castigi timp in principal, ci nerespectarea limitelor de viteza in localitati. In localitati se castiga timp per total, acolo vezi soferi cu Logan 0.9 dar cu statie care ti-o iau inainte.

Respect decizia celor care isi asuma cheltuieli mai mari cumparandu-si un motor de 3.0, dar nu inteleg parerile astea talibane de genul: "ce e sub 6 cilindri, nu e bmw".

 

  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vorbesc unii pe aici de motorizari de parca fiecare drum reprezinta turul decisiv pentru pole position in vreo cursa de F1. Zice bine colegul Cristian.O, totul se reduce in final la nevoile fiecaruia. Sa te tarasti pe drumurile noastre nationale si sa stai in trafic o faci la fel de bine si cu 2.0. Hai sa fim seriosi ca nu e 2.0 o putoare ordinara si 3.0 motor de racheta. Iti faci treaba foarte bine si cu un 2.0, cel putin eu cu stilul meu linistit de condus ma descurc foarte bine in trafic si la drum lung apreciez ca ma deplasez mai repede decat 70% dintre toate masinile cu care impart drumul. Si cand zic toate, ma refer la orice masina indiferent de motorizare. Sa fim seriosi si sa admitem ca la drum lung nu motorul mai mare te ajuta sa castigi timp in principal, ci nerespectarea limitelor de viteza in localitati. In localitati se castiga timp per total, acolo vezi soferi cu Logan 0.9 dar cu statie care ti-o iau inainte.

Respect decizia celor care isi asuma cheltuieli mai mari cumparandu-si un motor de 3.0, dar nu inteleg parerile astea talibane de genul: "ce e sub 6 cilindri, nu e bmw".

 

100% agree cu colegul. Si chiar ma surprinde faptul ca sunt multe pareri rezonabile pe acest thread. Tin minte ca am cerut o parere acum ceva timp si ajunsesem la concluzia ca daca nu imi iau motor 3.0 si dotari full, practic mai bine nu mai ies pe strada de rusine. De multe ori trebuie sa ne ajustam achizitia la realitatea economica (cu totii avem un buget pentru masina, indiferent de 'avere') si la nevoile personale. Eu, in cele din urma, mi-am luat un F10 520d, modest spre mediu dotata si pentru banii pe care i-am dat, m-am simtit foarte bine cu ea. Singurul lucru care-mi lipseste, versus masina de la birou, este Carplay-ul. In in rest am realizat ca ma pot simti perfect confortabil fara acele 'must have'-uri pentru care as fi scos din buzunar inca 3-4K EUR, lejer, fara vreun impact major in satisfactia mea de zi cu zi.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca depinde cum se simte fiecare in masina lui cand e vorba de motor versus taxe si comfort.pentru unii merita pentru altii nu. Personal am luat 3.0 pentru drumuri lungi si ca vibratiile si zgomotul sunt reduse.

Cine conduce prin oras nu vad viabil un seria 5 si nici atat diesel.

Ca si un feedback ca posesor de 3.0 pot spune ca placerea excursiilor este mult mai mare. Ma refer la comfort, comportament pe autostrada, si faptul ca la destinatie ajungi mai odihnit si mai incantat de cum a ost drumul in comparatie cu motorul de 2.0.

Ca si minus as spune despre amenzi si suspendarea permisului. Dar per total este o experienta mult mai placuta.

 

LE: In folclor circula o legenda despre 3.0 cu 2 turbine ca sunt mai predispuse la probema cu pierderea ungerii si cuzinetele care se invarte.

Cel cu o turbina ar fi mai longeviv urmat cel cu 3 turbine. Dar nu este nimic demonstrat stiintific.

