Jump to content

Hot hatch cu motor de 2 litri


Luciosu

Recommended Posts

40k pe o compacta de 2.0 si 4 cilindri.

N-ar trebui sa ne mai mire directia in care merg lucrurile daca asta se cere.

 

 

Ai zis de RS3 ca are interior vechi dar te uiti la Golf 7 R?

 

Cu bugetul ala gasesti o Alfa Veloce in DE. Sau un M235, generatia RWD, al carei M2 Comp e cel mai reusit M recent.

Oricum ambele sunt peste o compacta banala de 2 litri, fie ca e Honda, GTI, sau alte lucruri de genul.

 

 

Cine a zis ceva de Golf 7 R. Vorbeam de Golf 8 si am spus ca R nu a fost lansat inca.

E buna nostalgia, dar daca toti am fi blocati in trecut, am merge cu caruta in continuare. Tu spui de M2 sau M235 RWD, dar pe mine ma intereseaza un hot hatch, deci 280-300 de cai, ca sa am momente de distractie, dar care va fi un daily car. De asemenea, in majoritatea timpului stau in interiorul masinii, deci tehnologia si modernitatea sunt importantw pentru mine, gen wireless Carplay sau AA.

Legat de Giulia din DE, de ce as face asta, in conditiile in care noi, se vindeau in Ro cu 35500? Ca sa fiu la obiect. Masina va fi luata ori noua, ca sunt reduceri bune la noi, ori putin rulata, dar cred ca mai degraba a doua varianta

 

Chiar iti recomand sa mergi cu un Type R, sau megane RS, ca mie mi se par orice, mai putin compacte banale

Edited by Luciosu
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

40k pe o compacta de 2.0 si 4 cilindri.

N-ar trebui sa ne mai mire directia in care merg lucrurile daca asta se cere.

 

 

Ai zis de RS3 ca are interior vechi dar te uiti la Golf 7 R?

 

Cu bugetul ala gasesti o Alfa Veloce in DE. Sau un M235, generatia RWD, al carei M2 Comp e cel mai reusit M recent.

Oricum ambele sunt peste o compacta banala de 2 litri, fie ca e Honda, GTI, sau alte lucruri de genul.

Am avut cadou la o aniversare cateva ture pe un circuit cu un ferarri, iar intro a fost pasager cateva ture cu type r.....pai masina aia e porno rau, ca pasager ti se face rau, la propriu,nu o vad cu nimic mai prejos decat concurenta, plus ca face galagie; gti, e un all rounder perfect, dar nu e deloc banal, pe genul de traseu urban, unde isi desfasoarat majoritatea vietii, e masina ideala(plus ca e lup in haine de oaie, neinitiatii de iau in derizoriu, doar un golf....).

In clasa asta conteaza mult ceea ce simti la volan, spatiu(nu umbli singur), conectivitate, siguranta, .....de aceea cam toti producatorii sunt aliniati la max 2 litri turbo, masinile pot fi conduse decent, ofera siguranta....

Alfa e frumoasa, si ofera altceva (rwd, cutia zf, motor din alte vremuri)....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In segmentul asta ai multe optiuni. Am fost si eu in situatia ta relativ recent. Un hot hatch va fi mai fun de condus decat un sedan diesel fie el si premium.

 

- referitor la Focus RS (in general motorul 2.3 litri Ecoboost): garnitura de chiulasa care se uzeaza anormal de repede lasand lichidul de racire sa intre in cilindri. Problema-i ca inlocuirea ei(pe garantie) nu rezolva problema. Se pare ca designul blocului motor/sistemul de prindere chiulasa duce la uzura accentuata a garniturii.

 

- M135 - noul are interior premium/modern. Exteriorul noii serii 1 mi se pare slabut/aspect generic. Nu se compara cu vechea serie 1. Sub limita bugetului poti gasi un m135/m140 in stare buna cu motorul in 6 cilindri.

 

- A3 RS actual are un motor sublim 5 cyl 2.5 litri. Pacat de motor, sasiul nu era top, tinuta de drum nu avea nimic remarcabil. Dar noul model tb sa apara, imprumuta noul limbaj de design(interior,exterior) de la clasicul Audi Quattro. Daca foloseste acelasi motor(RS anterior), tb sa fie interesant.

 

- Cupra Leon 290- l-am testat pe cel actual si era fun, driver focused, peste Golf R/GTI care pareau cam plictisitoare.

 

- Megane RS 4 - spui ca e brutal, l-ai testat? In afara de putin torque steer e o masina super. Tinuta buna, sunet evacuare interesant si 4Control care e genial. Megane RS 3 era mai fun la condus si avea motor putin mai capabil spre capatul spectrului de viteza. Eu consider serios un megane 3/4 RS ca si a doua masina, evident pentru pretul corect.

