Jump to content

Cel mai bun Seria 3


TheTom

  

146 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

e46 :heart: , cel mai frumos model de BMW, nu doar de seria 3. Interiorul la masina aia era perfect, pozitionarea oglinzilor, comenzilor, directia.

 

La polul opus cel mai nereusit mi se pare e90.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am condus atat E90 cat si F30 LCI (masina pe care o am + altul de la serviciu). F30 este cel putin la fel de sportiv ca E90, dar mai bun, rafinat, spatios, modern, motorizari mai bune, etc. Nu exista practic termen de comparatie. Un topic care este imposibil sa fie obiectiv - fiecare o sa-si laude masina... si cum sunt pline strazile de E90 (a ajuns cum erau E46 acum 10 ani - la fiecare colt de strada, 9 din 10 fiind cosciuge pe roti) - concluzia o vedem in clasament. :)

 

Daca ar fi fost cel putin la fel de "sportiv", nu ar fi fost criticat pe tot internetul fix din punctul asta de vedere.

F30 e clar mai comfortabil, dar mai sportiv nu.

Caseta aia de directie de pe F30 a primit "n" revizii si probabil vrei sa spui ca pe LCI au rezolvat-o in final. Dar "problema" e atat directia cat si suspensia.

 

Pur si simplu au cautat sa faca altceva cu F30 si au fost penalizati de cei ce cautau sportivitate.

Daca tu esti fericit, sa fii sanatos. Sunt destule F30-uri pe drum, nu te simti special.

Edited by paul_e88
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

F30 destule sunt pe drum, dar cunoscatori pe un forum dedicat BMW mai putini.

Nu numai aici, dar pe mai multe thread-uri am observat ca nu exista deloc awareness referitor la faptul ca F30 LCI este ALTA MASINA CU TOTUL fata de F30. In urma plangerilor pe care le mentionezi, inginerii BMW au schimbat cu totul directia si suspensia la LCI (LCI este MULT mai rigid); nu mai vorbesc de noua generatie de motoare prezenta si pe G20/30 + sute de alte modificari. Dar pentru ca arata la fel, multi (pana chiar si "pasionatii") cred ca are doar farurile si stopurile putin diferite si cam atat.

F30 LCI se conduce mai bine, mai sportiv si directia e mai precisa ca la orice E90. Defapt in multe clipuri de pe Youtube, postate de mai multi jurnalisti auto celebri, concluzia este ca o data cu LCI seria 3 is "back in the game", acolo sus cu cei mai buni din lume in clasa compact executive (Alfa Giulia si Jaguar XE).

 

F30 LCI are motoarele de pe G20, are toate bolile copilariei rezolvate (spre deosebire de G20) si un overall feeling aproape la fel ca G20.

Edited by Adi82
Link to comment
Share on other sites

... concluzia este ca o data cu LCI seria 3 is "back in the game", acolo sus cu cei mai buni din lume in clasa compact executive (Alfa Giulia si Jaguar XE).

 

F30 LCI are motoarele de pe G20, are toate bolile copilariei rezolvate (spre deosebire de G20) si un overall feeling aproape la fel ca G20.

Concluzia de fapt judecand dupa inflacararea ta ar fi ca G20/30 e cam peste F30 LCI!!

 

..cum ai votat!? :)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Logic ca este peste. Din orice punct de vedere; dar nu atat de dramatic precum F30 LCI fata de E90. G20 este marginal mai bun. F30 LCI fata de E90 e la ani lumina.

Zau?

Doamne si fereste sa nu se rupa lantu' la F30 ca e bagat.. (unde?) unde a intarcat mutu' iapa! :)

Si atunci sa vezi drama de diferente! Exact invers. ;)

 

Da, stiu, si la LCI au pus inginerii lant de diamant, nu!? Nici nu trebuie sa il mai asculti din cand in cand..

..glumesc

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca G20 este cel mai bun, fiind si cel mai nou.

 

E90 il am de 10 ani si m-a servit onorabil, dar nu cred ca e 'mai bun' decat G20 din niciun punct de vedere.

La F30, in schimb, interiorul mi s-a parut mai prost ca la E90. Am vrut la momentul respectiv sa cumpar F30, insa dupa ce am facut drive test cu unul am zis ca n-are niciun sens.

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca motorizarea face diferenta in primul rand, indifferent de generatie. Cred ca un 330i e46 e cu totul altceva fata de un 318d F30.