Edited by Andrei525
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca fost posesor de F10 525, dpdv putere, iti pot spune ca este mai mult decat suficient. Totusi, ia in considerare posibilele probleme alea 525-ului, si ma refer aici la distributie (de care vad ca esti constient) si turbina mica. Daca iei o astfel de masina, asigura-te ca problemele astea sunt rezolvate. Daca iei in calcul un motor de 3 litri, ajungi in final sa te gandesti ca ai putea la fel de bine sa iei 535, daca tot platesti impozit-ul. Eu as alege si acum tot 525, tocmai pentru ca nu consider ca seria 5 e o masina cu care sa faci curse, iar 525-ul este o masina cu suficienta putere comparat la TCO.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vorbesc unii pe aici de motorizari de parca fiecare drum reprezinta turul decisiv pentru pole position in vreo cursa de F1. Zice bine colegul Cristian.O, totul se reduce in final la nevoile fiecaruia. Sa te tarasti pe drumurile noastre nationale si sa stai in trafic o faci la fel de bine si cu 2.0. Hai sa fim seriosi ca nu e 2.0 o putoare ordinara si 3.0 motor de racheta. Iti faci treaba foarte bine si cu un 2.0, cel putin eu cu stilul meu linistit de condus ma descurc foarte bine in trafic si la drum lung apreciez ca ma deplasez mai repede decat 70% dintre toate masinile cu care impart drumul. Si cand zic toate, ma refer la orice masina indiferent de motorizare. Sa fim seriosi si sa admitem ca la drum lung nu motorul mai mare te ajuta sa castigi timp in principal, ci nerespectarea limitelor de viteza in localitati. In localitati se castiga timp per total, acolo vezi soferi cu Logan 0.9 dar cu statie care ti-o iau inainte.

Respect decizia celor care isi asuma cheltuieli mai mari cumparandu-si un motor de 3.0, dar nu inteleg parerile astea talibane de genul: "ce e sub 6 cilindri, nu e bmw".

Daca crezi ca principalul argument in favoarea unei motorizari mai mari si mai puternice e viteza cu care poti sa mergi sau timpul pe care poti sa il economisesti te inseli amarnic. Poti sa mergi si cu un 2.0 diesel mult peste limita de viteza si mult peste limita de siguranta, nu-ti trebuie 3+ litri pentru asta, dar nu aia e ideea. Ideea e ca fiecare accelerare, fiecare depasire, chiar si mersul la "croaziera" e o experienta mai placuta cu un motor mai mare, mai puternic, mai rafinat. Un motor mai mare si mai puternic condus lejer iti ofera un confort, o siguranta si o satisfactie Eu conduc 340i si nu merg nici ca in turul decisiv intr-o cursa de F1 si nici mai tare decat as fi mers cu un 318d. Din contra, nu prea m-am intalnit pe drum cu vreun 320d / 520d care sa nu ma depaseasca de parca era el intr-o cursa de F1. :rolleyes:

 

Dar ma rog, nu are rost discutia. Fiecare o sa argumenteze ca ce are el e cel mai bun. Cel mai bine e ca initiatorul sa testeze / incerce diferite motorizari si sa aleaga ce i se potriveste lui cel mai bine, nu ce i se recomanda.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Cine spune despre comfort si despre drumuri mai usoare cu 3 litri - in teorie ar putea parea ca e asa, in practica in Romania parca nu prea merge.

Unde si pe ce autostrazi reusesti sa folosesti motorul ala asa cum a fost gandit? La viteza constanta si viteze mari il poti folosi pe 2-3 autostrazi si doar daca ai treaba mereu acolo.

 

Altfel, o sa stea in oras, gatuit printre semafoare.

A nu se intelege gresit, motorul de 3 litri e altceva si felul in care merge il deosebeste semnificativ fata de 2 litri.

Dar mi se pare ca toate avantajele lui nu pot fi "fructificate" in Romania, si ramane doar ideea ca 3 litri "e mai bun".

 

Cred ca doar cine e pasionat sau vrea neaparat experienta de a conduce mai multi cai si cilindree mai mare il va lua.

Link to comment
Share on other sites

mai oameni buni, omul vrea sa bage in seria 5 cat intr-un renault clion nou, ceva mai accesorizat.

 

ce sens au discutiile astea despre motoare de 3-4-15 litri capacitate cilindrica??!!

 

cand vrei sa iei masina de 13.500 euro, ce crezi ca poti lua?! el trebuie sa se gandeasca la chletuielile ulterioare achizitiei si la multe alte lucruri pt a nu ii fi masina un calvar

 

cand vrei sa fii "rafinat", asa cum spuneti voi, scoti 100.000-500.000 euro din buzunar si iti iei masina. Cand vad cum vorbeste lumea aici de parca toti am fi manageri pe wall street invatati cu Rolls Royce

Edited by edit
  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca in principiu am expus amândoi aceiasi idee legatĂŁ de utilitatea unui 3.0 vs 2.0, dacĂŁ e sa ne raportam la traficul din jur. Eu am fost depĂŁșit si de unii cu Logan, dupĂŁ cum am zis mai sus. Ce am punctat la final e ca nu ĂŽnțeleg superioritatea cu care unii se RaporteazĂŁ la un 2.0 de parca ar fi râșnița suprema. Unii nu sunt in stare sa accepte ca exista argumente raționale in a lua un motor de 2.0.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

3.0 are si el problemele lui, mai pleaca cuzinetii la plimbare, asta inseamna alt motor. si la 3.0 pica distributia...Eu zic ca 525 e cea mai buna optiune.

