Jump to content

Sfat achizitie F15 - motorizare/suspensie/dotari


Vintu

Recommended Posts

Salut,

Intentionez sa achizitionez un BMW X5 F15 2014/2015 si as avea nevoie de un set de informatii de la actuali posesori care sunt plusurile si minusurile in diferite aspecte cum ar fi:

1. Motorizarea - 3.0 / 4.0

Doresc motorizarea de 3 Litri dar nu stiu daca merita sau nu sa aleg 4.0 pentru diferenta de putere.

Pareri?

 

2. Suspensia - Standard / Adaptiv M Suspension / Air Suspension

M packet design, de obicei vine cu 2VF Adaptiv M Suspension, intrebarea mea, este destul de confortabila pentru drumurile noastra in modul "confort"? Doresc foarte mult sa aiba o tinuta de drum confortabila. Sau recomandati Air Suspension? Intrebare: Exista Adaptiv M Suspension cu perne pe spate?

Si totodata daca-si merita costurile fata de cele standard

 

3. Packet Design - X-line vs M Paket

Sincer mie-mi plac ambele. Ce parere aveti?

 

4. Sunet

Stiu ca exista 4 tipuri de sonorizari. Cu siguranta Hk si B&O ies din discutii pentru ca sunt premium, se aud demential.

Intrebarea este, daca sunetul standard (Bmw Professional Sound System) este suficient sau este o dezamagire?

PS: Am testa varianta hi -fi care este peste cel standard, si mi-a placut, m-as putea multumi chiar daca nu e HK

As avea nevoie de feedback vis-a-vis de standard daca poti sa traiesti cu el :)

 

5. Optiuni

Faruri: LED

ACC

Comfort access

Ce parere aveti, care sunt acele optiuni fara de care nu ar fi masina "perfecta" :)

 

 

Astept cu interes feedback din partea posesorilor de acest model care ar putea sa ajute comunitatea sa-si formeze o parere mai buna despre echiparea unui x5 F15 :)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1. Nu stiu ca nu le-am condus pe ambele.

2. Suspensia adaptiva este mai confortabila decat cea standard. Eu o am pe cea standard si mi se pare ok, desi as lua adaptiva (tine cont ca jantele cu care vine masina conteaza mult)

3. M-sport clar. Nu am dar mi-as fi dorit, arata clar mai bine si mai agresiv. Isi pastreaza si pretul mai bine.

4. Fiecare cu urechea sa. Daca asculti doar stiri - orice este acceptabil dar eu as lua H&K daca e posibil.

5. LED adaptiv cu siguranta. ACC daca faci drumuri lungi este grozav. Comfort access - te poti lipsi. Scaune comfort - 100%. Heads-up display mi se pare foarte util dar nu "must". Bordul digital este un moft (mai ales daca ai HUD) dar schimba mult aspectul interiorului.

 

Asa cum a scris si EDIT, de baza este sa fie in stare cat mai buna masina.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand asa cum a spus si edit, prima conditie este sa gasesti o masina buna, de preferat cu istoric si/sau de la dealer. In tara majoritatea sunt batute de soarta.

 

1. Eu am mers cu un 3.0d se misca bine, are putere, cuplu e mai mult decat suficient pentru caroseria grea a X5-ului dar evident un 4.0 se va misca si mai bine. Retine ca ambele au capacitatea de 3L

2. In functie si de dimensiunea jantelor, suspensia standard nu e cea mai comfortabila, dar dinamica si tinuta de drum sunt foarte bune. F15 nu e cel mai comfortabil SUV.

3. Eu as alege fara discutii pachetul M, schimba total masina atat la exterior cat si la interior (volanul mult mai misto).

4. Minim Hi-Fi, stardardul e foarte slab, lucru recunoscut la toate BMW-urile, daca nu esti super pretentios, HI-FI e suficient.

5. Faruri LED - da una dintre cele mai bune optiuni, utile si e super relaxant sa conduci noaptea in combinatie cu asistenul de faza lunga.

ACC e bun daca mergi mult pe autostrada, altfel nu-i vad utilitatea pe DN-uri.

Comfort Acces e ok, am avut pe mai multe masini, dar te obisnuiesti si fara, practic ai de bagat mana in buzunar mereu ca sa incui/descui masina.

 

Ce as alege eu si as considera important, ar fi pachet M, faruri LED, trapa panoramica si piele deschisa la culoare.

Link to comment
Share on other sites

Pentru suspensie recomand cel puțin un pachet cu DDC. Am atașat o pozĂŁ ĂŽn care sunt explicate.

Motorizare 4.0, farurile LED adaptive cu High beam assist, pachetul M macar pentru volan, sunet minim Hi-fi (care e foarte bun), navigație mare, dacĂŁ gĂŁsești Night Vision with Pedestrian Detection (foarte util dacĂŁ mergi prin țarĂŁ noaptea), climĂŁ ĂŽn 4 zone dacĂŁ ai copii, scaune confort cu ventilație, ACC e foarte util și pentru frânarea de urgențĂŁ ĂŽn caz de coliziune iminentĂŁ, și pentru mersul ĂŽn coloanĂŁ/ambuteiaje. E pachet ACC stop&go. Combinat cu pachetul "Driver assistance plus" fac viața ușoarĂŁ la volan. Sunt vigilente non-stop fĂŁrĂŁ sĂŁ oboseascĂŁ. Pentru parcĂŁri ușoare și fĂŁrĂŁ griji, camerele 360. F15 e un cruiser de excepție. Nu aștepta veleitĂŁți sportive (ĂŽn sensul de mașinĂŁ sport pe viraje, direcția la F15 e moale și nu "scurtĂŁ"). Cu DDC ruliul e minim, dar masa mare se simte. Cu toate astea, face de râs multe sedanuri cu pretenții sportive și fĂŁrĂŁ sĂŁ te oboseascĂŁ. Nu aștepta consum mic dacĂŁ "ai piciorul greu".

post-81492-0-54671000-1601491209_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pentru suspensie recomand cel puțin un pachet cu DDC. Am atașat o pozĂŁ ĂŽn care sunt explicate.