 

- Bmw M2 anterior(N55) si M2C sunt de luat in seama. Sunt putin peste bugetul tau noi(poti incerca certified preowned), dar sunt masini de exceptie, depreciere mai mica. Eu am testat vechiul M2(N55) dar nu m-a impresionat, se simteau cei peste 1600kg, cam mult ruliu, grip lateral in viraje modest pentru clasa lui, ambianta interioara cam izolata, acceleratie prea liniara(nu aveam senzatia de viteza). Poate M2C remediaza cateva din minusuri. 3 litri va fi mai scump ca impozit plus mentenanta tipica Bmw care nu e ieftina.

 

- noul Focus ST are ruliu cam mare, in rest am citit lucruri bune peste tot(nu l-am testat).

 

- Type R - de ce spuneti ca e brutal/hardcore? Are suspensie adaptiva(activa), in modul Comfort filtreaza mai bine decat suspensia standard din fostul Bmw F36. Iar in modurile Sport/R chiar daca sunt mai ferme. La fel de variabil e si mappingul acceleratiei/asistarea volanului. Isi schimba considerabil caracterul intre moduri. Designul inteleg e polarizant, ori iti place, ori e urata cu spume. Daca vrei un aspect mai putin radical ai Type R Sport line care difera de Type R standard prin: eleron mai mic, jante de 19", scaune alcantara negre in fata.

As mai adauga ca actuala generatie Civic X a fost dezvoltata ca TypeR si apoi "detunata" pentru Civicul standard.

Am ales Type R, bifa cele mai multe criterii. Placere la condus, performanta, dinamica f buna(e totusi un track weapon), design exterior(arata ca o masina sport, are personalitate), practicalitate, costuri rezonabile de intretinere(pentru categoria ei de performanta). Spatiul interior e printre cele mai bune din clasa compacta. Si ca feeling nu ma simt mai inghesuit decat in seria 3/4.

 

Nu te grabi sa alegi ceva, oferte vor fi intotdeauna. Testeaza cat mai multe modele, vei avea surpirze: bune si rele(masini mult laudate vor parea banale). Recomand si forumurile de profil ale marcilor, mai ales straine cu trafic mare. Fiecare model are orientarea lui: unele pe premium/lifestyle, altele pe all-around, altele pe driving experience/dinamica gata sa ofere performanta consistenta pentru tururi repetate pe circuit.

Nunmarul de cai putere la volanta/curba de cuplu nu spun toata povestea. Tb corelate cu greutatea masinii. Si cu faptul ca o transmisie cu ax cardanic(datorita frecarii/intertiei componentelor) mai scade si ea din puterea ajunsa la roti. E mai rapid un RWD la plecarea de pe loc (pana la 30-40 km/h) dar depinde cat de relevant este pentru tine. La reprizele in mers avantajul tinde sa fie pentru masina mai usoara.

 

Prioritizeaza criteriile. De exemplu experienta la condus/tinuta de drum e prioritara atunci o masina usoara/agila va face diferenta. Nu vei gasi masina si dinamica sport/top dar si interior de tip sufragerie cu optiuni/tech/trimuri nenumarate.

Sunt o multie de bani, e pacat sa-ti iei ceva(mai ales nou) si sa-ti dai seama in 1-2 ani ca nu-i ce-ti doreai (personal cunosc destule exemple). Mergi testeaza de mai multe ori, cere masina pt un wend. Eu personal i-am disperat pe agentii de vanzari pana sa ma decid.

Edited by mike2005
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am avut cadou la o aniversare cateva ture pe un circuit cu un ferarri, iar intro a fost pasager cateva ture cu type r.....pai masina aia e porno rau, ca pasager ti se face rau, la propriu,nu o vad cu nimic mai prejos decat concurenta, plus ca face galagie; gti, e un all rounder perfect, dar nu e deloc banal, pe genul de traseu urban, unde isi desfasoarat majoritatea vietii, e masina ideala(plus ca e lup in haine de oaie, neinitiatii de iau in derizoriu, doar un golf....).

In clasa asta conteaza mult ceea ce simti la volan, spatiu(nu umbli singur), conectivitate, siguranta, .....de aceea cam toti producatorii sunt aliniati la max 2 litri turbo, masinile pot fi conduse decent, ofera siguranta....

Alfa e frumoasa, si ofera altceva (rwd, cutia zf, motor din alte vremuri)....

 

Haaa, ce tare. Pe care circuit ai fost?