Din experienta proprie pot afirma ca M54 se aude mai bine din e46 decat N52 din E90. Se aude mai tare motorul din interior si asta e chiar placut. La turatii medii de 4000 ture,la drum intins, M54 avea un fel de raget gutural constant, foarte placut, pe care, la E90, N52-ul nu il produce( influenta datorita cel mai probabil si unei izolatii fonice mai bune, care nu e neaparat un avantaj din punctul meu de vedere in cazul unui L6).

Un aspect deranjant la motorizarile pe benzina la seria 3: rezervor mic, autonomie scazuta. Consumul nu m-a deranjat niciodata.

Am mers nu demult si cu un e36 cabrio 2.0 benzina si mi s-a parut destul de vioi pt. doar 150 de cai.Probabil un 328i e36 ar fi cu adevarat senzatie.

Edited by crtir
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De ce? Sunt curios! Si inainte sa raspunzi sunt 100% ca ai F30 pre-facelift; iti zic dupa ce raspunzi de unde stiu...

 

Esti 100% in eroare. Am facelift, dar tinuta de drum si directia tot la E90 sunt mai bune. La fel si materialele de la interior. Da, F30 e si el o masina buna, are alte motoare, alte cutii, alte tehnologii, e mai relaxant la drum lung. Dar E90-ul te conecteaza mai bine la drum. Si da senzatia ca e si o masina mai 'solida'

Edited by mgi
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Asta este fix si impresia mea. F30, desi mai la "zi" din multe puncte de vedere fata de E90, nu se comporta ca un E90 pe drumuri virajate sau la viteza mai mare, unde E90 pare ca e plantat. Desi mai vechi, se simte mult mai "apasat" pe drum, iar pe langa asta, e mult mai controlabil.

Iar in plus, in cazul F30, desi interiorul arata mai bine si designul e actual, parca nu e la fel de solid, iar materialele par mai subtiri si mai fragile.

 

Dar fiecare masina are atuurile ei. F30 e clar mai silentios la viteza, suspensia mai moale si mai confortabila, designul si gabaritul sunt ce trebuie, etc.

Doar ca pur si simplu par masini diferite, facute de producatori diferiti. Doar echilibrul sasiului pare ca e acolo (ca distributie a maselor), dar suspensia si directia au complet alt scop decat la E90.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca G20 este cel mai bun, fiind si cel mai nou.

 

E90 il am de 10 ani si m-a servit onorabil, dar nu cred ca e 'mai bun' decat G20 din niciun punct de vedere.

La F30, in schimb, interiorul mi s-a parut mai prost ca la E90. Am vrut la momentul respectiv sa cumpar F30, insa dupa ce am facut drive test cu unul am zis ca n-are niciun sens.

 

In ce sens mai prost, ca sunt curios. Poti sa dai exemple concrete? Spre exemplu E90 are toata plansa de bord facuta dintr-un plastic ieftin, de proasta calitate, pe care in F30 nu-l gasesti nici la pasajele de la roti...

Ma refer la bucata verticala din jurul climei/butoanelor de radio! Eu cand am condus E90 mi-a lasat un feeling de ieftin...

 

Din cauza asta multi recurg la tiganii ca in linkul de mai jos...

 

https://www.zipy.ro/p/ali/for-bmw-e90-e92-e93-interior-trim-aluminum-alloy-air-conditioning-cd-control-panel-decoration-car-styling-3-series-accessories/32895588509/

Edited by Adi82
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

In ce sens mai prost, ca sunt curios. Poti sa dai exemple concrete? Spre exemplu E90 are toata plansa de bord facuta dintr-un plastic ieftin, de proasta calitate, pe care in F30 nu-l gasesti nici la pasajele de la roti...

Ma refer la bucata verticala din jurul climei/butoanelor de radio! Eu cand am condus E90 mi-a lasat un feeling de ieftin...

 

Din cauza asta multi recurg la tiganii ca in linkul de mai jos...

 

https://www.zipy.ro/p/ali/for-bmw-e90-e92-e93-interior-trim-aluminum-alloy-air-conditioning-cd-control-panel-decoration-car-styling-3-series-accessories/32895588509/

 

Sunt de acord. E90 are unul din cele mai slab calitative interioare - daca nu ai piele, e chiar un dezastru . Cel mai bun lucru la E90 este ca nu e "barca" si directia mecanica e destul de ferma . In rest foarte rigida cu suspensie standard .