 

Personal nu accept sa platesc 2200 ron impozit statului roman. Ce face statu pt mine de banii astia?? La mumu. Si asta oricat de multi bani as avea. Sunt chitros.

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Buna ziua, in luna care urmeaza doresc sa imi schimb vechea masina ( bmw e90) si doresc sa trec la un f10. Bugetul alocat pentru masina este de 13.5 k euro, fara sa includa banii pentru consumabile + distributie. Imi puteti spune niste pareri desre varianta 525D si 530D? Care este mai fiabil ( lasand la o parte distributia) si la ce sa fiu atent cand o cumpar. Si inca o intrebare , daca in bugetul mentionat mai sus gasesc o masina decenta, nestiind pretul lor actual. Va multumesc si astept sfaturile si opiniile voastre. O zi buna !

salut, eu am un x3 2d (190cp). Sunt multumit de puterea masinii, noi mergem de regula 4 peroane cu bagaj in ea, 2 adulti si 2 copii. Deci cred ca 525 poate fi suficient. In plus poti face un test cu cel doua.

 

Am cumparat masina la 100 mii de km app, 28 mii euro , Cu exceptia unei probleme ce putea fi rezolvata cu muuult mai rapid daca cei de la Bavaria stiau cum sa o abordeze(masina era in garantie) , in 2 ani de cand o am / 45 de mii de km nu am avut nicio problema.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu as alege un 3.0d in locul unui 2.0d doar pt. ca are 6 cilindri iar eu personal nu ma pot impaca cu zgomotul si vibratiile produse de un 4 cilindri diesel. O masina premium mai ales una gen seria 5, cu o anumita prestanta,inseamna mai ales un motor mai rafinat, altceva fata de un motor obisnuit. Nu are nimic de-a face cu puterea.

Nu am nimic impotriva unui motor diesel de 2.0, dar pe o masina de genul seria 5 nu ii vad locul.

Edited by crtir
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Eu as alege un 3.0d in locul unui 2.0d doar pt. ca are 6 cilindri iar eu personal nu ma pot impaca cu zgomotul si vibratiile produse de un 4 cilindri diesel. O masina premium mai ales una gen seria 5, cu o anumita prestanta,inseamna mai ales un motor mai rafinat, altceva fata de un motor obisnuit. Nu are nimic de-a face cu puterea.

Nu am nimic impotriva unui motor diesel de 2.0, dar pe o masina de genul seria 5 nu ii vad locul.

 

Despre ce vibratii vorbesti ? Am avut inainte motor in 6 cilindrii(M57) pe E60 si am acum motor in 4 cilindrii pe F10 (525D) - si din 92' am tot avut BMW-uri si cu 6 si cu 4 cilindrii . Nu am remarcat vibratiile despre care vorbesti , la F10 - mai ales ca masina e facelift si nu mai are nici macar vibratiile la schimbatorul manual pe care le are pre-facelift-ul .

Nu baga in ecuatie motorul diesel de 2L de pe E39/46 - ala e altceva.

 

Da, si eu as lua motor in 6 cilindrii , dar nu inghit sa platesc 22k lei impozit in conditiile in care fac 7k km pe an - chestie de principiu. Si mai si stau intr-un loc de unde , in orice directie ai pleca , drumurile sunt in constructie de 13 ani si nu se mai termina. E frustrant sa dai statului atatia bani si sa nu ai posibilitatea sa te bucuri de masina .

Link to comment
Share on other sites

Fost detinator de doua F10, primul a fost 520d an 2010 si urmatorul LCI 525d Xdrive 2014, pe care le-am tinut aprox 3 ani.

Am fost foarte multumit de ele, fara niciun fel de probleme, nu am schimbat mare lucru la ele, nu am avut probleme cu distributia la niciunu( ambele n47) si nici nu am simtit vreodata nevoia de mai multi cp vs impozitul anual pt motorul de 3l.( strict nevoilor mele de max 6-7 mii km de an). Mi-a placut atat de mult seria 5 incat acum am trecut la G30 si tot motor de 2l, dar mai putini cp, 190. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.