 

Pana sa inceapa situatia asta(Covid) mai mergeam pe Norschleife. Inchiriam o masina cu pilot pentru cateva ture ca pasager. Am mers cu AMG GT-R(cel verde), 911 GT3-RS si... Type R :). La primele 2 ma asteptam la senzatii (masini de 600+ hp 6-700nm). Motoarele alea pareau ce accelereaza la infinit, nu ramaneau niciodata fara putere. La acceleratii in linie dreapta si in rampa, G-urile erau asa puternice ca se lasa cu ameteli, vedeam aproape monocrom :wacko:. Am incercat si un Type R de curiozitate(nu am priceperea si chef sa il supun la asemenea cazne pe al meu) si am fost impresionat. Acceleratia in linie dreapta nu e asa brutala precum GT-R si GT3-RS dar tinuta in viraje(rapide, lente) e de exceptie, merge ca pe sine. Ajuta si fiind 200+ kg mai usoara.

Link to comment
Share on other sites

Haaa, ce tare. Pe care circuit ai fost?

 

Pana sa inceapa situatia asta(Covid) mai mergeam pe Norschleife. Inchiriam o masina cu pilot pentru cateva ture ca pasager. Am mers cu AMG GT-R(cel verde), 911 GT3-RS si... Type R :). La primele 2 ma asteptam la senzatii (masini de 600+ hp 6-700nm). Motoarele alea pareau ce accelereaza la infinit, nu ramaneau niciodata fara putere. La acceleratii in linie dreapta si in rampa, G-urile erau asa puternice ca se lasa cu ameteli, vedeam aproape monocrom :wacko:. Am incercat si un Type R de curiozitate(nu am priceperea si chef sa il supun la asemenea cazne pe al meu) si am fost impresionat. Acceleratia in linie dreapta nu e asa brutala precum GT-R si GT3-RS dar tinuta in viraje(rapide, lente) e de exceptie, merge ca pe sine. Ajuta si fiind 200+ kg mai usoara.

Pont Leveque; pentru mine, un conducator absolut normal, ce conduce masini banale, m-a impresionat foarte tare cat de liniar poate accelera , si cat de sus poate urca in ture, si cat de confortabil poate fi un ferarri in mod confort(abia atunic am inteles de ce isi cumpara batranii ferarri)-era un v8 aspirat, 458 italia-acum au trecut si ei pe turbo;alta data, am condus un 911 turbo, care mi s-a parut inghesuit, brutal; ca sa fiu linistit, voi incerca vara viitoare si un lamborghini, ca sa fiu linistit, sa am termeni de comparatie in ipoteza in care vreodata voi avea bani de asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Tinand cont ca deschisesem topicul asta, cred ca ar trebui sa fac si un scurt update. Ce imi doream: 2 litri benzina, peste 300 de cai, interior modern/decent si destul de bine dotat, cutie automata.

 

1. Audi S3 - modelul nou arata foarte bine si am ajuns usor cu configuratia la aproape 70k Eur. Mie imi place, copilotul a zis NU. S-a rezolvat repede

2. MB A35 AMG - am gasit un Edition One la Cluj, rulat putin, pret ok negociabil. M-am dat cu un A45 s, al unui prieten. Da, e misto masina inauntru, cu tabletele cele doua, ceasurile de bord, mai logice decat la BMW, dar parca se simtea masina ieftina. Multa plasticaraie tare si prin zone uzuale.

3. Golf 8 R - am configurat unul de am ajuns la 55k Eur, si am zis no way, nu dau atatia bani pe un Golf - asta e cel mai rapid dintre toate, in 0-100 kmh si drag.

4. BMW M135i - well asta imi placuse, micut, ok, fasnet (am Superb Combi pentru carat mobila) :) n-am gasit niciunul pe stoc, exceptand unul la Bavaria, semi chel line si foarte scump

Deci pana acu, eram in plop... asa ca am facut un TD cu un M235i F44, Gran Coupe. Practic, o seria 1 mai lunga. Din poze, nu imi placea neam, dar real life, total diferit, copilotul a zis da, asa ca...

 

Am dat comanda de un F44 M235i Xdrive Gran Coupe, Mineral Gray, cu destule optionale, ce n-am pus fost piele (1500 de eur, HK soundsystem, am lasat Hi-Fi si Trapa 1500 de eur aprox). In rest le are pe toate, scaune M tip scoica, infotainment mare, asistenti, pachet M performance si tot asa. Singurul lucru de care imi pare rau este de trapa, pe care mi-as fi dorit-o destul de mult.

Pret de lista, undeva la 66k Eur, discount foarte bun si probabil va ajunge la mine la final de iunie. :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.