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Hai sĂŁ fim serioși, e90 e mult mai sĂŁnĂŁtos la interior fațĂŁ de f30..nici nu se comparĂŁ. F30 are mânerele la uși ca la Logan, dintr un plastic ordinar, pe care dacĂŁ ĂŽl strângi puțin tot pâraie.

 

Aberezi; nu stiu daca din necunostinta sau pe principiul ca strugurii sunt acri! Bafta!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dar in comparatie cu ce sunt materialele la e90 mai proaste? In comparatile cu generatiile anterioare (unde sunt plasticele din partea de jos a consolei centrale zgariate praf la majoritatea e46?) sau cu alti producatori? Audi in vremea respectiva au facut doar un facelift, aveau aceleasi materiale din 2001.

La F30 am inteles ca este vorba in comparatie cu E90 si sunt de acord ca sunt mai frumoase, dar in unele zone mai si trosnesc si nu te-ai astepta. Dar oricum sa nu uitam ca cel cu stea in frunte sta si mai rau.

Link to comment
Share on other sites

Dar in comparatie cu ce sunt materialele la e90 mai proaste? In comparatile cu generatiile anterioare (unde sunt plasticele din partea de jos a consolei centrale zgariate praf la majoritatea e46?) sau cu alti producatori? Audi in vremea respectiva au facut doar un facelift, aveau aceleasi materiale din 2001.

La F30 am inteles ca este vorba in comparatie cu E90 si sunt de acord ca sunt mai frumoase, dar in unele zone mai si trosnesc si nu te-ai astepta. Dar oricum sa nu uitam ca cel cu stea in frunte sta si mai rau.

 

Cel cu stea in frunte -LOL - daca e vorba de Mercedes , da, am avut un 190 caruia ii aparuse o crapatura in plansa de bord, sus . In scaunele din imitatie de piele verde, la fel .

La BMW , din seria 3 am avut doar E30 si E36 . Oricum mi s-a parut ca E90 e sub ele , sau e din cauza ca am cumparat un E90 (LCI) dupa ce am avut cateva seria 5 - doua e39 si un E60.

Masina o am si acum, dar o conduce fiu-meu . Mi se pare cam horor cand ma urc in ea - plastice tare urate si dure , manerele de la usi terminate/schimbate deja , stratul ala soft de pe plastice umflat/cojit, stofa de pe scaune de doi bani - se murdareste privind-o . Cand imi aduc aminte ca pe E30 aveam scaune Recaro de plush (luate de pe un Hartge) ...

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

In ce sens mai prost, ca sunt curios. Poti sa dai exemple concrete? Spre exemplu E90 are toata plansa de bord facuta dintr-un plastic ieftin, de proasta calitate, pe care in F30 nu-l gasesti nici la pasajele de la roti...

Ma refer la bucata verticala din jurul climei/butoanelor de radio! Eu cand am condus E90 mi-a lasat un feeling de ieftin...

 

Din cauza asta multi recurg la tiganii ca in linkul de mai jos...

 

https://www.zipy.ro/p/ali/for-bmw-e90-e92-e93-interior-trim-aluminum-alloy-air-conditioning-cd-control-panel-decoration-car-styling-3-series-accessories/32895588509/

Am facut drive test cu un model Luxury. Si acum retin ca avea trimul acela, ceva gen imitatie texturata de "lemn". Cand am apasat pe el scartzaia ca dracu si suna a gol, mai ales pe usi. Dupa ce am facut drive test cu F30 si m-am urcat inapoi la mine in E90 mi s-a parut mai ok a mea in interior, drept pt care am si abandonat de a o mai schimba cu F30.

 

Nu stiu ce-i mizeria aia de ai postat in link, nu am vazut in viata mea asa ceva, dar te asigur ca plasticul de care spui si acum, dupa 10 ani, este ca in prima zi - nu scartaie, nu se simte ieftin, nu este uzat si este complet tzapan. O fi altfel la cele pre-facelift, nu stiu, la mine nici nu arata asa.

 

Cu siguranta nu e E90 perfect, spre exemplu pielea mi s-a parut foarte proasta si s-a uzat inca de pe cand era masina aproape noua, manerul de la usa pasagerului s-a zgariat foarte rau (nu-mi explic de la ce, parca s-a inmuiat plasticul, cumva), iar trim-ul de cauciuc de deasupra parbrizului s-a crapat de la soare (trebuie sa dau jos parbrizul ca sa-l schimb) ... dar apreciez o masina in care ma urc si nu scartzaie nimic, chit ca are 10 ani.