Motorizare 4.0, farurile LED adaptive cu High beam assist, pachetul M macar pentru volan, sunet minim Hi-fi (care e foarte bun), navigație mare, dacĂŁ gĂŁsești Night Vision with Pedestrian Detection (foarte util dacĂŁ mergi prin țarĂŁ noaptea), climĂŁ ĂŽn 4 zone dacĂŁ ai copii, scaune confort cu ventilație, ACC e foarte util și pentru frânarea de urgențĂŁ ĂŽn caz de coliziune iminentĂŁ, și pentru mersul ĂŽn coloanĂŁ/ambuteiaje. E pachet ACC stop&go. Combinat cu pachetul "Driver assistance plus" fac viața ușoarĂŁ la volan. Sunt vigilente non-stop fĂŁrĂŁ sĂŁ oboseascĂŁ. Pentru parcĂŁri ușoare și fĂŁrĂŁ griji, camerele 360. F15 e un cruiser de excepție. Nu aștepta veleitĂŁți sportive (ĂŽn sensul de mașinĂŁ sport pe viraje, direcția la F15 e moale și nu "scurtĂŁ"). Cu DDC ruliul e minim, dar masa mare se simte. Cu toate astea, face de râs multe sedanuri cu pretenții sportive și fĂŁrĂŁ sĂŁ te oboseascĂŁ. Nu aștepta consum mic dacĂŁ "ai piciorul greu".

 

Mersi de info si foarte buna poza, confirma ca 2VF Adaptiv M Suspension are perne aer spate.

Link to comment
Share on other sites

Pentru suspensie recomand cel puțin un pachet cu DDC. Am atașat o pozĂŁ ĂŽn care sunt explicate.

Motorizare 4.0, farurile LED adaptive cu High beam assist, pachetul M macar pentru volan, sunet minim Hi-fi (care e foarte bun), navigație mare, dacĂŁ gĂŁsești Night Vision with Pedestrian Detection (foarte util dacĂŁ mergi prin țarĂŁ noaptea), climĂŁ ĂŽn 4 zone dacĂŁ ai copii, scaune confort cu ventilație, ACC e foarte util și pentru frânarea de urgențĂŁ ĂŽn caz de coliziune iminentĂŁ, și pentru mersul ĂŽn coloanĂŁ/ambuteiaje. E pachet ACC stop&go. Combinat cu pachetul "Driver assistance plus" fac viața ușoarĂŁ la volan. Sunt vigilente non-stop fĂŁrĂŁ sĂŁ oboseascĂŁ. Pentru parcĂŁri ușoare și fĂŁrĂŁ griji, camerele 360. F15 e un cruiser de excepție. Nu aștepta veleitĂŁți sportive (ĂŽn sensul de mașinĂŁ sport pe viraje, direcția la F15 e moale și nu "scurtĂŁ"). Cu DDC ruliul e minim, dar masa mare se simte. Cu toate astea, face de râs multe sedanuri cu pretenții sportive și fĂŁrĂŁ sĂŁ te oboseascĂŁ. Nu aștepta consum mic dacĂŁ "ai piciorul greu".

 

Am facut un test drive cu un model care cuprinde cele mentionate mai sus cum ar fi, 4.0 ACC, ventilatie fata, 360 surround view, hi-fi, care se plaseaza in bugetul meu dar masina are 196k km din 2014. Credeti ca este prea mult? Sa ma orientez spre un numar de km mai putini?

Link to comment
Share on other sites

PĂŁrerea mea e cĂŁ mai bine la 200kkm decât la 130kkm. Precizia germanĂŁ lucreazĂŁ din ce ĂŽn ce mai bine, a.ĂŽ. ĂŽn jur de 150-160kkm +/- se duc multe repere/garnituri. La ambele actuale (X5 si X1 din 2016) am schimbat câte o pungĂŁ de garnituri. SĂŁ nu zic de bucșĂŁraie, suporți etc. SĂŁ verifici telescoapele și sĂŁ nu aibĂŁ pierderi de ulei. Ăn rest, numai de bine. Motorul ține dupĂŁ cum ĂŽl ĂŽntreții (ulei, filtre, carburant). Schimbatul uleiului la 30kkm e recomandat dacĂŁ vrei sĂŁ crape motorul la intervalul programat (150kkm). O mare porcĂŁrie, eficientĂŁ pentru ei. La fel, uleiul in cutia de viteze e lifetime (dupa BMW), dacĂŁ lifetime=150kkm. ProducĂŁtorul ZF recomandĂŁ schimbul de ulei+filtru la 80kkm. La cutia de transfer, idem. Eu schimb la 30kkm (la al doilea schimb de ulei de motor).
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.