Edited by LYM
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cel cu stea in frunte -LOL - daca e vorba de Mercedes , da, am avut un 190 caruia ii aparuse o crapatura in plansa de bord, sus . In scaunele din imitatie de piele verde, la fel .

La BMW , din seria 3 am avut doar E30 si E36 . Oricum mi s-a parut ca E90 e sub ele , sau e din cauza ca am cumparat un E90 (LCI) dupa ce am avut cateva seria 5 - doua e39 si un E60.

Masina o am si acum, dar o conduce fiu-meu . Mi se pare cam horor cand ma urc in ea - plastice tare urate si dure , manerele de la usi terminate/schimbate deja , stratul ala soft de pe plastice umflat/cojit, stofa de pe scaune de doi bani - se murdareste privind-o . Cand imi aduc aminte ca pe E30 aveam scaune Recaro de plush (luate de pe un Hartge) ...

Am un E-class 2012 in familie si, nu exagerez, cand iei o curba mai brusc, scartaie plasticele.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare ca tot interiorul de la F30 e calitativ sub cel de la E90. Mai precis, bordul, fetele de usi manerele interioare de la usi, volanul, pana si manetele de la volan si butoanele. La tapiseria de la scaune (panza) mi se pare ca sunt tot pe acolo.

 

Da, arata mai bine, dar plasticul si materialele sunt mai proaste - fireste, asta e parerea mea subiectiva.

 

 

 

  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Design-ul F30-ului la interior este mult mai frumos, mai elegant si simplu. Dar calitatea plasticelor este inferioara modelelor precedente. Fiecare intelege ce vrea, cine doreste sa fie conectat la drum, isi achizitioneaza E30 sau E36. Cine vrea o masina care le are pe ambele, E46 sau E9x.. iar cine vrea tehnologia actuala isi achizitioneaza F30 sau G20 :)

 

Singurul bonus pe care E9x o are, este faptul ca retrofiturile sunt extrem de multe (swapuri de scaune, NBT-uri, volane de Fx, etc).

Edited by Di Angelis
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Numai daca te uiti sub ele si o sa vezi unele economii la noile generatii - puntile la F30 sunt din otel, la E90 din aluminiu. Unele brate ale suspensiei la fel.

Dupa E90 LCI cu stopuri/semnalizari cu LED, au trecut la F30 cu becuri.

Brichetele de 12V, care erau doua in consola centrala, pe spate, ca dotare extra, la F30, cu aceiasi dotare, ai doar o priza.

Etc, etc, lucrurile astea nu inseamna mare lucru, dar adunate, e clara directia. Se pune mai mult pret pe aspect si pe ce e la suprafata - design si electronica.

 

Nu spun ca F30 e groaznic. Designul e actual si dimensiunile mi se par ideale - in final au loc oameni in spate, are o latime si un gabarit mai impunator pe strada, infotainmentul e la zi, optionalele sunt mult mai bogate.

Chiar si bordul si usile, la prima vedere, par mai solide decat la E90. Adica nu scartaie si nu pocnesc la apasari si strangeri.

 

Dar E90-ul, dupa 9 ani in total, respectiv 6 ani de Romania, nu are nici un greier inauntru, in ciuda tinutei de drum mai rigide.

In schimb F30-ul - care desi ai zice ca e mai solid, ca nu pocnesc atat de multe plastice pe loc - in mers, la denivelari sau gropi, incepe orchestra..

 

Nu prea exista raspuns clar "care e mai bun". Care e mai bun pentru fiecare ramane pentru fiecare sa decida.

Oricum timpul le rezolva, doar cine o sa fie cu adevarat interesat de modelele vechi, o sa le tina in viata. Costurile de intretinere sunt fix aceleasi E90/F30.

Altfel e clar cam pentru toata lumea: cu cat mai nou, cu atat mai bine.

Edited by paul_e88
  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Confirm ce zice Paul88, am avut 3 E90uri, toate 3 cu M pack si dupa sute de mii de km pe drumurile tarii, nu aveam greierasii pe care-i am la F10 sau pe care i-am avut la F30. F10-le nu are M pack si tot se aud. Eu dau vina pe plasticele ieftine din F10...insa astea-s masinile, n-avem ce sa facem.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.